Monday, March 10, 2014

ရွမ္းျပည္နယ္မွ မၾကည္၀င္း လယ္ေတာသူ အလွမယ္ျဖစ္လာ

Posted by drmyochit Monday, March 10, 2014, under | No comments


ရန္ကုန္၊ မတ္-၉

ခႏၶာကိုယ္ႀကံ့ခုိင္မႈကိုဦးစားေပး ေရြးခ်ယ္သည့္ လယ္ေတာသူအလွၿပိဳင္ပြဲ (2014 Miss Farmer) ၌ ရွမ္းျပည္နယ္မွ မၾကည္၀င္းက ပထမဆု ရရွိသြားၿပီး ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီးမွ ေမခ်ိဳေသာ္ကဒုတိယ၊ တနသၤာရီတုိင္း ေဒသႀကီးမွျမတ္ႏိုးဦးက တတိယဆု အသီးသီးဆြတ္ခူးရရွိခဲ့ၾကသည္။လယ္ေတာသူ အလွၿပိဳင္ပြဲကို မတ္ ၈ ရက္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီမွ ညေန ၅ နာရီအထိ MCC ခန္းမ ၌ က်င္းပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ပထမဆုအျဖစ္ ေငြ က်ပ္ သိန္း ၅၀ ႏွင့္ ေရႊသံုးက်ပ္သား၊ ဒုတိယဆုအျဖစ္က်ပ္သိန္း ၃၀၊ တတိယ ဆုအျဖစ္ က်ပ္သိန္း ၂၀ အျပင္ ႏုိင္ငံျခား ခရီးစဥ္ လုိက္ပါခြင့္ရရွိေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။ ထို႔အျပင္ ပရိသတ္အႀကိဳက္ဆု (Member Choice) ဆုအျဖစ္မေခ်ာစုမြန္ေအာင္၊ ၾင်် ဏ့သအသါနညငခ ဆုကို မေႏြးႏုႏုလႈိင္တို႔က ဆု ေၾကးေငြက်ပ္ ၁၀ သိန္းစီ ဆြတ္ခူးရရွိခဲ့ ၾကသည္။ဒုတိယအႀကိမ္
ဒုတိယအႀကိမ္ လယ္ေတာသူ အလွမယ္ၿပိဳင္ပြဲ ၂၀၁၄ (Miss Farmer Contest 2014) ကို ဆန္စပါးစိုက္ပ်ဳိး ထုတ္လုပ္သူမ်ားအသင္း၏ အသင္းႏွစ္ပတ္လည္ အေထြေထြအစည္း အေ၀းႏွင့္ ျမန္မာ့လယ္ယာ ထြက္ကုန္တန္ဖိုးျမႇင့္ စက္ကိရိယာျပပြဲ (၂၀၁၄)၌ ထည့္သြင္းက်င္းပခဲ့
ျခင္းျဖစ္သည္။

အဆိုပါ လယ္ေတာသူ အလွမယ္ ၿပိဳင္ပြဲအတြက္လူေတြ႕စစ္ေဆးမႈကိုေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၄ ရက္က ျပဳလုပ္ ခဲ့ေၾကာင္း အႀကိဳၿပိဳင္ပြဲ၀င္ စစ္ေဆးျခင္း ပထမဆင့္ကို UMFCCI ၌ က်င္းပခဲ့ၿပီး အႀကိဳ ၿပိဳင္ပြဲစစ္ေဆးျခင္း ဒုတိယအဆင့္ ကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၇ ရက္ကက်င္းပခဲ့သည္။

ပထမအႀကိမ္ လယ္ေတာသူ အလွမယ္ေရြးခ်ယ္ပြဲကို ၿပီးခဲ႔သည္႔ႏွစ္ကMCC ခန္းမ၌ က်င္းပခဲ့ၿပီး လယ္ေတာသူစစ္စစ္မ်ားသာ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ မ်ားေၾကာင္း၊ အဆိုပါၿပိဳင္ပြဲ၌ လယ္သူမ တစ္ဦးတတ္ေျမာက္သင့္သည့္အရာမ်ားကို ထည့္သြင္းယွဥ္ၿပိဳင္ေစျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ပထမအႀကိမ္ လယ္ေတာသူ အလွမယ္ ေရြးခ်ယ္ပြဲတက္ေရာက္ခဲ့သူတစ္ဦးက ေျပာဆိုခဲ့ သည္။



မိုးျမင့္ေက်ာ္(ျမစ္မခ)၊

ပေဟဠိဆန္ေနဆဲ မေလးရွားေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးမႈႀကီး

Posted by drmyochit Monday, March 10, 2014, under | No comments


“ကံမေကာင္းစြာနဲ႔ပဲ ေၾကညာပါရေစ။ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ိဳးသမီးမ်ားနဲ႔ လူႀကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ား။ ခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ ေလယာဥ္က အစိတ္အပိုင္းလုိ႔ ယူဆရတဲ့ ဘာပစၥည္းတစ္ခုခုကိုမွ ရွာမေတြ႕ေသးပါဘူး”

“ကံမေကာင္းစြာနဲ႔ပဲ ေၾကညာပါရေစ။ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ိဳးသမီးမ်ားနဲ႔ လူႀကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ား။ ခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ အေနနဲ႔ ေလယာဥ္က အစိတ္အပိုင္းလုိ႔ ယူဆရတဲ့ ဘာပစၥည္းတစ္ခုခုကိုမွ ရွာမေတြ႕ေသးပါဘူး” မေလးရွား ေလေၾကာင္းပ်ံသန္းမႈ စီမံေရးရာဌာနမွ အေထြေထြဒါရိုက္တာ အက္ဇ္ဟာရူဒင္ အက္ဘ္ဒူလ္ရာဟ္မန္က သတင္းေထာက္မ်ားအား ႏြမ္းနယ္ေသာ ေလသံျဖင့္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ တနလၤာေန႔တြင္ ႏိုင္ငံေပါင္း(၈)ခုမွ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားသည္ သေဘၤာအစင္း(၄၀)၊ ေလယာဥ္ပ်ံ (၃၄)စင္းကို အသံုးျပဳကာ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းပိုင္ ခရီးစဥ္အမွတ္ (၃၇၀) ေလယာဥ္ကို ပိုက္စိပ္တိုက္ ရွာေဖြေနၾကသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားရာ ပင္လယ္သမုဒၵရာ ေရျပင္တစ္ဝိုက္တြင္ မည္သည့္ အေထာက္အထား သဲလြန္စမွ် မေတြ႕ရေသးေခ်။ အဆိုပါေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည္မွာ (၄၈)နာရီေက်ာ္ ၾကာျမင့္လာၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း လူေပါင္း(၂၃၉)ဦးကို တင္ေဆာင္သြားသည့္ Boeing 777-200ER ေလယာဥ္၏ ကံၾကမၼာကို မည္သူမွ် တိတိက်က် အေျဖမထုတ္ႏုိင္ေသးေခ်။


ေလယာဥ္သည္ တရုတ္ႏုိင္ငံ၊ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ဦးတည္ပ်ံသန္းရင္း ထူးျခားစြာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္ ပ်က္က်သြားျခင္းေလာ၊ အၾကမ္းဖက္ အႏုၾကမ္းစီးခံရျခင္းေလာဆိုသည့္ ေမးခြန္းမ်ားစြာတို႔သည္ ယခုတိုင္ အေျဖမရွိေသးေခ်။ ဗီယက္နမ္ ေရတပ္အာဏာပိုင္မ်ားက ပင္လယ္ထဲတြင္ ေလယာဥ္ျပဴတင္းေပါက္ဟု ယူဆရေသာ အရာတစ္ခု ေတြ႕ရွိသည္ဆိုေသာ သတင္းမ်ားကို ရာဟ္မန္က ပယ္ခ်ထားသည္။ “ဒီသတင္းေတြကို ဗီယက္နမ္ အာဏာပိုင္ေတြဘက္က တရားဝင္ အတည္မျပဳပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ေလယာဥ္အၿမီးပိုင္း ရွာေတြ႕ၿပီဆိုတဲ့ သတင္းေတြကလည္း မမွန္ဘူး”ဟု ရာဟ္မန္က ဆိုသည္။ လတ္တေလာတြင္ ဗီယက္နမ္ ေလယာဥ္တစ္စင္းက ဗီယက္နမ္ပိုင္ သိုခ်ဴကၽြန္း ေတာင္ဘက္ မိုင္(၉၀)မွ်အကြာ ထိုင္းပင္လယ္ေကြ႕ထဲတြင္ ေတြ႕ျမင္ရသည့္ ဆီကြက္ႀကီးကို အဓိက အာရံုစိုက္ ေလ့လာလွ်က္ရွိသည္။

ေလယာဥ္ေပၚ လိုက္ပါသြားသူမ်ားအနက္ (၂)ဦးသည္ ခိုးယူထားသည့္ ပတ္စ္ပို႔တ္မ်ားကို အသံုးျပဳထားေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနေသာ္လည္း ၎တို႔သည္ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ား ဟုတ္မဟုတ္ သက္ေသမျပႏုိင္ေခ်။ ေလယာဥ္မွ ေနာက္ဆံုး အေၾကာင္းၾကား အခ်က္ျပထားသည့္ မည္သည့္ မီးေရာင္မ်ိဳးကိုမွ်လည္း ပင္လယ္ျပင္ထက္တြင္ ရွာမေတြ႕ေသးဘဲ ျဖစ္ေနသည္။ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေလယာဥ္ေပၚ လုိက္ပါသြားသည့္ ခရီးသည္ႏွင့္ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ က်န္ရစ္သူ မိသားစုမ်ားကို အဆိုးဆံုးအတြက္ ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္လင့္ထားပါရန္ တိုက္တြန္းထားသည္။ “ေလယာဥ္က ခုလိုမ်ိဳး ပေဟဠိဆန္ဆန္ ေပ်ာက္ကြယ္ေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိုးရိမ္ရတဲ့အျပင္ စိတ္ရႈပ္ေထြးမႈပါ ႀကံဳေနရတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလယာဥ္ကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မျဖစ္မေန လုိက္ရွာမွာပဲ”ဟု ရာဟ္မန္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဗီယက္နမ္၊ တရုတ္၊ စကၤာပူ၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ အေမရိကန္၊ ထုိင္း၊ ဩစေၾတးလ်ႏွင့္ ဖိလစ္ပိုင္တို႔သည္ မေလးရွားကို အေလးအနက္ အကူအညီေပးကာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိသမွ် ေရျပင္ဧရိယာတိုင္းတြင္ ျဖန္႔က်က္ရွာေဖြမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္။ အထူးသျဖင့္ ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ ထုိင္းပင္လယ္ေကြ႕ တစ္ဝိုက္တြင္ ေလယာဥ္၏ အစအန တစ္ခုခုကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ဟူ၍ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထား ႀကိဳးစားလွ်က္ရွိသည္။ ထို႔အျပင္ ရွာေဖြေရးအဖဲြ႕ အခ်ိဳ႕၏ အာရံုသည္ ယခုအခါ အန္ဒမန္ပင္လယ္ဘက္သို႔ ဦးလွည့္လာေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားစဥ္ အခ်ိန္ပိုင္းအတြင္း ေလယာဥ္မွဴးထံမွ မည္သည့္အခ်က္ျပ အေၾကာင္းၾကားမႈကိုမွ် မရခဲ့ျခင္းက ရွာေဖြေရးမ်ားအတြက္ မ်က္စိလည္ လမ္းစေပ်ာက္ေနေစသည္။


“ခိုင္မာတဲ့ အေထာက္အထားမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လိုတယ္။ တကယ့္ကို ခုိင္မာတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေပါ့။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အားထုတ္မႈတိုင္းကို ပိုပိုၿပီး တိုးျမွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ပဲ ႀကိဳးစားေနရမွာပါပဲ”ဟု ရာဟ္မန္က ဖြင့္ဟခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံတကာ ရဲတပ္ဖဲြ႕က ေလယာဥ္ေပၚ လုိက္ပါလာသူမ်ားအနက္ အနည္းဆံုး (၂)ဦးသည္ ခိုးယူထားေသာ ပတ္စ္ပို႔တ္မ်ားျဖင့္ ခရီးသြားေနျခင္းဟု ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းကလည္း ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈသည္ ေသြးရိုးသားရိုး ဟုတ္မဟုတ္ သံသယပြားစရာ ျဖစ္လာသည္။

သတင္းေထာက္တစ္ဦးက “ေလယာဥ္က အပိုင္စီးခံရတာ ျဖစ္ႏုိင္သလား”ဟု ေမးျမန္းရာ ရာဟ္မန္က “ဒီေမးခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္မေျဖႏုိင္ေသးဘူး။ ခုခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရႈေထာင့္တိုင္း၊ အေျခအေနတိုင္း၊ အျမင္တုိင္းကို အေလးထားရမယ္။ ခုေတာ့ ပင္လယ္ထဲမွာ တစ္လက္မေလးမွ မက်န္ေအာင္ ပိုက္စိပ္တိုက္ၿပီး ရွာေဖြဖို႔ပဲ လုပ္ေဆာင္ရဦးမယ္”ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။ လတ္တေလာတြင္ ေလယာဥ္ေပၚ ပါရွိသြားသူ၏ မိသားစုဝင္မ်ားသည္ စိတ္ႏွလံုး မခ်မ္းေျမ့စြာျဖင့္ သတင္းေစာင့္ေနရဆဲ ျဖစ္သည္။ လုိက္ပါသြားသူမ်ားအနက္ (၁၅၄)ဦးသည္ တရုတ္ႏွင့္ ထိုင္ဝမ္တို႔မွ ျဖစ္သည္။ မေလးရွားႏုိင္ငံသား (၃၈)ဦး၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံသား (၅)ဦးႏွင့္ အေမရိကန္ (၃)ဦးတို႔လည္း ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ပါသြားသည္။ ခရီးသည္ (၅)ဦးမွာ (၅)ႏွစ္ေအာက္ ကေလးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းသည္ လတ္တေလာတြင္ ေလယာဥ္ေပၚ ပါသြားသူ အားလံုး၏ ေဆြမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ကြာလာလမ္ပူသို႔ လာေရာက္ႏုိင္ရန္ အကူအညီ ေပးလွ်က္ရွိသည္။ ေလယာဥ္ေပၚ လိုက္ပါသြားသူ တစ္ဦးစီလွ်င္ ေဆြမ်ိဳး(၅)ဦးထိ ပတ္စ္ပို႔တ္ကိစၥ အဆင္ေျပေစရန္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းက စီစဥ္ေပးေနသည္။ အျခားေသာ သတင္းမ်ားအရ တနလၤာေန႔တြင္ မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္း၏ ရွယ္ယာတန္ဖုိးသည္ (၁၀)ရာခုိင္ႏႈန္းထိ ထိုးက်သြားေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။

From: Planet Myanmar Netwrok

ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီးတြင္ ပါး႐ုိက္ခဲ့သည့္ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္အား ဗုိက္ခြဲသတ္ျဖတ္စားေသာက္ကာ သုံးေလာင္းၿပိဳင္လူသတ္မႈ က်ဴးလြန္ခဲ့သူမ်ားအား ရဲအင္အား ၇၀ ေက်ာ္ျဖင့္ ဖမ္းဆီး

Posted by drmyochit Monday, March 10, 2014, under | No comments

ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီးႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေဘာ္ဘင္ဆည္ ၏ အေရွ႕ ေက်ာက္ျဖဴေလးေခ်ာင္းဖ်ား၊ ေတာတြင္း
စခန္း တစ္ခု၌ ပါး႐ုိက္ခဲ့သည့္ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္အား ဗုိက္ခြဲ သတ္ျဖတ္ စားေသာက္ကာ သုံးေလာင္းၿပိဳင္လူသတ္မႈ က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ က်ဴးလြန္သူေလးဦးအား ဖမ္းဆီး ရမိၿပီျဖစ္ ေၾကာင္း ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီး ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ုံးမွ သိရသည္။

ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၅ ရက္တြင္ အဆုိပါ မီးေသြးဖုတ္သည့္ ေတာတြင္းစခန္း၌ အလုပ္သမားေလးဦးမွ ၎တုိ႔အား ပါး႐ုိက္ခဲ့သည့္ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္ ဦး.....အား တူးမီးေသနတ္ျဖင့္ ပစ္သတ္ကာ ဓားျဖင့္ဗုိက္အားခြဲၿပီး ကလီစာမ်ားအားႏႈတ္ယူ၍ အရက္ျဖင့္ခ်က္ျပဳတ္ကာ စားေသာက္ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔အျပင္ ဦး......ႏွင့္အတူ ရွိေနသည့္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးကုိလည္း ဓားျဖင့္လည္ပင္းအား ခုတ္သတ္ခဲ့ၿပီး ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၈ ရက္ညတြင္လည္း နတ္တလင္းၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ အေရွ႕ဘက္ ၃၇ မုိင္ခန္႔ေ၀းေသာ ႐ုိးမေတာင္ေပၚရွိ အုိးဂင္းေျမာင္စခန္းတြင္ ေနထုိင္သူ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးအား ဓားျဖင့္ ၁၁ ခ်က္ခုတ္၍ ထပ္မံသတ္ျဖတ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိသုိ႔ က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကသူမ်ားမွာ နတၱလင္းၿမိဳ႕နယ္ ဆီဆုံေက်းရြာေန စုိးခုိင္ (၃၄) ႏွစ္၊ အုတ္ဖုိၿမိဳ႕နယ္ စိန္ပတ္လည္ရြာေန ၀င္းေသာင္း(ခ)စုိးေအာင္ (၃၃) ႏွစ္၊ ဇီးကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ေဘာ္ဘင္ေက်းရြာေန ႏုိင္လင္း (၃၉) ႏွစ္ႏွင့္ ေအာင္ေက်ာ္၀င္း (၃၃)ႏွစ္တုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားေလးဦးကုိ မတ္ ၃ ရက္တြင္ ဖမ္းဆီးရမိခဲ့တယ္။ ပထမဦးဆုံး သူတုိ႔သတ္ခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားက က်ဴးလြန္သူေလးဦးကုိ ကိစၥတစ္ခုေၾကာင့္ ပါး႐ုိက္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ဴးလြန္သူေတြက အၿငႇိဳးထားၿပီး သတ္ျဖတ္ခဲ့ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူနဲ႔အတူပါတဲ့ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးကုိပါ ထပ္မံသတ္ျဖတ္ခဲ့တယ္။ ပထမဆုံး သတ္ျဖတ္ခံရတဲ့သူရဲ႕ အေနအထားကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဗုိက္အတြင္းပုိင္းမွာရွိတဲ့ အစိတ္အပုိင္းေတြ တစ္ခုမွ မရွိေတာ့ဘူး။ စစ္ေဆးမႈေတြ အရေတာ့ စားေသာက္ခဲ့တယ္လုိ႔ သိရတယ္” ဟု ဖမ္းဆီးရာတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည့္ ရဲအုပ္ေအာင္ႏုိင္ထြန္းက ေျပာၾကားသည္။

ယင္းကဲ့သုိ႔ သုံးေလာင္းၿပိဳင္လူသတ္မႈ က်ဴးလြန္ခဲ့သူမ်ားကုိ နတ္တလင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေခ်ာင္းကြက္ေက်းရြာ ေတာစပ္ အနီးတြင္ မတ္ ၃ ရက္ ညေန ၆ နာရီခြဲခန္႔တြင္ ရဲအင္အား ၇၀ ေက်ာ္ျဖင့္ ဖမ္းမိခဲ့ၿပီး ၎တုိ႔သည္ ေရေနာက္ရန္ေခ်ာင္း ေတာင္ယာဘက္ရွိ ေနအိမ္တဲမ်ားထံမွ ၿခိမ္းေျခာက္ကာ စရိတ္ဆက္ေၾကးမ်ား ေတာင္းယူခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အဆုိပါေလးဦးကုိ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ၿမိဳ႕၊ အလယ္ကုန္း နယ္ေျမရဲစခန္းတြင္ (ပ) ၅/၂၀၁၄ ပုဒ္မ ၃၀၂ ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ နတ္တလင္းၿမိဳ႕နယ္ ေတာင္ညိဳနယ္ေျမရဲစခန္း၌ (ပ) ၁၉/၂၀၁၄ ပုဒ္မ ၃၀၂ ျဖင့္ လည္းေကာင္း အမႈဖြင့္ထားကာ တရားစြဲဆုိတင္ပို႔ရန္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group

MH370 ေပ်ာက္ဆံုး သြားၿပီးေနာက္မွာ အလားတူ သမိုင္းတစ္ေလ်ာက္ ထူးဆန္းစြာ ေပ်ာက္ဆံုးသြား ခဲ့တဲ့၊ ပ်က္က် ခဲ့ရတဲ့ ေလယာဥ္ ၁၀စင္း အေၾကာင္းကို တင္ၿပ ေပးလိုက္ ပါတယ္

Posted by drmyochit Monday, March 10, 2014, under | 1 comment


၁၀။ Amelia Earhart
အေမရိကန္ စြန္႔ဦး ေလယာဥ္မႈး Amelia Earhart ကအတၱလႏၱိတ္ သမုဒၶရာကို တစ္ဦးတည္း ၿဖတ္ေက်ာ္ခဲတဲ့ ပထမဆံုး အမ်ိဳးသမီး အၿဖစ္ ေက်ာ္ၾကားၿပီး ပစိဖိတ္ သမုဒၶရာ အလယ္ပိုင္းက Howland ကၽြန္းနားမွာ ေပ်ာက္ဆံုး သြားခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၃၇ ဇူလိုင္လ ၂ရက္ေန႔မွာ သူမနဲ႔ သူ မရဲ႕ လမ္းၿပ Fred Noonan တို႔က ကမာၻကို တစ္ပတ္ပတ္မယ့္ ခရီးစဥ္ စတင္ၿပီး ၂၉ရက္ အၾကာမွာ ေပ်ာက္ဆံုး သြားခဲ့တာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက သူမကို သမၼတ Franklin D Roosevelt ရဲ႕စပိုင္ တစ္ေယာက္ ၿဖစ္တာေၾကာင့္ ဂ်ပန္ေတြက ဖမ္းဆီး သြားတာလို႔ ေကာလဟာလ ေတြထြက္ခဲ့ ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သူမက ကၽြန္းေပၚမွာ ေလယာဥ္ ပ်က္က်ၿပီး ေသဆံုး သြားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေနာက္၂ႏွစ္ အၾကာမွာ သူမကို ေသဆံုး သြားၿပီလို႔ သတ္မွတ္ ခဲ့ပါတယ္။

၉။ အဂၤလိပ္ ေရလက္ၾကားမွာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့တဲ့ Glenn Miller
Glenn Miller ကဂႏၱ၀င္ Big band ေတးဂီတ ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ ၿဖစ္ၿပီးေတာ့ ဒီဇင္ဘာ ၁၅၊ ၁၉၄၄မွာ စစ္သားေတြကို ေဖ်ာ္ေၿဖဖို႔ အတြက္ UK ကေန ၿပင္သစ္ကို ထြက္လာ ခဲ့ပါတယ္။ သူရဲ႕ေလယာဥ္က Clapham ကေန ထြက္လာ ခဲ့ၿပီး English Channel အဂၤလိပ္ ေရလက္ၾကားကို အၿဖတ္မွာ ေပ်ာက္ဆံုး သြားခဲ့ပါတယ္။ ေပ်ာက္ဆံုး သြားတဲ့ အေၾကာင္းရင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထင္ေၾကး ၃ခု ထြက္လာ ခဲ့ပါတယ္။ ပထမ တစ္ခုက Royal Air Force ရဲ႕ဗံုးထိမွန္ ခဲ့တာပါတဲ့။ ဒုတိယက friendly fire ပါတဲ့။ ရန္သူနဲ႔ မွားယြင္းၿပီး အခ်င္းခ်င္း ပစ္ခတ္ ခံထိတာပါတဲ့။ ေနာက္ဆံုး ကေတာ့ Glenn Miller ကၿပင္သစ္ကို ေရာက္ခဲ့ၿပီး ႏွလံုး တိုက္ခိုက္ခံ ရၿပီး ကြယ္လြန္ ခဲ့ေပမယ့္ အေမရိကန္ စစ္တပ္က ဒီသတင္းကို ဖံုးထား ခဲ့တာပါလို႔ ဆိုပါတယ္။

၈။ နာမည္ေက်ာ္ Bermuda Triangle နဲ႔ Flight 19
၁၉၄၅ ဒီဇင္ဘာလ ၅ရက္ေန႔မွာ ေလယာဥ္ ၆စီးက ဘာၿမဴဒါ ၾတိဂံ ေဒသမွာ ရုတ္တရက္ ေပ်ာက္ဆံုး သြားၿပီး လ်ိဳ႕၀ွက္တဲ့ ဘာၿမဴဒါ ပံုၿပင္ကို စအသက္ သြင္းခဲ့ ပါတယ္။ အေတြ႔အၾကံဳ ရင့္က်က္ ေနတဲ့ ေလယာဥ္ ညႊန္မႈး Charles Taylor ဦးေဆာင္တဲ့ Navy Avenger ေလယာဥ္ ၅စီးက ေလ့က်င့္ေရး အတြက္ Fort Lauderdale, Florida ကေန ထြက္လာ ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္တစ္နာရီခြဲ အၾကာမွာ ေလယာဥ္မႈး ေတြက သူတို႔ ဦးတည္ခ်က္ ေပ်ာက္ေနၿပီး၊ သူတို႔ ေအာက္က ေၿမၿပင္ အေနအထားကို စိမ္းေနတယ္လို႔ သတင္းပို႔ ခဲ့ၾကပါတယ္။ Taylor ကသူရဲ႕ သံ လိုက္ အိမ္ေၿမွာင္ ကလည္း အလုပ္ မလုပ္ဘူးလို႔ စခန္းကို လွမ္းသတင္း ပို႔ခဲ့ပါတယ္။ စခန္းက လမ္းညႊန္ခ်က္ ေပးဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ့ ေပမယ့္ ေလ ယာဥ္ ေတြက ဆင္းသက္ဖို႔ ေနရာ ရွာမရဘဲ ေနာက္ဆံုးမွာ ပင္လယ္ထဲကို ထိုးက်ခဲ့ၿပီး လူအားလံုး ၁၄ေယာက္ ေသဆံုး ခဲ့ပါတယ္။ ကယ္ ဆယ္ ေရးအတြက္ ေလယာဥ္ တစ္စီး ထပ္မံ လႊတ္ခဲ့ေပမယ့္ အဲ့ေလယာဥ္ ကပါ အစရွာ မရဘဲ ေပ်ာက္ဆံုး သြားခဲ့ရ ပါတယ္။

၇။ Star Dust နဲ႔လ်ိဳ႕၀ွက္ ကုတ္နံပတ္
၁၉၄၇မွာ British South American Airways ရဲ႕ေလယာဥ္ Star Dust ကအာဂ်င္တီးနား ႏိုင္ငံ Buenos Aires ကေန ခ်ီလီႏိုင္ငံ Santiago ကိုအသြား၊ Andes mountains ေတြကို ၿဖတ္အေက်ာ္မွာ ေပ်ာက္ဆံုး သြားခဲ့ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မေပ်ာက္ဆံုး ခင္မွာ radio operator က "STENDEC" ဆိုတဲ့ cryptic morse code message ကို ႏွစ္ၾကိမ္တိုင္တိုင္ ေၿပာၿပီး ေနာက္ဆံုး ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေလယာဥ္ ဘယ္လို ေပ်ာက္ဆံုး သြားတာလဲ။ ဒီကုတ္က ဘာကို ဆိုလိုတာလဲ ဆိုတာကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လူေတြက ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ၾကိဳးစား ခဲ့ၾကပါတယ္။ UFOေတြ၊ အဖ်က္ သမား ေတြေၾကာင့္၊ ခရီးသည္ တစ္ေယာက္မွာ သယ္လာတဲ့ လ်ိဳ႕၀ွက္စာ ေတြကို ေဖ်ာက္ခ်င္လို႔ ဖ်က္ခ်တာ စတဲ့ ထင္ေၾကးေတြ ထြက္ေပၚ လာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ေပါင္း ၅၀အထိ ရွာမေတြ႔ ခဲ့ၾကဘဲ ၁၉၉၈မွ အာဂ်င္တီးနား ေတာင္တက္ သမား ၂ေယာက္က Mount Tupungato မွာအင္ဂ်င္ အပ်က္အစီး ေတြနဲ႔ အ၀တ္စေတြ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိခဲ့ၿပီး လူအေလာင္း ေတြပါ တူးေဖာ္ ေတြ႔ရွိခဲ့ ရပါတယ္။ "STENDEC" ရဲ႕အဓိပၸါယ္ ကေတာ့ ခုထိ ပေဟ႒ိ ၿဖစ္ေနဆဲပါ။

၆။ Bermuda Triangle မွာေပ်ာက္ဆံုး ခဲ့တဲ့ Star Tiger
British South American Airways ရဲ႕ Star Tiger ေလယာဥ္က ၁၉၄၈၊ ဇန္န၀ါရီလမွာ Santa Maria ကေန Bermuda ကိုပ်ံသန္းရင္း ထပ္မံ ေပ်ာက္ဆံုး ခဲ့ရပါတယ္။ ေလယာဥ္ ေပၚမွာ ခရီးသည္ ၂၅ဦး ပါ၀င္ခဲ့ၿပီး ဒုတိယ ကမာၻစစ္က Air Marshal သူရဲေကာင္း Sir Arthur Con ingham လည္းအပါအ၀င္ပါ။ ေလထန္ ေနၿပီး ရာသီဥတု ဆိုးတာေၾကာင့္ Lancastrian plane ေနာက္ကေန ခပ္နိမ့္နိမ့္ပဲ ပ်ံသန္း လိုက္ခဲ့ပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရွ႕က ေလယာဥ္က ေခ်ာေခ်ာေမြ႔ေမြ႔ ေရာက္သြားခဲ့ၿပီး Star Tiger ကေတာ့ ေပ်ာက္ခ်င္းမလွ ေပ်ာက္သြား ခဲ့ရပါတယ္။ ၿဖစ္ ႏုိင္ေခ်က ေလထန္ ေနတာေၾကာင့္ ပင္လယ္ထဲ ထိုးက်ခဲ့ တာလို႔ ဆိုပါတယ္။

၅။ Flight 191
Flight 191 ကေတာ့ အေမရိကန္ ေလယာဥ္ သမိုင္းတေလ်ာက္မွာ လူအေသအေပ်ာက္ အမ်ားဆံုး ၿဖစ္ရပ္ဆိုး တစ္ခုပါ။ ၁၉၇၉ခုႏွစ္ ေမလ ၂၅ရက္မွာ ခ်ီကာဂိုက O'Hare International Airport ကေန ထြက္ခြာၿပီး မိနစ္ပိုင္းမွာပဲ ပ်က္က်ခဲ့ၿပီး ခရီးသည္ေပါင္း ၂၅၈ေယာက္နဲ႔ ေလယာဥ္ အမႈထမ္း ၁၃ေယာက္ အၿပင္ ေၿမၿပင္မွာ ရွိေနတဲ့ လူ၂ေယာက္၊ စုစုေပါင္း ၂၇၃ဦး ေသဆံုး ခဲ့ပါတယ္။ ေလယာဥ္ စပ်ံတက္ဖို႔ အရွိန္ယူ ေနစဥ္မွာပဲ ေလယာဥ္ရဲ႕ အင္ဂ်င္ နံပတ္၁ pylon မွာမီးခိုး ထြက္ေနတာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ ပါတယ္။ အင္ဂ်င္မွာ ၿပႆနာ ရွိတာကို ေတြ႔ရွိၿပီး ေနာက္မွာ Flight 191 ကိုေလဆိပ္ကို ၿပန္လာဖို႔ အေၾကာင္းၾကား ခဲ့ေပမယ့္ ဘာတုန္႔ၿပန္မႈမွ မလာေတာ့ ပါဘူး။ ပံုမွန္အားၿဖင့္ ေလယာဥ္ရဲ႕ အင္ဂ်င္ တစ္လံုးက အလုပ္မလုပ္ ေတာ့တဲ့ အခါ က်န္တဲ့ ၂လံုးနဲ႔ ထိန္းသြားလို႔ ရေပမယ့္ DC-10 ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစားက separate mechanism မဟုတ္ဘဲ system ထဲက hydraulic pressure မွာပဲ မွီခိုၿပီး အလုပ္လုပ္ တာေၾကာင့္ ပ်က္က် ခဲ့ရပါတယ္။ maintenance ပိုင္းမွာ လစ္ဟာခ်က္ ေတြရွိတာေၾကာင့္ ပ်က္က် ခဲ့ရတာလို႔ စစ္ေဆး ေတြ႔ရွိခဲ့ အၿပီးမွာ အေမရိကန္ အစိုးရက American Airlines ကိုေဒၚလာ ငါးသိန္း ဒဏ္ရိုက္ခဲ့ ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ 191 ၿဖစ္ရပ္ ဆိုးေတြ၊ ၁၉၆၇မွာ X-15 Flight 191 ပ်က္က်ခဲ့မႈနဲ႔ ၂၀၁၂မွာ JetBlue Airways flight 191 ရဲ႕ေလယာဥ္မႈး ရုတ္တရက္ ႏွလံုး ထေဖာက္ ခဲ့တာေၾကာင့္ ခရီးသည္ ေတြက ေလယာဥ္ကုိ ေမာင္းၿပီး ဆင္းသက္ ခဲ့ရ တာေတြေၾကာင့္ 191 ကိုလူေတြက အယူသီးၿပီး မစီးရဲ ၾကတာ ေတြေၾကာင့္ 191 flight တခ်ိဳ႕ကို နားခဲ့ရ ပါတယ္။

၄။ Star Ariel လ်ိဳ႕၀ွက္စြာ ေပ်ာက္ဆံုးမႈ
British South American Airways ရဲ႕ေနာက္ထပ္ ေလယာဥ္ တစ္စီး Star Ariel က၁၉၄၉ခုႏွစ္မွာ Bermuda ကေန Jamaica ကိုအသြားမွာ ေပ်ာက္ဆံုးသြား ခဲ့ပါတယ္။ Star Tiger လိုပါပဲ။ ရာသီဥတုက ေကာင္းမြန္ ေနေပမယ့္ communication problems တခ်ိဳ႕ ရွိခဲ့ၿပီး ခရီးသည္ အေယာက္ ၂၀နဲ႔အတူ ေပ်ာက္ခ်င္းမလွ ေပ်ာက္သြား ခဲ့ပါတယ္။

၃။ flight 571 အၿဖစ္ဆိုး
ခရီးသည္ေပါင္း ၄၅ေယာက္ တင္ေဆာင္ ထားတဲ့ Uruguayan Air Force ေလယာဥ္က ဆိုးရြားတဲ့ ရာသီဥတုေၾကာင့္ Andes ေတာင္တန္းမွာ ပ်က္က် ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့အထဲမွာ Montevideo က Rugby အသင္းလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ ပ်က္က်က်ခ်င္း ၁၂ေယာက္ ေသဆံုးခဲ့ၿပီး ၆ေယာက္ ကေတာ့ ေနာက္ရက္ ေတြမွာ ေသဆံုးခဲ့ ပါတယ္။ က်န္တဲ့ ၁၆ေယာက္ ကေတာ့ ေလယာဥ္ အပ်က္အစီးမွာ မွီခိုေန ခဲ့ရၿပီး ေသ ဆံုးသြားတဲ့ သူေတြရဲ႕ အေလာင္း ေတြကို စားေသာက္ ေနထိုင္ ခဲ့ရပါတယ္။ သူတို႔ကို ေလယာဥ္ ပ်က္က်ၿပီး ၇၂ရက္ ၾကာၿပီးတဲ့ အထိ ရွာမေတြ႔ ခဲ့ၾကဘဲ အဲ့ထဲက လူ၂ေယာက္က ေတာင္တန္း ေတြကို ၿဖတ္ေက်ာ္ၿပီး အကူအညီ ရွာေဖြ ခဲ့ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔ၿပီး အာဏာပိုင္ ေတြကို အကူအညီ ေတာင္းၿပီး ကယ္ဆယ္ခံ ခဲ့ရပါတယ္။ သူတို႔ အေၾကာင္းကို Alive (1993) ရုပ္ရွင္မွာ ၾကည့္ရႈ ႏိုင္ပါတယ္။

၂။ EgyptAir flight 990
၁၉၉၉ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၃၁ရက္ေန႔မွာ EgyptAir flight 990 ေလယာဥ္က New York ၿမိဳ႕ JFK ေလဆိပ္ ကေန Cairo ကိုအသြား အတၱလႏိၱတ္ သမုဒၶရာမွာ ပ်က္က် ခဲ့ၿပီး လူေပါင္း ၂၁၇ေယာက္ ေသဆံုး ခဲ့ပါတယ္။ ဒီခရီးစဥ္ရဲ႕ လက္ေထာက္ ေလယာဥ္မႈး Gamil el-Batouty ကိုလိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေႏွာက္ယွက္မႈနဲ႔ EgyptAir ကအၾကီးပိုင္း အရာရွိ တစ္ေယာက္ၿဖစ္တဲ့ Hatem Rushdy ကစြပ္စြဲ ထားခဲ့ၿပီး သူကိုယ္တိုင္ လည္း ဒီေလေၾကာင္းနဲ႔ လိုက္လာ ခဲ့ပါတယ္။ Hatem Rushdy က Gamil el-Batouty ကိုဒီခရီးစဥ္က မင္းအတြက္ ေနာက္ဆံုး ခရီးပဲ လို႔ ဆိုခဲ့ၿပီး Gamil el-Batouty ကမင္းအတြက္လည္း ေနာက္ဆံုး ခရီးပဲလို႔ ၿပန္တုန္႔ၿပန္ ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေလယာဥ္မႈးက သန္႔စင္ခန္းကို ခဏ အသြားမွာ Gamil el-Batouty ရဲ႕ "I rely on God" လို႔ေရရြတ္သံကို အသံသြင္းစက္ ကတဆင့္ ၾကားခဲ့ ပါတယ္။ အဲ့အခ်ိန္မွာ သူက ေလ ယာဥ္ကို autopilot ေၿပာင္းၿပီး ေလယာဥ္က ေအာက္ဆိုက္ ဆင္းေနပါၿပီ။ ကတ္ပတိန္က အၿမန္ ၿပန္သြားၿပီး ေလယာဥ္ကို ၿပန္ေထာင္ မတ္ဖို႔ ဆြဲတင္ ခဲ့ေပမယ့္ အခ်ိန္မမွီ ေတာ့ပါဘူး။

၁။ Air France flight 447
၂၀၀၉ခုႏွစ္မွာ Air France ရဲ႕ Airbus A330 ေလယာဥ္က Rio ကေန Paris ကိုအသြား၊ ခရီးသည္ ၂၈၈ေယာက္ကို သယ္ေဆာင္ လာၿပီး အတၱလႏၱိတ္ သမုဒၶရာမွာ ပ်က္က် ခဲ့ၿပီး လူအားလံုး ေသဆံုး ခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ပ်က္က်ခဲ့ သလဲ ဆိုတာကို ၃ႏွစ္ၾကာ စံုစမ္းစစ္ေဆး ခဲ့ရၿပီး ေလယာဥ္ ေပၚက black box ကိုရွာတာတင္ အခ်ိန္ ၂ႏွစ္ ေပးခဲ့ရ ပါတယ္။ စံုစမ္း စစ္ေဆးသူ ေတြက ယာဥ္ေပၚက pitot tube လို႔ေခၚတဲ့ speed sensor ကပ်က္သြား တာေၾကာင့္လို႔ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိခဲ့ ပါတယ္။ ေလယာဥ္က မုန္တိုင္းထန္ ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပ်ံသန္း ေနခဲ့ရၿပီး pitot tube ကေရခဲႏွင္း ေတြနဲ႔ တစ္ၿပီး အလုပ္ မလုပ္ေတာ့ တာေၾကာင့္ auto-pilot နဲ႔ေမာင္းလို႔ မရဘဲ ေလယာဥ္မႈး ေတြ ကိုယ္တိုင္ ထိန္းခ်ဳပ္ ေမာင္းႏွင္ ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ pitot tube လိုအဓိက က်တဲ့ စက္ပစၥည္း တစ္ခု အလုပ္မလုပ္ ေတာ့တာဟာ အေၿခအေနကို ထိန္းခ်ဳပ္ရ ခက္ခဲ သြားေစခဲ့ၿပီး ၿပႆနာရဲ႕ အတိမ္အနက္ကို ခန္႔မွန္းရ ခက္ခဲသြား ေစခဲ့ပါတယ္။ ေလယာဥ္မႈး ေတြက ယာဥ္ကို ေရနဲ႔ စထိေတာ့မွ ေရထဲ ပ်က္က်ၿပီ ဆို တာကို သိခဲ့ၾကၿပီး အကူအညီ ေတာင္းတာမ်ိဳး distress signal ေတြေတာင္ မလုပ္ခဲ့ ရပါဘူး။ ပ်က္က်ၿပီး ပင္လယ္ထဲမွာ အေလာင္း ၅၀ကို ရွာ ေဖြေတြ႔ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၁ ေမမွာ black box နဲ႔အတူ အေလာင္း ၁၀၄ေလာင္းကို ထပ္မံ ေတြ႔ရွိခဲ့ၿပီး ၇၄ေလာင္း ကေတာ့ ေပ်ာက္ဆံုး ေနဆဲပါ။

Ref: Myanmar Youth Club Media

ေလယာဥ္ အပိုင္းအစနဲ႔တူတဲ့ပစၥည္း ဗီယက္နမ္ ကေတြ႕

Posted by drmyochit Monday, March 10, 2014, under | No comments

ဗီယက္နမ္ ရွာေဖြေရးေလယာဥ္က
ဆက္ရွာေနစဥ္
မေလးရွား ေလေၾကာင္းက ေပ်ာက္ဆုံးေနတဲ့ ေလယာဥ္ အစိတ္အပိုင္းနဲ႔ တူတဲ့ပစၥည္းကို ဗီယက္နမ္ ေတာင္ပိုင္း ကမ္းလြန္ ပင္လယ္မွာ ေတြ႕ရတယ္လို႔ ဗီယက္နမ္ ရွာေဖြေရး ေလယာဥ္က ေျပာပါတယ္။

ေလယာဥ္ တံခါးနဲ႔တူတဲ့ပစၥည္းကို ညျဖစ္ေနလို႔ ဆယ္လို႔မရေသးဘဲ အခုေပ်ာက္တဲ့ေလယာဥ္က ဟုတ္မဟုတ္ အတည္ျပဳဖို႔ခက္ခဲ ေနေၾကာင္းသိ ရပါတယ္။

ေလယာဥ္ ေပ်ာက္တာ နာရီသုံးဆယ္ အတြင္းသတင္း အတိအက်မရေသးတဲ့အတြက္ ၉နိုင္ငံက ရွာေဖြေရးနဲ႔ ကယ္ဆယ္ေရးသေဘၤာ ၄၀ နဲ႔ ေလယာဥ္ ၃၈စီးတို႔ ဆက္လက္ရွာေဖြ ေနၾကပါတယ္။

ခန္႔မွန္း ရွာေဖြတဲ့ ဧရိယာအလြန္ က်ယ္ဝန္းတဲ့အတြက္ အခက္အခဲ ေတြရွိတယ္ လို႔ အေမရိကန္ အမွတ္၇ ေရတပ္ တပ္မွူးႀကီးက ေျပာပါတယ္။

ေလယာဥ္ေပၚမွာ ပါသြားတဲ့ နိုင္ငံကူး လက္မွတ္ခိုး ယူသူ ခရီးသည္ႏွစ္ဉီးကို နိုင္ငံတကာ ရဲအဖြဲ႕က စုံစမ္းလ်က္ရွိပါတယ္။

From: BBC Burmese

ေလယာဉ္ေပၚပါသြားတဲ့ ခရီးသည္ေတြအေျကာင္း စံုစမ္းစစ္ေဆးေန

Posted by drmyochit Monday, March 10, 2014, under | No comments

ေလယာဉ္နဲ့ နာရီ ၃၀ေက်ာ္
အဆက္ျပတ္ခဲ့အျပီး
အဆိုးဆံုးကို ျပင္ထားျကဖို့ ေျပာ
ခိုးထားတဲ့ ဥေရာပ နိုင္ငံကူးလက္မွတ္ ေတြ ကိုင္ေဆာင္ထားသူ နွစ္ဦးဟာ အခု ေပ်ာက္ဆံုး ေနတဲ့ မေလးရွား ေလယာဉ္ေပၚမွာ ပါသြားျပီး သူတို့ လက္မွတ္ေတြကို တခ်ိန္ထဲမွာ ဝယ္ခဲ့ျက တာ ျဖစ္ေျကာင္း ဘီဘီစီက အတည္ျပု သိရပါတယ္။

အဲဒီလူ နွစ္ဦးစလံုးဟာ ေလယာဉ္လက္မွတ္ေတြကို China Southern ေလေျကာင္းလိုင္းကေန ဝယ္ခဲ့တာ ျဖစ္ျပီး ေဘဂ်င္းျမို့ကေန Amsterdamကို သြားမယ့္ ခရီးစဉ္အတြက္ လက္မွတ္ ျကိုဝယ္ထားတယ္လို့ သိရပါတယ္။

အျကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္မႈ ခံခဲ့ရတယ္ ဆိုတဲ့ အေထာက္အထား တစံုတရာ မေတြ့ရေပမယ့္ ေလယာဉ္ေပၚ ပါသြားတဲ့ တျခားခရီးသည္ေတြဟာ ဘယ္သူဘယ္ဝါ ျဖစ္သလဲ ဆိုတာကို မေလးရွား အာဏာပိုင္ေတြက စစ္ေဆး ျကည့္ရႈေနပါတယ္။

ခရီးသည္ေတြနဲ့ ေလယာဉ္အမႈထမ္း စုစုေပါင္း ၂၃၉ဦး တင္ေဆာင္သြားတဲ့ အဲဒီ Boeing 777 ေလယာဉ္ဟာ ကြာလာလမ္ပူျမို့ကေန ေဘဂ်င္းျမို့ကို အသြား လမ္းမွာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

မေလးရွား ေလယာဉ္ကို ရွာေဖြမႈေတြ ဆက္လုပ္ေနခ်ိန္မွာပဲ ေလယာဉ္ေပၚပါသြားတဲ့ ခရီးသည္ေတြရဲ့ မိသားစုေတြ အေနနဲ့ အဆိုးဆံုးကို ျကိုတြက္ထားျကဖို့ မေလးရွား ေလေျကာင္းလိုင္းရဲ့ ေျပာခြင့္ရ ပုဂၢိုလ္က ထုတ္ေဖၚေျပာျကားလိုက္ပါတယ္။

ေလယာဉ္နဲ့ နာရီေပါင္း ၃၀ေက်ာ္ေလာက္ အဆက္အသြယ္ မရ ျဖစ္ခဲ့အျပီးမွာ ေလယာဉ္ေပၚ ပါသြားတဲ့ ခရီးသည္ေတြရဲ့ မိသားစုဝင္ေတြကို အဆိုးဆံုး အေျခအေနေတြ ျဖစ္လာနိုင္တာမို့ ျကိုတင္ ျပင္ဆင္ထားျကဖို့ ေျပာခဲ့တယ္လို့ မေလးရွားေလေျကာင္းလိုင္း ေျပာခြင့္ရ ပုဂၢိုလ္က ေျပာသြားပါတယ္။

ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ ေလယာဉ္ကို နိုင္ငံေပါင္း ၉နိုင္ငံက သဘၤာ အစင္း၄၀၊ ေလယာဉ္ ၃၄စင္းနဲ့ ပူးေပါင္း ရွာေဖြေနတယ္လို့ မေလးရွား အာဏာပိုင္ေတြက ေျပာပါတယ္။

ဘီဘီစီ (ျမန္မာပုိင္း)

ပုိမုိ ဆန္းၾကယ္လာေနတဲ့ မေလးရွား ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈ

Posted by drmyochit Monday, March 10, 2014, under | No comments


ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ ေလယာဥ္ေပၚမွာ ဥေရာပ ႏုိင္ငံသား ၂ ဦးရဲ႕ ခုိးယူခံခဲ့ရတဲ့ ပတ့္စ္ပုိ႔ေတြကို အသံုးျပဳ ထား တဲ့ ခရီးသည္ ၂ ဦး ပါတယ္ဆုိတဲ့ ကနဦးသတင္းေတြနဲ႔ အတူ သူတုိ႔ဟာ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါ ျဖစ္တယ္ ဆုိတာ လည္း မေလးရွား ကြာလာလမ္ ပူေလဆိပ္က စီစီ တီဗြီေတြ ၾကည့္ၿပီး စိစစ္ေနတယ္လို႔ မေလးအစုိးရ တာဝန္ရွိသူ ေတြက ေျပာပါတယ္။

မေလးရွား ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဟီရွာမဒ္ဒင္ ဟူစိန္က ေလယာဥ္ေပၚ ပါသြားတဲ့ ခရီးသည္ေတြထဲက ၄ ဦး ကို ဘယ္သူေတြ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သိရွိဖုိ႔ စိစစ္မႈေတြ လုပ္ေနၿပီး ေပ်ာက္ဆံုး ေလယာဥ္ကိစၥ ႏုိင္ငံတကာ အၾကမ္းဖက္တုိက္ ဖ်က္ေရး အဖြဲ႔ေတြ အပါအဝင္ အေမရိကန္ FBI နဲ႔ အျခား ႏုိင္ငံတကာ ေထာက္လွမ္းေရး အဖြဲ႔ေတြ၊ ကြ်မ္းက်င္ ပညာရွင္ အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ပူး ေပါင္း လက္တြဲၿပီး အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေနတယ္ လုိ႔ မတ္လ ၉ ရက္ေန႔က သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာသြားပါတယ္။

ၾသစႀတီးယားနဲ႔ အီတလီ အစုိးရ တာဝန္ရွိသူေတြကေတာ့ ေပ်ာက္ဆံုး ေလယာဥ္မွာ ပါသြားတဲ့ ခရီးသည္ထဲ ပါသူေတြထဲမွာ သူတို႔ ႏုိင္ငံသား ၂ ဦးဟာ သူတုိ႔ရဲ႕႔ ပတ့္စ္ပုိ႔ေတြဟာ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ခုိးယူခံခဲ့ရတာျဖစ္ၿပီး အဲဒီ ေလယာဥ္ေပၚ ပါသြားမႈ မရွိပဲ က်န္းမာစြာ ရွိေနတယ္လုိ႔ အတည္ျပဳထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ဘီဘီစီ သတင္းတခုမွာေတာ့ ကြာလာလမ္ပူကေန ပီကင္းအသြား ေပ်ာက္ဆံုးေနဆဲ ေလယာဥ္ေပၚက အဲဒီ ခုိးယူပတ့္စ္ပို႔ ကိုင္ ေဆာင္ထားသူ ၂ ဦးဟာ ပီကင္းကေန ဥေရာပကိုလည္း ေလယာဥ္လက္မွတ္ေတြကို တခ်ိန္တည္း ဝယ္ယူထားတဲ့ အေထာက္ အထားေတြ႔တယ္လုိ႔ ေရးသားထားပါတယ္။

ေပ်ာက္ဆံုး ေလယာဥ္ဟာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ေကာင္းလွည့္သြားႏုိင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ေတြ႔ထား တယ္ ဆုိတဲ့ သတင္းေတြလည္း ထြက္ေပၚေနပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ မေလးရွားေလေၾကာင္းလုိင္းအေနနဲ႔ကေတာ့ အခုထိ ေလယာဥ္ကို ပ်က္က်တယ္လုိ႔ အတည္ျပဳ ထုတ္ျပန္မႈ မလုပ္ေသးသလုိ အၾကမ္းဖက္မႈေၾကာင့္ဆုိတာလည္း ေျပာလုိ႔ မရေသးဘူးလုိ႔ ဆုိထားပါတယ္။

အခက္အခဲျဖစ္ခဲ့တယ္၊ တခုခုျဖစ္တယ္ဆုိရင္လည္း ေလယာဥ္မႉးေတြရဲ႕ဆက္သြယ္မႈလည္း မရွိခဲ့သလုိ
အလုိအေလွ်ာက္ အေရးေပၚ အကူအညီေတာင္းတဲ့ စက္ေတြကလည္း ဘာမွ သတင္းမပုိ႔ခဲ့ပါဘူးတဲ့။

ဒါကလည္း ၂ ရက္ၾကာလာတဲ့တိုင္ ႏုိင္ငံစံု ကူညီကယ္ဆယ္ေရး ေလယာဥ္ေတြနဲ႔ သေဘၤာေတြဟာ ေပ်ာက္ ဆံုးသြားတဲ့ ေနရာလို႔ ယူဆရတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေလယာဥ္ ကုိ ရွာေဖြေနဆဲပါ။

ပထမ ပင္လယ္ျပင္မွာ ဆီအကြက္ႀကီးေတြ႔တယ္၊ ေနာက္ ေလယာဥ္ပ်က္လုိ႔ ယူဆရတဲ့ ပစၥည္းတခုေတြ႔ တယ္၊ စတဲ့ သတင္းေတြ ေပၚထြက္ခဲ့ေပမယ့္ ေပ်ာက္ဆံုး ေလယာဥ္ရဲ႕ ပ်က္စီး အပုိင္းအစဆုိၿပီး အတည္ျပဳ လုိ႔ရတဲ့ သဲလြန္စ ဘာ တခုမွ မေတြ႔ရေသးဘူးလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရမ္းထူးဆန္းေနတယ္လုိ႔ သတင္း
ေတြက ေရးေနၾကတာပါ။

တ႐ုတ္ျပည္ကလာတဲ့ သတင္းမွာ ထူးဆန္းမႈတခုကေတာ့ ေလယာဥ္ေပၚ ပါသြားတဲ့ တ႐ုတ္ခရီးသည္ တဦး ရဲ႕ လက္ကိုင္ ဖုန္းကို သူ႔ မိသားစုဝင္တဦးက ဖုန္းဆက္သြယ္ခဲ့ရာမွာ တယ္လီဖုန္းက Ring Tone ျမည္
ေပမယ့္ တဖက္က လက္ခံေျဖ ၾကားမႈ မရွိဘူးဆုိတဲ့ ဗီဒီယုိ ဖုိင္တခုလည္း ထပ္မံေပၚထြက္လာျပန္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ေပ်ာက္ဆံုး မေလးရွားေလယာဥ္ဟာ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းေတြလည္း ဆင့္ကဲ ထြက္
ေပၚလာပါတယ္။ ေလယာဥ္ေပၚက လူရဲ႕ တယ္လီဖုန္းက Ring Tone ျမည္ၿပီဆုိေတာ့ ဆက္သြယ္လုိ႔ရခဲ့ တာ ဟာ ဆက္သြယ္မႈ ဧရိယာထဲမွာ ရွိတယ္လုိ႔ ေျပာရမွာမုိ႔ ဒါဆုိ ေလယာဥ္ဟာ ဘယ္ေနရာေရာက္ေနလဲ ဆုိၿပီး ပိုၿပီး ဆန္းၾကယ္မႈေတြျဖစ္ပြား လာေနပါတယ္။

အိမ့္သံစဥ္
ဧရာ၀တီ

ဝိုင္နီ ေဆးျပားျဖင့္ အိုမင္းမႈ ဟန္႔တားမည္

Posted by drmyochit Monday, March 10, 2014, under | No comments


အညိဳေရာင္ ေခ်ာကလက္နွင့္ ဝိုင္နီတြင္ ပါဝင္သည့္ ဓါတုပစၥည္းတစ္ မိ်ဳးသည္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ၊ အဝလြန္ ေရာဂါနွင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ ကင္ဆာေရာ ဂါမ်ားကို ကာကြယ္နိုင္ျပီး အိုမင္းမႈကို ဟန္႔တား ထားနိုင္ေၾကာင္း ဟားဗတ္ တကၠသိုလ္ သုေတသီ မ်ားကဆိုသည္။

Science ဂ်ာနယ္၌ ေဖာ္ျပပါရိွေသာ အဆိုပါ သုေတသနကို ဟားဗတ္ တကၠသိုလ္မွ မ်ိဳးဗီဇ ပါေမာကၡ ေဒးဗစ္ဆင္ကလဲနွင့္ အဖြဲ႕က ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီး resverastrol အမည္ရိွ ဓါတုပစၥည္း တစ္မ်ိဳးကို အဓိက ေလ့လာ ခဲ့ၾကသည္။

SIRT1 အမည္ရိွ အင္ဇိုင္းသည္ ဆီးခ်ိဳ၊ အဝလြန္ေရာဂါနွင့္ ကင္ဆာ ေရာဂါမ်ား အပါအဝင္ ေရာဂါ(၂ဝ)မ်ိဳး ခန္႕ကို ကာကြယ္ေပးနိုင္ျပီး ေလ့က်င့္ ခန္းျပဳလုုပ္ျခင္း၊ ကယ္လိုရီစားသံုး မႈေလွ်ာ့ခ်ျခင္းျဖင့္ ယင္းအင္ဇိုင္းကို လံႈ႕ေဆာ္ နိုင္သည္။ ထို့ျပင္အင္ဇိုင္း လံႈ့ေဆာ္ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္လည္း SIRT1 အလုပ္လုပ္ေစရန္ ေထာက္ပံ့ေပးနိုင္ျပီး အဓိကအက်ဆံုး အင္ဇိုင္းလံႈ့ေဆာ္ ပစၥည္းမွာ resveratrol ျဖစ္သည္။ resveratrol ကို ေခ်ာကလက္နွင့္ ဝိုင္နီတြင္ ပမာဏ အနည္းငယ္စီ ေတြ႕ရျပီး ေဆးကုမၸဏီ မ်ားစြာကလည္း resveratrol ကို ဖန္တီးထုတ္လုပ္ နိုင္ရန္ ၾကိဳးစားလ်က္ ရိွၾကသည္။

ၾကြက္မ်ားတြင္ စမ္းသပ္ခ်က္ မ်ားအရ resveratrol ေပးထားသည့္ ၾကြက္မ်ားသည္ သာမန္ၾကြက္တစ္ ေကာင္ထက္ နွစ္ဆလွ်င္ ျမန္စြာေျပး နိုင္ျပီး (၁၅) ရာခိုင္နႈန္း သက္တမ္းရွည္ သည္ကို ေတြ႕ရသည္။

သီဟ
Source: MNT
Health Updates Journal

ပါေပါင္းရြာသားတစ္ဦးကို သစ္ေလွ်ာ္ေၾကး သိန္း ၂၀၀ မေပးႏိူင္သျဖင္႔ တစ္လေက်ာ္ ဖမ္းခ်ဳပ္ထားဆဲ

Posted by drmyochit Monday, March 10, 2014, under | No comments


ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႔နယ္ ပါေပါင္းရြာသား ကိုေအာင္စိုးသိန္းကို သစ္ေလွ်ာ္ေၾကး သိန္း ၂၀၀ မေပးႏိူင္သျဖင္႔ ေကအိုင္ေအ ရင္း ၅ လက္ေအာက္ခံ ေမွာ္၀မ္းကေလး စခန္းတြင္ လြန္ခဲ႔ေသာ ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔ကတည္းက ယေန႔အထိ ထိပ္တံုးခတ္ ဖမ္းခ်ဳပ္ထားဆဲျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။

" ေကအိုင္ေအက သစ္သယ္ခိုင္းလို႔ သယ္တာ အစိုးရကလိုက္ဖမ္းလို႔ မံစီၿမိဳ႔နယ္ဘက္မွ ၀ွက္ထားတုန္း ေပ်ာက္သြားလုိ႔ဆိုၿပီး သူတို႔လင္မယား ႏွစ္ေယာက္လံုးကိုေခၚသြားတာ ။ သိန္းႏွစ္ရာ ေပးမွလႊတ္ေပးမယ္ ။ မေပးႏိူင္ရင္ ေအအိုင္ေအစစ္သားလုပ္လို႔ေျပာတယ္။ သူ႔မိန္းမကေတာ႔ မေန႔က ေငြရွာဖို႔ဆိုၿပီးျပန္လႊတ္ လိုက္တယ္။ " ဟု ကိုေအာင္စိုးသိန္း တို႔ လင္မယားႏွင္႔ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္သူတစ္ဦးကဆိုသည

ကိုေအာင္စိုးသိန္းႏွင္႔ ဇနီးျဖစ္သူ မစုလိူင္မိုးတို႔ကို ေကအိုင္ေအထံတြင္ ေဒၚအားမိုင္က တရားလိုျပဳလွ်က္ တိုင္ၾကား ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆိုုပါအမူႏွင္႔ ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာ ေကအိုင္ေအ ဌာနတြင္ ရံုးခ်ိန္း ခုႏွစ္ႀကိမ္ခန္႔ ျပဳလုပ္ခဲ႔ ေသာ္လည္း ေဒၚအားမိုင္မွာ ႏွစ္ႀကိမ္ခန္႔သာလာေရာက္ခဲ႔ၿပီး က်န္အႀကိမ္မ်ားတြင္ ဖုန္းျဖင္႔ ႀကိမ္းေမာင္းဆဲဆိုမူသာျပဳလုပ္ခဲ႔သည္ဟုလည္းသိရသည္။

အဆိုပါကိစၥရပ္ႏွင္႔ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းမ်ားသို႔ တိုင္ၾကားခဲ႔ျခင္းမ ရွိေသးေၾကာင္း လည္း ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္သူမ်ားကဆိုသည္။

'' သူတုိ႔လက္ထဲမွာဆိုေတာ႔ တိုင္လိုက္ရင္ တစ္ခုခုလုပ္မွာစိုးရိမ္ရတယ္။ လိုင္ဇာထိသြားၿပီး အကူအ ညီေတာင္းရမ လားလို႔ေတာ႔စဥ္းစားေနပါတယ္။ " ဟု ၎ကေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါကိစၥႏွင္႔ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာ ေကအိုင္ေအ စခန္းအား ဖုန္းျဖင္႔ဆက္သြယ္ခဲ႔ေသာ္လည္း ဆက္သြယ္ရ ရွိျခင္းမရွိခဲ႔ပါ။

Credit to:ရွမ္းနီသတင္း႒ာန

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္