ရတနာသံုးပါးကို အားကိုး အားထားရာ ကိုးကြယ္ရာ မွီခိုရာပဲလို႔ ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္တဲ့ စိတ္ကို ‘သရဏဂံု’လို႔ ေခၚတယ္။
သရဏဂံု … သရဏဂံုလို႔ ေျပာေနၾကေသာ္လဲပဲ သရဏဂံုရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို တိတိက်က် နားလည္တာက ခပ္ရွားရွားပဲ။ ေယာင္ဝါးဝါးမွ်ပဲ နားလည္ၾကတယ္။
သရဏ = အားကိုးရာ ကိုးကြယ္ရာပဲလို႔
ဂမန = ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္တဲ့ စိတ္။
ဒီ ‘သရဏဂမန’ကိုပဲ ျမန္မာက ‘သရဏဂံု’လို႔ ေခၚလိုက္တယ္။
ဒီေတာ့ သရဏဂံုဆိုတာ အားကိုး အားထားရာ ကိုးကြယ္ရာပဲလို႔ ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္တဲ့ စိတ္ပဲ။
ဘုရားကို သရဏဂံုလို႔ မေခၚဘူး။
တရားကို သရဏဂံုလို႔ မေခၚဘူး။
သံဃာကို သရဏဂံုလို႔ မေခၚဘူး။
‘ဘုရား’ ‘တရား’ ‘သံဃာ’ကို ‘သရဏ’လို႔သာ ဆိုႏိုင္တယ္။ ‘သရဏဂံု’လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သရဏဂံုဆိုတာ ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္တဲ့ စိတ္မို႔ပဲ။
ဘယ္သူ႔ကို ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္တာလဲ?
ဗုဒၶ – ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားကို ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္တယ္။
ဓမၼ – တရားေတာ္ကို ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္တယ္။
သံဃ – သံဃာေတာ္ကို ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္တယ္။
အဲဒီေတာ့ ‘ဘုရား’ ‘တရား’ ‘သံဃာ’ ရတနာသံုးပါးက အားကိုး အားထားရာျဖစ္တဲ့ ‘သရဏ’ေတြ။
အဲဒီ ယံုၾကည္ထိုက္ ကိုးကြယ္ထိုက္ ဆည္းကပ္ထိုက္တဲ့ ‘ဘုရား’ ‘တရား’ ‘သံဃာ’ကို ယံုၾကည္တဲ့ စိတ္၊ ဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္တဲ့ စိတ္က ‘သရဏဂံု’။
+++++
သရဏဂံု တည္သူႏွင့္ မတည္သူ
အဲဒီ ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္တဲ့ စိတ္က ဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ရွိတယ္။ အဲဒီ စိတ္ရွိသူကို သရဏဂံုတည္သူလို႔ ေခၚတယ္။
အဲဒီ ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္တဲ့ စိတ္မရွိရင္ သရဏဂံုတည္သူလို႔ မေခၚႏိုင္ဘူး။ သရဏဂံု မတည္သူပဲ။
သရဏဂံု မတည္ရင္ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ကို ဗုဒၶဘာသာဝင္လို႔ မေခၚႏိုင္ဘူး။
သရဏဂံုတည္မွသာလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္တယ္။
+++++
ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္၏ “၁၉၈၅ ခုႏွစ္၊ တကၠသိုလ္ဓမၼသဘင္၊ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ခ်မ္းသာေရးတရားေတာ္မ်ား” မွ
ေမတၱာျဖင္႔ေ၀မွ်သူ
အႏွိဳင္းမဲ႔ စာတိုေပစမ်ား