ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနား-ကန္ပိုင္ တီလမ္းေပၚတြင္ ယမန္ႏွစ္ စက္တင္ ဘာလ အတြင္းက ေတြ႕ရေသာ တ႐ုတ္ ေဆာက္ လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ားကို ျမန္မာျပည္ တြင္း သယ္ လာသည့္ ကားမ်ား (ဓာတ္ပံု – Kachin News Group)
ကခ်င္ျပည္နယ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းတခု ျဖစ္ေသာ ကန္ပိုက္တီး လမ္းရွိ ကန္ပိုက္တီး တံတား ျပန္လည္ ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ေရး ၾကန္႔ၾကာေန၍ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အခက္အခဲရွိေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
“ကန္ပိုက္တီးက လံုး၀ သံုးလို႔ မရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ ဂ်စ္ကားေတြ သြားလို႔ ရတယ္။ ကားႀကီးေတာ့ ျဖတ္လို႔မရ ဘူး။ ပစၥည္းေတြကိုေတာ့ ေကာင္းကင္ ႀကိဳးတန္း လုပ္ထားတယ္၊ ႀကိဳးေတြနဲ႔ ဆိုင္းၿပီး ဒီဘက္ ကို ပို႔ရတယ္”ဟု ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕မွ ေဒ သခံ ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဧၿပီလက ကခ်င္လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္(KIA)ဖ်က္ဆီးလိုက္သည့္ ကန္ပိုက္တီး တံတားကုိ ကခ်င္ ဲျပည္နယ္ အစိုးရ အဖြဲ႔ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံပိုင္ တိန္ခ်ံဳး ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီတို႔က ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရန္ ညွိႏႈိင္း ထားေသာ္လည္း တိန္ခ်ံဳး ကုမၸဏီ ဘက္မွ စတင္ေဆာင္ရြက္မႈ မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။
ကခ်င္ျပည္နယ္ အစိုးရ လမ္းတံတား ၀န္ႀကီး ဦးကမန္းဒူေနာ္ က “ေဆာက္ေပးမယ္လို႔ ေျပာထားၿပီးသားကို သူတို႔ ဘက္က ဘာမွ စ မလုပ္ေသးဘူး။ ေမးေတာ့ နယ္ေျမလံုၿခံဳေရးကို အေၾကာင္းျပတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဘက္ကေတာ့ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ဆက္ညွိႏိႈင္းသြား မယ္”ဟု ဆိုသည္။
ကန္ပိုက္တီး တံတားသည္ အစိုးရစစ္တပ္ ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမအတြင္း တည္ရွိသျဖင့္ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္မည္ ဆိုပါက အခ်ိန္တို အတြင္း ၿပီးစီးႏိုင္ၿပီး တိန္ခ်ံဳး ကုမၸဏီအေနျဖင့္ နယ္ေျမလံုၿခံဳေရးကို အေၾကာင္းျပျခင္းသည္ ခိုင္မာမႈမရွိေၾကာင္းလည္း ဦးကမန္းဒူေနာ္ က ေျပာဆိုသည္။
၀ိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕ နယ္အတြင္းရွိ ကန္ပိုက္တီး တံတားကို စတင္ တည္ေဆာက္စဥ္ ယခင္ စစ္အစိုးရလက္ထက္ ကတည္း က တိန္ခ်ံဳး ကုမၸဏီႏွင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၍ တံတား ပ်က္စီးယိုယြင္းပါက ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေပးရန္ သေဘာ တူညီခ်က္ ရွိထားေၾကာင္း သိရသည္။
ကခ်င္ျပည္ နယ္အ တြင္း KIA ႏွင့္ အစိုးရ တပ္မ်ားအၾကား တိုက္ပြဲ မ်ားျဖစ္ပြားစဥ္ KIAက အစိုးရ တပ္မ်ား၏ ရိကၡာ ေထာက္ပံ့ မႈကို ျဖတ္ ေတာက္ရန္ ရည္ရြယ္ ခ်က္ျဖင့္ လမ္း၊ တံတား တခ်ိဳ႕ကို ဖ်က္ဆီးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ ကန္ပိုက္ တီး တံတားလည္း ပါ၀င္ခဲ့ သည္။
ကန္ပိုက္တီး၊ လိုင္ဇာ၊ မိုင္ဂ်ာယန္ႏွင့္ ပန္၀ါ ဟူ၍ ကခ်င္ျပည္နယ္၌ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္ ဆက္သြယ္သည့္ နယ္စပ္ စခန္း ၄ ခု ရွိသည့္ အနက္ ကန္ပိုက္တီး စခန္းတခုကိုသာ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အသံုးျပဳႏုိင္ေၾကာင္း ေဒသခံ ကုန္သည္ မ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။
လိုင္ဇာႏွင့္ မိုင္ဂ်ာယန္သည္ KIA ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမအတြင္း တည္ရွိၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လအတြင္း KIA ႏွင့္ အစိုးရတပ္မ်ား၏ တိုက္ပြဲမ်ား စတင္ျဖစ္ပြားစဥ္ကတည္းက အသံုးမျပဳၾကေတာ့ေၾကာင္း၊ ပန္၀ါ စခန္းမွာလည္း နယ္ေျမ လုံၿခံဳမႈမရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“ပန္၀ါစခန္းက နယ္ျခားေစာင့္တပ္ရွိတယ္ ဆိုေပမယ့္ အဲဒီဘက္မွာ နယ္ေျမ မလံုၿခံဳဘူး။ ကန္ပိုက္တီးနဲ႔ စာရင္ ေ၀းတယ္၊ တိုက္ပြဲေတြ စျဖစ္တဲ့ေနာက္ ဒီကန္ပိုက္တီး တခုကိုပဲ အားကိုးေနရတာ။ ျပည္နယ္အစိုးရက ျပင္ေပးမယ္လို႔ ၾကားေပမယ့္ အခုထိေတာ့ ျပင္ မယ့္ အရိပ္အေရာင္ မေတြ႔ရေသးဘူး”ဟု ျမစ္ႀကီးနားေဒသခံ ကိုေဇာ္လတ္ က ေျပာျပသည္။
ကန္ပိုက္တီး နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး စခန္းမွ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ပို႔ကုန္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈ ဒသမ ၇၁၂ သန္း၊ သြင္းကုန္ ေဒၚလာ ၁၂၇ ဒသမ ၅၅၀ သန္း၊ စုစုေပါင္း ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ေဒၚလာ ၁၃၆ ဒသမ ၂၆၂ သန္း ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။
၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္ တြင္ ဧၿပီလ အထိသာ ကုန္သြယ္ႏိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ေဒၚလာ ၅ ဒသမ ၀၂၂ သန္း သာ ရွိသည္ဟု ဆုိသည္။
ကခ်င္ျပည္ နယ္အတြင္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၉ ရက္ေန႔က စတင္ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ KIA ႏွင့္ အစိုးရတပ္မ်ား၏ တိုက္ပြဲ မ်ားေၾကာင့္ ေဒ သခံ လူထု တစ္သိန္း ေက်ာ္ မွာလည္း စစ္ေျပး ဒုကၡသည္မ်ားအျဖစ္ႏွင့္ ဒုကၡသည္စခန္းမ်ားတြင္ ခိုလႈံေနၾက ရဆဲ ျဖစ္ၿပီး တိုက္ပြဲမ်ား လည္း ယေန႔ အထိ ဆက္လက္ ျဖစ္ပြားေနသည္။
0 comments:
Post a Comment