Sunday, June 22, 2014

လူႀကီး၊ လူငယ္ၾကား အျမင္ကြာျခားခ်က္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာ e-Sports

Posted by drmyochit Sunday, June 22, 2014, under | No comments


လူငယ္ ၁၀ ဦး ၎တို႔၏ ကြန္ပ်ဴတာ မ်က္ႏွာျပင္မ်ားေပၚသို႔ အာ႐ုံစူးစိုက္ေနၾကသည္။ မ်က္လုံးမ်ား အၿငိမ္မေနသလို လက္ေခ်ာင္းမ်ားသည္လည္း ကြန္ပ်ဴတာ ကီးဘုတ္မ်ားေပၚတြင္ ေျပးလြားေနသည္။ အသြင္အျပင္မ်ားကား တိုက္ပြဲတစ္ခုတြင္ ရန္သူအား အျမစ္ျပတ္ ေခ်မႈန္းေတာ့မည့္ စစ္သည္မ်ားသဏၭာန္။ တည္ေနရာကား စမ္းေခ်ာင္းရပ္ကြက္ အတြင္းရွိ ကြန္ပ်ဴတာ ဂိမ္းဆိုင္ေလး တစ္ခုအတြင္းတြင္ ျဖစ္သည္။ ဆိုင္အတြင္း ေမာက္စ္သံ တစ္ခ်က္ခ်က္၊ ကီးဘုတ္သံ တေတာက္ေတာက္မွအပ တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ မၾကာမီတြင္ သူတို႔၏ ငါးေယာက္တစ္ဖက္ စစ္ပြဲၿပီးဆုံးသြားပုံရသည္။ အႏိုင္ရသြားဟန္တူေသာ အဖြဲ႔မွ အသက္ ၁၈ ႏွစ္အ႐ြယ္ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္က ႐ႈံးနိမ့္သြားေသာ အသင္းမွ ေလာင္းေၾကးေငြ သုံးေသာင္းကို ထယူလိုက္သည္။

“မင္းတို႔ဆိုင္မွာမို႔ပါကြာ... ကီးဘုတ္ေတြ၊ ေမာက္စ္ေတြ ငါတို႔ မကိုင္တတ္ဘူး။ ေနာက္တစ္ေခါက္ ငါတို႔ဆိုင္မွာ ေဆာ့မယ္။ ဂိမ္းဖိုးရွင္းေၾကး၊ သုံးေသာင္းေၾကးေပါ့” ဟုေျပာကာ ႐ႈံးနိမ့္သြားေသာ လူငယ္မ်ား ထြက္သြားသည္။

“ခုခ်ိန္ထိ ဒီေကာင္ေတြ ကိုယ့္ Skill ကို မသိေသးဘူး ေနာက္တစ္ခါ ထပ္႐ိုက္ခံခ်င္လို႔”

အႏိုင္ရေသာအသင္းမွ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ဟန္တူေသာ လူငယ္က ရယ္ေမာေျပာဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏ အေပ်ာ္မ်ားမွာ မၾကာလိုက္။

“ဟဲ့ လင္းသိန္း၊ နင္ ဒီ Game ကိုပဲ တစ္သက္လုံး ေဆာ့ေနမွာလား။ နင့္ဘဝ တက္လမ္း ဘာရွိလို႔လဲ။ နင့္အသက္က မငယ္ေတာ့ဘူး။ ထမင္းလည္း ျပန္မစား၊ အိမ္ကိုလည္း လွည့္မၾကည့္နဲ႔ နင့္ဘဝ ဒီလိုနဲ႔ ၿပီးေတာ့မွာလား” သူ၏မိခင္ ျဖစ္ဟန္တူေသာ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္အရြယ္ အမ်ဳိးသမီးက သူတို႔၏ ေအာင္ပြဲခံ အခမ္းအနားအတြင္းသို႔ ဝင္လာသည္။

“အေမတို႔လူႀကီးေတြ သိပ္ခက္တယ္ဗ်ာ။ ဒါအေပ်ာ္တမ္းဂိမ္း မဟုတ္ဘူး ...။ အေမတို႔ကို ရွင္းျပလည္း နားမလည္ပါဘူး” ဟုဆိုကာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ဟန္တူသူ လူငယ္က စိတ္ပ်က္သည့္ ပုံစံျဖင့္ မိခင္ေနာက္သို႔ လိုက္ပါသြားသည္။


ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ငါးႏွစ္ခန္႔က စတင္ကာ Defense of the Ancients အမ်ားရင္းႏွီးတဲ့ အသုံးအႏႈန္း ဒိုတာ (Dota) ဂိမ္းကစားနည္းတစ္မ်ဳိး လူငယ္မ်ားအၾကား ေရပန္းစားလာခဲ့ၿပီးေနာက္ နည္းပညာ ဗဟုသုတ အားနည္းေသာ မိဘမ်ားႏွင့္ အဆိုပါဂိမ္းကို ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အဆင့္ထိ ကစားရန္ ႀကဳိးပမ္းေနေသာ လူငယ္မ်ားအၾကား ျပႆနာအခ်ဳိ႕ ရွိလာသည္။

အဆိုပါ Dota ဂိမ္းကို ဥေရာပႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အားကစားနည္း တစ္ခုကဲ့သို႔ ေဆာ့ကစားေနၾကၿပီး အဆိုပါဂိမ္းတြင္ လက္ရည္ေကာင္းမြန္သူမ်ားကို နည္းပညာကုမၸဏီမ်ားက ပံ့ပိုးမႈေပးျခင္း၊ လူငယ္မ်ားၾကား ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေသာ အားကစားသမား တစ္ဦးကဲ့သို႔ အေလးထား ဆက္ဆံျခင္းတို႔ကို ၾကည့္ကာ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူငယ္အမ်ားစု ထိုဂိမ္းကို ပညာရပ္တစ္ခုကဲ့သို႔ အေလးထား ေဆာ့ကစားလာၾကသည္။

“ျပည္တြင္း ပြဲေတြမွာေတာင္ ႏိုင္ရင္ သိန္းဂဏန္းေလာက္ကို ရတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာဆိုရင္ Gamer ေတြကို နာမည္ႀကီး ေဘာလုံးသမားေတြလိုမ်ဳိး ဆက္ဆံၾကတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အဲ့လိုျဖစ္ခ်င္တာ” ဟု လိႈင္ၿမဳိ႕နယ္ေန အသက္ ၁၈ ႏွစ္အ႐ြယ္ GTC ေက်ာင္းသား ဂိမ္းဝါသနာရွင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ မိဘမ်ားအေနႏွင့္လည္း မိမိတို႔၏ မ်ဳိးဆက္မ်ားကို မိ႐ိုးဖလာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ေစလိုၿပီး ဘြဲ႔မရခင္အထိ တကၠသိုလ္ပညာေရးကို ႀကဳိးစားသင္ယူေစလိုေသာ အစဥ္အလာမ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခအေနအရ မေသခ်ာေသာ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကို တိုးဝင္ျခင္းထက္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူတို႔၏ ေနာက္သို႔ လိုက္ရန္သာ ညႊန္ၾကားတတ္ၾကသည္။

“သူတို႔ေျပာေနတဲ့ ဂိမ္းအားကစားကို ဦးတို႔အေနနဲ႔ အဆင္ေျပမယ္ မထင္ဘူး။ ဦးတို႔မိဘေတြက ဆယ္တန္းအမွတ္နဲ႔ ကိုက္တဲ့ ဘြဲ႔တစ္ခုကိုယူ၊ ေနာက္အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေပါတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္၊ အဲေလာက္ပဲ ျဖစ္ေစခ်င္တာ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က လမ္းသစ္တစ္ခုကို ေဖာက္ဖို႔အတြက္ အားသန္ေနၾကတယ္။ ေန႔ည ဂိမ္းဆိုင္မွာခ်ည္းပဲ။ လတ္တေလာ အိမ္က သားကေတာ့ အခ်င္းခ်င္း ပိုက္ဆံေၾကး ေဆာ့ေနၾကတာပဲ။ ၿပဳိင္ပြဲေတြ ဘာေတြ ေဆာ့တာေတာ့ မေတြ႔ဖူးေသးဘူး” ဟု ဂိမ္းဝါသနာရွင္ သားတစ္ဦး၏ ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးေအးကိုက ေျပာၾကားသည္။

ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အာရွတိုက္အခ်ဳိ႕ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ e-Sports ၿပဳိင္ပြဲေပါင္း မ်ားစြာကို လစဥ္ က်င္းပေနၿပီး ဆုေၾကးမ်ားမွာလည္း မက္ေလာက္စရာပင္ ျဖစ္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံ ဖရန္႔ဖတ္ၿမဳိ႕တြင္ လာမည့္ ဇူလိုင္လ ၂၈ ရက္၊ ၂၉ ရက္ေန႔မ်ားတြင္ က်င္းပမည့္ ESL One Dota 2 ၿပဳိင္ပြဲကို ဥေရာပတိုက္မွ အင္အားႀကီး ဂိမ္းကလပ္ သံုးခု၊ အေမရိကတိုက္မွ တစ္သင္း၊ အာရွမွ တစ္သင္းႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ အသင္းတစ္သင္းတို႔အျပင္ ဖိတ္ၾကားခံ အသင္းႏွစ္သင္းတို႔ ယွဥ္ၿပဳိင္ၾကမည္ ျဖစ္ၿပီး အႏိုင္ရရွိေသာ အသင္းမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ရွစ္ေသာင္းေက်ာ္ခန္႔ အနည္းဆုံး ရရွိမည္ ျဖစ္သည့္အျပင္ က်န္အသင္းမ်ားလည္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ေလးေသာင္း၊ ႏွစ္ေသာင္း၊ တစ္ေသာင္းေက်ာ္ ဆုေၾကးမ်ားကို ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံတကာ e-Sports ေလာကကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနေသာ လူငယ္မ်ားအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ်ားစြာ ရွိႏိုင္သလို တစ္လလွ်င္ ၿပဳိင္ပြဲတစ္ပြဲမွ် မက်င္းပေသာ ျမန္မာ e-Sports ေလာကကို မွီခိုမည့္ လူငယ္မ်ားအတြက္ မိဘမ်ား ရင္ေလးက်သည္မွာလည္း မိဘမ်ားအလြန္ မဟုတ္ေခ်။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အာရွအဆင့္အထိ ေအာင္ျမင္ေသာ G-Seven ကဲ့သို႔ အသင္းႀကီးမ်ား ရွိေသာ္လည္း လက္ခ်ဳိးေရတြက္လွ်င္ ဆယ္ေခ်ာင္းျပည့္မည္ မဟုတ္ေပ။

“ကြၽန္ေတာ္တို႔ စေဆာ့တုန္းက ျပည္တြင္းပြဲေလးေတြပဲ ေဆာ့ရတာ။ ေနာက္မွ Online ကေန SEA ပြဲေလးေတြ ေဆာ့တယ္။ အဲဒီကမွတစ္ဆင့္ ဖိတ္တဲ့ၿပဳိင္ပြဲေတြကို ေဆာ့တယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာ ေဆာ့ဖို႔ဆိုတာက စပြန္ဆာ လိုတယ္။ ျပည္တြင္းမွာ e-Sports နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လႈပ္ရွားတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း နည္းေသးတယ္။ ေနာက္ၿပဳိင္ပြဲေတြ အရမ္းနည္းပါတယ္” ဟု G-Seven အသင္းေခါင္းေဆာင္ Kenji က ဆိုသည္။

ယခင္က ေဘာလုံးအားကစားသမားမ်ားကို ဝင္ေငြပုံမွန္ ရရွိေနေသာ အျခားသူမ်ားကဲ့သို႔ ေလးစားခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဘာလုံးေလာကကို ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အဆင့္သို႔ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ တိုးျမႇင့္ခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္မူ ပုံမွန္ဝင္ေငြ ရွိလာခဲ့ျခင္း၊ ၿပဳိင္ပြဲမ်ား ဆက္တိုက္ဆိုသလို ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ မိဘမ်ားအေနႏွင့္ မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ား ေဘာလုံးအားကစားနည္းကို အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာရပ္တစ္ခုအျဖစ္ ေလ့လာေနျခင္းကို လက္ခံလာၾကသည္။ “e-Sports က အားကစားပါပဲ။ ေဘာလုံးေကာင္းေကာင္း ကစားႏိုင္ရင္ လစာေကာင္းေကာင္း ရႏိုင္သလို ဂိမ္းေကာင္းေကာင္း ေဆာ့ႏိုင္ရင္လည္း လခ ေကာင္းေကာင္း ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ e-Sports မဖြံ႔ၿဖဳိးေသးတဲ့ ႏိုင္ငံေတြ အတြက္ေတာ့ ဂိမ္းကို တစ္သမတ္တည္း လိုက္ဖို႔ဆိုတာက ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲမယ္။ မိဘေတြ နားလည္လာဖို႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႀကဳိးစားမွာပါ။ အားကစားပြဲတိုင္းမွာေတာ့ ေထာက္ပံ့တဲ့ စပြန္ဆာလိုတယ္ သူတို႔ကလည္း e-Sports ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့အပိုင္းမွာ ပါပါတယ္” ဟု Kenji က ဆိုသည္။

e-Sports ဖြံ႔ၿဖဳိးၿပီးျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပညာရွင္မ်ားက e-Sports ၏ လူငယ္မ်ားအေပၚ လႊမ္းမိုးမႈကို ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳခဲ့ၾကၿပီး ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို စာတမ္းျပဳစုခဲ့ၾကသည္။ ဂိမ္းကစားခ်င္းကို စြဲမက္သြားေသာ လူငယ္မ်ားအေနႏွင့္ လူမူေရးဆက္ဆံမႈဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ မ်ားစြာ က်ဆင္းသြားျခင္း၊ မိမိေနထိုင္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ အံမဝင္ျခင္းမ်ားအျပင္ ေက်ာင္းစာမ်ားကို စိတ္ပါဝင္စားမႈ အားနည္းလာျခင္း၊ စိတ္ဖိစီးမႈ မ်ားျပားျခင္းမ်ား ျဖစ္ပြားတတ္ၿပီး ေကာင္းက်ဳိးမ်ား အေနႏွင့္ အရက္ေသစာ၊ မူးယစ္ေဆးမ်ား၊ မိန္းမကိစၥ အ႐ႈပ္အရွင္းမ်ားကို စိတ္ပါဝင္စားျခင္း မရွိတတ္ေၾကာင္း စာတမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

“အိမ္ကသား ဂိမ္းေဆာ့လို႔ စာေမးပြဲက်တာ ၂ ႏွစ္ ျဖစ္သြားၿပီ။ သူတို႔ ေန႔ေရာ ညပါ ဂိမ္းေဆာ့ေနတတ္ၾကတယ္။ ေကာင္းတာတစ္ခုဆိုလို႔ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားတာ၊ အရက္ေသာက္တာ၊ မူးယစ္ေဆးသုံးတာ၊ ေနာက္ဆုံး ရည္းစားကအစ သူမထားဘူး။ အဲဒီဂိမ္းကိုပဲ စြဲလမ္းေနတယ္ ထင္ရတယ္” ဟု GTC ပထမႏွစ္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး၏ မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚရည္မြန္သန္႔က ဆိုသည္။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၈ ရက္ေန႔မွ ၂၁ ရက္ေန႔အထိ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ ဝါရွင္တန္ဒီစီတြင္ Dota 2 Championship The International 2014 က်င္းပမည္ျဖစ္ၿပီး ဆုေၾကးအျဖစ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂ သန္းေက်ာ္ကို ခ်ီးျမႇင့္မည္ ျဖစ္ကာ အဆိုပါၿပဳိင္ပြဲ တိုက္႐ိုက္ၾကည့္႐ႈခြင့္ လက္မွတ္ကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၉၊ ၁၉၉ ႏွင့္ ၄၉၉ ေဒၚလာအထိ သတ္မွတ္ထားၿပီး ထိုင္ခုံအလုံး တစ္ေသာင္းစာ လက္မွတ္ အားလုံး ၁ နာရီအတြင္း ေရာင္းကုန္သြားေၾကာင္း သိရွိရသည္။

အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အားကစားတစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ေသာ e-Sports အေပၚ လုံးဝလက္မခံႏိုင္ေသာ လူႀကီးမ်ားႏွင့္ အခြင့္အလမ္း နည္းပါးေနေသးေသာ e-Sports လမ္းေၾကာင္းကို ပညာေရး အထိခိုက္ခံကာ တစ္ဖက္တည္း မ်က္စိမွိတ္ တိုးဝင္ေနေသာ လူငယ္အခ်ဳိ႕ၾကား ညႇိႏိႈင္းျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေနသည္။

ေအာင္ေသာ္ၿဖိဳး
The Voice Weekly

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္