ျမန္မာ့ပညာေရး
က႑တြင္ ဟန္ခ်က္ညီစြာ တေျပးညီ ပညာသင္ၾကား ေလ့လာသင္ယူခြင့္ ရွိေရးအတြက္ ေက်းရြာ အတည္တက်မရွိေသာ
ေဒသမ်ား၌ ေရြ႕လ်ား ေက်ာင္းမ်ားအျဖစ္ ဖြင့္လွစ္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ “ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္မ်ားတြင္
အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းအဆင့္ တတ္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား ဦးေရႏွင့္ ခရီးအကြာအေဝး တို႔အေပၚ
မူတည္ၿပီး (မူ၊ လယ္၊ ထက္) ေက်ာင္းေတြ စီစဥ္ဖြင့္လွစ္ ေပးထားၿပီးပါၿပီ။ ေက်းရြာအတည္
တက်မရွိတဲ့ ေဒသေတြမွာ ေရြ႕လ်ားေက်ာင္းေတြ အျဖစ္ဖြင့္လွစ္ေပးလ်က္ရွိပါတယ္” ပညာေရး ဒုတိယ
ဝန္ႀကီး ဦးေအးၾကဴ က ေျပာသည္။ ႏိုဝင္ဘာလ ၉ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္သည့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္း
မေကြးတုိင္း မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၂) မွ ဦးေအာင္ၿငိမ္း တင္သြင္းသည့္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတႏိုင္ငံေတာ္
ႏိုင္ငံတဝန္းလံုး၌ ပညာေရးက႑တြင္ ဟန္ခ်က္ညီစြာ တေျပးညီ ပညာသင္ၾကား ေလ့လာသင္ယူခြင့္ အခြင့္အလမ္းမ်ားရရွိေရး
အဆိုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုဝန္ႀကီးက ထိုသို႔ ေျဖၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္
အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အခမဲ့ မသင္မေနရ မူလတန္း ပညာေရး အစီအစဥ္အား အေကာင္အထည္ေဖာ္
ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ မွ စ၍ ေက်ာင္းသံုးဖတ္ စာအုပ္မ်ားကို မူလတန္း ေက်ာင္းသား၊
ေက်ာင္းသူမ်ားအား အခမဲ့ ျဖန္႔ေဝေပးျခင္း၊ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ တြင္ ေလ့က်င့္ခန္း စာအုပ္မ်ားကို
အခမဲ့ ျဖန္႔ေဝေပးျခင္း၊ ပညာသင္ဆုႏွင့္ ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ား ေပးျခင္းႏွင့္ မူလတန္း
ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအား ေငြေၾကးေကာက္ခံျခင္း မျပဳရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
“မူလတန္းအဆင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြကို ေငြေၾကး မေကာက္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာ အခ်ိန္ပိုသင္ေတာ့ ကေလး မ်က္ႏွာငယ္မွာစိုးလို႔ ထားေပးရပါတယ္။ ဒါက အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ မိဘေတြက ေပးဆပ္ေနရတာပါ” ဟု လိႈင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဘူတာ႐ံု လမ္းေပၚရွိ ေက်ာင္းတေက်ာင္းတြင္ တတ္ေရာက္ေနသူ ေက်ာင္းသားတဦး၏ မိခင္ ေဒၚခင္ခင္ က ဆိုသည္။ ေက်ာင္းေနရြယ္ ကေလးတုိင္း ေက်ာင္းေနေရးႏွင့္ ေက်ာင္းေနၿမဲၿပီး မူလတန္းပညာ သင္ယူ ၿပီးေျမာက္ေရးအတြက္ အထူးၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ “အတန္းထဲမွာ ဆရာေခၚေပးတဲ့ စာကို လိုက္ေရးတာ မမီေတာ့ အိမ္ျပန္ရင္ စာအုပ္ထဲမွာ တဝက္တပ်က္ေတြပဲ ပါလာတယ္။ အတန္းပိုင္ကို အိမ္မွာေခၚသင္ႏိုင္တဲ့ ကေလးက စာေတြ အစံုရွိေနတယ္။ အိမ္ ေခၚမသင္ႏိုင္တဲ့ ကေလးက ျပႆနာ ျဖစ္လာတယ္။ စာေခၚေပးတာ ေန႔တိုင္း မလိုက္ႏိုင္ေတာ့ ကေလးက သိမ္ငယ္စိတ္ ဝင္လာတယ္။ ေက်ာင္းေျပာင္းမယ္ ေျပာလာတယ္။ ေခၚေပးတဲ့ စာကိုမီေအာင္ လုိက္မေရးႏိုင္တာ ကေလးရဲ႕ အားနည္းခ်က္လား။ သင္တဲ့ စနစ္လြဲေနတာလား။ တခုခုေတာ့ အေျဖရွာသင့္ပါတယ္” ဟု ပညာေရးတကၠသိုလ္ ေလ့က်င့္ေရးေက်ာင္း (TTC – Grade 3) မွ ေက်ာင္းသားမိခင္ ေဒၚေအးေအး က ရင္ဖြင့္ေျပာၾကားသည္။
အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေက်ာင္းမေနႏိုင္သည့္ ကေလးမ်ား က်န္ရွိေနသျဖင့္ ယင္းကေလးမ်ားပါ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရးအတြက္ ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာအတြင္းရွိ ေက်ာင္းဝင္မည့္ ကေလးမ်ားကို ႀကိဳတင္ စာရင္းေကာက္ယူၿပီး ပညာေရးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ အာဏာပိုင္မ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ “ျဖစ္ႏိုင္ရင္ စာသင္ခန္းထဲအထိ ဆရာေတြရဲ႕ ပညာသင္ၾကားေရး ပံုစံေတြကို ထိပ္ဆံုးက တာဝန္ရွိသူေတြ ေရွာင္တခင္ စစ္ေဆး ေလ့လာေစခ်င္ပါတယ္” ဟု အဆိုပါ အမ်ဳိးသမီးက ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ ႏွစ္စဥ္ ေမလ၏ ေနာက္ဆံုး ရက္သတၱပတ္အား ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးမ်ား ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး ရက္သတၱပတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ ႏိုင္ငံတဝန္းလံုး အမ်ဳိးသား လႈပ္ရွားမႈ အသြင္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ သူငယ္တန္း ေက်ာင္းဝင္ႏႈန္းမွာ ၉၈.၄၇% အထိ တိုးတတ္လာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“မူလတန္းအဆင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြကို ေငြေၾကး မေကာက္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာ အခ်ိန္ပိုသင္ေတာ့ ကေလး မ်က္ႏွာငယ္မွာစိုးလို႔ ထားေပးရပါတယ္။ ဒါက အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ မိဘေတြက ေပးဆပ္ေနရတာပါ” ဟု လိႈင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဘူတာ႐ံု လမ္းေပၚရွိ ေက်ာင္းတေက်ာင္းတြင္ တတ္ေရာက္ေနသူ ေက်ာင္းသားတဦး၏ မိခင္ ေဒၚခင္ခင္ က ဆိုသည္။ ေက်ာင္းေနရြယ္ ကေလးတုိင္း ေက်ာင္းေနေရးႏွင့္ ေက်ာင္းေနၿမဲၿပီး မူလတန္းပညာ သင္ယူ ၿပီးေျမာက္ေရးအတြက္ အထူးၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ “အတန္းထဲမွာ ဆရာေခၚေပးတဲ့ စာကို လိုက္ေရးတာ မမီေတာ့ အိမ္ျပန္ရင္ စာအုပ္ထဲမွာ တဝက္တပ်က္ေတြပဲ ပါလာတယ္။ အတန္းပိုင္ကို အိမ္မွာေခၚသင္ႏိုင္တဲ့ ကေလးက စာေတြ အစံုရွိေနတယ္။ အိမ္ ေခၚမသင္ႏိုင္တဲ့ ကေလးက ျပႆနာ ျဖစ္လာတယ္။ စာေခၚေပးတာ ေန႔တိုင္း မလိုက္ႏိုင္ေတာ့ ကေလးက သိမ္ငယ္စိတ္ ဝင္လာတယ္။ ေက်ာင္းေျပာင္းမယ္ ေျပာလာတယ္။ ေခၚေပးတဲ့ စာကိုမီေအာင္ လုိက္မေရးႏိုင္တာ ကေလးရဲ႕ အားနည္းခ်က္လား။ သင္တဲ့ စနစ္လြဲေနတာလား။ တခုခုေတာ့ အေျဖရွာသင့္ပါတယ္” ဟု ပညာေရးတကၠသိုလ္ ေလ့က်င့္ေရးေက်ာင္း (TTC – Grade 3) မွ ေက်ာင္းသားမိခင္ ေဒၚေအးေအး က ရင္ဖြင့္ေျပာၾကားသည္။
အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေက်ာင္းမေနႏိုင္သည့္ ကေလးမ်ား က်န္ရွိေနသျဖင့္ ယင္းကေလးမ်ားပါ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရးအတြက္ ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာအတြင္းရွိ ေက်ာင္းဝင္မည့္ ကေလးမ်ားကို ႀကိဳတင္ စာရင္းေကာက္ယူၿပီး ပညာေရးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ အာဏာပိုင္မ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ “ျဖစ္ႏိုင္ရင္ စာသင္ခန္းထဲအထိ ဆရာေတြရဲ႕ ပညာသင္ၾကားေရး ပံုစံေတြကို ထိပ္ဆံုးက တာဝန္ရွိသူေတြ ေရွာင္တခင္ စစ္ေဆး ေလ့လာေစခ်င္ပါတယ္” ဟု အဆိုပါ အမ်ဳိးသမီးက ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ ႏွစ္စဥ္ ေမလ၏ ေနာက္ဆံုး ရက္သတၱပတ္အား ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးမ်ား ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး ရက္သတၱပတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ ႏိုင္ငံတဝန္းလံုး အမ်ဳိးသား လႈပ္ရွားမႈ အသြင္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ သူငယ္တန္း ေက်ာင္းဝင္ႏႈန္းမွာ ၉၈.၄၇% အထိ တိုးတတ္လာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
0 comments:
Post a Comment