From:ေခတ္လူငယ္
ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း ၃၊ ၄၊ ၅ ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္ ကုန္ေသတၱာလြင္ျပင္ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ တိုင္းရင္း သားလုပ္ ငန္းရွင္မွ BOT စနစ္ျဖင့္ အငွားလုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိကာ ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ က်ပ္ေငြသန္းေပါင္း ၅၆၀၀၀ ႏွင့္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄၅ သန္း ပူးေပါင္းရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သိရသည္။ ယင္းစီမံကိန္း လုပ္ေဆာင္ခြင့္ကို ျမန္မာ့ အဏၰဝါစြမ္းအားရွင္ဂ႐ု(ပ္)(အက္စ္) ကုမၸဏီလီမိတက္မွ ရရွိခဲ့ကာ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ႏွင့္ ယင္းကုမၸဏီတို႔ၾကား BOT စနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္၍ ဆိပ္ကမ္းဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ျပဳျခင္းအတြက္ ခ်ဳပ္ဆိုမည့္ ပဋိ ညာဥ္စာခ်ဳပ္ႏွင့္ ေျမငွားစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ထိုးပြဲ အခမ္းအနားအား ၾသဂုတ္လ ၄ ရက္က ဆီဒိုးနားဟိုတယ္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ “၂၀၁၅ မွာ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အာဆီယံပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အေျခအေနနဲ႔ စီးပြားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ အမ်ားႀကီး ရွိတဲ့အ တြက္ေၾကာင့္ ေနာက္က်န္ ၃ ႏွစ္အတြင္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးက႑ေတြကို အျခားအာဆီယံႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ရင္ေပါင္ တန္းႏုိင္ေအာင္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပုဂၢလိကက႑ကို အားေပးေဆာင္ရြက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ႏုိင္ငံပိုင္နဲ႔ ပုဂၢလိကပိုင္ ဆိပ္ကမ္းအခ်ဳိးကို ၾကည့္ရင္ ႏုိင္ငံပိုင္က ၃၃ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ပုဂၢလိကက ၆၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိတယ္။ အဏၰဝါစြမ္းအားရွင္ဂ႐ု(ပ္)(အက္စ္) အေနနဲ႔ ပိုင္ရွင္က တိုင္းရင္းသားစစ္စစ္ျဖစ္တယ္။ ဆိပ္ကမ္း (၁) နဲ႔ (၂) ကို ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ကတည္းက ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့သလုိ အခု (၃၊ ၄၊ ၅) သုံးခုကိုလည္း တိုးခ်ဲ႕ၿပီး လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္” ဟု ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ယင္းကုမၸဏီအေနျဖင့္ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း (၁၊ ၂) ဆိပ္ခံတံတားမ်ား၏ ဆိပ္ကမ္းဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းကို လုပ္ေဆာင္ ရာတြင္ ေအာင္ျမင္မႈရွိခဲ့ၿပီး တစ္ဆက္တည္းရွိ အလံုသေဘၤာက်င္းေနရာအား ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္ ကုန္ေသတၱာလြင္ျပင္ သို ေလွာင္ စခန္းမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းကို ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ အဆုိျပဳတင္ျပလာၿပီး စုစုေပါင္း ျပည္တြင္းသံုးေငြ က်ပ္သန္းေပါင္း ၅၆၀၀၀ ႏွင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၅ သန္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု တင္ျပထားေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးခ်ဳိသန္းေမာင္က ဆိုသည္။ “ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ကလည္း ျမန္မာ့အဏၰဝါစြမ္းအားရွင္ဂ႐ု(ပ္)(အက္စ္) ရဲ႕ တင္ျပခ်က္အေပၚ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္းအမွတ္ (၃၊ ၄၊ ၅) တည္ေဆာက္ၿပီး ဆိပ္ကမ္းဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ဖို႔အတြက္ ဇူလိုင္ ၂၄ ရက္က ခြင့္ျပဳမိန္႔ အမွတ္ မနသ ၈၅၆/၂၀၁၂ နဲ႔ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးခဲ့ပါတယ္” ဟု ၄င္းက ထပ္ေလာင္း ေျပာၾကားသည္။ အဆိုပါ ဆိပ္ခံတံတား ၃ ခုတည္ေဆာက္ၿပီးစီးပါက အမွတ္(၁၊ ၂) ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္ တစ္ဆက္တည္း ရွိလာမည္ျဖစ္ကာ ဆိပ္ခံတံတားမ်ား၏ စုစုေပါင္းအရွည္မွာ ၇၅၀ မီတာရွိလာမည္ျဖစ္ၿပီး ကုန္ေသတၱာတင္ သေဘၤာႀကိး ၅ စီး (သို႔မဟုတ္) သေဘၤာလတ္ ၆ စီး တစ္ၿပိဳင္နက္ ဆိုက္ကပ္၍ ဆိပ္ကမ္းဝန္ေဆာင္မႈကို လ်င္ျမန္စြာ ေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္မည့္ ႏုိင္ငံတ ကာအဆင့္မီ ဆိပ္ကမ္းႀကီးတစ္ခု ျဖစ္လာမွာျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၄ ရက္ေန႔ထုတ္ News Watch Weekly ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
0 comments:
Post a Comment