Friday, March 14, 2014

ယေန႔ေခတ္ ယေန႔အခါမွာ ေလယာဥ္တစ္စင္းလံုး ေပ်ာက္ဆံုးသြားနိုင္သလား

Posted by drmyochit Friday, March 14, 2014, under | No comments


လမ္းေဘးတစ္ေနရာကေန 911 ကိုဖုန္းေခၚလိုက္ပါ။ တည္ေနရာ ညႊန္ျပႏိုင္တဲ့ GPS(Global Positioning System) ျဂိဳလ္တုရဲ႕ အေထာက္အပံ့နဲ႔ အကူအညီေပးမယ့္သူေတြ အခ်ိန္တိုအတြင္း ဆိုက္ဆိုက္ျမိဳက္ျမိဳက္ ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။

Wifi ခ်ိတ္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ျမန္မာနိုင္ငံကေန အင္တာနက္သံုးေနသလား၊ အေမရိက ကေန သံုးေနသ လားဆိုတာ Google ကသိတဲ့အျပင္၊ ဘာစားရမွန္းမသိရင္ အနီးအနားမွာရွိတဲ့ စားေသာက္ဆိုင္စာ ရင္းေတာင္ ရွာလို႔ရပါတယ္။

ဒါေလာက္ၾကီး ျမန္ဆန္တိက်ေနတဲ့ေခတ္မွာ ခရီးသယ္ ၂၂၇ ေယာက္၊ ေလယာဥ္၀န္ထမ္း ၁၂ ေယာက္ လိုက္ပါ တဲ့ မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္းေလယာဥ္အမွတ္ MH370 ဘိုးရင္း 777-20 ER တစ္စင္းလံုး အစအန ရွာမရနိုင္ေသးဘူးျဖစ္ေနတာ ယခုေခတ္နည္းပညာေတြ တိုးတတ္တယ္ဆိုေပမယ့္ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာ လက္ခံရပါလိမ့္မယ္။

ေလယာဥ္ ယာဥ္ေၾကာထိန္းသိမ္းသူေတြဟာေရဒါကတဆင့္ ေလယာဥ္ရဲ႕ ေရြ႕လ်ားမႈကို ေစာင့္ၾကည့္ျပီး ယာဥ္ေၾကာထိန္းညွိေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရဒါမွာလည္း စက္ကြင္းဧရိယာကန္႔သတ္ခ်က္ ရွိပါတယ္။

ပင္လယ္တစ္ခုရဲ႕ အလယ္ဗဟိုမွာ ေရဒါေထာင္ထားလို႔ အဲဒီပင္လယ္အေပၚ ျဖတ္ပ်ံတဲ့ ေလယာဥ္မွန္သမွ်ကို ဖမ္းမိမယ္မဟုတ္ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ထိန္းခ်ဳပ္စခန္းေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ဖို႔ ေလယာဥ္မွဴးေတြက ေရဒီယိုလႈိင္း ကတဆင့္ ၂ နာရီျခား၊ ၃နာရီျခား သတင္းပို႔ျခင္း(Radio Check-in)စတဲ့ အျခားေသာနည္းလမ္းေတြ အသံုးျပဳရပါတယ္။

သတင္းပို႔ခ်ိန္ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုအၾကားမွာ ေလၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရးစခန္းက သက္ဆိုင္ရာေလယာဥ္ရဲ႕ တည္ေနရာနဲ႔ ဘယ္ကိုဦးတည္ပ်ံသန္းေနတယ္ဆိုတာကို အၾကမ္းဖ်င္းသေဘာေလာက္သာ သိနိုင္ပါတယ္။

AP ရဲ႕ သတင္းေဖာ္ျပခ်က္အရဆိုရင္ MH370 ဟာ မေပ်ာက္ဆံုးမီ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ စစ္ဘက္ဆိိုင္ရာ ေရဒါတစ္ခုနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈရွိခဲ့တယ္လို႔ သိရတယ္။ MH370 ဟာ ဗီယက္နမ္ေလပိုင္နက္ထဲ ၀င္လုဆဲအခ်ိန္မွာ Transponder (လွ်ပ္စစ္ signal ကို လက္ခံျပီး အလိုအေလွ်ာက္ သတင္းျပန္ ကိရိယာ) ကေန သတင္းေပးပို႔မႈ ျပတ္သြားခ့ဲတယ္ဆိုတာကို သိရတယ္။

Transponder ဟာ ေရဒါနဲ႔ တြဲဖက္အသံုးျပဳတာေၾကာင့္ မေပ်ာက္ဆံုးေသမီအထိ ပင္လယ္ကမ္းနဲ႔ သိပ္မေ၀းေသးဘူးဆိုတာ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

အေရးေပၚအေျခအေနမွာ ေလယာဥ္မွဴးေတြက Transponder ကတဆင့္ အခ်က္ျပသတင္း ေပးပို႔နိုင္ ပါတယ္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္က Transponder အလုပ္မလုပ္ေအာင္ လုပ္လိုက္ေလေရာ့သလား။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုလုပ္မလဲ။ ေနာက္တစ္ခါ သတင္းမ်ားအရ သံုးသပ္ရမယ္ဆိုရင္ 9/11 အၾကမ္းဖက္ တိုက္ခိုက္ မႈျဖစ္စဥ္တုန္းကလို ခရီးသည္ေတြဆီက မိသားစုေဆြမ်ဳိးေတြဆီကို(Distress call) ဖုန္းေခၚတာ မ်ဳိးလည္း မရွိခဲ့ပါ။

ေရဒီယိုလႈိင္းနဲ႔ သတင္းေပးပို႔တာလည္း မရွိ။ ဒါေၾကာင့္ စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အၾကမ္းဖက္သမားေတြနဲ႔ လံုးေထြးသတ္ပုတ္ရ တယ္ပဲဆိုဆို ေသခ်ာတာကေတာ့ ဖုန္းေခၚဆိုဖို႔ေတာင္ အခ်ိန္မရခဲ့ဘူးလို႔ ယူဆႏိုင္ပါ တယ္။ လွ်ပ္တျပက္အတြင္းမွာ တစ္ခုခု ျဖစ္သြားသေယာင္ ရွိပါတယ္။

အေမရိကန္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွ ေလယာဥ္မ်ားတြင္ အေရးေပၚအေျခအေနတည္ေနရာျပသတင္းပို႔ကိရိယာ Emergency Locator Transmitter မ်ား တပ္ဆင္ရပါတယ္။

ကမၻာ့အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အရပ္ဖက္ပ်ံသန္းေရးအဖြဲ႔က ELT မ်ားအတြက္ သတ္မွတ္ စံႏူန္းေတြ ရွိပါတယ္။ ကမၻာ့အဆင့္မီေလေၾကာင္းလိုင္းေတြတိုင္း သူတို႔ရဲ႕ သတ္မွတ္စံနဲ႔ ကိုက္ညီမႈရွိ တဲ့ ELT ေတြကိုသာ တပ္ဆင္ၾကပါတယ္။ MH370 မွာ ELT ပါမပါ မသိရေသးပါ။

အခ်ဳိ႕ေသာ ေလယာဥ္ေတြမွာ ေလယာဥ္တြင္း Wifi ထုတ္လႊတ္ေပးပါတယ္။ MH370 မွာ wifi သာရွိေနခဲ့ မယ္ဆိုရင္ ခရီးသည္ေတြရဲ႕ လက္ကိုင္ဖုန္းေတြဟာ အင္တာနက္ကြန္ယက္ထဲမွာ ရွိေနမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ တျခားဆက္သြယ္ေရးကိရိယာေတြ ပ်က္စီးသြားခဲ့ရင္ေတာင္ လက္ကိုင္ဖုန္းေတြမွာပါတဲ့ GPS ကတဆင့္ တည္ေနရာကို အခုသိရတာထက္ ပိုသိရနိုင္မယ္ ေမွ်ာ္လင့္ရတယ္။

သို႔ေသာ္ MH370 မွာ ေလယာဥ္တြင္း Wifi ပါရွိပံုမေပၚပါ။

ေနာင္ေခတ္မ်ားတြင္ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရးကို ဒုတိယကမၻာစစ္ကာလကတည္းက စတင္အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ေရဒါစနစ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္လုပ္ေဆာင္ေတာ့မယ္မဟုတ္ဘဲ ပိုတိက်၊ စက္ကြင္းဧရိယာ ပိုက်ယ္တဲ့ ျဂိဳလ္တုဆက္သြယ္ေရးစနစ္ကို ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးၾကေတာ့မွာ ျဖစ္တယ္။ လက္ရွိအသံုးတြင္ေနတဲ့ ေရဒါ/Transponder ပူးတြဲအသံုးျပဳမႈကေန ျဂိဳလ္တု/ADS-B ပူးတြဲအသံုးျပဳစနစ္ကို သြားေနၾကျပီ ျဖစ္တယ္။

ADS-B ဟာ ေရဒါလိုပဲ ေလယာဥ္တည္ေနရာကို ၾကည့္နိုင္ သိနိုင္တဲ့ နည္းပညာသစ္တစ္ခု ျဖစ္တယ္။ ADS-B ပါေလ ယာဥ္ဟာ ျဂိဳလ္တုကတဆင့္ တည္ေနရာအပါအ၀င္ ေလယာဥ္ဆိုင္ရာ အျခားအခ်က္အ လက္ေတြကို ေျမျပင္ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစခန္းေတြဆီကို အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ ဆက္သြယ္သတင္းပို႔နိုင္ပါတယ္။

ADS-B စနစ္ကို ကမၻာ့ေလေၾကာင္းလိုင္း အားလံုး အသံုးျပဳလာမယ့္တစ္ေန႔ မွာေတာ့ MH370 လို ေလယာဥ္ တစ္စင္းလံုးေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး ၾကံဳရေတာ့မယ္ မဟုတ္ပါ။ သမိုင္းမွာ ဘယ္ဆီေရာက္မွန္းမသိလိုက္ရတဲ့ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈေပါင္း ၁၀ ခုေက်ာ္ ရွိတယ္ဆိုပါတယ္။

ကြာလာလမ္ပူ-ေဘက်င္းခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းမယ့္ MH370 ဟာ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔က ထြက္ခြာျပီး ၂နာရီအၾကာမွာ ေျမျပင္ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစခန္းနဲ႔ အဆက္အသြယ္ ျပတ္သြားခဲ့တာ ဒီေန႔ဆို ၅ ရက္ၾကာျပီ ျဖစ္ေပ မယ့္ အခုအခ်ိန္အထိ ယူဆခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ သို႔ေလာသို႔ေလာေပါင္းမ်ားစြာ၊ ၀တ္ျပဳ ဆုေတာင္းပြဲမ်ား စြာနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကဆဲပါ။

ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္ေပၚ ျဖတ္သန္းေနတုန္း အဆက္အသြယ္ ျပတ္သြာတာဆိုေတာ့ ပင္လယ္ထဲ ထိုးက်သြား တယ္သာဆိုရင္ ရက္ေတြ ၾကာလာေလ ပင္လယ္ေရစီးေၾကာင့္ အစရွာရတာ ပို ပိုခက္ခဲ လာေလပါပဲ။

ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈအတြက္ အနည္းဆံု နိုင္ငံေပါင္း ၈ ႏိုင္ငံက ၀ိုင္း၀န္းရွာေဖြေနၾကျပီး အေမရိကန္ ေထာက္လွမ္းေရးျဂိဳလ္တုက ရရွိတဲ့ ဓါတ္ပံုေတြမွာလည္း ဘာသဲလြန္စမွ မေတြ႔ရဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

ေပ်ာက္ဆံုးျပီး နာရီပိုင္းအတြင္းမွာပဲ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈမ်ားတြင္ ေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့ ေလာင္စာဆီကြက္ ၂ ခုကိုဗီယက္နမ္နိုင္ငံေတာင္စြန္းပိုင္း ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္တြင္းမွာေတြ႔ရေၾကာင္း ဗီယက္နမ္ေလ တပ္က အတည္ျပဳခဲ့ေပမယ့္ တျခား ဘာ အစအနမွ မေတြ႔ခဲ့ပါ။

တရုတ္အစိုးရေအဂ်င္စီတစ္ခုက မတ္ ၉ရက္ေန႔ ရရွိတဲ့ ျဂိဳလ္တုဓါတ္ပံုေတြအရ ေတာင္တရုတ္ ပင္လယ္ထဲမွာ ေလယာဥ္ပ်က္အစအနလို႔ ယူဆရတဲ့ အပိုင္းအစ ၃ ခုကို ေတြ႔တယ္လို႔ ဆိုျပန္တယ္။

သို႔ေပမယ့္ ယေန႔ထက္ထိတိုင္ ဂဃနဏ အတည္မျပဳ နိုင္ၾကေသးပါဘူး ခင္ဗ်ား။

News Watch(ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္)

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္