မိမိတို႔ရဲ႕ယုံမွားမႈ႕သံသယေတြကိုပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ေစဖို႔ ရရွိထားတဲ့ဘ၀အမွန္ကို ဘယ္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကမွ လုပ္ေပးလို႔ရတယ္ဆိုတဲ့ အယူအစြဲေတြ ယေန႔သူေတာ္စင္မ်ား ရဲ႕သႏၲာန္မွာ အနည္းငယ္မွ်မက်န္ရေအာင္ အား လုံးရဲ႕သႏၲာန္မွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနဲ႔ အသိေတြကိန္းဖို႔အတြက္က ကိုယ့္ရဲ႕ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ဇစ္ျမစ္အမွန္တရား ေတာ္ကုိ ေဖာ္ထုတ္သိခြင့္ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သံသယမရွင္းႏိုင္ဘူးလား…ရွင္းႏိုင္ပါတယ္။ ေအး ဒီသံသယေတြ ရွင္းႏိုင္ဖို႔က နဂိုတုန္းကေတာ့ ကုိယ္ျဖစ္လာတဲ့ဘ၀ကို သမိုင္းသုေတသီေတြကလည္းပဲ ေဩာ္ လူနဲ႔ေမ်ာက္က ဆင္သလိုလိုရွိတဲ့အတြက္ ေမ်ာက္ကဆင္းသက္လာသလိုလို၊ တစ္ခ်ဳိ႕ေရွးက်တဲ့အယူေတြေၾကာင့္ ျဗဟၼာ၊သိ ၾကားပဲ ေမြးဖြားလာသလိုလို၊ တန္ခိုးရွင္ေတြဖန္ဆင္းရွင္ေတြကပဲဖန္ဆင္းလို႔ ေပၚလာသလိုလို ဒီလိုမ်ဳိးနဲ႔ပဲ အယူ အစြဲေတြကအားေကာင္းၿပီး လက္ခံလာၾကလို႔ မွားယြင္းတဲ့အယူေတြေနာက္မွာ တေကာက္ေကာက္ပါခဲ့ၾက အခု ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ပြင့္ထြန္းလာတဲ့ သာသနာေတာ္နဲ႔ အားလုံးသူေတာ္စင္ေတြ လာဆုံတဲ့အခါမွာ အမွန္တရားေတြကိုနာခြင့္ရလို႔ ဖန္ဆင္းရွင္၊တန္ခိုးရွင္ ဆိုတာေတြလည္း မဟုတ္ပါလား၊ ျဗဟၼာသိၾကားကေမြးဖြား တယ္ဆိုတာလည္း မဟုတ္ပါလား၊ ေမ်ာက္ကဆင္းသက္လာတယ္ဆိုတာလည္း မဟုတ္ပါလား တကယ့္ကိုအ ေၾကာင္းတရားရွိပါလားလုိ႔ ယေန႔မိမိတို႔တရားေတြကိုနာရတဲ့အခါက်ေတာ့ အသိအျမင္ေတြက တိုးတိုးၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ သံသယေတြကို ကင္းစင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ေကာ ဥာဏ္မေရာက္ဘူးလား…ေရာက္ခဲ့လား။ အဲ့ဒါ ေတြကိုသိႏိုင္ဖို႔အတြက္က ယေန႔သူေတာ္စင္မ်ားေရွ႕ေမွာက္ ေတြ႔ေနရတဲ့ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားကို ေသခ်ာၾကည့္ မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သေဘာရွင္းမွာပါ။
ဒီပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွာၾကည့္လိုက္ရင္ အကြက္အားျဖင့္ (၄)ကြက္မရွိဘူးလား။ (၁) အကြက္ကို လြန္ခဲ့ၿပီးေသာ အတိတ္လို႔မွတ္ထားေနာ္။(၂)အကြက္က ယခုကိုယ္ရထားတဲ့ဘ၀အမွန္ကို ေဖာ္ ထုတ္ထားတဲ့ ပစၥဳပၸန္ဘ၀။ ဒါေၾကာင့္ ယခုျဖစ္ဆဲပစၥဳပၸန္လို႔မွတ္ထား။ ေဟာဒီရရွိထားတဲ့ဘ၀အမွန္ကိုမသိရင္ (၃)အကြက္မွာဒါေတြကိုျပန္ရေအာင္ႀကိဳးစားေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါကုိလည္းယခုလက္ေတြ႔ပစၥဳပၸန္မွာျပန္ႀကိဳး စားလုိ႔ ယခုျဖစ္ဆဲပစၥဳပၸန္လို႔ (၃)အကြက္ကိုလည္း မွတ္ထားပါ။ (၄)အကြက္က မေရာက္ေသး မရေသးတဲ့ အနာ ဂတ္ကို ေဖာ္ၾကဴးထားတာမို႔လို႔ ေနာင္ျဖစ္လတၱံအနာဂတ္ကာလလို႔ မွတ္ထားပါ။ ကာလအားျဖင့္ သုံးပါး။အကြက္ အားျဖင့္ေတာ့ ေလးကြက္ရွိတယ္ေပါ႔။ ယေန႔မိမိတို႔အားလုံးေရာက္ရွိေနတာက (၂)အကြက္ထဲမွာေနာ္။ အဲ့ေတာ့ (၂)အကြက္ထဲမွာ အားလုံးေသာ သတၱ၀ါေတြ အပါယ္ေလးဘုံကိုေရာက္ေနတဲ့ အပါယ္ေလးဘုံသားေတြလည္းရွိ တယ္၊ လူ႔ျပည္ကိုေရာက္ေနတဲ့ လူသားေတြရွိတယ္၊ နတ္ျပည္ကိုေရာက္ေနတဲ့ နတ္သားနတ္သမီးေတြရွိၾက တယ္၊ ျဗဟၼာျပည္ကိုေရာက္ေနတဲ့ ျဗဟၼာႀကီးေတြလည္းရွိၾကတယ္။ ၃၁ဘုံထဲမွာရွိေနၾကတဲ့သတၱ၀ါေတြအားလုံး ဘယ္အကြက္မွာေတြ႔ရမလဲ…(၂)အကြက္မွာ။
အရင္တုန္းကေတာ့ ျဗဟၼာ၊သိၾကားကပဲ ေမြးဖြားထားသလိုလို၊ တန္ခိုးရွင္၊ဖန္ဆင္းရွင္ေတြကပဲ ဖန္ဆင္းထားသလိုလို ၊ သူတို႔ကိုမကိုးကြယ္ရင္ ဒဏ္ခတ္တဲ့အေနနဲ႔အပါယ္ေလး ဘုံကိုခ်သလိုလို၊ ေကာင္းတာလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားက်ေတာ့လည္း သူတို႔ကိုပူေဇာ္ပသတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ လူ ခ်မ္းသာ ၊ နတ္ခ်မ္းသာကို ေပးသလိုလိုနဲ႔ သလိုလိုနဲ႔တက္လာခဲ့တဲ့ဘ၀ႀကီးဟာ ရွည္ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ အခုျမတ္စြာဘု ရားပြင္လာတဲ့အခါက်မွ ဒါေတြအားလုံး ဘာတစ္ခုမွမဟုတ္ဘူးေဟ့။ ေဟာဒီပစၥဳပၸန္မွာျဖစ္ေပၚေနၾကတဲ့ သတၱ၀ါ ေတြကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့အေၾကာင္းအရာဟာ တစ္ျခားမဟုတ္ပါဘူးဆိုၿပီး အတိတ္မွာမွာေဖာ္ထုတ္ၿပီးေတာ့ အ တိတ္န႔ဲ႔ပစၥဳပၸန္ကို အေၾကာင္းအက်ဳိးဆက္စပ္တဲ့ေနရာမွာ ေသခ်ာသေဘာေပါက္ေအာင္ နားလည္လြယ္ေအာင္...........
ကံပစ္ခ်ရာ သတၱ၀ါ ေရာက္ကာေနရသည္
အခုပစၥဳပၸန္မွာရွိေနၾကတဲ့သတၱ၀ါေတြ ေခါင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္ၿပီးေတာ့ ဆိုင္းဘုတ္ေတြမေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ဆြဲထား ပါေစ။ အဲ့ဒီျမားေျမာင္လွတဲ့သတၱ၀ါအမ်ဳိးအမည္ေပါင္းကို ဘယ္သူေတြကမ်ား ရေအာင္ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သလဲဆို ေတာ့ကိုယ္ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာအတိတ္ကလုပ္ခဲ့တဲ့ကံက ျပဳလုပ္ေပးတယ္ လို႔မွတ္လိုက္ေနာ္။ ေဟာဒီပစၥဳပၸန္သတၱ၀ါ ေတြကို ဘယ္သူလုပ္ေပး … ကံတရားကလုပ္ေပးတယ္။ အဲ့ဒီကံသခၤါရဆိုတာ ပစၥဳပၸန္မွာေရာက္လာတဲ့သတၱ၀ါ ေတြအတြက္ကို ေဟာဒီအတိတ္က ေဖာ္ၾကဴးထားတဲ့ သခၤါရတစ္လုံးမရွိဘူးလား။ အဲ့ဒီသခၤါရတရားမွာ သုံးမ်ဳိးရွိ တယ္လို႔မွတ္ထား။ ပုညာဘိသခၤါရဆိုတဲ့ ကုသိုလ္၊ အပုညဘိသခၤါရဆိုတဲ့ အကုသိုလ္၊ အနၪၥာဘိသခၤါရဆိုတဲ့ စ်ာန္၊သမထကုသိုလ္ ရယ္ဆိုၿပီး ရွိတယ္။ ကုသိုလ္သခၤါရကို အတိတ္တုန္းကလုပ္ခဲ့ရင္ ယခုပစၥဳပၸန္မွာ လူ႔ဘ၀အ ျဖစ္နဲ႔ ပုံသဏၰာန္အထည္ေတြေနာက္ကိုလုိက္ၿပီး ဆိုင္းဘုတ္ဆြဲထားတဲ့ လူအျဖစ္နဲ႔လည္းေတြ႔ရမယ္၊နတ္အျဖစ္နဲ႔ လည္းေတြ႔ရမယ္၊ ရူပျဗဟၼာအျဖစ္နဲ႔လည္းေတြ႔ရမယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ လူေတြ၊နတ္ေတြ၊ျဗဟၼာေတြကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ တရားသည္ ပုညာဘိသခၤါရလို႔မွတ္ထားေနာ္။ အနၪၥာဘိသခၤါရကိုလုပ္ရင္ အရူပျဗဟၼာကိုရေစတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ စ်ာန္၊သမထကုသိုလ္ေတြကိုလုပ္ရင္ အရူပျဗဟၼာကိုျဖစ္ေစတယ္။ အပုညာဘိသခၤါရကိုလုပ္မယ္ဆိုရင္ အပါယ္ ေလးဘုံက်မယ္၊ အပါယ္ေလးဘုံကိုေရာက္မယ္ေပါ႔။
ကဲဒီလိုဆိုရင္ အတိတ္ကသာ အပုညာဘိသခၤါရကိုလုပ္ရင္ ယေန႔လူ႔ဘုံေရာက္ပါ႔မလား။ နတ္ဘုံ၊ျဗဟၼာဘုံေရာ တက္ခ်င္လို႔ျဖစ္ပါ႔မလား။ သူနဲ႔ထိုက္တန္တဲ့အက်ဳိးေပးသည္ ဘာလဲေမးရင္ အပါယ္ေလးဘုံ။ အတိတ္ကသာေကာင္းမႈ႕ကုသုိလ္ေတြလုပ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေဟာဒီပစၥဳပၸန္မွာ အပါယ္ေလးဘုံကလြတ္ၿပီး ယေန႔ရတဲ့လူ႔ဘ၀လည္းရမယ္။ ဒီထက္ျမင့္ျမတ္တဲ့ နတ္ဘုံ၊ျဗဟၼာဘုံလည္းရမယ္ဆို ေတာ့ ကုသိုလ္သခၤါရရဲ႕ အေၾကာင္းရွိရင္ သုဂတိဘုံ လူနတ္ျဗဟၼာမရဘူးလား။ အကုသိုလ္လုပ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ အပါယ္ေလးဘုံမက်ဘူးလား။ ကဲဒီလိုဆိုရင္ ၃၁ဘုံထဲရွိေနၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြသည္ ဖန္ဆင္းရွင္၊တန္ခိုးရွင္နဲ႔ဆိုင္ သလား။ ျဗဟၼာ၊သိၾကားကေမြးဖြားတယ္ဆိုတာေရာ လက္ခံစရာအေၾကာင္းရွိသလား။ အဲ့လိုဆိုရင္ ဒုိ႔လုပ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ ရွိလား..မရွိဘူးလား …ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီအေၾကာင္းတရားက သတၱ၀ါေတြျဖစ္ရတာသည္ ကံပစ္ခ်လို႔ဆိုရင္ မမွန္ဘူးလား။ အဲ့ဒီကံသခၤါရကို ဘယ္သူက အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့လဲေမးရင္ .. အ၀ိဇၨာ။
ဒါျဖင့္ အ၀ိဇၨာအုပ္ ခ်ဳပ္ၿပီး ကံသခၤါရေတြျပဳလုပ္ၿပီး ေဟာဒီပစၥဳပၸန္မွာ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာအျဖစ္ေတြ႔ရတယ္။ အဲ့ဒီေတြ႔ရတဲ့ ၃၁ဘုံထဲမွာ ေရာက္တဲ့အရပ္ေတြကို အပါယ္ေလးဘုံထက္ လူ႔ဘုံကျမတ္တယ္၊ လူ႔ဘုံထက္နတ္ဘုံကျမတ္တယ္၊ နတ္ဘုံ ထက္ ျဗဟၼာဘုံကျမတ္တယ္လို႔ သူ႔ခ်မ္းသာခ်မ္းသာေလးေတြကို ဆင့္ကဲဆင့္ကဲျပေတာ့ အပါယ္ေလးဘုံထက္ လူ႔ဘ၀ကို သာယာၾကတယ္။ လူ႔ဘုံထက္ နတ္ဘုံကိုသေဘာက်တယ္။ နတ္ဘုံထက္ျဗဟၼာဘုံကို တပ္မက္ေန ၾကတယ္။ အဲ့ဒီလိုမ်ဳိးဆင့္ကဲ ဆင့္ကဲတပ္မက္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ေဟာဒီပစၥဳပၸန္မွာျပန္ၿပီးေတာ့ အပါယ္ ေလးဘုံကိုမက်ရေအာင္ လူ႔ဘုံကိုလိုခ်င္တဲ့တဏွာနဲ႔ေရာ မႀကိဳးစားဘူးလား။ နတ္ဘုံ၊ျဗဟၼာဘုံကိုလိုခ်င္တဲ့ တ ဏွာနဲ႔လည္း ႀကိဳးစားၾကတယ္။ အဲ့ဒီတဏွာအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီးေတာ့ ကံသခၤါရေတြလုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကမၼ ပ စၥယာ ဇာတိဆိုၿပီး အနာဂတ္သံသရာမွာ ဇာတိေခ်ာက္ထဲျပန္မက်ဘူးလား။
ဇာတိဘာသစၥာ…ဒုကၡသစၥာ။ ဇာတိ ဆိုတဲ့တရားရရင္ အိုေသေရာမရဘူးလား။ အိုေသလည္း ဘာသစၥာ…ဒုကၡသစၥာ။ လက္ရွိပစၥဳပၸန္မွာလည္း အပါယ္ေလးဘုံသားလည္း ဒုိ႔ေတြအားလုံးဟာ ေဟာဒီပစၥဳပၸန္မွာေရာက္ေနတယ္လို႔ေျပာေပမယ့္ တကယ္တမ္း က်ေတာ့ ေရာက္ရာဌာနကို ခ်မ္းသာတယ္ ခ်မ္းသာတယ္လို႔ ထင္ခဲ့ၾကတဲ့အရာေတြအားလုံး ဘာတစ္ခုမွမဟုတ္ ပါလားဆိုတာကို ယေန႔သိရေအာင္က ေရာက္လာတဲ့အရပ္ဌာနကိုၾကည့္လုိက္ရင္ အပါယ္ေလးဘုံသားလည္း ၀ိ ညာဏ္ကစတယ္လို႔မွတ္ထား။ လူ႔ျပည္၊နတ္ျပည္၊ျဗဟၼာ့ျပည္ကိုေရာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္လည္း ဘယ္ကစလဲ..၀ိညာဏ္။ ဒါဘ၀မွာအဦးဆုံး အစဆုံးျဖစ္တဲ့ ပဋိသေႏၶစိတ္ ၊ခႏၶာအားျဖင့္ ၀ိညာဏကၡခႏၶာ။ သစၥာနဲ႔ေျပာရင္ ဒုကၡသစၥာ။ ဘာနဲ႔စခဲ့တုန္း ..ဒုကၡသစၥာနဲ႔စခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီ၀ိညာဏ္ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္တိုင္း ၀ိညာဏပစၥယာ နာမရူပံဆိုၿပီးေတာ့ နာမ္ ရုပ္ေရာမေပၚဘူးလား။ အဲ့ဒီနာမ္ရုပ္မွာ ေစတသိတ္နာမ္ရယ္ ေဟာဒီရုပ္တရားေတြကရယ္က ၃၁ဘုံထဲသတၱ၀ါ ေတြထဲမွာ ၂၈ပါးေသာ ရုပ္ေတြက ပါၿပီးသားဆိုေတာ့ ခႏၶာငါးပါးျပသြားတယ္။
ဆရာေတာ္အရွင္ပုညာနႏၵ၏ ကံျပစ္ခ်ရာတရားေတာ္မွ ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
Posted by သုံးဆယ္ သား
Words of Buddha
0 comments:
Post a Comment