Wednesday, November 27, 2013

စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ

Posted by drmyochit Wednesday, November 27, 2013, under | No comments



စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ (Economic Reform) ဟူသည္ ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၌ အေထြေထြ လူမႈစီးပြား အေျခအေနမ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံသားအားလံုး (၀င္ေငြအလႊာအားလံုး) ၏ သာယာ၀ေျပာမႈ (Welfare Status)ကို ပိုမိုျမင့္မား ေစရန္လည္းျဖစ္ၿပီး သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ သဘာ၀ ေဂဟစနစ္ႏွင့္ သဟဇာတ ရွိေစမည့္ ေရရွည္ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ပံုသဏၭာန္ကို ပံုစံျပဳ တည္ေဆာက္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံႏွင့္ တစ္ႏုိင္ငံ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၏ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား (Objectives)၊ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား (Visions)ႏွင့္ ေနာက္ခံ အေၾကာင္းအရင္းမ်ား (Backgrounds)မတူညီေသာ္လည္း ေယဘုယ်အားျဖင့္ အထက္ပါ ပံုစံအတိုင္း ပံုစံျပဳ တည္ေဆာက္ေလ့ ရွိၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၏ အေရးပါမႈ (အေရးပါမႈ)ကို ေကာင္းစြာသိရွိ နားလည္သေဘာေပါက္ကာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ လက္ဦးမႈရယူကာ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္စြမ္းရွိေသာ ႏုိင္ငံမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ ယင္းႏိုင္ငံမ်ားကဲ့သုိ႔ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္စြမ္း မရွိဘဲ ျပည္တြင္းမတည္ၿငိမ္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာ (ျပင္းထန္လာ) မွ အခ်ိတ္အဆက္ မမိေသာ၊ ကမန္းကတန္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရေသာ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရေသာ (ျပဳလုပ္လာရေသာ) ႏုိင္ငံမ်ားလည္း ရွိသည္ကို ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။

ဥပမာ အသြင္ေျပာင္း စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ေသာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံတို႔ကို ေလ့လာလွ်င္ ယင္းႏုိင္ငံ ႏွစ္ႏုိင္ငံစလံုးသည္ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား (Political Reforms) တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ အသြင္ကူးေျပာင္းျခင္းကို မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္း (လုပ္ေဆာင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိေသးျခင္း) ကို အေၾကာင္းျပဳကာ ယင္းႏုိင္ငံ ႏွစ္ႏုိင္ငံစလံုးသည္ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား (Economic Reforms) ကို လက္ဦးမႈ ရယူကာ အင္တိုက္အားတိုက္ အခ်ိတ္အဆက္မိမိ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ ၎အျပင္ ယင္းႏုိင္ငံ ႏွစ္ႏိုင္ငံစလံုးသည္ မူ၀ါဒ ေရးဆြဲခ်မွတ္သူမ်ား(ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ား) သည္ တပ္မေတာ္ အရာရွိႀကီးမ်ား မဟုတ္ဘဲ ေစ်းကြက္ႏွင့္ အစိုးရအၾကားရွိေသာ ဆက္ဆံမႈ ယႏၲရားကို ပီပီျပင္ျပင္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ မူ၀ါဒ ေရးဆြဲခ်မွတ္ သူမ်ားတြင္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိတတ္ေသာ အထက္ေအာက္ ဆက္ဆံေရး ပံုသဏၭာန္ႏွင့္ နားလည္မႈ လြဲေခ်ာ္မႈမ်ားကို ေရွာင္လဲႊႏုိင္ၿပီး စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၏ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ အားေကာင္းေစခဲ့သည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။

ျပည္တြင္းစုေဆာင္းမႈႏႈန္း (Domestic Saving Rate) မ်ားကို ျပည္တြင္းရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈႏႈန္း (Domestic Investment Rate) မ်ားကို ျမင့္မားေစရန္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ျခင္း သည္ပင္လွ်င္ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၏ အေျခအေနႏွင့္ လားရာကို ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ အလုပ္လက္မဲ့ႏႈန္း (Unemployment Rate) ႏွင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း (Inflation Rate) တို႔ကို နိမ့္ႏုိင္သမွ် နိမ့္က်ေစရန္ႏွင့္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေငြေပးေငြယူ ရွင္းတမ္း၏ Current Account ႏွင့္ Capital Account ႏွစ္ခုေပါင္း အေျခအေနကိုလည္း ေကာင္းမြန္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ျခင္းသည္လည္း စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၏ ထိေရာက္မႈ သို႔မဟုတ္ သက္ေရာက္မႈကို ေဖာ္ျပျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ စီးပြားေရး ကိန္းရွင္မ်ား အၾကားတြင္ တည္ရွိေသာ အျပန္အလွန္ ဆက္စပ္ေနမႈ သေဘာတရားကို ေကာင္းစြာနားလည္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေနၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားအတြက္ အေျခခံ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား အေနျဖင့္-

(၁) ကုန္ေစ်းႏႈန္း တည္ၿငိမ္မႈ (Price Stability) ႏွင့္ ေငြလဲႏႈန္း တည္ၿငိမ္မႈ (Exchange Rate Stability)တို႔၏ အျပန္အလွန္ ဆက္စပ္ေနမႈကို ထိန္းညိႇေပးရန္။

(၂) ႏိုင္ငံျခား အရန္ေငြေၾကး ပမာဏ (Foreign Currency Reserve) ကို ျမင့္မားသထက္ ျမင့္မားေစရန္။

(၃) သယံဇာတ ခြဲေ၀မႈ (Resource Allocation)၊ ဘတ္ဂ်က္ခြဲေ၀မႈ (Budget Allocation) ႏွင့္ ၀င္ေငြခြဲေ၀မႈ (Income Allocation) တုိ႔ကို မက္ခ႐ို စီးပြားေရး၊ မိုက္ခ႐ို စီးပြားေရး အျပန္အလွန္ ေရရွည္တိုးတက္ေေစေရးအတြက္ ထိေရာက္မႈ အားေကာင္းေသာ ခြဲေ၀မႈ ပံုသဏၭာန္မ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္ရန္။

(၄) ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပမႈ (Budget Deficit) ကို အတတ္ႏုိင္ဆံုး အျမန္ဆံုး ေလ်ာ့နည္းႏိုင္သမွ် ေလ်ာ့နည္းရန္။

(၅) ျပည္တြင္းစုေဆာင္းမႈ (Domestic Savings) ႏွင့္ ျပည္တြင္းရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ (ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ)(Domestic Investments)တို႔ကို ျမင့္မားသထက္ ျမင့္မားေစရန္၊ (ျပည္တြင္းစုေဆာင္းမႈမွ ျပည္တြင္းရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈတုိ႔ အျပန္အလွန္ သဟဇာတ ရွိေစမည့္ အားေကာင္းေစရန္)။

(၆) ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းကို ငါးရာခုိင္ႏႈန္းထက္ မေက်ာ္လြန္ေစရန္ (ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ သံုးရာခိုင္ႏႈန္းမွ ငါးရာခိုင္ႏႈန္း ၀န္းက်င္တြင္ ေတာက္ေလွ်ာက္ထိန္းထားႏုိင္ရန္)

(၇) အမ်ားပိုင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား အမ်ဳိးအစားမ်ားစြာ၊ အေရအတြက္မ်ားစြာ ေပၚထြက္လာေစရန္ လိုအပ္မည္ဟု စာေရးသူ ထင္ျမင္မိသည္။

အေၾကာင္းမွာ ယင္းအခ်က္တို႔မွာ အျပန္အလွန္ ခ်ိတ္ဆက္ထားၿပီး ေဒသတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု စီးပြားေရး ကြာဟမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းေစၿပီး စီးပြားေရး က႑မ်ား အျပန္အလွန္ ခ်ိတ္ဆက္မႈ အားေကာင္းေစမႈကို အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ထိေရာက္မႈ ရိွေစလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။




Written by ေဒါက္တာေအာင္ကိုကို (စီးပြားေရးပညာ၊ စီးပြားေရး ေပၚလစီ)

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္