မၾကာေသးမီက ေဟာင္ေကာင္မွ မိခင္မ်ားကို သတင္းမီဒီယာမ်ားက က်ားမိခင္မ်ားဟုတင္စားၾက သလို ျမန္မာျပည္မွာလည္း ကေလးေတြအတြက္ က်ားမိဘေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားလာေနပါၿပီ။ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားက ပညာတတ္အသိုင္းအဝိုင္းမွာျဖစ္ပါသည္။ က်ားမိဘ၊ က်ားမိခင္ဆိုသည္မွာ ကေလးမ်ားကို ေက်ာင္းပညာေရးမွာ ထြန္းထြန္းေပါက္ေပါက္ျဖစ္လာေစေရး အတြက္ နားခ်ိန္မေပးဘဲ အတင္းအက်ပ္ဖိအားသံုးၿပီး ေက်ာင္းစာကိုလုပ္ခိုင္းေနေသာ မိခင္မ်ား (သို႔မဟုတ္)မိဘမ်ားကို ေဟာင္ေကာင္မွာေခၚၾကသည့္ စကားလံုးျဖစ္သည္။
ေဟာင္ေကာင္က ကေလးမ်ားသည္ ကမၻာေပၚမွာ ပညာေရးထိပ္တန္းအဆင့္ရွိ ေနၾကသည္။ စာေပႏွင့္သခ်ၤာ။ သိပၸံပညာေတြမွာ ေဟာင္ေကာင္ကေလးမ်ားက ကမၻာ့ထိပ္တန္းအဆင့္ ႏုိင္ငံ ၇၀မွာ အဆင့္သံုး (သုိ႔မဟုတ္) ေလး အဆင့္ေလာက္မွာရွိသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ကေလးမ်ားအတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးလြန္းလွသည့္ မိခင္၊ ဖခင္ေတြက သူတုိ႔ ကိုယ္တိုင္ေရာ ကေလးမ်ားကိုပါ တတ္ႏုိင္သမွ်ေက်ာင္းစာကိုသာ လုပ္ေစၿပီး ေက်ာင္းပညာေရးမွာ အမွတ္ေကာင္းရဖို႔ အေသအေက်လုပ္ၾကသည္။ သို႔အတြက္ ေဟာင္ေကာင္ရွိကေလးမ်ားမွာ အိပ္ေရးေတြပ်က္၊ စိတ္ဓာတ္ေတြက်၊ စိတ္ ဖိစီးမႈမ်ားကာ ကေလးသဘာဝ ေပ်ာက္ၿပီး မေပ်ာ္ႏိုင္ၾက။ ထို႔ ေၾကာင့္ ေဟာင္ေကာင္ရွိ က်ား မိခင္ေတြကို ေဝဖန္ျပစ္တင္သံမ်ား ညံလာခဲ့ၿပီး အစိုးရကပင္ ထိုျပႆနာကို အေရးတယူစဥ္းစား လာခဲ့သည္။
ျမန္မာျပည္မွာလည္း ေဟာင္ေကာင္နီးနီး အေျခအေနမဆိုးေပမယ့္ ၿမိဳ႕ျပေတြမွာ မိဘအေတာ္ မ်ားမ်ားက က်ားမိခင္ပံုစံေတြျဖစ္ေနၾကသည္။ ပညာေခတ္ျဖစ္သည့္အတြက္ ကေလးေတြကို ငယ္စဥ္ကတည္းက ပညာတတ္ေစခ်င္လွသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးအၿပိဳင္အဆိုင္ကေလးမ်ားကို ပညာေရးအတြက္ အျပတ္စခန္းသြင္းေမာင္းႏွင္ၾကသည္။ ထိုအခါ ကေလး၏အရြယ္အလိုက္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ား၊ စြမ္းရည္ႏွင့္ ဉာဏ္ရည္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမ်ားကို ဖ်က္ဆီးသလိုျဖစ္ေနၾကသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပုဇြန္ေတာင္မွာေနေသာ လင္းေသာ္တာၾကည္သည္ အသက္ (၆)ႏွစ္သာရွိၿပီး ပထမတန္း ေက်ာင္းသူျဖစ္ပါသည္။ သူသည္ မနက္ေစာေစာကတည္းက ေက်ာင္းတက္ရသည္မွာ တစ္ေနကုန္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းကျပန္ လာလွ်င္ ေက်ာင္းကဆရာမက်ဴရွင္ကိုတန္းသြားရသည္။ က်ဴရွင္ၿပီးေသာအခါ အိမ္ျပန္လာၿပီး မိခင္ႏွင့္အတူ အိမ္စာလုပ္ရသည္။ ပိတ္ရက္မ်ားတြင္ေတာ့ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ တ႐ုတ္စာသင္တန္းတက္ ရသည္။ သူ႔မွာ ကစားခ်ိန္မရွိသလို တစ္ေနကုန္စာလုပ္ေနရသည္။ ေက်ာင္းက လပတ္စာေမးပြဲမ်ားတြင္ ဘာသာစံု အမွတ္တစ္ရာႏွင့္အဆင့္တစ္ အၿမဲျဖစ္ေနေအာင္ အားထုတ္ရ၏။ ႏို႔မဟုတ္ပါက မိခင္က သူ႔ကို ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းသည္။ လင္းေသာ္တာၾကည္မွာလည္း စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားကာ သုန္သုန္မႈန္မႈန္ ကေလးတစ္ဦးျဖစ္လာသည္။
‘‘ဒါျမန္မာျပည္က ပညာတတ္မိခင္ေတြလုပ္ေနၾကတဲ့ စတိုင္ပဲ။ ကေလးေတြထက္ သူတို႔က အခ်င္းခ်င္းပိုၿပိဳင္ဆိုင္ေနတယ္။ ကေလးေတြလည္း ဆူခံရ စိတ္ဖိစီးမႈေတြမ်ားၿပီး ကေလး လည္း ကေလးနဲ႔မတူေတာ့ဘူး’’ဟု ရန္ကုန္က အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းတစ္ခုမွ ဆရာမေဒၚစန္းစန္းျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ကေလးမိဘမ်ား၏ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြက ပိုဆိုးလာၿပီး ကေလးမ်ားကို ေက်ာင္းစာအျပင္ အဂၤလိပ္စာသင္တန္းႏွင့္ တ႐ုတ္ဘာသာစကားသင္တန္းမ်ားသုိ႔ အၿပိဳင္အဆိုင္ပို႔ၾကသည္။ ကေလးေတြ အဂၤလိပ္လိုပဲေျပာဆိုေနသည္ကို ဂုဏ္ယူ သေဘာက်ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ ျမန္မာစကားကိုပင္ မေျပာခုိင္းဘဲ အဂၤလိပ္လိုသာ ေျပာဆိုေနသည္။
ထိုလုပ္ရပ္ေတြကို ေခတ္မီလာေသာ ပညာတတ္မိဘတို႔၏ လုပ္ရပ္ဟု ျမန္မာက်ားမိခင္မ်ားက ယူဆေသာ္လည္း ကမၻာ့ပညာေရးထိပ္တန္းႏုိင္ငံမ်ားမွာေတာ့ ကေလးေတြကို ထိုကဲ့သို႔ ေက်ာင္းစာမ်ား ဖိအားေပးသင္ျခင္းသည္ အေတာ္ေခတ္ေနာက္က်ေနေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ အေမရိကန္ႏွင့္ ကမၻာ့ပညာေရးထိပ္တန္း ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အသက္ (၁၀)ႏွစ္ခန္႔အထိ ကေလးကိုေက်ာင္းစာ ဟုတ္တိပတ္တိမသင္ၾက။ ကေလး၏ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ မွတ္ဉာဏ္ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကိုသာ ဆရာမ်ားႏွင့္ မိဘမ်ားက ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ၾကသည္။
အေမရိကန္ႏုိင္ငံဝါရွင္တန္ ဒီစီၿမိဳ႕လယ္ ရွစ္လမ္းမွာ ေနထိုင္သူအသက္ (၄၀)အရြယ္ ေရွ႕ေန အန္မွာ သားသမီးႏွစ္ဦးရွိသည္။ အႀကီးသမီးေလးက (၁၀)ႏွစ္၊ အငယ္က (၇)ႏွစ္ျဖစ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္အတြက္ အန္က သူ၏ အခ်ိန္အေတာ္မ်ားမ်ားကို ေပးထားသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကေလးမ်ားႏွင့္အတူ ေရကူးျခင္း၊ ကစားကြင္းသြားျခင္း၊ ျပတုိက္မ်ားကို ေလွ်ာက္ၾကည့္ျခင္း၊ စာအုပ္မ်ားကိုအတူဖတ္ ၾကည့္ျခင္း၊ ကေလးႏွစ္ဦးသိလိုေသာ ေမးခြန္းမ်ားကိုေျဖဆိုျခင္းတုိ႔ျဖစ္သည္။ ယခုအခ်ိန္ထိ ကေလး ေတြကို သူကေက်ာင္းစာ တစ္ခါမွမသင္ဖူးပါ။
‘‘သူတို႔ဆရာမေျပာတာေတာ့ ေက်ာင္းမွာအေျခအေန ေကာင္းတယ္တဲ့။ ဆရာနဲ႔အတူ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ဝိုင္းလုပ္ေလ့ရိွတယ္ တဲ့။ ကြၽန္မကေတာ့ ကေလးေတြ ကို ဉာဏ္ေကာင္းလာေအာင္၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာေအာင္ က်န္းမာေပ်ာ္ ရႊင္ဖို႔ အဓိကလုပ္ေပးတယ္။ ပညာေရးက ဘာလို႔လိုအပ္တယ္ ဆိုတဲ့ အသိမ်ိဳးသူတုိ႔ဘာသာ အရြယ္ရလာတဲ့အခါမွာသိလာၿပီး ေက်ာင္းစာကိုသင္ယူၾကလိမ့္ မယ္’’
ထို႔အျပင္ လက္ေဆးျခင္း သည္ က်န္းမာေရးအတြက္ မည္ မွ်အေရးႀကီးေၾကာင္းဆုိတာကေလးေတြကို ေသခ်ာရွင္းျပ ေျပာဆုိထားသည္။ ကေလးမ်ား မွာ တီဗီဂိမ္းႏွင့္ ႐ုပ္သံကို ႀကိဳက္ သလိုၾကည့္ခြင့္မရွိ။ တစ္ပတ္မွာ သင့္ေလ်ာ္ေသာနာရီအခ်ိန္ႏွင့္ သာၾကည့္ရသည္။ ၾကည့္ရေသာ ကာတြန္း႐ုပ္ရွင္မ်ားမွာလည္း ကေလးေတြအတြက္ အထူးထုတ္ လုပ္ထားေသာ ကာတြန္းမ်ားသာ ျဖစ္၏။ အိမ္က ကေလးေတြေရွ႕ မွာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားကို အန္ေရာ၊ သူ၏ ခင္ပြန္းေရာ မၾကည့္႐ႈၾက ပါ။ ကေလးႏွစ္ဦးစလံုး၏ အား ကစားလႈပ္ရွားမႈမ်ားကိုလည္း အထူးအားေပးသည္။ ဝါရွင္တန္ ဒီစီက ေဘ့စ္ေဘာကစားကြင္း တြင္ အားကစားသမားမ်ားက ကေလးမ်ားကို သီးသန္႔ႏႈတ္ဆက္ ေလ့ရွိရာ အန္က ပိတ္ရက္မွာ သူ႕ သားေလးကို ထိုအားကစားသမား မ်ားဆီ လိုက္ပို႔မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ သည္။ သားျဖစ္သူမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ ေက်နပ္မဆံုး ‘‘ကြၽန္မကေလးေတြ ကို ႀကီးလာရင္ပညာရွင္ႀကီးေတြ သိပ္ျဖစ္ေစခ်င္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အခုအရြယ္မွာေတာ့ သူတုိ႔ အဲဒီ လမ္းေၾကာင္းကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေလွ်ာက္လာေအာင္လို႔ ဒီနည္းနဲ႔ ပ်ိဳးေထာင္ေပးေနပါတယ္’’ဟု အန္က ရွင္းျပပါသည္။
ကေလးက်န္းမာေရးပညာ ရွင္ေတြ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ စိတ္ဖိစီးမႈနည္းပါးေသာနည္းက သာ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ ဉာဏ္ ရည္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္ စြမ္းရည္ကို အား ေကာင္းတိုးတက္လာေစသည္ဟု ဆိုသည္။ ထို႔အျပင္ ကေလးေတြ ကို သူတို႔၏ပင္ကိုစြမ္းရည္ေဖာ္ ထုတ္ရန္ မိဘဆရာတို႔က ကူညီ ဖို႔သာလိုအပ္ၿပီး အတင္းအက်ပ္ ဖိအားမေပးရန္လည္း ကေလး စိတ္ပညာရွင္ေတြက အႀကံေပး ထားသည္။
အေမရိကန္ႏိုင္ငံရွိကေလး မ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစင္တာက အႀကံျပဳ ထားသည့္ ကေလးမ်ားေလ့လာ သင္ယူမႈကို သေဘာက်လာ ေအာင္ လုပ္ယူရမည့္နည္းလမ္း မ်ားတြင္ ကေလးကို သူ႔ဘာသာ ေလ့လာစူးစမ္းခြင့္ရေအာင္ လြတ္ လပ္ခြင့္အေတာ္မ်ားမ်ားေပးရန္၊ သူ႔ဝါသနာႏွင့္ စိတ္ဝင္စားမႈကို မိဘကပံ့ပိုးေပးရန္ အဓိကၫႊန္ျပ ထားပါသည္။
တုိးတက္ေနေသာ ေဟာင္ ေကာင္ႏွင့္ ျမန္မာျပည္ကတူသည္ ဆိုလွ်င္ တျခားအရာေတြမွာတူ တာက ပိုေကာင္းပါသည္။ က်ား မိခင္ေတြလုိ႔ အေခၚခံရသည္မွာ ေတာ့ ေကာင္းသည့္အခ်က္ မဟုတ္။ ကေလးမ်ားကို ပညာ ေရးထူးခြၽန္ေအာင္ တြန္းအားေပး သည္မွာ တကယ္ေတာ့ေကာင္းပါ သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပိုၿပီးလက္ ေတြ႕က်ထိေရာက္ေသာနည္း လမ္းမ်ားျဖင့္ ကေလးမ်ားကို ကူညီအားေပးေသာနည္းေတြရွိ ေၾကာင္း ျမန္မာျပည္က က်ား မိခင္မ်ား သတိျပဳေစခ်င္ပါသည္။
7 Day
0 comments:
Post a Comment