သမုိင္းဆုိတာ ေဟာင္းေလတန္ဖုိး ႀကီးေလပါပဲ။ ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူ ပုဂိ္ၢဳလ္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ ပဲျဖစ္ ျဖစ္ အခ်ိန္ ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် သမုိင္း တန္ဖုိးျမင့္ တက္လာ တတ္ပါ တယ္။ ကုန္ကုန္ေျပာရ ရင္ အုိးျခမ္းပဲ့ ေလး တစ္ခု ကေတာင္ သူ႔ သမုိင္းနဲ႔ သူ ရွိေန တတ္တယ္။
အုိးျခမ္းပဲ့ ဆုိၿပီး တန္ဖုိးမဲ့ လိမ့္မယ္ မထင္လုိက္ ပါနဲ႔။ သူ႔မွာ ဖြဲ႕တည္ ေနတဲ့ အခ်ိန္ ကာ အေလွ်ာက္ သူ႔ေခတ္ သူ႔ကာလ က လူေနမႈ စနစ္ကုိ ေျပာျပ ေနတယ္။ သာမာန္ လူေတြ နားမလည္ ႏုိင္ေပမဲ့ သမုိင္း ပညာ ရွင္ ေတြကေတာ့ အုိးျခမ္းပဲ့ ကေျပာ တဲ့ သမုိင္း ကို နားလည္ ေနၾကတယ္။
အုိးျခမ္း ပဲ့မွာ ပါ၀င္ ေနတဲ့ ရႊံ႕ေျမ အမ်ဳိး အစား၊ သူ႔မွာ ကပ္ၿငိ ေနတဲ့ ႏြယ္၊ ျမက္၊ သစ္ရြက္၊ သူ႔ကို အလွဆင္ ထားတဲ့ ပန္းခ်ီ၊ အႏုပညာ အားလံုး ေပါင္းစပ္ ၾကည့္လုိက္ ရင္ သမုိင္း မွတ္တမ္း တစ္ေစာင္ ရႏုိင္တဲ့ အထိ အုိးျခမ္းပဲ့ တစ္ခုဟာ သမုိင္း၀င္ ပစၥည္းျဖစ္ သြား တတ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မုိ႔လည္း ဆရာ တင္မုိး ေျပာခဲ့ သလုိ အလွ ကိုယ္စီ ရွိၾက တာ ခ်ည္း ပါပဲ။
အခု ဆုိရင္ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမ ျဖစ္တဲ့ ပုဂံ အာနႏၵာ ဘုရားမွာ နံရံ ေဆးေရး ပန္းခ်ီ ေတြကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ ေနၿပီ။ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ေခ်း ေညႇာ္ေတြ ကပ္ေနတဲ့ နံရံ ေဆးေရး ပန္းခ်ီေတြ၊ ထံုး သုပ္ထား လုိ႔ တိမ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ ကြယ္ ေနတဲ့ ပန္းခ်ီ ေတြကို အိႏိ္ၵယ ႏုိင္ငံရဲ႕ အကူ အညီ နဲ႔ ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ ေနတာ ကိုျဖင့္ ေက်းဇူးတင္ ဂုဏ္ယူ ၀မ္းေျမာက္ မိပါတယ္။
နံရံ ေဆးေရး ပန္းခ်ီ ေတြကလဲ ပုဂံ ေခတ္ရဲ႕ လူေနမႈ ဘ၀ကို အတန္ အသင့္ ေျပာျပ ႏုိင္မယ္ ထင္ပါ တယ္။ ပုဂံမွာ ရွိတဲ့ ဂူဘုရား ေတြရဲ႕ နံရံ ေဆးေရး ပန္းခ်ီေတြဟာ ျဖင့္ ပုဂံ ေခတ္ရဲ႕ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ ယဥ္ ေက်းမႈေတြကို အမ်ားႀကီး ေျပာျပေနတာေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီ ၾကာျမင့္ ေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ ပုဂံ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ နယ္ ေျမဟာ ျဖင့္ တန္ဖုိး ႀကီးမားတဲ့ သမုိင္း အေမြ အႏွစ္ ေတြကို ခ်န္ရစ္ခဲ့ တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
ဒီလုိပါပဲ ျမန္မာ့ သမုိင္းမွာ ပထမ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ ႀကီးကို တည္ေထာင္ခဲ့ တဲ့ အေနာ္ရထာ၊ ဒုတိယ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ ေတာ္ႀကီး ကို တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ဘုရင့္ ေနာင္ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာ၊ တတိယ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ ႀကီးကို တည္ေထာင္ခဲ့ တဲ့ အေလာင္းဘုရား ဦးေအာင္ေဇယ်၊ ေနာက္ဆံုး စတုတၳ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ ႀကီး ကို တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္း။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ လုပ္ေဖာ္ ကုိင္ဖက္ ႏုိင္ငံေရး သမား အခ်ဳိ႕ ကေတာ့ ဒီ အဆုိ ကုိ သေဘာ တူေကာင္း မွ တူၾကမွာပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း ျပည္သူလူ ထုတစ္ရပ္လံုးရဲ႕ရင္ထဲမွာရွိခဲ့တာက ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ပါပဲ။ (၁၈၈၅ ခုႏွစ္၊ ႏုိ၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္)ေန႔က တည္းက သူ႔ကၽြန္ ျဖစ္ခဲ့ ရတဲ့ ျမန္မာ ႏိုင္ငံကုိ လြတ္ လပ္ေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚ တင္ေပးခဲ့တဲ့ သူဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းပါ။ လြတ္ လပ္ေရး မီးရွဴး တုိင္ကို ထြန္းညိႇ ေပးခဲ့တဲ့ သူဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းပါ။ က်န္တဲ့ သူေတြက လြတ္လပ္ေရး မီးရွဴး တုိင္ကုိ ၀ုိင္း ၀န္းထိန္းသိမ္းရင္း လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ ယူလာတဲ့သူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မုိ႔လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ကို စတုတၳ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ သူလုိ႔ ျပည္သူ တစ္ရပ္ လံုးက ဂုဏ္ျပဳေခၚ ေ၀ၚခဲ့ တာပါ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ေအာင္ ဆန္း၊ ဦးေအာင္ဆန္းလုိ႔ေခၚေ၀ၚေနၾက တာဟာျဖင့္ ျပည့္စံု လံုေလာက္မႈ မရွိဘူး ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သေဘာေျပာရ ရင္ ““မဟာေအာင္ဆန္း””လုိ႔ေတာင္ ေခၚ လုိက္ ခ်င္ တယ္။
ေခၚလည္း ေခၚထုိက္ မယ္လုိ႔ ထင္ပါ တယ္။ ပုဂံေခတ္ကေန မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အထိ သူ႔လုိ ေယာက်္ားမ်ဳိး ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ေပၚထြန္း ခဲ့ဖူး လုိ႔လဲ။ စစ္ေရးအျမင္၊ ႏုိင္ငံ ေရးအျမင္၊ စီးပြားေရးအျမင္၊ လူတန္းစား အျမင္ ဘက္ေပါင္းစံု အျမင္ က်ယ္က်ယ္ နဲ႔ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္ ေယာက္ပါ။ ပေဒ သရာဇ္ ေခါင္းေဆာင္ ေတြလုိ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒက်င့္သံုးၿပီး ႏုိင္ ထက္စီးနင္းအႏုိင္ယူတာမ်ဳိးမလုပ္ခဲ့ဘူး။ အားလံုး တန္းတူ အခြင့္ အေရး ေပးၿပီး တုိင္း ရင္းသားစည္းလံုးညီၫြတ္ေရးကို ေဖာ္ ေဆာင္ေပးခဲ့တယ္။ ဗမာ တစ္မ်ဳိး သားလံုး လြတ္လပ္ၿပီး တုိင္းရင္းသားေတြကေတာ့ နယ္ခ်ဳ႕လက္ေအာက္မွာ ကၽြန္သားေပါက္ ဘ၀ေရာက္ ေနမွာကို မလုိလားဘူး။ ဗမာ တစ္က်ပ္၊ ရွမ္းတစ္က်ပ္၊ ကခ်င္တစ္က်ပ္၊ မြန္တစ္က်ပ္၊ ကရင္ တစ္က်ပ္၊ ရခုိင္တစ္ က်ပ္၊ အားလံုးေအးတူပူအမွ် သာယာ၀ ေျပာတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံအျဖစ္ အမွန္တကယ္ သူျမင္ ခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လဲ ပင္လံု စာခ်ဳပ္ကို သည္းခံခြင့္လႊတ္နားလည္မႈ ေတြေပးၿပီး ညီၫြတ္ေရး စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆုိ ႏုိင္ေအာင္ သူႀကိဳးပမ္းခဲ့တယ္။ သူကြယ္ လြန္ၿပီးကာမွ ႏုိင္ငံေတာ္၀ါးအစည္းေျပ သြား တာဟာ သူ႔ရဲ႕ပေယာဂမဟုတ္ေတာ့ ပါဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ေနာက္ဆံုးထြက္သက္အထိ ႏုိင္ငံ ေတာ္ရဲ႕သမုိင္းေပးတာ၀န္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္သြားခဲ့တဲ့သူပါ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ လဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရဲ႕ ႀကီးျမတ္ေသာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးအျဖစ္ ““မဟာေအာင္ဆန္း””ရယ္လုိ႔ ဂုဏ္ျပဳ ေခၚ ေ၀ၚလုိက္ခ်င္တာပါ။
အဲဒီမဟာေအာင္ဆန္းဆုိတဲ့ လူ တစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ကုိ ေရက္လာခဲ့ဖူးတယ္။ သူနဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ သမုိင္းတစ္ခုဟာျဖင့္ ေျပာစမွတ္ျဖစ္ၿပီး က်န္ရစ္ေစခ်င္သလုိ ေနာင္လာေနာင္ သားေတြ လည္း အတုယူေစခ်င္တယ္။ ဒီ သမုိင္းတစ္ကြက္ကိုလဲ အသက္(၈၀) ေက်ာ္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ အဘဦး ၀င္းေမာင္ ဆီ က ၾကားခဲ့ရလုိ႔ မွတ္တမ္းတင္လုိက္ရတာ ပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သခင္အေရအတြက္ ေတြ ေလ်ာ့နည္း လုိ႔လာ ပါၿပီ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲ႕လြတ္လပ္ေရးသမုိင္းဟာ သခင္ေတြ မပါရင္ မျပည့္စံုပါဘူး။ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ ေရးနဲ႔ သခင္ ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ ဒဂၤါးတစ္ျပားရဲ႕ေခါင္းနဲ႔ ပန္းလိုခြဲျခားပစ္ လုိ႔မရပါဘူး။ သခင္ေတြရဲ႕ လြတ္လပ္ ေရး ႀကိဳပမ္းမႈ အတုိင္းအတာတစ္ခုေၾကာင့္ ျမန္မာလြတ္လပ္ေရးရတာပါလုိ႔ေျပာရင္ ျငင္းႏုိင္ မယ္မထင္ ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လဲ သခင္ဆုိရင္ ဦးၫႊတ္ဂုဏ္ျပဳခ်င္ေတာ့တာ ပါပဲ။
အဘဦး ၀င္း ေမာင္ေျပာျပ လုိ႔ သခင္ ေအာင္ဆန္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဦး ေအာင္ဆန္း၊ မဟာ ေအာင္ဆန္း ဟာ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ကုိ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ မတ္လ (၂၃) ရက္ေန႔မွာေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ေခ်ာက္ ကိုမ လာခင္ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ေျမာက္ဖက္မွာ ရွိတဲ့ စဥ့္ကူဆုိတဲ့ၿမိဳ႕ကုိ အရင္သြားပါ တယ္။ စဥ့္ကူၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ဦးစံလွ- ေဒၚျဖဴ လွရဲ႕တုိက္မွာ တည္းခိုနားေနၿပီး ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားေတြကို မိန္႔ခြန္းေျပာပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ကို ၿမိဳ႕လူ ထုက ၾသ ဘာစာေတြဖတ္ၿပီး ႀကိဳဆုိဂုဏ္ျပဳတာကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကမႀကိဳက္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ လည္း ရွင္းရွင္းပဲ ေျပာလုိက္ တယ္။ ““ၾသဘာစာ ဖတ္ေနလုိ႔ လြတ္လပ္ေရးမရႏုိင္ဘူး အခ်င္းခ်င္း ညီညီ ၫြတ္ၫြတ္ စည္းစည္း လံုးလံုး လုပ္မွ လြတ္လပ္ေရး ရႏုိင္မယ္လုိ႔ ေျပာသြား ခဲ့ပါတယ္။””
ေျခာက္ၿမိဳ႕က ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ေတြ ကလဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို စဥ့္ကူၿမိဳ႕ ထိသြားၿပီး ႀကိဳၾကပါတယ္။ အဲဒီ တုန္းက ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ဆုိတဲ့သူေတြကေတာ့ ဗိုလ္ ျမတ္ေက်ာ္၊ စေလဗိုလ္၀၊ သခင္သံခဲ၊ သခင္စံဦး၊ သခင္ခင္ ေမာင္ညိဳ၊ သခင္ခင္ ေမာင္ျဖဴတုိ႔ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းရဲ႕ သားတပည့္ ေတြျဖစ္တဲ့ ျပည္သူ႔ ရဲေဘာ္ ေတြဟာ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ ကေနၿပီး စဥ့္ကူးၿမိဳ႕ အထိ လာ ႀကိဳ ေနတာကို ေတြ႕ရေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းက ဒီလုိေျပာ ပါသတဲ့။ ““ငါ့ကို လာ ႀကိဳစရာ လဲမလုိ ဘူး၊ ေစာင့္ေရွာက္ စရာ လည္းမလုိဘူး။ မင္းတုိ႔ တကယ္ ေစာင့္ ေရွာက္ရ မွာက ျပည္သူလူထုပဲ””လုိ႔ ေျပာ ပါ သတဲ့။
ဟုတ္ပါ တယ္။ လက္နက္ ကုိင္ အဖြဲ႕ အစည္း ဆုိတာ ကိုယ့္ေခါင္း ေဆာင္ကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔ ထက္ ကိုယ့္ ႏုိင္ငံသား ေတြကို ကာကြယ္ ဖုိ႔က ပဓာနက်ပါတယ္။ တကယ္ ေတာ့ ႏုိင္ငံသား ေတြ ဆုိတာ အားကိုးရာ မဲ့တဲ့သူ ေတြပါ။ သူတုိ႔ရဲ႕ဘ၀ဟာ လံုျခံဳ မႈမရွိပါဘူး။ တရားဥပေဒစိုးမုိးေရးနဲ႔ တည္ ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေနတဲ့ ကာလမ်ဳိး မွာသာ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕ လူေနမႈဘ၀က လံုျခံဳ တာပါ။ လြတ္လပ္ေရးမရေသးတဲ့ ၾကား ကာလ မ်ဳိးမွာ လက္နက္ကုိင္ေသာင္းက်န္း သူေတြရဲ႕ ရမ္းကားမႈေတြေၾကာင့္ ျပည္သူ လူထုဟာ က်ီးလန္႔စာ စားျဖစ္ ေနၾက ရ တယ္။ အဲဒီလုိက်ီးလန္႔စာစား ဘ၀ေရာက္ ေနၾကတဲ့ ျပည္သူလူထုကုိ ျပည္သူ႔ရဲ ေဘာ္ေတြ အေန နဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ ရမယ္ လုိ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ၾသ၀ါဒေႁခြ သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ ေတာ့ လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕ အစည္းဆုိတာ မီးလုိပါပဲ။ သံုးတတ္ရင္ မိတ္ေဆြ၊ မသံုးတတ္ရင္ ရန္သူ ပါပဲ။ ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံမွာ လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕အစည္း ဆုိတာ ရွိသင့္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕အခန္းက႑ ကို ပစ္ပယ္ ထား လုိ႔မ ရပါဘူး။ သူလဲအေရး ပါတဲ့အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံ ေတာ္ရဲ႕ လံုျခံဳေရး၊ ေအးခ်မ္း သာယာ ေရးဟာ (လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕အစည္း)ရဲ႕ ခံယူခ်က္အျမင္ေပၚမွာ မူတည္ေနပါ တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း က ျပည္သူ႔ ရဲေဘာ္ေတြကို ေျပာခဲ့သလုိ ျပည္သူလူထု ရဲ႕ အသက္အုိးအိမ္စည္းစိမ္ေတြကို ေစာင့္ ေရွာက္တဲ့ အဖြဲ႕ အစည္း အျဖစ္ ရပ္တည္ ေနသမွ်ကာလပတ္လံုး ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေမတၱာကို ရရွိ ေနၾက မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူ လူထုနဲ႔ စိတ္ သေဘာ ထားခ်င္း ကြဲ တဲ့ ေန႔ ဟာလဲ တုိင္းျပည္ ပ်က္တဲ့ ေန႔ပဲ ျဖစ္ ပါလိမ့္မယ္။
ဒီကေန႔ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ ဟာ ဒီမုိ ကေရ စီ ႏုိင္ငံေတာ္ သစ္ျပန္ လည္တည္ ေဆာက္ဖုိ႔ အတြက္ အရွိန္ယူ ေနဆဲ ကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အစိုးရရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခံစားလာ ခဲ့ရတဲ့ စိတ္ ေ၀ဒနာ ေတြကို ျပန္လည္ကု စားေနၾကရတဲ့ ကာလမ်ဳိးပါ။ ရင္ထဲမွာ မြန္းၾကပ္ေနေအာင္ ဖိႏွိပ္ ခံစား လာခဲ့ ရတဲ့ ျပည္သူလူထုဟာ ဒီမုိကေရစီ ေရၾကည္ တစ္ေပါက္ေသာက္ရဖုိ႔အတြက္ ဘယ္ ေလာက္ ႐ုန္းကန္ ခဲ့ရတယ္ ဆုိတာ အားလံုး အသိပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ရဟန္းရွင္လူ၊ ျပည္လူ/ျပည္သားေတြနဲ႔ အနာဂတ္ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္ ေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြ အမ်ားႀကီး ရင္းႏွီးေပးဆပ္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ နံနက္ခင္းရဲ႕ ေနေရာင္ ျခည္နဲ႔ အတူရွင္ သန္ႀကီးျပင္းၾကရမယ့္ သားေကာင္းရတ နာေတြဟာ အေမွာင္လႊမ္းေသာကာလ ေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ ၾကံဳေတြ႕ ရလို႔ တုိင္းျပည္ ေခ်ာက္ထဲက်ေရာက္သြားၾကရျပန္ပါ တယ္။ ႏုိင္ငံအတြက္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ ေရးမွာ တစ္တပ္တစ္အား ပါ၀င္ရမယ့္ သူေတြဟာ ႏုိင္ငံေတာ္အခ်ဳပ္အျခာအာ ဏာ တည္တံ့ ခုိင္ၿမဲေရး အတြက္ အသက္ ေပး စေတး ခံလုိက္ ၾကရတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ပဲ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ ႀကီးဟာ တစ္က ေနၿပီး ျပန္စၾကရတဲ့ အေျခ အေန မ်ဳိး ၾကံဳ ခဲ့ၾက ရျပန္ ပါတယ္။ အျခား ႏုိင္ငံ ေတြက ေရွ႕ကုိ ေျခ လွမ္း ေလး၊ ငါးဆယ္ ေရာက္ေန ေပမဲ့ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးကျဖင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ တစ္ကျပန္ စေနရ လုိ႔ ခရီးမတြင္ ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ခဲ့ ရပါတယ္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ကမၻာ ႀကီးရဲ႕ ေတာင္းဆုိ ခ်က္နဲ႔ အတူ ျပည္သူ တစ္ရပ္ လံုး ကလဲ ဒီမုိ ကေရစီ အလင္း ေရာင္ သစ္ကုိ ျမင္ေတြ႕ လုိ လွပါၿပီ။ ျပည္သူ တစ္ရပ္လံုး ေလွ်ာက္လွမ္း ၾကရမယ့္ ဒီမုိကေရ စီလမ္း မႀကီး ေပၚမွာ လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ျမန္မာတပ္မေတာ္က လက္ တြဲညီညီ လုိက္ပါ ႏုိင္ေကာင္း ရဲ႕လုိ႔ ခံစားမိ ပါတယ္။ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္ ကုိယ္တုိင္ ကလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔ တစ္ထပ္ တည္း က်တဲ့ မိန္႔ခြန္း တစ္ရပ္ကုိ သူ႔ရဲေဘာ္ ေတြကို ေျပာျပခဲ့ ပါတယ္။
တကယ္ ေတာ့ စစ္သားေကာင္း တစ္ေယာက္ ဟာ စစ္စည္း ကမ္းေတြကို တိတိက်က် လုိက္နာၿပီး လက္နက္ အား ကိုး အႏုိင္က်င့္ ဗိုလ္က် စိုးမုိး တာမ်ဳိးေတြ သာ မလုပ္ဘူး ဆုိရင္ သိၾကား မင္းက လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခုိးရမယ့္ ေယာက်္ားေကာင္း၊ ေယာက်္ားျမတ္ မ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေယာက်္ား ေကာင္း၊ ေယာက်္ား ျမတ္ ေတြ ျဖစ္လာ ႏုိင္ေအာင္လည္း တပ္မေတာ္ ရဲ႕ ဖခင္ႀကီး ျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း အပါ အ၀င္ တပ္မ ေတာ္ေခါင္း ေဆာင္ေတြ ဟာ ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ ေပးခဲ့ ၾကဖူးပါ တယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ကေတာ့ သူ႔ရဲ ရဲေဘာ္ ေတြကို ျပစ္ျပစ္ ႏွစ္ႏွစ္ ေ၀ဖန္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ကုိ ေရာက္ရွိ လာပါ ေတာ့တယ္။ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္တယ္ ဆုိရင္ပဲ ေရနံေျမ မန္ေနဂ်ာ ဆုိတဲ့ သူေတြ နဲ႔ အလုိေတာ္ ရိေတြ၊ ၿမိဳ႕ မ်က္ႏွာ ဖံုးေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ထမင္း စားပြဲနဲ႔ ဧည့္ခံေဖ်ာ္ ေျဖဖုိ႔ႀကိဳး စားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ပို စတာ တုိက္ပြဲေလး တစ္ခု ျဖစ္သြား တယ္လုိ႔႔ မွတ္သား ရပါတယ္။
ဒီလုိပါ။ ေစ်း အေနာက္ဖက္ ေခတ္ သစ္ စတုိ းပုိင္ရွင္ ဦးခင္ေမာင္ျဖဴ၊ ေဒၚသန္း ရီတုိ႔ရဲ႕ ဆုိင္ေရွ႕မွာ ““ဗိုလ္ခ်ဳပ္၊ အလုိေတာ္ ရိေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ညာ ေတာ့မယ္ သတိ ထားပါ”” ဆုိတဲ့ ပုိစတာကို ကပ္ၿပီး တုိက္ပြဲ၀င္ ခဲ့သတဲ့။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ရဲ႕အပါး ေတာ္ၿမဲ ဗိုလ္ထြန္းလွက ဒီသတင္း ကုိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို အသိေပး လုိက္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လဲ မန္ေနဂ်ာနဲ႔ အလုိေတာ္ရိ ေတြရဲ႕ ဖိတ္ၾကားခ်က္ကို လက္မခံေတာ့ ဘဲ (ယခု သာသနာ့ ဗိမာန္) ရွိတဲ့ ေျမကြက္ လပ္မွာ ေရာက္ေနၾကတဲ့ ေခ်ာက္ ၿမိဳ႕သူ/ ၿမိဳ႕သား ေတြဆီကို တုိက္႐ိုက္ သြားၿပီး မိန္႔ခြန္း ေျပာပါ ေတာ့တယ္။ နံနက္ (၁၀) နာရီေလာက္ ရွိၿပီလုိ႔ သိရပါတယ္။
အဲဒီ လူထု ေဟာေျပာ ပြဲမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ က ပံုျပင္ တစ္ပုဒ္ကို ဥပမာေဆာင္ၿပီး ေျပာသြား တယ္လုိ႔ အဘ ဦး၀င္း ေမာင္က ေျပာျပ ပါတယ္။ အဲဒီ ပံုျပင္ကေတာ့ ဘုရင္ ျဖစ္ဖုိ႔ ကံဇာ တာ ရွိတဲ့သူ တစ္ေယာက္ကုိ ေရႊထီးေဆာင္း ရလိမ့္မယ္လုိ႔ ေဗဒင္က ေဟာေပမဲ့ ဘုရင္ျဖစ္ ထုိက္ေလာက္တဲ့ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈ မရွိဘဲ ေပါ့ ေပါ့ေန၊ ေပါ့ေပါ့ စားမိလုိ႔ ေနာက္ဆံုး သုသာန္မွာ အားျပတ္ၿပီး လဲေနတုန္း ဘုရင္ကသနား လုိ႔ ေရႊထီး ေဆာင္း ေပးလုိက္ ရတယ္ဆုိတဲ့ ပံုျပင္ကို ေျပာၿပီး ေခ်ာက္ၿမိဳ႕သူ /ၿမိဳ႕သား ေတြလဲ လြတ္လပ္ေရး ေတာ့ရမွာ ပဲဆုိၿပီး ေပါ့ေပါ့ေန၊ ေပါ့ေပါ့ စားၾက ရင္ေတာ့ လြတ္လပ္ေရး မရဘဲ သူ႔ကၽြန္ ဘ၀နဲ႔ ေသ ၾကရ လိမ့္မယ္ လုိ႔ ေျပာခဲ့ တယ္ဆုိပဲ။ လူထု ေဟာေျပာ ပြဲ အၿပီး မွာေတာ့ အမ်ဳိးသမီး ေခါင္းေဆာင္ သခင္မ ေဒၚတင္ေရႊ (ရြာေဟာင္း) က ဘူးသီး ငါးေပါင္း ေၾကာ္နဲ႔ ဧည့္ခံ လုိက္တယ္ လုိ႔လဲ ေရွးျဖစ္ေဟာင္း ေအာက္ေမ့ ဖြယ္ အျဖစ္ အဘဦး၀င္း ေမာင္က ျပန္ေျပာင္းေျပာျပတာကို မွတ္ တမ္းတင္ရင္း ဒီမုိ ကေရစီ ခရီး လမ္းမွာ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထလုိ႔ပဲ ႏုိးေဆာ္ လုိက္ပါ ရေစလား ခင္ဗ်ာ။
သိန္းျမင့္ညိဳ(ေခ်ာက္)
From: Hot News
0 comments:
Post a Comment