သမိုင္းထဲကေမယု
ျမန္မာ့
သမိုင္းေၾကာင္း တြင္ လည္းေကာင္း ၊ ေရတပ္မေတာ္ ၏ အခန္းက႑ တြင္ လည္ေကာင္း
ေမယုအမည္ ရွိ စစ္ေရယာဥ္သည္ အခန္းက႑ တစ္ခုတြင္ ထင္ရွား ပါဝင္ခဲ့သျဖင့္
ျမန္မာႏိုင္ငံ သားတို႔ အၿမဲအမွတ္ရ ေနသည့္ အမည္နာမ ျဖစ္သည္။ ယခုေသာ
အခါမ်ားစြာေသာ တာဝန္မ်ား ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး တာဝန္ေက်ၿပီ ျဖစ္သည့္ ေမယုစစ္
သေဘၤာႀကီး အား သီလဝါရွိ ေရတပ္တြင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ထားလ်က္
ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
၁၉၄၇ခုႏွစ္ ၊ ေမ ၂၅
ရက္တြင္ ရန္ကုန္ ျမစ္လယ္၌ ၿဗိတိသွ် ေရတပ္မေတာ္ မွ ျမန္မာျပည္ အေပ်ာ္တမ္း
အရန္ ေရတပ္သို႔ ဖရီးဂိတ္ စစ္ေရယာဥ္ HMS. Fal အား လႊဲေျပာင္း ေပးအပ္ခဲ့ရာ
၄င္း အခမ္းအနား သို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း တက္ေရာက္ လက္ခံ၍ မိန္႔ခြန္း
ေျပာၾကား ခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းက ဖားလ္သေဘၤာမွာ စစ္အတြင္းက အမႈထမ္း
ခဲ့သည့္အျပင္ ရခိုင္ျပည္ ေမယု တစ္ေလ်ာက္ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ သားမ်ား ဂ်ပန္အား
ႏွိမ္ႏွင္းခဲ့ သည္ကို မေမ့ႏိုင္သည့္ အတြက္ အမည္နာမ ထင္ရွား ေစရန္ ေမယု ဟု
အမည္ေပး လိုက္ေၾကာင္း ၊ ထို႔အတြက္ မိမိသည္ ျမန္မာလူမ်ဳိး အေနျဖင့္ ဂုဏ္ယူ
ေၾကာင္းျဖင့္ ယင္း အခမ္းအနား ၌မိန္႔ၾကား ခဲ့သည္။
စစ္ေရယာဥ္ ေမယု၏
စစ္ေရယာဥ္မွဴး အျဖစ္ ေမယု တိုက္ပြဲစဥ္ မ်ားတြင္ စြမ္းစြမ္းတမံ ပါဝင္ခဲ့ေသာ
ဗိုလ္မွဴး ခင္ေမာင္ဘို မွ လႊဲေျပာင္း ယူခဲ့သည္။ ထိုအခမ္းအနား တြင္ ေရတပ္
ထံုးစံအရ ေရယာဥ္ ပိုင္ဆိုင္ေသာ ႏိုင္ငံ၏ေရတပ္ အလံကို လႊင့္ထူ ရသည္ျဖစ္၍
ေရယာဥ္ ဦးပိုင္းရွိ ၿဗိတိသွ် ေရတပ္အလံ အားခ်၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘုရင့္
အေပ်ာ္တမ္း အရန္ ေရတပ္ အလံအား လႊင့္ထူခဲ့သည္။ သမိုင္းတြင္ သည့္ စစ္ေရယာဥ္
ေမယုတြင္ ဗိုလ္မွဴး ခင္ေမာင္ဘို ၊ ဗိုလ္မွဴး ခင္ေဖႀကီး ၊ ဗိုလ္မွဴး
ေက်ာ္ေဇာ ၊ ဗိုလ္မွဴး ေယာ ၊ ဗိုလ္မွဴး ဘ႐ိုနီ ၊ ဗိုလ္မွဴး ခ်စ္စိန္ ၊
ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး သီဟသူရ ထြန္းတင္ ၊ ဗိုလ္မွဴး ေဂ်အက္စ္ဘြန္း ၊
ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး ခင္ေမာင္ျမင့္(၁) ၊ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး ခင္ေမာင္ခ်ဳိ ၊
ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး ၫြန္႔ေအာင္ ၊ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး ေမာင္ေမာင္ႀကီး
၊ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး သက္လြင္ ၊ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး မင္းလြင္ တို႔က လႊဲေျပာင္း
ယူခဲ့သည့္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ၊ ေမ ၂၅ ရက္မွ ၁၉၇၆ခုႏွစ္ ၊ စက္တင္ဘာ ၉ ရက္ေန႔ထိ
တာဝန္ယူ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ ၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ၏
ကမ္း႐ိုးတန္း သည္ ၁၃၈၅ မိုင္ ရွည္လ်ားၿပီး စုစုေပါင္း ပိုင္ဆိုင္ေသာ
ျမန္မာ့ ပင္လယ္ျပင္ အက်ယ္ အဝန္း ဧရိယာမွာ ၁၄၁၂၁ဝ စတုရန္းမိုင္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ၏ ကုန္းေျမ ဧရိယာ ၂၆၁၂၂၈ စတုရန္းမိုင္ ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါ က
ကုန္းေျမ ဧရိယာ၏ တစ္ဝက္ခန္႔ ရွိေရျပင္ ဧရိယာအား ပိုင္ဆိုင္သည့္
ကမ္း႐ိုးတန္း ႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ ပင္လယ္ျပင္ တြင္ ကမ္းနီး ကမ္းေဝး
ကြၽန္းမ်ား ၊ ကြၽန္းစုမ်ား ၊ ဆိပ္ကမ္း ေကာင္းမ်ား ၊ ပင္လယ္ေအာ္မ်ား ၊
ကမ္းေျခ ေကာင္းမ်ားျဖင့္ ျပည့္စံုလ်က္ ရွိသည္။ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႔ႏွင့္
ကမ္းလြန္ ေရနံမ်ား ၊ သတၱဳ ၊ ပုလဲ ၊ ကြၽန္းသစ္ စသည့္ ေရေပၚ ေရေအာက္ သဘာဝ
သယံဇာတ ပစၥည္းမ်ား ေပါၾ<ြကယ္ဝသည့္ အျပင္ ျမန္မာ့ ပင္လယ္ျပင္သည္ ေဒသတြင္း
ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ ေရလမ္းေၾကာင္း ကို စိုးမိုးလ်က္ ရွိသည့္ အခ်က္အခ်ာ
ေနရာတြင္ တည္ရွိ ေနသည္။
ထိုကဲ့သို႔ေသာ သဘာဝ
သယံဇာတ မ်ားျဖင့္ ျပည့္လွ်န္း ေနသည့္ အမိႏိုင္ငံေတာ္ အတြက္ ျမန္မာ့
တပ္မေတာ္ ေရႏွင့္ အတူ စစ္ေရယာဥ္ ေမယုသည္ ႀကီးေလးေသာ တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္
ခဲ့ေလသည္။ ယခုေသာ အခါတြင္ တာဝန္ေက် အနားယူ ေနသည့္ စစ္ေရယာဥ္ ေမယုသည္
ေနာင္လာ ေနာက္သားတို႔ အား အတိတ္က သမိုင္းေၾကာင္း ပံုရိပ္မ်ားကို ျပန္ေျပာျပ
ေနသေယာင္ျဖင့္ သီလဝါ ေရတပ္တြင္ မူလလက္ရာ မပ်က္တည္ရွိ ေနေလသည္။
ေခတ္လူငယ္တို႔ အေနျဖင့္ အတိတ္က အမိႏိုင္ငံ၏အေျခအေန ၊ လြတ္လပ္ေရး အတြက္
အဘယ္သို႔ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ ရသည္ ၊ တိုင္းျပည္ အတြက္ မည္သို႔ မည္ပံု ေပးဆပ္
ခဲ့ရသည္ စသည့္ မိမိႏိုင္ငံ ၏ရာဇဝင္ သမိုင္းေၾကာင္း တစိတ္ တစ္ပိုင္း
ကိုသိရွိေစရန္ တစ္ခါ တစ္ေခါက္ျဖင့္ သြားေရာက္ ေလ့လာသင့္ ေပသည္။ လြတ္လပ္ေရး ၏
တန္ဖိုး မည္မွ် ႀကီးမားေၾကာင္း လြတ္လပ္ေရး ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရခ်ိန္ တြင္ေနခဲ့ရ
သည့္ သက္ႀကီး ရြယ္အိုတို႔ အားလံုး သိၾကသည္။ လြတ္လပ္ေရး သည္ပထမ ၊
လြတ္လပ္ေရးသည္ ဒုတိယ ၊ လြတ္လပ္ေရး သည္ တတိယ ဆိုသည္မွာ အလကား မဟုတ္ေပ။
ရွိျခင္း၏ တန္ဖိုးကို မရွိမွ သိရသည့္ သေဘာ ျဖစ္သည္။ ေျပာသေလာက္ မလြယ္ဘဲ
အသက္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ၊ ဒုကၡေပါင္း အသေခ်ၤ ႏွင့္ ေသာက မ်က္ေရ
ပင္လယ္ေဝၿပီးမွ ျပန္လည္ ရရွိခဲ့သည့္ အတြက္ လြတ္လပ္ေရး ကိုတန္ဖိုး ထားတတ္ၾက
ေစရန္ ျမန္မာ့ သမိုင္းထဲက သက္မဲ့ စစ္ေရယာဥ္ ေမယုက အသင္တို႔အား အမွာစကား
အႀကံဳပါး ေပလိမ့္မည္။
ေက်ာ္ကိုကို(ကိုကိုကြၽန္း)