ရန္ကုန္-မႏၱေလး အၿမန္လမ္းမၾကီးေပၚတြင္
သတ္မွတ္ႏႈန္းထက္ပုိမုိ၍ယာဥ္မဆင္မၿခင္ေမာင္းႏွင္ပါက ဥပေဒ အရ အေရးယူရန္ အတြက္
REDFLIX Traffic System သံုးကိရိယာ ႏွစ္ခုၿဖင့္ အရွိန္တိုင္း တာစစ္ေဆး အေရးယူသြားမည္
ၿဖစ္ေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။ ယင္း REDFLIX
Traffic System သည္ေရဒါ စနစ္ၿဖစ္ၿပီး သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္း ထက္ပုိမိုေမာင္ႏွင္ပါက သတ္ေသ
ႏွင့္တကြ မွတ္တမ္း တင္ႏိုင္ေသာ စနစ္တစ္ခု ၿဖစ္သည္။ ေရႊေၿပာင္း သယ္ယူ အသံုးၿပဳ၍ရသၿဖင့္ အၿမန္လမ္းမၾကီး ေပၚယာဥ္မေတာ္တဆ ၿဖစ္ပြားမႈ အမ်ားဆံုးေသာ ေနရာမ်ားသို႕သြားေရာက္ စစ္ေဆး တုိင္တာႏိုင္ မည္ၿဖစ္သည္။
REDFLIX Traffic System သည္ Frequencies 24.0Ghz ကုိအသံုးၿပဳထားၿခင္းၿဖစ္ၿပီး အၿမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႔က သတ္မွတ္ ထားေသာ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္း ထက္ေက်ာ္လြန္ ေမာင္းႏွင္ပါက ဓါတ္ပံုမွတ္တမ္း၊ ေမာင္းႏွင္လာေသာ အရွိန္ႏႈန္း၊ မုိင္တိုင္အမွတ္ စသည္ၿဖင့္လုိအပ္ေသာ သက္ေသ အေထာက္အထား မ်ားကုိ မွတ္တမ္တင္ ထားမည္ၿဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းအရွိန္တိုင္း ကိရိယာ၏ တန္ဖိုးမွာ အေမရိကန ္ေဒၚလာ (၇,၀၀၀)ၿဖစ္ၿပီး ေရဒါစနစ္ကုိ အသံုးၿပဳထား သၿဖင့္ လက္ရွိ သံုးဆြဲေနေသာ အရွိန္တိုင္း ကိရိယာတုိထက္ ပိုမိုတိက်စြာ မွတ္တမ္တင္ထား ႏိုင္မည္ၿဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုႏွစ္ ဇြန္လမွ ၾသဂုတ္လ အတြင္း ရန္ကုန္-မႏၱေလး အၿမန္လမ္းမၾကီး ေပၚတြင္ၿဖစ္ပြားသည္႔ ယာဥ္မ ေတာ္တဆ မႈစုစုေပါင္းမွာ(၄၃)မႈ ရွိၿပီး ယင္းအနက္(၃၈)မႈ သည္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တုိက္မႈၿဖစ္ၿပီး က်န္၅မႈမွာ ဆုိင္ကယ္ တုိက္မႈ ၿဖစ္သည္ဟု ၿပည္ထဲေရး ၀န္ၾကီးဌာန၊ ၿမန္မာနိုင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႕၊ အၿမန္ လမ္းမၾကီး ရဲတပ္ဖြဲ႕ မွတာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေၿပာသည္။ အေ၀းေျပး လမ္းေတြေပၚမွာ ယာဥ္သတ္ မွတ္မိုင္နႈန္းထက္ ပိုေမာင္းတဲ့ ယာဥ္ေတြကို လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ ဖမ္းဆီး အေရးယူဖို့ အတြက္ ေရဒါစနစ္ကို အသုံးျပုေတာ့ မယ္လို့ အျမန္ လမ္းမၾကီး ရဲတပ္ဖြဲ့မႉး ရဲမႉးၾကီးေန၀င္းက ေျပာပါတယ္။
ေနျပည္ေတာ္ ၁၉၅ မိုင္စခန္းမွာ ႐ွင္းလင္းပြဲမွာ ရဲမႉးၾကီးက ေျပာဆိုလိုက္တာ ျဖစ္ျပီး အဲဒီ REDFLEX Traffic System လို့ေခၚတဲ့ အ႐ွိန္ထိန္းတိုင္းကိရိယာဟာ သတ္မွတ္႐ွိန္ထက္ ပိုေမာင္းတဲ့ယာဥ္ေတြကို တိုင္းတာ မွတ္သားနိုင္ျပီး အေရးယူနိုင္မယ္လို့ ႐ွင္းျပပါတယ္။ ဒီကိရိယာဟာ ၆ လမ္းသြား အသုံးျပုလမ္းေတြအထိ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္းထက္ ပိုေမာင္းတဲ့ယာဥ္ေတြကို ဓာတ္ပုံ၊ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္း၊ ကားအျမန္နႈန္း၊ သတ္မွတ္လမ္းပိုင္း၊ ရက္စြဲ၊ အခ်ိ္န္၊ ေ႐ွး႐ႈရာအရပ္နဲ့ တည္ေနရာေတြကို မွတ္တမ္းတင္ အသုံးျပုနိုင္တယ္လို့ ဆိုပါတယ္။ နိုင္ငံတကာက တိက်မႈပိုင္းဆိုင္ရာ အာမခံခ်က္ရထားတဲ့ ဒီကိရိယာဟာ ေနရာေ႐ြွႊ့ေျပာင္းရ လြယ္ကူျပီး ကားငယ္ေလးေတြေပၚမွာ တင္ေဆာင္ အလုပ္ လုပ္နိုင္ပါတယ္။ တစုံကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၇ ေသာင္း က်သင့္တဲ့ ဒီကိရိယာကို ျမန္မာနိုင္ငံက ၂ လုံး ၀ယ္ယူထားျပီး မၾကာခင္ သုံးေတာ့မယ္လို့ ရဲမႉးၾကီးက ေျပာပါတယ္။ အ႐ွိန္နႈန္းဖမ္းေတြ သုံးရတာဟာ အေ၀းေျပးလမ္းေတြေပၚ ယာဥ္ထိခိုက္မႈေတြ အနက္ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္းထက္ အ႐ွိန္ပိုေမာင္းလို့ျဖစ္ရတဲ့ ယာဥ္ထိခိုက္မႈေတြက ပိုမ်ားလို့ ျဖစ္တယ္လို့ ရဲမႉးၾကီးက သတင္းေထာက္ေတြကို႐ွင္းျပပါတယ္။ ဒီနွစ္ ဇြန္၊ ဇူလိုင္နဲ့ ၾသဂုတ္လေတြမွာ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ၄၅ ခုျဖစ္ပြားျပီး ၁၇ ဦးေသဆုံး၊ ၄၇ ဦးဒဏ္ရာရတဲ့အနက္မွာ တ၀က္ေက်ာ္က မိုင္နႈန္း ပိုျမင့္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ပြားခဲ့တာလို့ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီကိရိယာ အလုပ္လုပ္ပုံအဆင့္ဆင့္ကို နိုင္ငံျခားသားပညာ႐ွင္တဦးက ရန္ကုန္ – မနၱေလး အေ၀းေျပးလမ္းမေပၚ စမ္းသပ္ျပရာမွာ ဓာတ္ပံုေရာ၊ မိုင္နႈန္းနဲ့ တည္ေနရာပါ ႐ုိက္ကူးမွတ္တမ္းတင္ျပီး ကြန္ျပူတာဒိုင္ခြက္မွာ ျပသတယ္္လို့ ဆိုပါတယ္။ ကင္မရာကလည္း 12.0M pixel အရည္အေသြး႐ွိျပီး ကင္မရာ အျမန္နႈန္းျမင့္လို့ ၁ နာရီကို 400 KM/H နဲ့ ေမာင္းရင္ေတာင္ ဓာတ္ပံု ၂ ခါ ရိုက္နိုင္တဲ့အထိ အရည္အေသြး႐ွိတယ္လို့ ဆိုပါတယ္။ ယာဥ္ငယ္တစီးေပၚ တင္ေဆာင္သယ္ယူဖို့ လြယ္ကူတာေၾကာင့္ အျမန္လမ္းမ တေၾကာ ေ႐ြွႊ့ေျပာင္း စစ္ေဆးနိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္က ျမန္မာျပည္မွာ သုံးတဲ့ ေလဆာ စနစ္က အမွားအယြင္း ႐ွိနိုင္တယ္လို့ ဆိုပါတယ္။ အထက္ပါယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ၁၇ဦးရွိကာ ဒါဏ္ရာရသူ ၇၄ဦးရွိ ခဲ့ေၾကာင္းအမ်ားအားၿဖင့္ မုိင္တုိင္ အမွတ္၇၅/၀ႏွင့္၁၀၅/၀ အၾကား ေက်ာက္တံခါးၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ မုိင္တုိင္အမွတ္၂၇၆/၂ႏွင့္၃၁၇/၂အၾကားမိတၳီလာၿမိဳ႕နယ္တုိ႔တြင္အမ်ားဆံုးၿဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္းထပ္ေလာင္းသိရသည္။
ႏွင့္တကြ မွတ္တမ္း တင္ႏိုင္ေသာ စနစ္တစ္ခု ၿဖစ္သည္။ ေရႊေၿပာင္း သယ္ယူ အသံုးၿပဳ၍ရသၿဖင့္ အၿမန္လမ္းမၾကီး ေပၚယာဥ္မေတာ္တဆ ၿဖစ္ပြားမႈ အမ်ားဆံုးေသာ ေနရာမ်ားသို႕သြားေရာက္ စစ္ေဆး တုိင္တာႏိုင္ မည္ၿဖစ္သည္။
REDFLIX Traffic System သည္ Frequencies 24.0Ghz ကုိအသံုးၿပဳထားၿခင္းၿဖစ္ၿပီး အၿမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႔က သတ္မွတ္ ထားေသာ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္း ထက္ေက်ာ္လြန္ ေမာင္းႏွင္ပါက ဓါတ္ပံုမွတ္တမ္း၊ ေမာင္းႏွင္လာေသာ အရွိန္ႏႈန္း၊ မုိင္တိုင္အမွတ္ စသည္ၿဖင့္လုိအပ္ေသာ သက္ေသ အေထာက္အထား မ်ားကုိ မွတ္တမ္တင္ ထားမည္ၿဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းအရွိန္တိုင္း ကိရိယာ၏ တန္ဖိုးမွာ အေမရိကန ္ေဒၚလာ (၇,၀၀၀)ၿဖစ္ၿပီး ေရဒါစနစ္ကုိ အသံုးၿပဳထား သၿဖင့္ လက္ရွိ သံုးဆြဲေနေသာ အရွိန္တိုင္း ကိရိယာတုိထက္ ပိုမိုတိက်စြာ မွတ္တမ္တင္ထား ႏိုင္မည္ၿဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုႏွစ္ ဇြန္လမွ ၾသဂုတ္လ အတြင္း ရန္ကုန္-မႏၱေလး အၿမန္လမ္းမၾကီး ေပၚတြင္ၿဖစ္ပြားသည္႔ ယာဥ္မ ေတာ္တဆ မႈစုစုေပါင္းမွာ(၄၃)မႈ ရွိၿပီး ယင္းအနက္(၃၈)မႈ သည္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တုိက္မႈၿဖစ္ၿပီး က်န္၅မႈမွာ ဆုိင္ကယ္ တုိက္မႈ ၿဖစ္သည္ဟု ၿပည္ထဲေရး ၀န္ၾကီးဌာန၊ ၿမန္မာနိုင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႕၊ အၿမန္ လမ္းမၾကီး ရဲတပ္ဖြဲ႕ မွတာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေၿပာသည္။ အေ၀းေျပး လမ္းေတြေပၚမွာ ယာဥ္သတ္ မွတ္မိုင္နႈန္းထက္ ပိုေမာင္းတဲ့ ယာဥ္ေတြကို လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ ဖမ္းဆီး အေရးယူဖို့ အတြက္ ေရဒါစနစ္ကို အသုံးျပုေတာ့ မယ္လို့ အျမန္ လမ္းမၾကီး ရဲတပ္ဖြဲ့မႉး ရဲမႉးၾကီးေန၀င္းက ေျပာပါတယ္။
ေနျပည္ေတာ္ ၁၉၅ မိုင္စခန္းမွာ ႐ွင္းလင္းပြဲမွာ ရဲမႉးၾကီးက ေျပာဆိုလိုက္တာ ျဖစ္ျပီး အဲဒီ REDFLEX Traffic System လို့ေခၚတဲ့ အ႐ွိန္ထိန္းတိုင္းကိရိယာဟာ သတ္မွတ္႐ွိန္ထက္ ပိုေမာင္းတဲ့ယာဥ္ေတြကို တိုင္းတာ မွတ္သားနိုင္ျပီး အေရးယူနိုင္မယ္လို့ ႐ွင္းျပပါတယ္။ ဒီကိရိယာဟာ ၆ လမ္းသြား အသုံးျပုလမ္းေတြအထိ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္းထက္ ပိုေမာင္းတဲ့ယာဥ္ေတြကို ဓာတ္ပုံ၊ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္း၊ ကားအျမန္နႈန္း၊ သတ္မွတ္လမ္းပိုင္း၊ ရက္စြဲ၊ အခ်ိ္န္၊ ေ႐ွး႐ႈရာအရပ္နဲ့ တည္ေနရာေတြကို မွတ္တမ္းတင္ အသုံးျပုနိုင္တယ္လို့ ဆိုပါတယ္။ နိုင္ငံတကာက တိက်မႈပိုင္းဆိုင္ရာ အာမခံခ်က္ရထားတဲ့ ဒီကိရိယာဟာ ေနရာေ႐ြွႊ့ေျပာင္းရ လြယ္ကူျပီး ကားငယ္ေလးေတြေပၚမွာ တင္ေဆာင္ အလုပ္ လုပ္နိုင္ပါတယ္။ တစုံကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၇ ေသာင္း က်သင့္တဲ့ ဒီကိရိယာကို ျမန္မာနိုင္ငံက ၂ လုံး ၀ယ္ယူထားျပီး မၾကာခင္ သုံးေတာ့မယ္လို့ ရဲမႉးၾကီးက ေျပာပါတယ္။ အ႐ွိန္နႈန္းဖမ္းေတြ သုံးရတာဟာ အေ၀းေျပးလမ္းေတြေပၚ ယာဥ္ထိခိုက္မႈေတြ အနက္ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္းထက္ အ႐ွိန္ပိုေမာင္းလို့ျဖစ္ရတဲ့ ယာဥ္ထိခိုက္မႈေတြက ပိုမ်ားလို့ ျဖစ္တယ္လို့ ရဲမႉးၾကီးက သတင္းေထာက္ေတြကို႐ွင္းျပပါတယ္။ ဒီနွစ္ ဇြန္၊ ဇူလိုင္နဲ့ ၾသဂုတ္လေတြမွာ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ၄၅ ခုျဖစ္ပြားျပီး ၁၇ ဦးေသဆုံး၊ ၄၇ ဦးဒဏ္ရာရတဲ့အနက္မွာ တ၀က္ေက်ာ္က မိုင္နႈန္း ပိုျမင့္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ပြားခဲ့တာလို့ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီကိရိယာ အလုပ္လုပ္ပုံအဆင့္ဆင့္ကို နိုင္ငံျခားသားပညာ႐ွင္တဦးက ရန္ကုန္ – မနၱေလး အေ၀းေျပးလမ္းမေပၚ စမ္းသပ္ျပရာမွာ ဓာတ္ပံုေရာ၊ မိုင္နႈန္းနဲ့ တည္ေနရာပါ ႐ုိက္ကူးမွတ္တမ္းတင္ျပီး ကြန္ျပူတာဒိုင္ခြက္မွာ ျပသတယ္္လို့ ဆိုပါတယ္။ ကင္မရာကလည္း 12.0M pixel အရည္အေသြး႐ွိျပီး ကင္မရာ အျမန္နႈန္းျမင့္လို့ ၁ နာရီကို 400 KM/H နဲ့ ေမာင္းရင္ေတာင္ ဓာတ္ပံု ၂ ခါ ရိုက္နိုင္တဲ့အထိ အရည္အေသြး႐ွိတယ္လို့ ဆိုပါတယ္။ ယာဥ္ငယ္တစီးေပၚ တင္ေဆာင္သယ္ယူဖို့ လြယ္ကူတာေၾကာင့္ အျမန္လမ္းမ တေၾကာ ေ႐ြွႊ့ေျပာင္း စစ္ေဆးနိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္က ျမန္မာျပည္မွာ သုံးတဲ့ ေလဆာ စနစ္က အမွားအယြင္း ႐ွိနိုင္တယ္လို့ ဆိုပါတယ္။ အထက္ပါယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ၁၇ဦးရွိကာ ဒါဏ္ရာရသူ ၇၄ဦးရွိ ခဲ့ေၾကာင္းအမ်ားအားၿဖင့္ မုိင္တုိင္ အမွတ္၇၅/၀ႏွင့္၁၀၅/၀ အၾကား ေက်ာက္တံခါးၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ မုိင္တုိင္အမွတ္၂၇၆/၂ႏွင့္၃၁၇/၂အၾကားမိတၳီလာၿမိဳ႕နယ္တုိ႔တြင္အမ်ားဆံုးၿဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္းထပ္ေလာင္းသိရသည္။
0 comments:
Post a Comment