လက္ရွိ ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေျခအေန တစ္ခုပါ။ ကားဒရိုင္ဘာမ်ားဟာ ယာဥ္တိုက္မွု ျဖစ္ျပီးရင္ ထြက္ေျပးတာ မ်ားပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ လမ္းျဖတ္ကူးသူ လူကို တိုက္မိတာတို႔၊ စက္ဘီး၊ ဆိုက္ကား တို႔အား တိုက္မိတာတို႔ ဆုိရင္ ေနာက္ျပန္ မလွည့္ပဲကို ထြက္ေျပးပါတယ္။ အစ ကေတာ့ ယင္းကိစၥနဲ႔ ပက္သက္ျပီး ဒရိုင္ဘာေတြကို အျပစ္ တင္ခ်င္ သလိုလို ရွိခဲ့ေပမယ့္ တကၠဆီ ဒရိုင္ဘာ တစ္ဦးရဲ ႔ ရင္ဖြင့္သံကိုၾကားရ ေတာ့ သူတို႔ အျဖစ္ကိုလည္း သနားမိလိုက္ပါတယ္။
“ အက္ဆီးဒန္႔တစ္ခုမွာ ေပါ့ဆသူက တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ႏိုင္ တယ္။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာ ခ်မွတ္ထားတဲ့ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ဥပေဒအရ ခံရသူက ကားဒရိုင္ ဘာေတြ ခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ တကၠဆီ သမားေတြ၊ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ သမားေတြ လူကို တိုက္ျပီးရင္ ထြက္ေျပး တာေပါ့။ Customer is always right ဆုိတဲ့ ေစ်းေရာင္းေစ်းဝယ္ ေဆာင္ပုဒ္လိုပဲ လမ္းျဖတ္ ကူးသူ၊ အတိုက္ခံရသူ မ်ားက အျမဲ မွန္ျပီး ဝင္တိုက္မိတဲ့ ယာဥ္မ်ားက အျမဲ ဥပေဒ ရင္ဆိုင္ရပါတယ္။
ဘယ္သူမွားမွား ယာဥ္ေမာင္းဘက္က အမွားလို႔ မွတ္ယူျပီး ဖမ္းပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေခတ္တုန္းက ယာဥ္ တိုက္ မွု ျဖစ္ရင္ မေျပာေကာင္းမဆုိေကာင္း လူေသရင္ ၊ ဥပေဒအရစစ္ေဆးလို႔ ႏွစ္ဖက္စလံုး က ေပါ့ဆ တာမ်ိဳး ဆုိရင္ ေသသူအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ တစ္ေသာင္းနဲ႔ တစ္မတ္ပဲ ေပး ရတယ္။ တစ္ေသာင္းက အသက္ေၾကာင့္၊ တစ္ေသာင္းက ကူးတို႔ခ။ ဒါက ႏွစ္ဖက္လံုး ေပါ့ဆမွု ဆုိရင္ေပါ့။ ဒီေခတ္မွာက ဘယ္ဘက္ က မွားမွား ယာဥ္ေမာင္းဘက္က အျပစ္ရွိျပီး ေငြနဲ႔ေလ်ာ္ရံုမျပီးပဲ ေထာင္ထဲ ပါဝင္ရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ပိုက္ဆံ မရွိလု႔ိ တကၠဆီေမာင္း တာေလ။ ေငြရွိတဲ့သူက ဒီကိစၥကို ေငြနဲ႔ ရွင္းလို႔ ျပီးသြားၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ က် တစ္ ဘဝ လံုးကို ေထာင္ထဲ အျပီးခံရမွာ။
တစ္ေလာကပဲ ကားအတိုက္ခံရတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ကုိ က်ေနာ္ေဆးရံု လိုက္ပုိ႔မိတယ္။ ေနာက္မွာ ဘယ္ သူမွ လိုက္မလာဘူး။ ကိုယ္ကလည္း သူ႔အသက္ရွင္ပါေစဆုိျပီး ပုိ႔မိလိုက္တာ။ မွုခင္းရဲ ေတြ က်ေနာ့ကို ဖမ္းတယ္ ဗ်ာ။ အဲဒါ မဆီမဆိုင္ အမွု ၁၁ လ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရျပီး ေငြ ၆ သိန္းေလာက္ ကုန္သြား တယ္။ ဒီေတာ့ ကားအက္ ဆီးဒန္႔ေတြနဲ႔ ပက္သက္ရင္ ကားသမားေတြ လည္း ေဝးေဝးေရွာင္တယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္က ျမင္တဲ့ သူေတြ လည္း ေဝးေဝးေရွာင္တယ္။ ခ်မွတ္ထားတဲ့ ဥပေဒက ဟုတ္မွမဟုတ္ေသးတာဗ်ာ။ ယာဥ္တိုက္မွု၊ အက္ဆီးဒန္႔ေတြန႔ဲ႔ ပက္သက္ျပီး မွ်မွ်တတ ဆံုးျဖတ္ေပးတဲ့ ဥပေဒမ်ိဳးကို က်ေနာ္တို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။
ကားတိုက္မွု ျဖစ္ျပီးရင္ ဘယ္ဒရိုင္ဘာမွလည္း ထြက္မေျပးခ်င္ၾကဘူး။ အသက္ကယ္ခ်င္သူေတြပါပဲ။ ဒီထက္ ပုိျပီး ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ဘယ္သူမွ သူ႔ကိုေသေစဆုိတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ ရည္ရြယ္ျပီး တိုက္တဲ့သူလည္း မရွိဘူး။ ဘယ္ေလာက္ ပဲ အျငိဳးၾကီးတဲ့ လူကုိ လမ္းျဖတ္ကူးေနတာ ေတြ႔ ပါေစ။ ေသေစဟဲ့ဆုိတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ ဝင္ တိုက္ေလာက္ တဲ့အထိ တို႔ျမန္မာ ဒရိုင္ဘာေတြ မရိုင္းစိုင္းဘူးဆုိတာ ကားေမာင္းသူတိုင္း သိပါတယ္။ ဒီေတာ့ အမွု တစ္ခု ျဖစ္ရင္ ဘယ္သူေပါ့ဆတယ္ဆုိတာကို ေသခ်ာစစ္ေဆး အေရးယူ သင့္ပါတယ္။ လမ္းျဖတ္ ကူးသူတို႔ ဘက္ကလည္း မွားတာ ရွိလိမ့္မယ္။ ေမာင္းသူမွားတာလည္း ရွိလိမ့္မယ္။ ႏွစ္ဖက္စလံုးလည္း မွားႏိုင္တယ္။
က်ေနာ္တို႔ ဒရိုင္ဘာေတြဆုိရင္ ျမိဳ ႔သစ္ေတြဘက္ မေမာင္းရဲဘူး။ လူတစ္ေယာက္ လမ္းျဖတ္ကူးျပီး အတိုက္ ခံ ရတာမ်ိဳးေတြ႔ရင္ ဝိုင္းအံုးလာတယ္။ ျပီးရင္ဒရိုင္ဘာကို ရိုက္မယ္ဆုိတာခ်ည္း ပဲ။ ေငြေပး လိုက္ေတာ့ လည္း အားလံုး ၾကဲသြားတယ္။ ဒရိုင္ဘာေတြကလည္း တိုက္မွု တစ္ခုျဖစ္ျပီးရင္ ရံုးေရာက္ဂတ္ေရာက္ ဘယ္သူမွ မသြားခ်င္ဘူး။ ဒီေတာ့ ကိုယ္က မွားမွားမွန္မွန္ ေငြျမန္ျမန္ေပးျပီး ထြက္လာတာမ်ိဳးပဲ လုပ္ေနရပါ တယ္။ အခ်ိဳဳ ႔ လူေတြက ဒါကို သိေတာ့ သက္သက္လုပ္စားတယ္။ မတိုက္မိလည္း တိုက္မိသေယာင္၊ အခ်ိဳ ႔ဆုိ တကူး တက ကို အတိုက္ ခံျပီး ေလ်ာ္ေၾကးေတြ ဘာေတြ ေတာင္းတယ္။ ျမန္မာ ကားသမားေတြရဲ ႔ အျဖစ္က တကယ္ကို သနားစရာပါဗ်ာ။အကယ္၍ တရားမွ်တတဲ့ ေျဖရွင္းအေရးယူ နည္းလမ္းေတြေပၚ လာရင္ မေသသင့္၊ မနာမက်ိဳးသင့္သူတို႔ အလကား အသက္ေပးေန ရတာကေန ကင္းေဝးမွာပါ။”
By ေအာင္ခမ္း (ရိုးရာေလး)
2 comments:
Yes. It is right. Need to change the traffic rules and regulations.
ေစာက္သံုးမက် ဖင္ယားတဲ့ ကားသမားေတြ လူလိုသူလို မေမာင္းပဲ ကားေမွာက္တာေတြ ကားခ်င္းတိုက္ျကတာေတြ ကားတိုက္ခံရတာေတြကိုပါ ထည့္ေျပာပါအံုးလားကြယ္
Post a Comment