Wednesday, May 22, 2013

ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း လံုၿခံဳမႈ ခရီးသည္အခိ်ဳ႕ ေမးခြန္းထုတ္

Posted by drmyochit Wednesday, May 22, 2013, under | No comments

ရန္ကုန္၊ ေမ-၂၀

ျပည္တြင္း၌ ေလယာဥ္ခရီးသြားလာမႈ မ်ားျပားလာၿပီး လက္ရိွျဖစ္ေပၚေနေသာ ေလ ယာဥ္မေတာ္ တဆျဖစ္မႈ မ်ားေၾကာင့္ ခရီး သည္မ်ားက အသက္အႏၲရာယ္လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈအေပၚ စိုးရိမ္လ်က္ရိွသည္။

ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ားတြင္ ေျခာက္လအတြင္း မေတာ္တဆမႈႏွစ္မႈျဖစ္ခဲ့သည္။

၂၀၁၂ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ၂၅ ရက္တြင္ ဟဲဟုိးေလဆိပ္အနီး၌ အဲပုဂံေလယာဥ္ပ်က္က်ခဲ့ၿပီး လူႏွစ္ဦးေသ ဆံုးခဲ့ သည္။ ေမ ၁၆ ရက္တြင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ MA-60 ေလယာဥ္သည္ မုိင္းဆတ္ေလယာဥ္ကြင္းသုိ႔ ဆင္းသက္ စဥ္ ဘရိတ္စနစ္ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ ေျပးလမ္းေက်ာ္ဆင္းခဲ့၍ လူႏွစ္ဦးဒဏ္ရာရရိွခဲ့သည္။

“အခုဆုိ ေလယာဥ္စီးရမွာ ေၾကာက္တယ္။ MA-60 မျဖစ္ခင္တုန္းက MA- 60 ကို စီးဖုိ႔ ၾကည့္တာ နဲ႔ ေၾကာက္ တယ္” ဟု ေလယာဥ္ျဖင့္မၾကာခဏခရီးသြားေလ့ရိွေသာ အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္ ကိုေ၀ယံ ကေျပာသည္။

ျပည္တြင္းရိွ ေလယာဥ္မ်ားစီးပါက အင္ဂ်င္ စက္သံၾကား ႐ံုျဖင့္ ေၾကာက္ေန ၾကၿပီး ျမန္ မာ့ေလေၾကာင္း ေလ ယာဥ္ မ်ားက လံုၿခံဳေရးအတြက္ စိတ္ခ်ရမႈမရိွဟု ထင္မွတ္မိေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။

ျပည္တြင္းရိွေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား လံုၿခံဳစိတ္ခ်မႈရိွေစရန္အတြက္ ေလယာဥ္မ်ား၏ စိတ္ခ်ရ မႈ၊ ေလယာဥ္မွဴး မ်ားႏွင့္ေလယာဥ္ စက္ ျပင္အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၏ ကၽြမ္းက်င္ မႈသည္အဓိ ကျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၏ ေလယာဥ္မေတာ္တဆ စံုစမ္းေရးၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးမ်ိဳးသန္႔ ကေျပာသည္။

“ဒီအတြက္ က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကေနၿပီး စစ္ေဆးမႈေတြ လုပ္ရပါတယ္။ အဓိကမေတာ္တဆမႈျဖစ္ရတာက လူရယ္၊ စက္ရယ္၊ ေလေၾကာင္းလမ္းၫႊန္ဆုိတဲ့ မီဒီယာအပုိင္းက တစ္ခုခုခ်ဳိ႕ယြင္းလုိ႔ျဖစ္တာ” ဟု ၎က ေျပာ သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရိွေလဆိပ္မ်ားအေနျဖင့္ အဓိကလုိအပ္ ခ်က္မွာ ေလေၾကာင္း လမ္းၫႊန္စက္ ကိရိယာ မ်ားျဖစ္ၿပီး ေခတ္ မီေလေၾကာင္း လမ္းၫႊန္စက္မ်ားတပ္ဆင္ထားသည့္ကြင္းအား ဆင္းသက္ ရာတြင္ ေလ ယာဥ္မွဴးမ်ားအတြက္ ပိုမုိလြယ္ ကူေၾကာင္း ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ ေလယာဥ္ မွဴးဦးသန္းေထြး က ေျပာသည္။

ျပည္တြင္းရိွလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေနေသာ ေလယာဥ္ကြင္း ၃၂ ကြင္းအနက္ေျမျပင္မွ ေလယာဥ္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ကာ ေလယာဥ္အား မည္သည့္ဦးတည္ခ်က္သုိ႔သြားရမည္၊ မည္သည့္အကြာ အေ၀းရိွ ေနသည္ တုိ႔ကို သတင္းေပးပို႔ႏုိင္ေသာ VOR/DME, NDB ေလေၾကာင္း လမ္းၫႊန္ကိရိ ယာတပ္ဆင္ ထားေသာ ကြင္းမွာ ေျခာက္ကြင္းသာရိွ သည္။ ယခုဘ႑ာႏွစ္ အတြင္း ေလယာဥ္ဆင္းသက္မႈမ်ားေသာ ပုဂံ၊ ေညာင္ဦး၊ ဟဲဟုိး၊ တာခ်ီ လိတ္၊ ျမစ္ႀကီးနားစသည္တုိ႔တြင္ ယင္းစက္ကိရိယာမ်ား အၿပီးသတ္ တပ္ဆင္ သြားမည္ ဟု ေလေၾကာင္းၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနကသတင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔လာေရာက္လည္ပတ္ေသာ စပိန္ခရီး သည္ ႏွစ္ဦးက ျမန္မာေလေၾကာင္း ၏ ေဖာ္ ကာေလ ယာဥ္ စီးရာတြင္ အလြန္ထိတ္လန္႔ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ဧည့္လမ္းၫႊန္ အမ်ိဳးသား တစ္ဦးက ေျပာသည္။

“အဲဒီတုန္းက ေဖာ္ကာကေန ျပည္ေတာ္ကြင္းမွာ လူတင္တာလားမသိဘူး။ ကြင္းထဲမွာ ေလယာဥ္ရပ္ထားၿပီး စက္ကႏႈိး ထားေတာ့ အထဲမွာ ပူလာတာ။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ့္ခရီးသည္ ႏွစ္ေယာက္ေတာ္ေတာ္ လန္႔သြား တယ္” ဟု ၎ကေျပာသည္။

“မ်ားေသာအားျဖင့္ ဘာမွသိပ္မေျပာဘူးဗ်။ သူတို႔က ျပည္တြင္းက ေလဆိပ္ေတြမွာ ဆင္းရခက္ တဲ့ ေျပးလမ္းတုိတဲ့ ေလဆိပ္ေတြဆင္းတဲ့အခါ ျမန္မာကပၸတိန္ေတြကို ေတာ္တယ္လို႔ ခ်ီဳးက်ဴးၾကတယ္” ဟု ေတာင္ႀကီး ဇုန္မွ ဧည့္လမ္းၫႊန္ကိုရန္ႏုိင္ကေျပာသည္။

ျပည္တြင္း၌ ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ခရီးသြားရာတြင္ ေလယာဥ္မွဴးမ်ား၏ ကၽြမ္းက်င္မႈအေပၚ သံသယျဖစ္ မိသည္ ဟုေနျပည္ေတာ္ သုိ႔ေလယာဥ္ျဖင့္ ပံုမွန္သြားေနေသာ ေရွ႕ေနတစ္ဦးကေျပာသည္။

အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာၿမိဳ႕ျပ ေလေၾကာင္းအဖဲြ႕ခ်ဳပ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္အရ တဲြဖက္ေလယာဥ္ မွဴး တစ္ေယာက္ျဖစ္ ရန္အတြက္ နာရီ ၁၅၀၀ ပ်ံသန္းမႈ အေတြ႕အႀကံဳ ရိွရ မည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ တဲြဖက္ေလ ယာဥ္မွဴး တစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္အတြက္နာရီ ၂၀၀ သာလုိအပ္ေၾကာင္းျမန္မာ့ေလေၾကာင္း အကယ္ဒ မီ ဥကၠ႒ ဦးၾကည္၀င္းကေျပာသည္။

ျပည္တြင္း၌ ေမာင္းႏွင္အသံုးျပဳေသာ ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားအား ေလေၾကာင္းၫႊန္ၾကားမႈ
ဦးစီးဌာနႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာေလေၾကာင္းအဖဲြ႕တုိ႔က စစ္ေဆးမႈမ်ားပံုမွန္ျပဳလုပ္ေနၿပီး စိတ္ခ်ရေသာ အေျခအေနရိွမွသာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ခြင့္ျပဳေသာေၾကာင့္ စိတ္ခ်ရေၾကာင္း ေလယာဥ္မွဴး ဦးသန္းေထြး ကေျပာသည္။

“ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြက ဒီမွာပဲ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံတကာမွာလည္း အဆင့္ျမင့္ ေလ ယာဥ္ႀကီးေတြေတာင္ မွျဖစ္တာ”ဟု ယင္းကေျပာသည္။

လက္ရိွတြင္ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလုိင္းခုနစ္လုိင္းမွ ေလယာဥ္ ၃၂ စီးျဖင့္ ေျပး ဆဲြေနၿပီး ေအတီ အာေဖာ္ကာ၊ အမ္ဘရာ၊ အမ္ေအ ၆၀၊ ဘိခ်္ ၁၉၀၀ ႏွင့္ အဲဘက္စ္ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစားမ်ားျဖင့္ ပ်ံသန္းလ်က္ ရိွေနသည္။

ယင္းေလယာဥ္မ်ားအနက္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံထုတ္ ေအတီအာ အမ်ိဳးအစားအမ်ားဆံုး အသံုးျပဳေနၿပီး တ႐ုတ္၊ ေဟာ္လန္၊ ဘရာဇီးစေသာႏုိင္ငံမ်ားမွ ေလယာဥ္မ်ားျဖစ္ရာ ေလယာဥ္မ်ားအား သက္တမ္း ၂၅ ႏွစ္ေအာက္ ေလယာဥ္မ်ားကိုသာ အသံုးျပဳေစေၾကာင္း ေလေၾကာင္းၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၏ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးမ်ိဳးသန္႔ကဆုိသည္။


7Day News Journal

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္