BBCႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး အစီအစဥ္တြင္ Inmarsat၏ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းပိုင္ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္ အမွန္တကယ္ ပ်က္က်သြားသည့္ ေနရာကို ရွာေဖြမႈမ်ား မျပဳလုပ္ရေသးဟု ယံုၾကည္ေနသည္
MH370 ေလယာဥ္ ပ်က္က်သြားသည့္ အျဖစ္ႏုိင္ဆံုး ေနရာတစ္ခုတြင္ ရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္းမ်ား မေဆာင္ရြက္ရေသးေၾကာင္း ၿဗိတိသွ် ၿဂိဳဟ္တုဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီႀကီး Inmarsatက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ BBCႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး အစီအစဥ္တြင္ Inmarsat၏ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းပိုင္ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္ အမွန္တကယ္ ပ်က္က်သြားသည့္ ေနရာကို ရွာေဖြမႈမ်ား မျပဳလုပ္ရေသးဟု ယံုၾကည္ေနသည္။ MH370 ေလယာဥ္သည္ မတ္လ(၈)ရက္ေန႔က ကြာလာလမ္ပူမွ ေဘဂ်င္းသို႔ ပ်ံသန္းစဥ္ လုိက္ပါသြားသူ (၂၃၉)ဦးႏွင့္အတူ အေၾကာင္းရင္း တိတိက်က် မသိရဘဲ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့သည္။
ေလယာဥ္ပ်ံသန္းေနစဥ္က ထုတ္လႊင့္ေနသည့္ လမ္းေၾကာင္းျပ မွတ္တမ္းတင္ အခ်က္ျပလိႈင္းမ်ားကို Inmarsat၏ ၿဂိဳဟ္တုက ဖမ္းယူရရွိခဲ့ၿပီး ယင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေလယာဥ္၏ ပ်ံသန္းမႈ လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုး ပ်က္က်သြားသည့္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ေနရာတို႔ကို ကုမၸဏီ၏ ထိပ္တန္း သိပၸံပညာရွင္မ်ားက တြက္ခ်က္ ခန္႔မွန္းခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္သည္ မူလလမ္းေၾကာင္းမွ ေသြဖယ္ပ်ံသန္းၿပီး ဩစေၾတးလ်ႏုိင္ငံ၊ ပါ့သ္ၿမိဳ႕၏ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ရွိ အိႏၵိယ သမုဒၵရာ ေရျပင္တြင္ ပ်က္က်ခဲ့သည္ဟု ယူဆရသည့္ေနာက္ ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္တြင္ ႏွစ္လေက်ာ္ၾကာ ရွာေဖြမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အစအန တစ္စံုတစ္ရာ ရွာမေတြ႕ခဲ့ေခ်။
“လက္ရွိရွာေဖြမႈေတြက လက္ေတြ႕မက်တဲ့ ေနရာေတြမွာ လုပ္ေဆာင္ေနတယ္လုိ႔ မဆိုလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အျဖစ္ႏုိင္ဆံုး ဧရိယာကေန ေတာ္ေတာ္ေလး အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ကို ေရာက္ေနတယ္”ဟု Inmarsatမွ သုေတသီ တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ခရစ္အက္ရွ္တန္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ Inmarsatမွ သုေတသီမ်ားသည္ နာရီအလုိက္ ဖမ္းယူရရွိခဲ့သည့္ အခ်က္ျပလိႈင္းမ်ားကို ခ်ိန္ကိုက္တြက္ခ်က္ကာ ေလယာဥ္၏ အလိုအေလ်ာက္ ေမာင္းႏွင္စနစ္ျဖင့္ ပ်ံသန္းေနေသာ ျမန္ႏႈန္း၊ ဦးတည္ရာ အရပ္ေဒသတို႔ကို ခန္႔မွန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
“ႀကိမ္ႏႈန္းေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကိုက္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခေတြကို တိုင္းတာၿပီးမွ ေလယာဥ္ေနာက္ဆံုး ပ်က္က်သြားတဲ့ နယ္နိမိတ္ စက္ဝန္းတစ္ခုကို ေရးဆြဲခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ ေလယာဥ္ တကယ္တမ္း ပ်က္က်သြားတဲ့ ေနရာကို ရွာေဖြမႈေတြ မလုပ္ရေသးဘူးလုိ႔ ယူဆထားပါတယ္”ဟုလည္း အက္ရွ္တန္က ဆိုသည္။ မေလးရွား ေလေၾကာင္းႏွင့္ Inmarsatတို႔သည္ ဆက္တိုက္ ေဝဖန္မႈမ်ား ႀကံဳေနရသည့္ေနာက္ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ လမ္းေၾကာင္းျပ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေမလအတြင္းတြင္ ထုတ္ျပန္ေပးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ပ်က္က်ၿပီး လႏွင့္ခ်ီ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ၿပီးမွ ထုတ္ျပန္ေပးေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သံသယျဖင့္ ေမးခြန္းထုတ္မႈမ်ားကို ဆက္လက္ရင္ဆိုင္ေနရဆဲ ျဖစ္သည္။
Planet Myanmar Network