ေနျပည္ေတာ္၊ မဇၩိမ
ျမန္မာ့ပညာေရးတြင္ “ဘဝ တစ္ဆစ္ခ်ိဳး” ဟု အမ်ား လက္ခံ ထားသည့္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေက်ာင္း သားမ်ား ေအာင္ခ်က္ျမင့္ မားရန္ ဆရာမ်ား၏ သင္ၾကားမႈ အပိုင္းႏွင့္ စာေမးပြဲ စစ္ေဆးမႈ အပိုင္း တုိ႔ကို ထည့္စဥ္းစားသင့္သည္ဟု အမ်ိဳး သား လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ က ေဖေဖာ္ဝါရီ ၇ရက္က အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္တြင္ ေျပာသည္။
“ေက်ာင္းသားမိဘ သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားမိတာကေတာ့ သင္ၾကားမႈ ဒီဂရီနဲ႔ စစ္ေဆးမႈ ဒီဂရီၾကားထဲမွာ ကြာဟခ်က္မ်ားရွိရသလား။ ဒီပညာေရးနဲ႔
ပတ္သက္လုိ႔ ေဆြးေႏြးေန၊ တိုင္ပင္ေန၊ ညႇိႏႈိင္းေနတဲ့ အခါမွာ ထည့္စဥ္းစား ေစခ်င္တာေပါ့ ” ဟု ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေထာက္ျပေျပာဆိုသည္။
တကၠသိုလ္ဝင္တန္းမ်ား၏ ဆယ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း ေအာင္စာရင္းမ်ားကို ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေလ့လာ ဆန္းစစ္မႈ ျပဳလုပ္ထားပါလား ဟူသည
ရန္ကုန္တိုင္းအမတ္ ေဒါက္တာျမင့္ၾကည္၏ ေမးခြန္းကို ဝန္ႀကီးက ေျဖၿပီးၿပီးျခင္း ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
လက္ရွိ ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ပ်ဥ္းမွ် ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိသည့္အတြက္ “ပ်ဥ္းမွ် ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဆိုရင္ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေတြ ဘာျဖစ္ကုန္မလဲလုိ႔ စဥ္းစားတုိင္း၊ စဥ္းစားတုိင္း စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ဒါေလးေတြကိုလည္း ထည့္စဥ္းစား ေပးပါ” ဟု ၎ကေျပာသည္။
ေဒါက္တာျမင့္ၾကည္၏ ေမးခြန္းျဖစ္သည့္ ၁၀ႏွစ္တာ ေအာင္စာရင္းကို “ဆန္းစစ္ေလ့လာမႈ ျပဳထားျခင္းမရွိ” ဟု ပညာေရးဒုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေဇာ္မင္းေအာင္က ျပန္ေျဖခဲ့ၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ ေျခာက္ႏွစ္အတြင္းက ေအာင္ခ်က္ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားကိုသာ ဖတ္ျပသြားသည္။
ဒုဝန္ႀကီးဖတ္ျပသည့္ စာရင္းအရ ၂၀၀၆-၀၇ ပညာသင္ႏွစ္မွ ၂၀၁၁-၁၂ အထိ အမ်ားဆံုး ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္အထိသာရွိခဲ့သည္။
“စာေမးပြဲ ေအာင္စာရင္းထြက္တိုင္း၊ ထြက္တိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ စိတ္မေကာင္းဘူး။ စိတ္မေကာင္းတာ ကိုယ္ခ်င္းစာလို႔ပါ။
က်သြားတဲ့ကေလးေတြက မ်ားလို႔။ မ်ားတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔ဘဝေတြ ဘယ္လိုျဖစ္ကုန္မလဲ” ဟု ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ဆိုသည္။
ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ေျပာသကဲ့သို႔ ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္း ျမင့္မားရန္မွာ ဆရာအင္းအားလံုေလာက္မႈ၊ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းျပည့္စံုမႈ၊ ဆရာတို႔၏ သင္ၾကားမႈ စြမ္းရည္ ျမင့္မားမႈ တို႔မွာ အဓိက စိန္ေခၚခ်က္ျဖစ္ေနသည္ဟု အထက္ျမန္မာျပည္၏ အေျခခံပညာ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ဖူးသည့္ မြန္တိုင္းရင္းသား ဦးႏိုင္ေငြသိန္းက မဇၩိမကို ေျပာသည္။
ျမန္မာပညာေရး အရည္အေသြးနိမ့္က်ရျခင္းမွာလည္း “ပညာေရးဌာနကို မကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြ ေရာက္လာလို႔” ဟု ဦးႏိုင္ေငြသိန္းက ေဝဖန္ခဲ့ေသးသည္။
Mizzima - News in Burmese
ျမန္မာ့ပညာေရးတြင္ “ဘဝ တစ္ဆစ္ခ်ိဳး” ဟု အမ်ား လက္ခံ ထားသည့္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေက်ာင္း သားမ်ား ေအာင္ခ်က္ျမင့္ မားရန္ ဆရာမ်ား၏ သင္ၾကားမႈ အပိုင္းႏွင့္ စာေမးပြဲ စစ္ေဆးမႈ အပိုင္း တုိ႔ကို ထည့္စဥ္းစားသင့္သည္ဟု အမ်ိဳး သား လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ က ေဖေဖာ္ဝါရီ ၇ရက္က အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္တြင္ ေျပာသည္။
“ေက်ာင္းသားမိဘ သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားမိတာကေတာ့ သင္ၾကားမႈ ဒီဂရီနဲ႔ စစ္ေဆးမႈ ဒီဂရီၾကားထဲမွာ ကြာဟခ်က္မ်ားရွိရသလား။ ဒီပညာေရးနဲ႔
ပတ္သက္လုိ႔ ေဆြးေႏြးေန၊ တိုင္ပင္ေန၊ ညႇိႏႈိင္းေနတဲ့ အခါမွာ ထည့္စဥ္းစား ေစခ်င္တာေပါ့ ” ဟု ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေထာက္ျပေျပာဆိုသည္။
တကၠသိုလ္ဝင္တန္းမ်ား၏ ဆယ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း ေအာင္စာရင္းမ်ားကို ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေလ့လာ ဆန္းစစ္မႈ ျပဳလုပ္ထားပါလား ဟူသည
ရန္ကုန္တိုင္းအမတ္ ေဒါက္တာျမင့္ၾကည္၏ ေမးခြန္းကို ဝန္ႀကီးက ေျဖၿပီးၿပီးျခင္း ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
လက္ရွိ ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ပ်ဥ္းမွ် ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိသည့္အတြက္ “ပ်ဥ္းမွ် ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဆိုရင္ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေတြ ဘာျဖစ္ကုန္မလဲလုိ႔ စဥ္းစားတုိင္း၊ စဥ္းစားတုိင္း စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ဒါေလးေတြကိုလည္း ထည့္စဥ္းစား ေပးပါ” ဟု ၎ကေျပာသည္။
ေဒါက္တာျမင့္ၾကည္၏ ေမးခြန္းျဖစ္သည့္ ၁၀ႏွစ္တာ ေအာင္စာရင္းကို “ဆန္းစစ္ေလ့လာမႈ ျပဳထားျခင္းမရွိ” ဟု ပညာေရးဒုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေဇာ္မင္းေအာင္က ျပန္ေျဖခဲ့ၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ ေျခာက္ႏွစ္အတြင္းက ေအာင္ခ်က္ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားကိုသာ ဖတ္ျပသြားသည္။
ဒုဝန္ႀကီးဖတ္ျပသည့္ စာရင္းအရ ၂၀၀၆-၀၇ ပညာသင္ႏွစ္မွ ၂၀၁၁-၁၂ အထိ အမ်ားဆံုး ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္အထိသာရွိခဲ့သည္။
“စာေမးပြဲ ေအာင္စာရင္းထြက္တိုင္း၊ ထြက္တိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ စိတ္မေကာင္းဘူး။ စိတ္မေကာင္းတာ ကိုယ္ခ်င္းစာလို႔ပါ။
က်သြားတဲ့ကေလးေတြက မ်ားလို႔။ မ်ားတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔ဘဝေတြ ဘယ္လိုျဖစ္ကုန္မလဲ” ဟု ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ဆိုသည္။
ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ေျပာသကဲ့သို႔ ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္း ျမင့္မားရန္မွာ ဆရာအင္းအားလံုေလာက္မႈ၊ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းျပည့္စံုမႈ၊ ဆရာတို႔၏ သင္ၾကားမႈ စြမ္းရည္ ျမင့္မားမႈ တို႔မွာ အဓိက စိန္ေခၚခ်က္ျဖစ္ေနသည္ဟု အထက္ျမန္မာျပည္၏ အေျခခံပညာ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ဖူးသည့္ မြန္တိုင္းရင္းသား ဦးႏိုင္ေငြသိန္းက မဇၩိမကို ေျပာသည္။
ျမန္မာပညာေရး အရည္အေသြးနိမ့္က်ရျခင္းမွာလည္း “ပညာေရးဌာနကို မကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြ ေရာက္လာလို႔” ဟု ဦးႏိုင္ေငြသိန္းက ေဝဖန္ခဲ့ေသးသည္။
Mizzima - News in Burmese