အာရွဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္(ADB)သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ အေျခခံအေဆာက္ အအံုႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး က႑မ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသြားရန္ ထုိင္းအစုိးရအား တုိက္တြန္း လိုက္ၿပီး ထုိသို႔ လုပ္ျခင္းျဖင့္ ထား ၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းႀကီး ၌ ႏုိင္ငံတကာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား ႏွင့္ ဘ႑ာ
ေရးသမားမ်ား ပိုမို လြယ္ကူစြာ ပါ၀င္ႏုိင္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္းေျပာၾကားလိုက္သည္။
ADB ၏ ထုိင္းႏုိင္ငံဆုိင္ရာ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ခရိတ္စတက္ဖင္ ဆန္က ထုိင္းႏုိင္ငံ ႏြန္သာဘူရီ ျပည္နယ္၏ ဘန္႐ုိင္ခ႐ုိင္ႏွင့္ ကန္ ခ်နဘူရီျပည္နယ္တုိ႔အၾကား ေဖာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ထားသည့္ ကားလမ္းအျပင္ ထုိင္းအစုိးရသည္ ထား၀ယ္သို႔ နယ္စပ္ျဖတ္ကာ
ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္မည့္ ရထားလမ္း (သို႔မဟုတ္) ကား လမ္းမတစ္ခုကို တည္ေထာင္ေရး ကို စီစဥ္သင့္ေၾကာင္း ယမန္ေန႔က အႀကံျပဳခဲ့သည္။
၎က “ဒီကိစၥက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံမႈအႀကီးႀကီး မလိုအပ္ပါဘူး။ ထား၀ယ္စီမံကိန္းႀကီးကို ေျမေပၚ ေပၚထြက္လာေအာင္ လုပ္ႏုိင္မယ့္ အစပ်ဳိးပမာဏေလးေလာက္ပါပဲ”ဟု ရက္ခ်ာဒမ္မရီလမ္းမရွိ Four Seasons ဟိုတယ္၌ ျပဳလုပ္ေသာ Thailand Focus 2012 ဖုိရမ္
တြင္ေျပာသည္။
ADB သည္ ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ ဘန္႐ိုင္-ကန္ခ်နဘူရီလမ္း ေဖာက္ လုပ္ေရးအတြက္ နည္းပညာအကူ အညီေပးအပ္ေနၿပီး၊ ထုိင္းအေ၀း ေျပးလမ္းဌာနသည္လည္း ဘန္႐ုိင္မွ ကန္ခ်နဘူရီသို႔ ၉၈ ကီလိုမီ တာအရွည္လမ္း (တန္ဖုိး ဘတ္ ၄၅ ဒသမ ၉ ဘီလီယံ)ကို ေဖာက္
လုပ္ေနသည္။ ဖူနမ္မရြန္ နယ္စပ္ စစ္ေဆးေရးဂိတ္သို႔ သြားေသာ လမ္းပုိင္းကိုလည္း ေလ့လာမႈမ်ား စတင္ျပဳလုပ္ေနၿပီး၊ ဖူနမ္မရြန္မွ ထား၀ယ္သို႔ ၁၆၀ ကီလုိမီတာ အရွည္လမ္းကို ဒီဇုိင္းအၿပီးသတ္ ထုတ္ၿပီးျဖစ္သည္။
ADB သည္ ထား၀ယ္စီမံ ကိန္း၏ ေဆာက္လုပ္ေရးကို တာ ၀န္ယူလုပ္ကုိင္ေနေသာ အီတာ လ်ံ-ထုိင္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကုမၸဏီႏွင့္ေဆြး ေႏြးမႈမ်ားရွိေနၿပီး၊ ယင္းကုမၸဏီ ဘက္ကမူ ADB သို႔ ေခ်းေငြရယူ ရန္ တရား၀င္ေတာင္းဆုိမႈမရွိေသး ေၾကာင္းသိရသည္။
ထား၀ယ္စီမံကိန္းအတြက္ ပထမအဆင့္ တည္ေဆာက္ေရး ႏွင့္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတြင္ ကန္ေဒၚလာ ရွစ္ဘီလီယံ လိုအပ္မည္ျဖစ္ကာ စီမံကိန္းႀကီးတစ္ခုလံုးအတြက္ စုစု ေပါင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေဒၚလာ ၅၀ ဘီလီယံရွိမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းရန္ပံုေငြမ်ားကို အေသအခ်ာ
မတြက္ခ်က္ရေသးေၾကာင္း မစၥ တာစတက္ဖင္ဆန္ကေျပာသည္။
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ အလုပ္ေနရာေပါင္း ၅,၀၀၀ ခန္႔ ဖန္တီးေပးႏုိင္မည္ဟုသိရသည္။
0 comments:
Post a Comment