From:ၿမ၀တီ
မႏၲေလးအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ႀကီးအား ေဒသတြင္းႏုိင္ငံမ်ားအၾကား ေလေၾကာင္းကုန္စည္ စီးဆင္းရာ အဓိ ကေလဆိပ္ႀကီးအျဖစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းႏွင့္ ေထာက္ပံ့ေရးဆုိင္ရာ ဆံုရပ္ (Aviation & Logistics Hub) တစ္ခုအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေစေရးအတြက္ ပုဂၢလိကအခန္းက႑ကို ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႔က က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ေနျပည္ေတာ္ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ေလ ေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အခြင့္အလမ္းမ်ားဆုိင္ရာ အမ်ဳိးသားအဆင့္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲမွ သတင္း ရရွိသည္။ ပထဝီအေနအထားအရ အခ်က္ အခ်ာက်ၿပီး ေလေၾကာင္းကုန္စည္ စီးဆင္းရာ အဓိကေလဆိပ္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းေထာက္ပံ့ ပို႔ေဆာင္ေရးဆုိင္ရာ ဆံုရပ္ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အပိုင္း ၆ ပိုင္းခြဲ၍ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ပုဂၢလိကက႑ ပါဝင္ႏုိင္ေစေရးအတြက္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ထားေၾကာင္း သိရသည္။ အႀကိဳအရည္အခ်င္း စစ္ေဆးျခင္းအတြက္ ပုဂၢလိကသို႔ တင္ဒါေခၚယူျခင္းျဖစ္ၿပီး တစ္လ အတြင္း တင္သြင္းရမည္ျဖစ္သည္။ မႏၲေလးအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္သည္ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယား စသည့္ အာရွ ေဒသ တြင္း ႏုိင္ငံမ်ားသို႔ ကုန္စည္ကူးသန္း ပို႔ေဆာင္ရာတြင္ အဓိက အခ်က္အခ်ာ ဆံုရပ္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ဧရိ ယာအက်ယ္ အဝန္းအားျဖင့္ ၂၇၅၄၄ ဒသမ ၇၄ ဧက ရွိကာ ကမာၻေပၚတြင္ ဒုတိယအႀကီးဆံုး စာရင္းဝင္လည္း ျဖစ္ေန သည္။ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းမွာလည္း ေပ ၁၄၀၀၀ ရွည္ကာ ကမာၻ႕အရွည္ဆံုး ေလယာဥ္ေျပးလမ္းမ်ားတြင္ ပါဝင္ေနသည္။ ေလယာဥ္ရပ္နားႏိုင္သည့္ ဧရိယာမွာ ၂၀၀၀x၈၀၀ ေပျဖစ္သည္။ လက္ရွိ ေလဆိပ္လုပ္ငန္းမ်ားကို ၃၆၈၂ ဧကေပၚတြင္ ေဆာင္ရြက္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ေလဆိပ္လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေလေၾကာင္းကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း မ်ား၊ ေလေၾကာင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ယင္းဧရိယာအတြင္း ပုဂၢလိကက႑ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ျပဳ မည္ျဖစ္သည္။ မႏၲေလး အျပည္ ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ႀကီးကို ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၇ ရက္တြင္ Country Project အေနျဖင့္ စတင္ေဆာက္ လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္တြင္စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရသည္။
မႏၲေလးအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ႀကီးအား ေဒသတြင္းႏုိင္ငံမ်ားအၾကား ေလေၾကာင္းကုန္စည္ စီးဆင္းရာ အဓိ ကေလဆိပ္ႀကီးအျဖစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းႏွင့္ ေထာက္ပံ့ေရးဆုိင္ရာ ဆံုရပ္ (Aviation & Logistics Hub) တစ္ခုအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေစေရးအတြက္ ပုဂၢလိကအခန္းက႑ကို ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႔က က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ေနျပည္ေတာ္ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ေလ ေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အခြင့္အလမ္းမ်ားဆုိင္ရာ အမ်ဳိးသားအဆင့္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲမွ သတင္း ရရွိသည္။ ပထဝီအေနအထားအရ အခ်က္ အခ်ာက်ၿပီး ေလေၾကာင္းကုန္စည္ စီးဆင္းရာ အဓိကေလဆိပ္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းေထာက္ပံ့ ပို႔ေဆာင္ေရးဆုိင္ရာ ဆံုရပ္ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အပိုင္း ၆ ပိုင္းခြဲ၍ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ပုဂၢလိကက႑ ပါဝင္ႏုိင္ေစေရးအတြက္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ထားေၾကာင္း သိရသည္။ အႀကိဳအရည္အခ်င္း စစ္ေဆးျခင္းအတြက္ ပုဂၢလိကသို႔ တင္ဒါေခၚယူျခင္းျဖစ္ၿပီး တစ္လ အတြင္း တင္သြင္းရမည္ျဖစ္သည္။ မႏၲေလးအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္သည္ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယား စသည့္ အာရွ ေဒသ တြင္း ႏုိင္ငံမ်ားသို႔ ကုန္စည္ကူးသန္း ပို႔ေဆာင္ရာတြင္ အဓိက အခ်က္အခ်ာ ဆံုရပ္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ဧရိ ယာအက်ယ္ အဝန္းအားျဖင့္ ၂၇၅၄၄ ဒသမ ၇၄ ဧက ရွိကာ ကမာၻေပၚတြင္ ဒုတိယအႀကီးဆံုး စာရင္းဝင္လည္း ျဖစ္ေန သည္။ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းမွာလည္း ေပ ၁၄၀၀၀ ရွည္ကာ ကမာၻ႕အရွည္ဆံုး ေလယာဥ္ေျပးလမ္းမ်ားတြင္ ပါဝင္ေနသည္။ ေလယာဥ္ရပ္နားႏိုင္သည့္ ဧရိယာမွာ ၂၀၀၀x၈၀၀ ေပျဖစ္သည္။ လက္ရွိ ေလဆိပ္လုပ္ငန္းမ်ားကို ၃၆၈၂ ဧကေပၚတြင္ ေဆာင္ရြက္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ေလဆိပ္လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေလေၾကာင္းကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း မ်ား၊ ေလေၾကာင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ယင္းဧရိယာအတြင္း ပုဂၢလိကက႑ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ျပဳ မည္ျဖစ္သည္။ မႏၲေလး အျပည္ ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ႀကီးကို ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၇ ရက္တြင္ Country Project အေနျဖင့္ စတင္ေဆာက္ လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္တြင္စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရသည္။
0 comments:
Post a Comment