ကမာၻအရပ္ရပ္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔လြန္းသည့္ အေျခအေနမ်ားအား ေျဖရွင္းေရွာင္လႊဲမႈအျဖစ္ မိုးပ်ံကား စီမံကိန္းမ်ား အၿပိဳင္အဆိုင္ ဖန္တီးတီထြင္ေနရာ AeroMobil 2.5သည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္သည္။
မိုးပ်ံကားမ်ား အၿပိဳင္အဆုိင္ တီထြင္ေနမႈ နယ္ပယ္မွ အေအာင္ျမင္ဆံုး မွတ္တိုင္တစ္ခုအျဖစ္ AeroMobil 2.5က ဦးေဆာင္ေနၿပီဟု ဆိုရေပမည္။ ကမာၻအရပ္ရပ္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔လြန္းသည့္ အေျခအေနမ်ား အား ေျဖရွင္းေရွာင္လႊဲမႈအျဖစ္ မိုးပ်ံကား စီမံကိန္းမ်ား အၿပိဳင္အဆိုင္ ဖန္တီးတီထြင္ေနရာ AeroMobil 2.5သည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ ေမာ္ေတာ္ကား တစ္စင္းအျဖစ္မွ ေလယာဥ္ငယ္ တစ္စင္း အသြင္ အလြယ္တကူ ကူးေျပာင္းႏုိင္သည့္ AeroMobil 2.5သည္ လတ္တေလာ စမ္းသပ္မႈမ်ားအရ အထင္ ႀကီး ေလာက္ဖြယ္ အေျခအေနေကာင္းမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ထားေၾကာင္း သိရသည္။ AeroMobil 2.5သည္ လမ္းေပၚတြင္ ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စင္းအျဖစ္ အျမင့္ဆံုး ျမန္ႏႈန္း တစ္နာရီ (၉၉)မိုင္ထိ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း အေတာင္ပံမ်ားကို ဆန္႔ထုတ္လုိက္ၿပီး ေလယာဥ္ငယ္ တစ္စင္းအေနျဖင့္ ပ်ံသန္းသည့္အခါ တစ္နာရီလွ်င္ (၁၂၄)မိုိင္ႏႈန္းထိ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ ဒီဇုိင္းပညာရွင္ ႏွစ္ဦးျဖစ္သည့္ စတီဖန္ကလိန္းႏွင့္ ဂ်ဴရက္ခ္ဗာကူလစ္ခ္တို႔ ပူးေပါင္းတီထြင္ေသာ ေမာ္ေတာ္ကားေလးကို ယခုအခါ ေဝဟင္ႏွင့္ ေျမျပင္ စမ္းသပ္မႈမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ပညာရွင္ ႏွစ္ဦးလံုးသည္ ဆလိုဗက္ကီးယားရွိ ဘရာတီဆလာဗာ ေဒသတြင္ ေနထုိင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
"လမ္းေပၚေမာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အေတာင္ပံေတြကို ေခါက္ထားဖုိ႔ လုိပါတယ္"ဟု စတီဖန္က မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ ယခုေမာ္ေတာ္ကားေလးကို မြန္ထရယ္လ္တြင္ က်င္းပသည့္ AeroTech ေလေၾကာင္း ျပပြဲ၌ စြမ္းရည္ျပ ပ်ံသန္းျပခဲ့သည္။ "တကယ္ေတာ့ မိုးေပၚပ်ံႏုိင္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ိုးကို တီထြင္ႏုိင္ဖုိ႔ (၁၉၉၀)ေလာက္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတာပါ။ ပထမဆံုး ေမာ္ဒယ္လ္က ေတာ္ေတာ့္ကို အခ်ိဳးမက်ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ျပႆနာေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားခဲ့တယ္။ အဲဒီကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပိုေကာင္း ေအာင္၊ အမွားပိုနည္းေအာင္ ျပင္ဆင္လာခဲ့တယ္။ လက္ရွိ ေမာ္ဒယ္လ္ကေတာ့ ေလေၾကာင္းပ်ံသန္းမႈ ဆိုင္ရာ သုေတသီေတြက မွတ္ခ်က္ေကာင္းေကာင္း ေပးထားတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္လာပါၿပီ"ဟု ကုမၸဏီ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရပုဂၢိဳလ္ တာတီရာနာ ဗီဘာက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ AeroMobil ကုမၸဏီသည္ ၎တို႔၏ ေမာ္ေတာ္ကားေလးကို နည္းပညာပိုင္း ဆက္လက္ျမွင့္တင္ရန္ သုေတသနျပဳေနဆဲျဖစ္သည္။
ယခုေမာ္ေတာ္ကားသည္ သာမန္ဓာတ္ဆီဆိုင္ေလး တစ္ခုတြင္ပင္ ဆီျဖည့္ႏုိင္သည့္ ေလာင္စာမ်ိဳးကိုပင္ အသံုးျပဳမည္ ျဖစ္သည္။ "ႀကိဳက္တဲ့ဓာတ္ဆီဆုိင္ ထိုးရပ္ၿပီး ဆီျဖည့္လို႔ရပါတယ္။ ေလယာဥ္ဆီ မလုိပါဘူး။ အင္ဂ်င္ကေတာ့ Rotax 9212 ULSကို သံုးထားပါတယ္"ဟုလည္း တာတီရာနာက ရွင္းျပခဲ့သည္။ အေပါ့စား သံမဏိကိုယ္ထည္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ယင္းေမာ္ေတာ္ကားေလးသည္ ဆီအျပည့္ျဖည့္ထားၿပီးပါက မိုင္ေပါင္း(၃၁၀)ထိ ခရီးေပါက္ေအာင္ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကားေလး၏ အက်ယ္မွာ (၁)မီတာခြဲမွ်သာ ရွိသည္။ အကယ္၍ ေတာင္ပံမ်ားကို ဆန္႔ထုတ္လုိက္လွ်င္မူ (၈)မီတာက်ယ္သည့္ ႏွစ္ေယာက္ စီး ေလယာဥ္ငယ္ေလးအသြင္ ေျပာင္းလဲသြားမည္ ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္အေနျဖင့္မူ ဆီအျပည့္ ျဖည့္ၿပီး ခ်ိန္၌ မိုင္ေပါင္း(၄၃၀)ထိ မရပ္မနား ဆက္တိုက္ပ်ံသန္းႏုိင္ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။
Source: Planet Myanmar Network
0 comments:
Post a Comment