၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂ ရက္ေန႔ထုတ္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္မွာဝါရင့္သမၻာရင့္ဆရာ
ေမာင္ေသြး ခြၽန္ရဲ႕ '' ေ႐ႊတိဂံု ဘုရား လင္းတ နားတိုင္းကား ျပည္႐ြာ ပ်က္မွာလား '' ဆိုတဲ့
ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေဆာင္းပါး ဖတ္လိုက္
ရပါတယ္။
ေခါင္းစဥ္ကို ဖတ္ၾကည့္ ႐ံုနဲ႔ ႏိုင္ငံသား တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ စိုးရိမ္စိတ္ ဝင္သလို
ျဖစ္တဲ့ အတြက္ဆက္ဖတ္ ၾကည့္ေတာ့ ဟုတ္မ လိုလိုနဲ႔ ဝါရင့္ မီဒီယာ သမား တစ္ေယာက္က သန္း
၆ဝ ေသာ ျမန္မာ ျပည္ သူေတြ စိတ္ ေျခာက္ျခားေအာင္ ေရးထားတဲ့ စာ ျဖစ္ေနပါ ေရာလားဗ်ာ။
ဆရာ ေမာင္ေသြးခြၽန္က ေဆာင္းပါး အစမွာဘဲ
ေ႐ႊတိဂံုကို ေစတီ ႀကီးကို ငွက္ေလာ ကမွာ အယုတ္ဆံုး အညံ့ဆံုး လင္းတေတြ နားတာဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ မင္း အစိုးရေရာ၊ ျပည္သူေတြေရာ၊
သာသနာေတာ္ႀကီး အတြက္ေရာ စိတ္ပူစရာ ျဖစ္တယ္
အစခ်ီၿပီး ေရးသား ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္လံုး ဖတ္ၾကည့္ ၿပီးေတာ့ ဆရာ ေမာင္ေသြးခြၽန္က
ျမန္မာ ႏိုင္ငံ သားမ်ားကို ေပးလိုတဲ့ သတင္း Message က ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈ မ႐ွိဘဲ ျပည္သူ လူထု ဒုကၡ သုကၡေတြ
အႀကီး အက်ယ္ ခံစားရမယ့္ သေဘာ ေရးထားတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။
ေဆာင္းပါးမွာ ေဖာ္ျပ ထားသလို လင္းတ
ဆိုတာ အတိတ္ေကာင္း နိမိတ္ေကာင္း ေဆာင္တဲ့ ငွက္ တိရစၧာန္ မဟုတ္ဘူး လို႔ေတာ့ ေ႐ွး အယူ အဆ အရ သတ္မွတ္ေကာင္း သတ္မွတ္ ႏိုင္ပါ လိမ့္မယ္။ လင္းတေတြက
မူလ က်က္ စားရာ ဟိမဝႏၲာ ေတာင္ရဲ႔ ေျမာက္ဘက္ မြန္ဂို လီးယား၊ တိဘက္ ေဒသ ေတြမွာ
ရာသီ ဥတု အလြန္ ေအးတဲ့ ကာလမွာ ေႏြးေထြးေသာ ကမၻာ႕ေတာင္ဘက္ျခမ္း ေဒသမ်ားသို႔ ေဆာင္းခိုရန္
မိုင္ ေထာင္ခ်ီၿပီး ေလဟုန္စီး ပ်ံသန္းရင္း
အေတာင္ ေညာင္းလို႔၊ ဝင္ေရာက္ နားခို
ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
လင္းတ ငွက္ေတြက အေတာင္ျဖန္႔ၿပီး ပ်ံတဲ့ အမ်ိဳး အစား မဟုတ္ဘဲ ေလဟုန္ စီးၿပီး ပ်ံတဲ့ အမ်ိဳး
အစား ျဖစ္ၿပီး၊ မႏွစ္ ကလည္း ရန္ကုန္မွာ ဆိုရင္ ေ႐ႊတိဂံု တိုင္ဘက္က ဖုန္းတုိင္ ေတြမွာ နားတာ ေတြ႕ ခဲ့ရသလို၊ မေကြးတိုင္း ဘက္မွာ လည္း ေတြ႕ေလ့ ႐ွိပါတယ္။ အရင္တုန္း
ကလည္း တျခားေနရာေတြ၊ ျမင့္တဲ့ေနရာေတြမွာနားခဲ့တာ၊ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ အႏွံ႔ အျပားသို႔ လင္းတ ဆင္းသက္ျခင္းမွာ ႏွစ္စဥ္ ျဖစ္ပြား ခဲ့တာ ေတြကိုသတိမမူ
မိၾကပါဘူး။
ဒီႏွစ္လည္း ဧရာဝတီ တိုင္းေဒ သႀကီး၊ ဟသၤာ တၿမိဳ႕နယ္၊ ဘုရားကုန္း ေက်း႐ြာ ဘက္မွာလည္း
ထိုကဲ့သို႔ေသာ ေဆာင္းခုိ ငွက္ႀကီးမ်ား ဆင္းသက္တာ ေတြ႐ွိ ခဲ့တာကုိ ဆရာ ေမာင္ေသြးခြၽန္
မသိဘဲ မေနဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ မိမိတို႔ ေဒသတြင္းသို႔ တစ္ခဏ ခိုနားရန္ စတည္းခ်ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္
လမ္းမွားလာျခင္းမွတစ္ပါး တျခား မည္သည့္ ျပစ္မႈ ကိုမွ က်ဴးလြန္ ထားျခင္း မ႐ွိေသာ အျပစ္မဲ့
ငွက္ႀကီး မ်ားကို ယိုးမယ္ဖြဲ႕ ပြဲဆူေအာင္ မဲတူ
လုပ္တာ ကိုေတာ့ ဆရာ ဗဟုသုတ ရေစခ်င္လို႔ အသိေပး လိုက္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဆရာ ေမာင္ေသြးခြၽန္က ဒီ လင္းတေတြ
လာနား တာနဲ႔ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရး ကိစၥေတြ၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ အေရးကိစၥ၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေျခ အေနေတြ၊ သာသနာေတာ္ အေရး ကိစၥေတြ ကေသာင္း ကနင္း ျဖစ္ၿပီး
အုပ္ခ်ဳပ္သူ မင္းအစိုးရ (အစိုးရအဖြဲ႕ )ပါ ဒုကၡ ေရာက္ေတာ့မယ့္ သေဘာ ေရးသား ထားတာ ကေတာ့ တမင္ ၿခိမ္းေျခာက္ လိုဟန္ေတြ ပါေန ပါတယ္။
တစ္နည္း ေျပာရရင္ေတာ့ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေနလိုတဲ့ ျပည္သူ ေတြကို အဓိက႐ုဏ္း ျဖစ္ေတာ့မယ့္
ပံုစံနဲ႔ ေျခာက္လွန္႕လိုက္တာ ဘဲျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီလုိ ေျခာက္လွန္႕တဲ့ ေနရာမွာ ေမာင္ေသြးခြၽန္က ၁၉၈၈ အေရး အခင္းကို နမူနာျပ ေဖာ္ျပထား
သလို ၂ဝဝ၇ ေ႐ႊဝါေရာင္ အေရး အခင္း မတိုင္မီ
ေ႐ႊဂံုတိုင္ တာဝါမွာ လင္းတေတြ နားခဲ့ တယ္လို႔ အေထာက္ အထား မဲ့စြာနဲ႔ ေျခာက္လွန္႔ရင္း
ေျမႇာက္ထုိး ပင့္ေကာ္ လုပ္ ႏွပ္ေၾကာင္း ေပးခဲ့ တာေတြ႕ ရပါတယ္။
သန္း ၆ဝေသာ ျပည္သူ မ်ားက သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ေျပာခဲ့သလို
ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္မလွည့္ စတမ္းနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ
ႏိုင္ငံေတာ္ ေဖာ္ေဆာင္ ေနခ်ိန္မွာ ေမာင္ေသြးခြၽန္
ကဲ့သို႔ေသာ အ႐ိုးရင့္ ႀကီးမိုက္ ေတြက ကေလာင္
လက္နက္ အားကိုးနဲ႔ ျပည္သူ ေတြကို ေနာက္ေၾကာင္းျပန္
လွည့္ေအာင္ ၿခိမ္းေျခာက္ ေနတယ္ လို႔ဘဲ ေျပာရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ လင္းတ နား႐ံုနဲ႔ ေတာ့ အဲသည္ေလာက္ ဆိုး႐ြား မသြား ႏိုင္ပါဘူး။
တစ္စိတ္ကို
တစ္အိတ္လုပ္ ေခါင္းစဥ္ႀကီး ႀကီးေပးၿပီး ဗုဒၶဘာသာ အယူဝါဒ အျပင္ မိ႐ိုး ဖလာ ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္ တတ္တဲ့ ျပည္သူ ေတြကို အတိတ္ နိမိတ္ တေဘာင္ ေတြနဲ႔
တိုင္းျပည္ ပ်က္ေတာ့ မေယာင္ေယာင္၊ ၈၈ အေရး အခင္း လိုမ်ိဳး၊ ၂ဝဝ၇ ေ႐ႊဝါေရာင္ အေရး အခင္း
လိုမ်ိဳး ျဖစ္ေစ ခ်င္တဲ့ ႏွပ္ေၾကာင္း ေပးၿပီး ''မိုးေသာက္ၿပီ ထိုးေဖာက္ၾက ကုန္ေလာ့''
ဆိုၿပီး ႏႈိးေဆာ္ တာေတာ့ အဆိုး ဘက္ကို ျဖစ္ေစခ်င္ ေနတာလား၊ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ေစခ်င္
ေနတာလား၊ ပြဲလန္႔တုန္း ဖ်ာဝင္ခင္း ေနတာလား ဆိုတာေတာ့ ဆရာပဲ သိမွာပါ။
ဗုဒၶ ျမတ္စြာ ဘုရား ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့တဲ့
ဝစီ ဒုစ႐ိုက္ ေလးပါး ထဲက ပိသုဏ ဝါစာနဲ႔ သမၹပၸ လာပရဲ႕ ေယဘုယ် သေဘာကုိ ေျပာရရင္ သူတစ္ပါးလည္း အက်ိဳးမ႐ွိ၊ မိမိကိုယ္တိုင္ အတြက္လည္း အက်ိဳးမ႐ွိတဲ့ ယုတ္ညံ့
ေသာ၊ သူတစ္ပါးပ်က္စီးထိတ္လန္႔ေစလိုေသာ ကုန္းတိုက္ၿခိမ္းေျခာက္စကားေျပာျခင္းဟာ သူ ယုတ္မာ
ေတြရဲ႕ လကၡဏာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုေတာ့ ဆရာေမာင္ေသြးခြၽန္က ကြၽန္ေတာ္အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ေျခာက္လွန္႔ တြန္းပို႔
ေနေလ ေတာ့ ဆရာ ေမာင္ေသြးခြၽန္ေရ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ဘယ္လို လူစားလဲ ဆိုတာ နဖူးေပၚ လက္ တင္ၿပီး
တစိမ့္ စိမ့္ စဥ္းစား ပါဦးလို႔ အႀကံေပး ပါရ ေစဗ်ာ။
0 comments:
Post a Comment