Tuesday, January 29, 2013

ေျဖရွင္းရမည့္ ဒုကၡအပိုင္းအစမ်ား

Posted by drmyochit Tuesday, January 29, 2013, under | No comments

ေမာင္ေအးခ်မ္း (ယင္းမာေျမ)

“မေလးရွားႏွင့္ စင္ကာပူတို႔တြင္ အလုပ္သမား သံအရာရွိမ်ား ထားေတာ့မည္။ အလုပ္သမား မ်ား၏ ဒုကၡ အခက္အခဲ မ်ားကို ေျဖရွင္း ေပးႏိုင္ရန္ ျဖစ္သည္။” 

ထိုသတင္းကို The Voice Weekly မွာ ဖတ္ရေတာ့ ၂၀၀၃မွ ၂၀၀၈ အထိ မေလးရွားတြင္ ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္ဖူးေသာ ကြၽန္ေတာ္ ယင္းအေၾကာင္း အနည္းငယ္ ေဆြးေႏြးလိုပါသည္။ သက္ဆိုင္ရာ လူႀကီးမင္းတို႔ ပမာဒေလခမွာ စိုး၍ ျဖစ္ပါသည္။

ေရႊျမန္မာ တို႔သည္ မိမိဌာေနတြင္ ဘဝဝမ္းေရး အဆင္မေျပၾက ၍သာ အျခားႏိုင္ငံ တစ္ခုသို႔ သြားေရာက္ လုပ္ကိုင္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ျပန္လာၾကေတာ့လည္း ဒံုရင္း၊ ဒံုရင္းပင္။ 

ထိုသို႔ ျဖစ္ၾကရသည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စနစ္မ်ား အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ အဓိက ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရ သည္။ ျပည္ပအလုပ္အကိုင္ ေအဂ်င္စီတို႔သည္ ဒါ႐ိုက္တာ၊ မန္ေနဂ်ာ ရာထူး ရယူထားသူမ်ား ပင္လွ်င္ မိမိ ပို႔ေဆာင္ေပးေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္ဖူးသူ အလြန္ နည္းပါလိမ့္မည္။ ရလဒ္မွာ မသိ နားမလည္ေသာ အလုပ္သမား တို႔ကို လုပ္ငန္းခြင္ အေၾကာင္း အလြဲမ်ားသာ (စာအုပ္ႀကီး ထဲက အတိုင္း) ေျပာဆိုျခင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထား ကို အေကာင္းႏွင့္ အလြဲခ်ည္းသာ ေျပာမိျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ဒုကၡ အေပါင္းတို႔၏ ေရေသာက္ျမစ္ႀကီးပင္။

ေအဂ်င္စီ တစ္ခုက အလုပ္သမား တစ္ဦးကို မေလးရွားသို႔ ပို႔ေဆာင္ လိုက္သည္။ ထို အလုပ္သမားသည္ စာရြက္စာတမ္း၊ ပတ္စ္ ပို႔ႏွင့္ မေလးရွား ေလဆိပ္ ေရာက္လွ်င္ လာေခၚမည့္ အလုပ္ပြဲစား သို႔မဟုတ္ သူေဌး၏ အမည္ကို ေရးထားေသာ ကတ္ျပားတို႔ကို ကိုယ္ႏွင့္ မကြာ ေဆာင္ထားရသည္။ တိက် မွန္ကန္ေသာ ပြဲစား သို႔မဟုတ္ သူေဌး ျဖစ္ပါလွ်င္ မေလးရွား ေလဆိပ္၌ နာရီ အနည္းငယ္ ေစာင့္႐ံုပင္။ ခပ္ေပါ့ေပါ့ပြဲစားႏွင့္ ေတြ႔ႀကံဳရသျဖင့္ ငါးရက္မွ တစ္လ အထိ မေလးရွား ေလဆိပ္တြင္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ရင္း ဒုကၡမ်ဳိးစံုႏွင့္ လူမ်ဳိးစံု တို႔ကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ႏိုင္သည္။

ပြဲစား သို႔မဟုတ္ သူေဌး လာေခၚၿပီ ဆိုသည္ႏွင့္ ပတ္စ္ပို႔အား တံုးထုရန္ (တံဆိပ္တံုး) သူ၏ လက္သို႔ ထည့္ေပး လိုက္ရသည္။ ဤအခ်ိန္မွစ၍ သံုးႏွစ္တာ (ထိုစဥ္က) အတြင္း မိမိအသက္ႏွင့္ မိမိ၏ အရိပ္ (ပတ္စ္ပို႔) အား ႏႈတ္ဆက္ လိုက္ရျခင္းပင္။ လုပ္ငန္းခြင္ သို႔ေရာက္၍ ႏွစ္ရက္ခန္႔တြင္ ေဆးစစ္ ရသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ ေဆးေအာင္၍ မေလးရွား ေရာက္မွ ေဆးက်ၿပီး လွည့္ျပန္ ရသူမ်ား လည္း ဒုႏွင့္ေဒး။ ျမန္မာ ဆရာဝန္၏ ေထာက္ခံခ်က္ မ်ားလည္း မကယ္ႏိုင္။ ေရႊဉာဏ္ေတာ္ စူးေရာက္သူမ်ား ေျဖရွင္းစရာ ျပႆနာ တစ္ခု။ ေဆးေအာင္လွ်င္ အလုပ္ပါမစ္ကို ပတ္စ္ပို႔တြင္ တံုးထုေပး လိုက္သည္။ မိတၱဴကို အလုပ္သမား ကိုင္၍ မူရင္းကို အလုပ္ရွင္မွ သိမ္းထား လိုက္သည္။ ထိုအလုပ္သမား ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ မိတၱဴ သည္ ထိုလူ၏ အသက္ပမာ။ သို႔မဟုတ္ပါက ရေကာက္ (ရဲ) ကိုသာ လုပ္ေကြၽး ေပေရာ့။ လမ္းေတြ႔လွ်င္ဖမ္း အလုပ္ျပန္လွ်င္ ဖမ္း။ အနည္း ဆံုး လက္ဖက္ရည္ဖိုး ေပးၾကရသည္။

မေလးရွားရွိ အလုပ္ရွင္မ်ားကို အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ သံုးမ်ဳိး ခြဲျခားႏိုင္သည္။
(၁) ဟိုတယ္၊ စားေသာက္ဆိုင္ ပိုင္ရွင္မ်ား ထိုသူ တို႔မွာ ကိုေရႊျမန္မာ တို႔၏ အိမ္နီးခ်င္း ေပါက္ေဖာ္ လူမ်ဳိးမ်ားသာျဖစ္၏။
(၂) ဆူပါမားကက္ႏွင့္ အျခားဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား
ေဒသခံ အိမ္ရွင္တို႔သာ လႊမ္းမိုးထား၏။
(၃) စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ စက္႐ံုအလုပ္႐ံု လုပ္ငန္းရွင္မ်ား
ေဒသခံ အိမ္ရွင္မွလြဲ၍ က်န္အာရွ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားသာ အမ်ားဆံုး ပိုင္၏။

ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ေရႊျမန္မာမ်ားသည္ နံပါတ္ (၁) ႏွင့္ (၃) တို႔ထံတြင္ အလုပ္လုပ္ၾကရ၏။ နံပါတ္ (၂) အလုပ္ရွင္ ထံတြင္ကား မရွိ သေလာက္ရွား၏။ ဆိုလိုရင္းမွာ ေဒသခံ အိမ္ရွင္ႏွင့္ ထိပ္တိုက္ မေတြ႔ ဘဲ အျခားဧည့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားႏွင့္သာ ေတြ႔ၾကရသျဖင့္ ၄င္းတို႔၏ ဘာသာစကားမွ အစ မူဝါဒမ်ားႏွင့္ အဆံုး၊ သံအရာရွိတို႔ ကြၽမ္းဝင္ေစ လိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ လူမႈေရး အရျဖစ္ေစ၊ ဥပေဒအရျဖစ္ေစ ေျဖရွင္းရာတြင္ အသံုးဝင္ေစမည့္ နည္းလမ္းမ်ား ထဲတြင္ တစ္ဖက္လူ၏ အေၾကာင္းကို ႀကိဳတင္ေလ့လာ ျခင္းသည္ ေအာင္ျမင္မႈကို အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစပါသည္။

ဦးႏုသည္ “မိတၱဗလဋီကာ၊ လူေပၚလူေဇာ္ လုပ္နည္း” စာအုပ္မ်ားကို ေရးသား သကဲ႔သို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း လိုက္နာ က်င့္သံုးသျဖင့္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရာထူး ကိုပင္ ရယူႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။ ဆိုလိုရင္းမွာ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံမႈျဖင့္ အခက္အခဲမ်ားကို ေျပလည္ေစႏိုင္ပါသည္။

အထက္ပါလုပ္ငန္းရွင္ သံုးမ်ဳိးစလံုးသည္ ျမန္မာဆိုလွ်င္ အထင္ႀကီးေလ့မရွိ။ မည္သည့္ဘြဲ႕ရျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံတကာသံုး ဘာသာ စကားကို အဘယ္မွ် ကြၽမ္းက်င္သူျဖစ္ေစ စိတ္မဝင္စား။ ယင္းတို႔၏ စိတ္တြင္ ျမန္မာတို႔၏ နိမ့္က်ေနေသာ ပညာေရးကိုသာ တစ္နည္း အားျဖင့္ စံခ်ိန္မမီ ဟူ၍သာ စြဲၿမဲထားၿပီးျဖစ္သည္။ အေျခခံ အလုပ္ သမားခ်င္း အတူတူပင္လွ်င္ ျမန္မာတို႔သည္ မေလးရွား ႏိုင္ငံတြင္ ယင္းတို႔၏ သံုးပံုတစ္ပံုသာ လုပ္ခလစာကို ရရွိၾက၏။ ယုတ္စြအဆံုး အေျခခံ အလုပ္သမားခ်င္း အတူတူ သူတို႔၏ ခိုင္းေစေသာ အမိန္႔ကိုပင္ နာခံရတတ္ပါသည္။ တစ္ေလာက ဂ်ာနယ္ တစ္ခုတြင္ ဖတ္လိုက္ရ သည္။ 

မေလးရွားႏိုင္ငံရွိ စားေသာက္ဆိုင္တြင္ လုပ္ကိုင္ေနသူ (ျမန္မာ) ကို ေရတစ္ခြက္ မေပးသျဖင့္ စားသံုးသူက ထိုးႀကိတ္႐ိုက္ႏွက္ သည့္ကိစၥ။ ဆိုခဲ့ပါအတိုင္း ၄င္းတို႔၏ စိတ္အစဥ္တြင္ ျမန္မာဆိုလွ်င္ ဂ႐ုစိုက္ရန္ မလိုဟူ၍ ေတြးေတာထားၿပီးျဖစ္သည္။ တာဝန္ရွိ ပုဂၢိဳလ္ မ်ား၏ ေျဖရွင္း ေပးႏိုင္စြမ္းကိုလည္း ထိေရာက္မႈမရွိဟု မွတ္ယူ ထားၿပီးျဖစ္သည္။ 

ျမန္မာ အလုပ္သမားမ်ား ၏ လုပ္ငန္းခြင္အႏၲရာယ္၊ ခြဲျခားဆက္ဆံခံရမႈ၊ ဥပေဒျပင္ပခိုင္းေစ ျခင္းစသည့္ ျပႆနာမ်ဳိးစံုကို ျမန္မာသံ႐ံုး၊ အလုပ္သမား ဝန္ႀကီးဌာန စသည့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား၏ ေျဖရွင္းမႈမ်ားစြာ လိုအပ္ ေနပါသည္။

ဆိုခဲ့ပါအတိုင္း စနစ္၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို အနည္းငယ္ တင္ျပလိုပါသည္။ မေလးရွား ႏိုင္ငံရွိ ျမန္မာအလုပ္သမား တို႔သည္ အားလပ္ရက္ဟူ၍ တစ္လလွ်င္ ႏွစ္ရက္သာ ရရွိသူက မ်ားပါသည္။ စက္႐ံုမ်ားတြင္ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း အလုပ္နားရက္ ျဖစ္ေသာ္ျငား လည္း လစာတြက္ေျခ ကိုက္ရန္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္း သေဘာအရ လိုအပ္ ၍ျဖစ္ေစ အခ်ိန္ပို ဆင္းၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပတ္စ္ပို႔ သက္တမ္း တိုးလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ျပႆနာတစ္ခု ေပၚေပါက္လွ်င္ျဖစ္ေစ ျမန္မာသံ႐ံုး သို႔သြားၾကရသည္။ ထံုးစံအတိုင္း တစ္ရက္တည္းႏွင့္ ကိစၥမၿပီးလွ်င္ ဒုကၡ ေတြ႔ၾကရသည္။ တစ္ရက္တည္းႏွင့္ မၿပီးသည္ကသာ မ်ားသည္။ 

ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ အလုပ္ရွင္ သို႔မဟုတ္ မန္ေနဂ်ာ မ်ားႏွင့္ ပြတ္တိုက္မႈ ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ယင္းမွစ၍ ျပႆနာ ႀကီးထြားလာကာ အိမ္ျပန္ၾကရသူလည္း မနည္း ေတာ့ပါ။

ဆူပါမားကက္တြင္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ မႏၲေလးသူ တစ္ေယာက္ အစာအိမ္ ေပါက္၍ ေဆး႐ံုတက္ ဗိုက္ခြဲရသည္။ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ ျဖစ္ပါသည္။ တရားဝင္ လုပ္ကိုင္ေနသူလည္း ျဖစ္ပါသည္။ အလုပ္ရွင္ က ေဆးကုသစရိတ္ ဟူ၍ လံုးဝမေထာက္ပံ့ပါ။ ေဝဒနာေပ်ာက္ကင္း ၍ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ေသာအခါ လိုလားဟန္ မျပေတာ့ပါ။ စာခ်ဳပ္အရ သာ လက္ခံရျခင္းျဖစ္ၿပီး လူမႈေရး အရေတာ့ အလုပ္ျဖဳတ္ခ်င္ပံုရ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလုပ္သမားအား ဖိအားမ်ဳိးစံု ေပးေတာ့သည္။ မၾကာခင္မွာပင္ ထိုမႏၲလာသူ လည္း မေလးရွားႏွင့္ ခြဲခြာ ရပါသည္။

မည္သည့္လူမ်ဳိး အလုပ္ရွင္ျဖစ္ေစ ျမန္မာ အလုပ္သမား မ်ားကို သေဘာက်တာခ်င္းေတာ့ တူညီၾကသည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ လုပ္အားခ ေဈးေပါျခင္း၊ အက်င့္စာရိတၱ ေကာင္းမြန္ၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ တြင္ စိတ္ခ်ရျခင္း၊ နာခံသင္ယူ လြယ္ တတ္ေျမာက္လြယ္ေသာ လူမ်ဳိး ျဖစ္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ အလုပ္သမား သံအရာရွိမ်ား အေန ျဖင့္ ယင္းအားသာခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းယူ၍ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား ကို မီးဝါျပထားဖို႔ လိုအပ္ ေနပါသည္။ 

ႏိုင္ငံေတာ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း ဦးခင္ၫြန္႔က မီဒီယာ တစ္ခုတြင္ လက္ရွိဝန္ႀကီး၊ ဒုတိယဝန္ႀကီးမ်ား အေနျဖင့္ ေအာက္ေျခအထိ ဆင္းၿပီး ျပည္သူေတြႏွင့္ ထိေတြ႔ရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားထားသည္။ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ အစီရင္ခံစာေတြ ဖတ္႐ံုနဲ႔ ေအာက္ေျခက ျပည္သူေတြရဲ႕ အက်ပ္ အတည္း အမွန္တရားကို မသိႏိုင္ေၾကာင္းလည္း သူကဆိုပါသည္။ ေသြးထြက္ေအာင္ မွန္ေသာ စကားျဖစ္ပါသည္။ အလုပ္သမား သံအရာရွိ မ်ားအေနျဖင့္လည္း ေအာက္ေျခအထိ အလုပ္သမားတို႔၏ ဒုကၡအဝဝ ကို ေျဖရွင္းေပးဖို႔ လိုပါသည္။ 

မေလးရွားႏိုင္ငံ၏ သေဘာသဘာဝ အရ အဂၤလိပ္စကား၊ မေလးစကားႏွင့္ တ႐ုတ္စကား (ကန္တံု) တို႔ကိုလည္း တီးမိေခါက္မိဖို႔ လိုအပ္ ပါလိမ့္မည္။

အတြင္းစည္းမွ လွ်ံက်လာေသာ ဥပေဒျပင္ပ လုပ္ငန္းမ်ား လည္းရွိပါေသးသည္။ ယင္းမွာ ယခင္က ပတ္စ္ပို႔သက္တမ္း သံုးႏွစ္ ျပည့္ခါနီး၊ သက္တမ္းကုန္ခါနီး အလုပ္သမားမ်ားကို ငါးဆယ္တန္ တံုး ထုေပးေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္ပါသည္။ ထပ္မံ ရွင္းျပလိုပါသည္။ 

အလုပ္သမားတစ္ဦး ပတ္စ္ပို႔သက္တမ္း ကုန္၍ သက္တမ္း တုိးလိုလွ်င္ ယခင္ကုန္ခဲ့ၿပီးေသာ လုပ္သက္ကို ၾကည့္သည္။ ျမန္မာသံ႐ံုးမွ အခြန္ အေနျဖင့္ (ထုိစဥ္က) တစ္လလွ်င္ ရင္းဂစ္ ၄၈ က်ပ္ ေကာက္ယူကာ အလုပ္သမားမွ ရင္းဂစ္ ၁၅၀၀ ခန္႔ ၂ ႏွစ္ခြဲတာ ကာလကို ေပးေဆာင္ ရသည္။ သို႔မွသာ ေနာက္ထပ္သံုးႏွစ္တာ ဗီဇာကို ရရွိပါသည္။ ဆုိခဲ့ ပါ ငါးဆယ္တန္တံုး (ရင္းဂစ္ ၅၀ တန္ တံဆိပ္တံုး) ျပဳလုပ္ေပးသူ မ်ားက ထိုသံ႐ံုးမွ သံအမတ္၏ လက္မွတ္၊ တံဆိပ္တံုး တို႔ကို အတု (အစစ္နီးပါး) ျပဳလုပ္ ေပးပါသည္။ ရင္းဂစ္ ၅၀ က်ပ္သာ ေပးရသည္။ 

အက်ဳိးႏွင့္ အျပစ္ေတာ့ ခံစားရပါလိမ့္မည္။ အက်ဳိးေက်းဇူး အေနျဖင့္ ေငြကုန္ေၾကးက် လြန္စြာ သက္သာသြားပါသည္။ ထို႔ျပင္ မေလးရွား တြင္ တရားဝင္ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္ႏုိင္ပါသည္။ အျပစ္ အေနျဖင့္မူ ထိုငါးဆယ္တန္တံုး ထုထားသူသည္ အိမ္အျပန္ မလွေတာ့ပါ။ ေအာက္လမ္း (တရားမဝင္) မွ သာ ခုိးျပန္ၾကရသည္။

မသိ နားမလည္ ၍ အေပၚလမ္း (တရားဝင္) မွ ျပန္လာပါမူ ျမန္မာျပည္ ေလဆိပ္၌ လက္ထိတ္ႏွင့္ အိပ္ရ ပါေတာ့သည္။ ျခြင္းခ်က္ အေနျဖင့္ ထိုငါးဆယ္ တန္ တံဆိပ္တံုး ထုထားသူသည္ လူပါးလူနပ္ ျဖစ္ခဲ့ပါမူ ျမန္မာျပည္ မွ ပြဲစားကို ခ်ိတ္ဆက္၍ ထိုပြဲစားမွတစ္ဆင့္ တာဝန္က် ေလဆိပ္ ဝန္ထမ္းႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ "ေန႔စြဲမွန္၊ ဖလိုက္မွန္၊ ေကာင္တာမွန္" ဟူေသာ အမွန္သံုးခ်က္၊ စည္းဝါး႐ိုက္၍ ျပင္ပထြက္ၿပီးလည္း ျပန္ႏုိင္ပါသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ အစိုးရသစ္၏ ဒီမိုကေရစီ စနစ္အေျပာင္းအလဲ မ်ားသည္ ႏုိင္ငံတြင္း သာလွ်င္ ေျပာင္းလဲရန္ မဟုတ္ဘဲ တုိင္းတစ္ပါး ရွိ ျမန္မာတို႔ႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ ေနရာေဒသ၊ ကိစၥ အားလံုးပါမက်န္ လုိက္ပါေျပာင္းလဲရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း တင္ျပ လိုက္ရပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္