Tuesday, July 03, 2012

ရန္ကုန္ ေလဆိပ္ ႏွင့္ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ျပင္ဆင္မႈ ပုဂၢလိကေပးမည္ ဟံသာဝတီ ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္စီမံကိန္း စတင္ေတာ့မည္

Posted by drmyochit Tuesday, July 03, 2012, under | No comments

ရန္ကုန္ေလဆိပ္ ႏွင့္ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား တိုး ခ်ဲ  ျပင္  ဆင္မႈမ်ားကို ပုဂၢလိကသို႔ လုပ္ ကိုင္ခြင့္ျပဳသြား မည္ျဖစ္ၿပီး က်န္ျပည္ တြင္းေလဆိပ္ ၃၃ခုကိုပါ အဆင့္ဆင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳသြား   ေတာ့ မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ  ညႊန္ၾကားေရး မႉးခ်ဳပ္ ဦးတင့္နိုင္ထြန္းကေျပာသည္။



လက္ရွိတြင္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို ပုဂၢလိက သို႔ေပးရန္ရွိကာ လာမည့္၂၀၁၃ဇြန္မွစ၍လုပ္ငန္းစမည္ျဖစ္ၿပီးက်န္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းေလဆိပ္ မ်ားကို ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ခန႔္မွ စ၍ အဆင့္ဆင့္လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳသြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ေလဆိပ္ေပါင္း ၆၉ ခုရွိရာ ယင္းတို႔အနက္မွ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ေလ ဆိပ္သုံးခု မွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ ရာ ေလဆိပ္မ်ား ျဖစ္ၿပီး က်န္ေလဆိပ္မ်ားမွာ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္း လိုင္း မ်ားသာရပ္နားေ သာ ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားျဖစ္ကာ ေဈး ကြက္လိုအပ္ခ်က္မ်ား အရ ခရီးသည္ မ်ားတိုးျမႇင့္ဝင္ေရာက္လာနိုင္သျဖင့္ ယင္းသို႔ ပုဂၢလိကသို႔လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳရန္ စီစဥ္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

''အခုကေတာ့ Market Demand က အရမ္းျမင့္လာတယ္။ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ ရဲ့ ခရီးသည္ လက္ခံနိုင္စြမ္း ေလ်ာ့လာ ေနၿပီ။ ဒီေတာ့ Customer ေတြရဲ့ လိုအပ္ခ်က္အရ ေလဆိပ္ေတြကို တိုးခ်ဲ႕ ျပင္ဆင္မႈေတြ လိုအပ္လာတယ္။ ဒီလိုပုဂၢလိက ကိုေပးလိုက္ေတာ့ နိုင္ငံ ေတာ္ပိုင္းအေနနဲ႔လဲ ဘတ္ဂ်က္ သုံးစြဲမႈအပိုင္းမွာ နိုင္ငံေတာ္ရဲ့ အျခားေသာ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑ေတြ မွာ ပိုမိုသုံး စြဲနိုင္မွာ ပါ''ဟု ဦးတင့္နိုင္ ထြန္းက ေျပာၾကားသည္။

ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွာ ဘီအိုတီစနစ္ျဖင့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ တြင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ကာ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ႏွင့္ မႏၲေလးေလဆိပ္ မွာ ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာတြင္ ပုဂၢလိက သို႔ လုပ္ကိုင္ ခြင့္ျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။လက္ရွိတြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရ  ေလဆိပ္ မ်ားကဲ့သို႔ပင္ ခရီးသည္   ဝင္ ထြက္မႈမ်ားေသာေလ ဆိပ္မ်ားမွာ ဟဲဟိုး၊ ေညာင္ဦး၊ တာခ်ီလိတ္ ေလဆိပ္ မ်ားျဖစ္ ၿပီးသံတြဲေလဆိပ္၊ ျမန္မာနိုင္ငံေျမာက္ဘက္ ျမစ္ႀကီးနား ပူတာအိုေလဆိပ္ႏွင့္   ျမန္မာနိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္း ထားဝယ္ ၿမိတ္ေလဆိပ္ မ်ားမွာလည္း ခရီးသည္မ်ား သြားလာမႈ ျမင့္မားသျဖင့္ ယင္းေလဆိပ္မ်ားကိုပါ အဆင့္ဆင့္ေပး သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္။ ''အခုကေတာ့       First Pirority အျဖစ္ ဟံသာဝတီ၊ ၿပီးရင္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး အဆင့္ဆင့္ေပးမယ္။ ျပည္ တြင္းေလဆိပ္ေတြ ကိုေပးတဲ့အခါမွာ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းေ သာ္လည္းေကာင္း၊ အားလုံး ေသာ္လည္းေကာင္း ေပးသြား ဖို႔စီစဥ္ထား ပါတယ္''ဟု ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရး မႉးခ်ဳပ္ ဦးဝင္း ေဆြထြန္းကေျပာသည္။

ေလဆိပ္မ်ားအား ပုဂၢလိကသို႔ ေပးရာတြင္ အေဆာက္အအုံပိုင္း၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးအပိုင္း၊ ဖြံ့ၿဖိဳးမႈ အပိုင္းမ်ား အပါအဝင္ လၽွပ္စစ္၊ ေျပး လမ္းမ်ားႏွင့္ေလေၾကာင္းသုံးပစၥည္း မ်ား၊ ေရဒါမ်ားအပါအဝင္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားကိုလုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။

လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလဆိပ္အက်ယ္အဝန္းမွာ ဧကေပါင္း ၁၁၂၀ဝရွိၿပီး ခရီးသည္ လက္ခံနိုင္ မႈမွာ ၂ဒသမရသန္းရွိၿပီး ခရီးသည္ဝင္ေရာက္မႈ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္ ေနသျဖင့္ ယခုအခါတြင္ ၂ဒသမ၄ သန္း ေက်ာ္ရွိေနၿပီး ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ သုံးသန္းခန႔္အထိ ဝင္ေရာက္နိုင္ကာ ၂၀၁၅တြင္ ၅ဒသမ၄ သန္းအထိ တိုး တက္မည္ဟု ခန႔္မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။
Myanmar Express


 ဟံသာဝတီ ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္စီမံကိန္း စတင္ေတာ့မည္
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္အႀကီးဆုံးျဖစ္လာမည့္ဟံသာ၀တီအျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ လဆိပ္စီမံကိန္းကို ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ေခၚယူကာ စတင္ေဆာင္ရြက္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးတင္ထြန္းႏိုင္က ေျပာသည္။
ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္သည္ အက်ယ္အဝန္းအားျဖင့္ ဧက ၉၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မုိင္ ၅၀ ေက်ာ္ ကြာေဝးသည့္ ပဲခူးတုိင္း ေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္   ေက်ာက္တုိင္တန္း   ေက်းရြာတြင္   ေဆာက္လုပ္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယေန႔ က်င္းပျပဳလုပ္သည့္ ရွင္းလင္း ပဲြတြင္    ၎က   ေျပာဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ မဂၤလာဒံု အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သည္ လာမည္ႏွစ္ပိုင္းအတြင္း ေျမျပင္ဒဏ္ ခံႏိုင္မႈ အားနည္းကာ ဧည့္၀င္ဆံ့မႈ နည္းလာႏိုင္သည့္ အတြက္ ယင္းကို အေထာက္အကူ ျပဳနိုင္ေစမည့္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သစ္အျဖစ္ စီမံကိန္းေရးဆဲြ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ ေလဆိပ္ေဆာက္လုပ္ရန္ ေျမဖို႔လုပ္ငန္း ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္း ေျမေနရာတြင္ ေဆာင္ရြက္ ရျခင္းမွာ ေလေၾကာင္းလမ္း အဆင္ေျပမႈ ရွိသည့္အျပင္ ေျမဧက က်ယ္၀န္းျခင္း၊ လူေနအိမ္ေျခမ်ားႏွင့္ ေ၀းျခင္း၊ ေလယာဥ္ကြင္း အျဖစ္ အသုံးျပဳႏိုင္ သည့္ ေျမအေန အထားရွိျခင္း၊ မိုးေလ၀သအရ အဆင္ေျပျခင္း၊ ေရ ထုတ္ယူႏိုင္ရန္ မဇင္းဆည္ အနီး၌ တည္ရွိျခင္း လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ရရွိရန္ လြယ္ကူျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးတင္ထြန္းႏုိင္က ရွင္းျပသည္။
“ဒီေလဆိပ္ၿပီးသြားရင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေလေၾကာင္းလိုင္း အားလုံး အဲဒီကို  ေျပာင္းမယ္။ရန္ကုန္ေ လဆိပ္မွာ အစိုးရ ေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ႔ ကုန္တင္ေလယာဥ္ ေတြပဲက်န္မယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။ေလဆိပ္  
 တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ျပည္တြင္းျပည္ပမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ကုမၸဏီမ်ားကို စိစစ္မႈမ်ားႏွင့္ တကြ   ေခၚယူမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေလဆိပ္စီမံကိန္းအတြက္ ဗိသုကာလုပ္ငန္း၊ ၿမိဳ႕ျပလုပ္ငန္း၊ လွ်ပ္စစ္မီးလုပ္ငန္း၊ စက္မႈလုပ္ငန္း၊ ေလေၾကာင္း ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ ေလေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္မီးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုသူ မ်ားအား ေခၚယူသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္လိုသူမ်ားသည္ ေငြေၾကး အင္အား ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေတာင့္တင္းျခင္း၊ စက္ကိရိယာ ျပည့္စုံလုံေလာက္မႈ ရွိျခင္း၊ ကၽြမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ားစြာ ပါ၀င္ျခင္း စသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုရမည္ ျဖစ္၍ လုပ္ငန္း စိစစ္ ေရြးခ်ယ္ရန္အတြက္ ဌာနႏွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိေသာ ကုမၸဏီ တခုကို ဖြဲ႕စည္းကာ ျပည္ပမွ ပညာရွင္မ်ား၊ ျပည္တြင္းမွ ဥပေဒ ပညာရွင္မ်ား၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ငွားရမ္း ေခၚယူ၍ အရည္အေသြး စစ္ေဆး ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။
“ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမယ့္ လုပ္ငန္းစုက ေငြေၾကးအင္အား ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိရမယ္၊ က်န္တဲ့အခ်က္ေတြ နဲ႔လည္း ျပည့္စုံရမယ္၊ အစိုးရဘက္က ေငြေၾကး လုံး၀ ထည့္၀င္မွာမဟုတ္ဘူး။ ေလဆိပ္ေျမ ငွားရမ္းခကုိပါ ေကာက္ခံသြားမွာပါ။ က်မတို႔က လုပ္ငန္းစု တခုကိုပဲ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခြင့္ ျပဳမယ္” ဟု ျပည္တြင္းျပည္ပ ျပန္ၾကားေရး တာ၀န္ခံ ညႊန္ၾကားေရးမႉး ေဒၚႏြယ္နီ၀င္းေက်ာ္က ေျပာသည္။
ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမ်ား ေခၚယူရာတြင္ ေမးခြန္း ၁၁ ခုျဖင့္ အႀကိဳစစ္ေဆးမႈ ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ေသာ လုပ္ငန္းစုမ်ားသာ ပထမ တင္ဒါေခၚယူျခင္း၊ ဒုတိယ တင္ဒါေခၚ ယူျခင္း ျပဳလုပ္ၿပီး ေနာက္မွသာ သင့္ေလ်ာ္သည့္ လုပ္ငန္းစုႏွင့္ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုသြားမည္ဟု သိရသည္။
“ေလဆိပ္လုပ္ငန္း အားလံုးအတြက္ တေပါင္းတည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ လုပ္ငန္းတခုတည္းကို ေခၚမယ္ဆိုေတာ့ အဆင္မေျပဘူး၊ ဖက္စပ္ လုပ္မွပဲရမယ္” ဟု ၀ါ၀ါ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီ ဒါရိုက္တာ အဖြဲ႕၀င္ တဦးကေျပာသည္။
ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေခၚယူရန္ ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ အႀကိဳ အရည္အခ်င္း  စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေခၚယူမႈကို လာမည့္ဇူလိုင္ ၉ ရက္ထုတ္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားမွ တဆင့္ ေၾကညာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေၾကညာၿပီးသည့္ ေန႔ရက္မွစ၍ ၂ လအတြင္း MFTBဘဏ္တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ေထာင္ ေပးသြင္းကာ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနသို႔ ဘဏ္ခ်လန္ႏွင့္အတူ ေလွ်ာက္ထားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား အပါအ၀င္ ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အစိုးရခ်ည္း သက္သက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ပုဂၢလိကသို႔ လဲႊေျပာင္းလုပ္ကိုင္ေစရန္ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနမ်ား ေဆြးေႏြးကာ ဆုံးျဖတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယေန႔ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ရွင္းျပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေလဆိပ္စုစုေပါင္း ၆၉ ခု ရွိၿပီး လက္ရွိ အသုံးျပဳေနသည့္ ေလဆိပ္ ၃၃ ခုရွိကာ အရန္သင့္ ထားသည့္ ေလဆိပ္ ၃၆ ခုရွိေၾကာင္း၊ ပို႔ေဆာင္ေရးက႑ ျမႇင့္တင္ႏိုင္ရန္အတြက္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားကို အဆင့္ျမႇင့္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ေလဆိပ္မ်ား အားလံုးအတြက္လည္း လာမည့္ စက္တင္ဘာလမွ စတင္ကာ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏီွးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ေခၚယူ ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ အစီအစဥ္ မ်ား ေရးဆြဲထားေၾကာင္း သိရသည္။



0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္