Tuesday, January 06, 2015

ပ်က္က် AirAsia ၏ ေလယာဥ္အၿမီးပိုင္းဟု ယူဆရသည့္ အစိတ္ပိုင္း ေတြ႔ရွိ

Posted by drmyochit Tuesday, January 06, 2015, under | No comments

၂၀၁၄ ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔က အင္ဒိုနီးရွားေရတပ္၏ ေလယာဥ္တစီးမွ ေလယာဥ္မႉးမ်ား ပ်က္က် AirAsia ရွာေဖြေရး ျပဳလုပ္ေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု – Reuters / Antara)

ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ AirAsia Flight QZ8501 ေလယာဥ္မွ အၿမီးပိုင္းဟု ယူဆရသည့္ အရာတခုကို အင္ဒိုနီးရွား ေရတပ္ကင္းလွည့္ သေဘၤာတစီးက ဇန္န၀ါရီလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ေတြ႔ရွိခဲ့သည္ဟု အဆိုပါ သေဘၤာ၏ ကပၸတိန္က ေျပာသည္။ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို စံုစမ္းေဖာ္ထုတ္ရာတြင္ အေရးႀကီးသည့္ Black Box ႏွင့္ ပ်ံသန္းေရး အခ်က္အလက္မ်ား မွတ္သားသည့္ ကိရိယာတို႔ကို ေလယာဥ္အၿမီးပိုင္းတြင္ တပ္ဆင္ထားေလ့ရွိသည္ဟု သိရသည္။
 
“ေလယာဥ္ရဲ႕အၿမီးပိုင္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အလြန္မ်ားတဲ့ အရာတခုကို က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ခဲ့ပါတယ္” ဟု ကင္းလွည့္သေဘၤာ၏ ကပၸတိန္ Yayan Sofyan က သတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အင္ဒိုနီးရွား ရွာေဖြေရးႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရး ေအဂ်င္စီက ယင္းေတြ႔ရွိမႈကို အတည္ျပဳေပးျခင္း မရွိေသးပါ။ ဇန္န၀ါရီလ ၅ ရက္ေန႔က လိႈင္းေလၿငိမ္သက္ ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ အင္ဒိုနီးရွားေရတပ္မွ ေရငုပ္သမားမ်ားက ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္၏ အပ်က္အစီးမ်ားဟု ယူဆရသည့္ အရာ၀တၳဳမ်ားကို ခြဲျခားႏိုင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ရင္း ထိုသို႔ ေတြ႔ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္၏ Black Box မွ သေကၤတ ထုတ္လႊင့္ အခ်က္ျပမႈကိုမူ ရရွိခဲ့ျခင္း မရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
 
ဇန္န၀ါရီလ ၅ ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းတြင္ အေလာင္း ၃ ေလာင္းကို ထပ္မံဆယ္ယူႏိုင္ခဲ့သျဖင့္ ယခုအခ်ိန္အထိ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လိုက္ပါသြားသူ ၁၆၂ ဦးထဲမွ ၃၇ ေလာင္းကို ျပန္လည္ရရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ အေလာင္းမ်ားႏွင့္ အပ်က္အစီးမ်ားကို ရွာေဖြေနသည့္ ေလယာဥ္ႏွင့္ သေဘၤာမ်ားကလည္း ၎တို႔၏ ရွာေဖြေရး ဧရိယာကို ပိုမိုတိုးခ်ဲ႕ ရွာေဖြခဲ့ၾကသည္။
 
အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံ၏ ဒုတိယ အႀကီးဆံုးၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္ Surabaya မွ စင္ကာပူသို႔ ပ်ံသန္းထြက္ခြာသြားသည့္ AirAsia ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ခရီးစဥ္ အမွတ္ QZ8501 ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့သည္မွာ ၁၀ ရက္ခန္႔ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ရွာေဖြေရး ဧရိယာကို ပိုမိုတိုးခ်ဲ႕လာခဲ့သည္။ ကမ္း႐ိုးတန္း ေဒသမ်ားတြင္လည္း ရဟတ္ယာဥ္မ်ားျဖင့္ ရွာေဖြေနၾကသည္။
 
ဒီဇင္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔က အဆိုပါေလယာဥ္ ပ်က္က်ခဲ့ရျခင္းသည္ ရာသီအလိုက္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ အပူပိုင္း မုန္တိုင္းမ်ားေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု အင္ဒိုနီးရွား မိုးေလ၀သဌာနက ေျပာသည္။ ျပင္းထန္ေသာ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ခရီးသည္တို႔၏ အေလာင္းမ်ားကို ရွာေဖြဆယ္ယူရန္ႏွင့္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေလယာဥ္ပင္လယ္ျပင္တြင္းသို႔ ပ်က္က်ခဲ့ရသည္ကို ေဖာ္ျပေပးႏိုင္မည့္ Black Box ႏွင့္ ပ်ံသန္းေရး မွတ္တမ္းမ်ားကို ရွာေဖြရန္ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနသည္ဟု သိရသည္။
 
အဓိက ဦးစားေပး ရွာေဖြသည့္ေနရာသည္ ေဘာ္နီယိုကၽြန္း ကမ္း႐ိုးတန္းမွ ေရမိုင္ ၉၀ အကြာတြင္ ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါေနရာတြင္ ေလယာဥ္ အပ်က္အစီးမ်ားဟု ယူဆရသည့္ ႀကီးမားေသာ အရာ၀တၳဳ ၅ ခုကို ေတြ႔ရွိခဲ့ရသည္။ အႀကီးဆံုး အရာ၀တၳဳမွာ ၅၉ ေပခန္႔ ရွည္လ်ားသည္။ 
 
၎တို႔ကို ေရယာဥ္မ်ားက ေရတိမ္ပိုင္းတြင္ ဆိုနာကိရိယာကို အသံုးျပဳ၍ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ အရာ၀တၳဳမ်ားထဲမွ တခုသည္ နစ္ျမဳပ္ေနေသာ သေဘၤာတစီး ျဖစ္သည္ဟုလည္း ဇန္န၀ါရီလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။ ပ်ံသန္းေရးမွတ္တမ္းတင္ ကိရိယာမ်ားအားလံုးသည္ Airbus အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္၏ အၿမီးပိုင္းတြင္ ရွိေနေသာ္လည္း ေရ ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္တြင္ ေတြ႔ရွိရေသာ အပ်က္အစီးမ်ားထဲတြင္ အၿမီးပိုင္း ပါ၀င္ေနျခင္းရွိ မရွိကလည္း မေသခ်ာေသးေၾကာင္း သိရသည္။  ရွာေဖြေရးတြင္ ႏိုင္ငံအမ်ားအျပားမွ ပူးေပါင္းပါ၀င္ခဲ့ရာတြင္ အေမရိကန္ႏွင့္ ႐ုရွားႏိုင္ငံတို႔လည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။
 
အင္ဒိုနီးရွား မိုးေလ၀သဌာန၏ ၀က္ဘ္ဆိုက္ျဖစ္သည့္ BMKG ၌ ကနဦးေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အစီရင္ခံစာတခုတြင္ ေလယာဥ္က မုန္တိုင္းတိမ္တိုက္မ်ား အတြင္းသို႔ တိုး၀င္ပ်ံသန္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ရာသီဥတု အေျခအေနေၾကာင့္ ေအာက္သို႔ ျပဳတ္က်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
 
“ေလယာဥ္နဲ႔ ေနာက္ဆံုး အဆက္အသြယ္ ရရွိခဲ့တဲ့ ေနရာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ရရွိႏိုင္သမွ် အခ်က္အလက္ေတြကို အေျခခံၿပီး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ပ်က္က်ရျခင္း အေၾကာင္းတခု ျဖစ္ပါတယ္။ ရာသီဥတုအရ အျဖစ္ႏိုင္ဆံုး သဘာ၀ျဖစ္စဥ္ အရဆိုရင္ ေလယာဥ္ရဲ႕ ကိုယ္ထည္ေပၚမွာ စိုထိုင္းေအးခဲမႈေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ကို ထိခိုက္ပ်က္စီးေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါက ရရွိထားတဲ့ မိုးေလ၀သ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ဆန္းစစ္ထားတဲ့ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ေတြထဲက တခုပဲျဖစ္ပါတယ္” ဟု အဆိုပါ အစီရင္ခံစာက ဆိုသည္။
ရွာေဖြေရးႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရး ေအဂ်င္စီ အႀကီးအကဲ Bambang Soelistyo က ေရငုပ္အဖြဲ႕ကို ေစလႊတ္ရန္စီစဥ္ထား ေသာ္လည္း ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္တြင္ လံုး၀ ေမွာင္မဲေနသည္ဟု ဇန္န၀ါရီလ ၄ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ေရစီးေၾကာင္းေၾကာင့္ အပ်က္အစီးမ်ား ေမ်ာပါသြားႏိုင္သည့္အတြက္ ေဘာ္နီယိုကၽြန္းေပၚမွ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္ Pangkalan Bun ၏ အေနာက္ေတာင္ဘက္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ အဓိကထား၍ ရွာေဖြေနျခင္းကို အေရွ႕ဘက္သို႔ တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ေၾကာင္းလည္း သူက ေျပာသည္။
 
ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းသည္ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လိုက္ပါသြားသူမ်ား၏ အေလာင္းမ်ားကို ျပန္လည္ ေတြ႔ရွိႏိုင္ေရးကို ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံသား ၁၅၅ ဦး၊ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံသား ၃ ဦး၊ စင္ကာပူ ႏိုင္ငံသား ၁ ဦး၊ ၿဗိတိန္ ႏိုင္ငံသား ၁ ဦးႏွင့္ တြဲဖက္ေလယာဥ္မႉး ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသား Remi Plesel တို႔ လိုက္ပါသြားၾကသည္။
ေလေၾကာင္းမွ ရွာေဖြေရးတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အင္ဒိုနီးရွား ေလယာဥ္မႉး Setiawan က ပင္လယ္တြင္းတြင္ ေမ်ာပါေနသည့္ အေလာင္း ၃ ေလာင္းကို ဇန္န၀ါရီလ ၄ ရက္ေန႔ မနက္ပိုင္းက ေလယာဥ္ေပၚမွ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရသည္ဟု အင္ဒိုနီးရွား ႐ုပ္သံလိုင္းသို႔ ေျပာဆိုသည္။
 
အင္ဒိုနီးရွား အစိုးရက AirAsia ေလေၾကာင္းလိုင္း၏ ပ်ံသန္းေရး စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ားကို စံုစမ္းစစ္ေဆးရန္ ကတိျပဳခဲ့သည္။ ခရီးစဥ္ အမွတ္ QZ8501 သည္ ပ်က္က်ခဲ့သည့္အခ်ိန္တြင္ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိသည့္ အစီအစဥ္ျဖင့္ ပ်ံသန္းေနျခင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆိုသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ Surabaya-Singapore ခရီးစဥ္ကို ပ်ံသန္းျခင္းမျပဳရန္ ေလေၾကာင္းလိုင္းကို တားျမစ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
သို႔ေသာ္လည္း စင္ကာပူ အရပ္ဘက္ေလေၾကာင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႔ကမူ ေလေၾကာင္းလိုင္း၏ ဇန္န၀ါရီလ ၄ ရက္ေန႔ ခရီးစဥ္ကို ၎တို႔ဘက္မွ ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ မေလးရွား အေျခစိုက္ AirAsia ေလေၾကာင္းလိုင္း အေနျဖင့္ စတင္ပ်ံသန္းရမည့္ေနရာမွ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ မည္ကဲ့သို႔ ပ်ံသန္းလိမ့္မည္ ဆိုသည္မွာ ရွင္းလင္းျခင္း မရွိေသးပါ။
 
ပ်ံသန္းထြက္ခြာျခင္း မျပဳမီ QZ8501 ၏ ေလယာဥ္မႉးက မုန္တိုင္းကို ေရွာင္ရွားႏိုင္ေရးအတြက္ သတ္မွတ္အျမင့္ေပ၏ အထက္တြင္ ပ်ံသန္းခြင့္ျပဳရန္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံခဲ့ေသာ္လည္း ၎၏ အထက္တြင္ တျခားေလယာဥ္မ်ား ရွိေနသျဖင့္ ပ်ံသန္းရန္ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရရွိခဲ့ဟု အင္ဒိုနီးရွား ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရး ဌာန (AirNav) ၏ အဆိုအရသိရသည္။
 
အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္မသြားမီ ေလယာဥ္မႉး Iriyanto က မုန္တိုင္း အႏၲရယ္ကို ေရွာင္ႏိုင္ရန္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလဲ ပ်ံသန္းလိုသည္ဟု ထိန္းခ်ဳပ္ေရး ေမွ်ာ္စင္သို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ကြင္းမွ ထြက္ခြာသြားၿပီး မိနစ္ ၄၀ ၾကာသည့္ အခ်ိန္တြင္ အဆက္အသြယ္အားလံုး ျပတ္ေတာက္သြားခဲ့သည္။ ေလယာဥ္မႉး Iriyanto သည္ အေတြ႔အႀကံဳ ရင့္က်က္ေသာ စစ္ဘက္ေလယာဥ္မႉးေဟာင္းတေယာက္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
 
ကိုးကား – Reuters, Guardian, Daily Telegraph
ဧရာ၀တီ

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္