ခႏၶာကိုယ္ အေရျပားအေပၚယံလႊာကို ေဖာက္ထြင္း၍ ေမာ္တာတပ္ထားသည့္ အပ္ဖ်ားေလးက တဒီဒီျမည္ ကာ ႀကိဳတင္ ေရးျခယ္ ထားသည့္ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ေျပးလႊားကစားေနသည္။
ထိုအပ္ဖ်ားေလးေျပးလႊားေနသည့္ အေရျပားပိုင္ရွင္မွာ အသက္ ၂၂ ႏွစ္၀န္းက်င္ခန္႔ရွိ လူငယ္ကေတာ့ တစ္ခ်က္ေလး မွ ညည္းျငဴသံမထြက္ပဲ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္တြန္႔ သြားယံုမွလြဲ၍ သင္ျဖဴးျဖာေပၚတြင္ ေမွာက္ လ်က္...
ခံစားေနရသည့္ နာက်င္မႈကိုႀကိတ္မွိတ္ထားရ၍ပဲလား ေသာက္ထားသည္႔ ယမကာရွိန္ေၾကာင့္လား မသိ အံႀကိတ္ ထားသည့္ မ်က္ႏွာကေတာ့ အပ္ဖ်ား၀င္သြားသည့္လမ္းေၾကာင္းေလးေပၚမွ ေသြးေရာင္မ်ားကဲ့သို႔ နီနီရဲရဲျဖစ္၍ ေနေပသည္။
ခံသည့္လူကခံေနသလို (ေဆး)ဆဲြေပးသူကလည္း အပ္ဖ်ားေလးအား အ၀တ္စႏွင့္သုတ္လိုက္ အေရျပားမွ ေသြးမ်ားကို သုတ္ လိုက္ႏွင့္ သူ႕တာ၀န္သူထမ္းေဆာင္ေနၾကသည္။
အနီးနားတစ္၀ိုက္က ပံုစံမ်ိဳးစံုပါသည့္ ေဆးေရာင္ျခယ္ စာအုပ္မ်ား၊ စာရြက္မ်ားအား ၾကည့္ရႈေနသည့္ လူငယ္တစ္သိုက္ကလည္း ဒီပံုလန္းတယ္ ဟိုပံုလန္းတယ္ႏွင့္ စည္စည္ကားကား.....
ဒါကေတာ့ ယခုခတ္လူငယ္မ်ား၏ တက္တူး(Tattoo) (ေခၚ) ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးပြဲ အေသးစား ျမင္ကြင္းအခ်ိဳ႕ပင္...
လုပ္ငန္းေၾကးသြင္းစရာ မလို၊ ဘယ္ဌာနကိုမွ ေလွ်ာက္လႊာ တင္စရာမလို၊ လိုင္းေၾကး ေပးစရာမလို၊ အရင္းအႏွီး မ်ားမ်ား စားစားမလို၊ အလုပ္သင္သင္တန္း တက္ေရာက္ဖို႔မလို၊ လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္ေၾကာင္း ေထာက္ခံစာမလို...
သို႕ေသာ္ လုပ္ငန္းေသးႏွင့္လုပ္ငန္းႀကီး လက္ရာ၊ေစ်းႏႈန္းႏွင့္ ဒီဇိုင္းဆန္းပံုသာကြာသြားမည္ ၿမိဳ႕တိုင္းလိုလို နယ္တိုင္းလိုလိုပင္ အခေၾကးေငြယူကာ တက္တူးေရးဆြဲေပးသူမ်ားမွာ တေန႔တျခားမ်ားျပားေနသည္ကို လူငယ္မ်ား၏ ခႏၱာကိုယ္မ်ားမွတဆင္႔ ျမင္႔ေတြ႕ေနရသည္။
တိုင္းေဒသႀကီးႏွင္႔ ျပည္နယ္တိုင္းမွ အရြယ္ေရာက္ အရြယ္ေကာင္းလူငယ္ေလးမ်ားမွအစ အရြယ္လြန္ အမ်ိဳးသားႀကီးအထိ (အခ်ိဳ႕အမ်ိဳးသမီးမ်ား အပါအ၀င္) အနည္းႏွင့္ အမ်ားဆိုသလို တက္တူးကိုယ္စီႏွင္႔ ဟန္ေရးႀကြယ္ေနၾကၿပီ။
အမ်ဳိးသမီးငယ္တစ္ဦးဆိုလ်င္ ဗိုလ္ေလာင္းသင္တန္းသို႔ေလ်ာက္ထားရာ၌ တခ်ိန္က ထိုးခဲ႔သည္႔ ႏွင္းဆီပြင္႔ပံုေၾကာင္႔ ဗိုလ္ေလာင္း ဘ၀ကို လက္လႊတ္ခဲ႔ရဘူးေၾကာင္း ပတ္၀န္းက်င္မွၾကားသိရသည္။
ရုပ္ရွင္မင္းသား၊ ေၾကာ္ျငာမင္းသား၊ သရုပ္ေဆာင္ မင္းသား၊ အဆိုေတာ္ ေမာ္ဒယ္လ္မွအစ သကၤန္း၀တ္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ တကၠစီသမား၊ ဆိုကၠားသမား၊ စားပြဲထိုးႏွင့္လမ္းသူရဲမက်န္ တက္တူးကိုယ္စီျဖင့္ ျမင္ေတြ႕ရသည္မွာလည္း ေခတ္စတိုင္လ္တစ္ခုပင္ ျဖစ္၍ လာ ေပေတာ႔သည္။
ကၽြန္ေတာ့္ အသက္(၁၉) ႏွစ္ခန္႕က ခင္မင္ခဲ့ဖူးသည့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကိုပင္ သတိရမိေသးသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္း ေက်ာက္မဲၿမိဳ႕ရွိ ရွမ္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၏ ပြဲေတာ္တစ္ခုသို႕ထိုသူငယ္ခ်င္း အပါအ၀င္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ခ်ိဳ႕ႏွင့္ ပြဲလည္ သြားၾကရင္း ပြဲေစ်းတန္းထဲတြင္ ေစ်းႏႈန္းအနည္းငယ္ျဖင့္ တက္တူးရုပ္မ်ား ေရးထိုးေပးသည့္ ဆိုင္တစ္ဆိုင္ ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ သူငယ္အခ်င္းအခ်ိဳ႕၏ ေျမွာက္ပင့္စကားေၾကာင့္ သူက တက္တူးေရးထိုးသူကို စာတစ္ေၾကာင္း ေရးခိုင္းသည္။
ပိန္ကပ္ကပ္သူ႕ရင္ဘတ္ညာဖက္မွ ဘယ္ဖက္သို႕ “ေသမင္းကို စိန္ေခၚသည္” ဆိုသည့္ စာတန္းအား မေၾကာက္မရြံ႕ ေရးထိုး ခဲ့သျဖင့္ သတိၲရွိေၾကာင္း ေျမွာက္ပင့္ေျပာဆိုသူမ်ားရွိသလို ေၾကာက္ရြံ႕ကန္႕ကြက္သူမ်ားလည္း ထိုစဥ္က ရွိခဲ့သည္။
အျပဳအမူအၿပီး ႏွစ္ပိုင္းေလာက္သာ ၾကာသည္၊ ထိုသူငယ္ခ်င္း၏ မိခင္မွာ လူႀကီးေရာဂါတစ္ခုျဖင့္ ရုတ္ခ်ည္း ကြယ္လြန္သြား ေလသည္။
ေသမင္းကိုစိန္ေခၚမိ၍မ်ား ေသမင္းက ျပန္လည္စိန္ေခၚလိုက္သလားဟု မဆီမဆိုင္ ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိေသးသည္။ ယခုေတာ့ သူလည္း ထိုစာတန္းကို အရုပ္တစ္ခုျဖင့္ ဖံုးလိုက္သည္။
တက္တူးဆိုသည့္အရာက လူခႏၱာကိုယ္ အေရျပားေပၚတြင္ ေနရာယူလာသည္မွာ ယခုမွစသည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း မ်က္စိ ေနာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေပါမ်ားလာတာေတာ့ ေတြ႔ေနရသည္။ လြတ္လပ္လာသည့္ ေခတ္ကာလႏွင့္ အဆန္းထြင္ လာၾကသည့္ လူ႕သဘာ၀တို႕စခန္းထလာသည့္ မၾကာေသးသည့္ႏွစ္အခ်ိဳ႕က စခဲ့သည္ဟုသာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ယူဆ ရမည္.... ေျပာၾကသူတစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေျပာၾကသည္ “ေယာက္်ားမွန္ရင္ တက္တူးရွိရမယ္” ဆိုပဲ.....
မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံကာ အသားအနာခံၿပီး တစ္လြဲသတၲိျပခ်င္သူ လက္တစ္ဆုပ္စာ လူအခ်ိဳ႕၏ စကားေၾကာင့္ ခႏၲာကိုယ္အေရျပားတြင္ တက္တူးမထားသည့္ ေယာက်္ားသားမ်ားမွာ ဘ၀ေျပာင္း ေပးရေတာ့ မလို။
ဗဟုသုတအေတာ္အတန္ရွိသူ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ေဆးမွင္ေၾကာင္(ထိုးကြင္းမွင္ေၾကာင္) ဆိုသည္မွာ ေရွးေခတ္ျမန္မာအမ်ိဳးသား တိုင္းလိုလိုရွိခဲ့ၾကလို႔ပဲ ရိုးရာမပ်က္ေအာင္လိုက္လုပ္ၾကရသလိုလို.... ဂုဏ္ယူရေတာ့မည့္အသြင္ျဖင္႔ ေျပာဆိုတတ္ေသးသည္။
ရွိခဲ့တာေတာ့ ဟုတ္ပါလိမ့္မည္၊ ဘယ္သူစခဲ့သည္လည္းေတာ႔မသိ
အရပ္အေမာင္းေကာင္းေကာင္း၊ ေသွ်ာင္တစ္ေစာင္း ခါးေတာင္းေျမာင္ေအာင္ႀကိဳက္ထားသည့္ ေယာက္်ားပီသ ေသာ ေရွးေခတ္ ျမန္မာအမ်ိဳးသားႀကီးမ်ား၏ ၾကြက္သား အေျမာင္းေျမာင္းႏွင့္ ခႏၲာကိုယ္တြင္ ထိုးကြင္းမွင္ေၾကာင္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ခန္႕ခန္႕ညားညား ရွိခဲ့ဖူးသည္မွာျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ထိုေခတ္ကေတာ့ ေတြ႕ရာမွင္ ေတြ႕ရာအပ္ျဖင့္ ေတြ႕ရာဒီဇိုင္းမ်ားဖန္တီးကာ ေၾကာင္ေၾကာင္ ၾကားၾကားရုပ္ပံုမ်ားကို ၾကြက္သားမရွိသည့္ ပိန္ေသးပိန္ေညွာင္ လက္ေမာင္း၊ ေျခသလံုး၊ လက္ဖ်ံမ်ားႏွင့္ လည္ပင္း ဂုတ္ပိုး ရင္ညြန္႕ထက္တြင္ ျမင္ေလသူတိုင္း မ်က္စိေနာက္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ လူ႔ျမင္ကြင္းထုတ္ စတိုင္လုပ္ခဲ့ၾကမည္ေတာ့ ဟုတ္မည္မထင္။
တစ္ခ်ိန္ကျမန္မာအမ်ိဳးသားမ်ား၏ ေယာက္်ားပီသေသာ ခႏၲာကိုယ္တြင္ ေဆးမွင္ထိုးခဲ့ၾကသည္ဟု ေျပာ၍ ရႏိုင္ေသာ္လည္း ယခုေခတ္ႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျခင္း တူမည္ မဟုတ္သလို ထိုေခတ္ထိုအခါကလည္း မ်က္ေမွာက္ေခတ္ႀကီးလို အမည္ဆန္းျပား သည့္ ကူးစက္ေရာဂါေတြ တစ္ပံုတစ္ေထြးႀကီးလည္း ရွိမည္မထင္။
ဖတ္ခဲ့ဖူးသေလာက္ Tattoo ဆိုသည့္ ေ၀ါဟာရ၏ အနီးစပ္ဆံုးအဓိပၸာယ္မွာ (Ta ) ဆိုသည့္ (Polynesian) သေကၤေတ (တစ္စံုတစ္ခုျဖင့္ ထုရိုက္ျခင္း) ႏွင့္ Tatau ဆိုသည့္ (Tahitian ) သေကၤတ (အမွတ္အသား တစ္ခုခုကိုျပဳလုပ္ရန္ )တုိ႕ ေပါင္းစပ္ထားသည့္ (လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႕မွ) သေကၤတတစ္ခု ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမွတ္အသားျပဳ လုပ္ရန္ ထုရိုက္ျခင္းဟုပင္ ဆိုလိုရေပမည္။
ယခုေတာ့ အသားအနာခံ ေငြကုန္ခံကာ ဒီဇိုင္းဆန္းျဖင့္ ေရာဂါ၀ယ္ယူသူမ်ား၏ လက္၀ယ္ တတ္တူးရုပ္ကေလးမ်ားမွာ မိႈလိုေပါက္ေနရသည္႔ ဘ၀သို႔ေရာက္၍ေနရၿပီ။
ပညာဥာဏ္ႀကီးမားသူမ်ားက ဆိုခဲ့သည့္ “ေရဘူးႏွင့္ ဖိနပ္မပါ၊ ေႏြခါမွသိ။ ဒါနႏွင့္ သီလမပါ၊ ေသခါမွသိ ” ဆိုသည့္ “ ရခဲ လွသည့္လူ႕ဘ၀တြင္ ေရပြက္ပမာ အသက္ရွင္သန္ေနထိုင္ခ်ိန္ ခဏေလးအတြင္း ဒါန သီလ ဘာ၀နာ မ်ားရရွိႏိုင္ေစရန္ သတိမျပတ္ ေကာင္းမႈျပဳသင့္ေၾကာင္း ” ဆံုးမစကားသည္ပင္... ေခတ္ကာလ တစ္လြဲဆံပင္ေကာင္းေလးမ်ား၏ ပါးစပ္ဖ်ား၌..... ေျပာင္းလဲသြားေပၿပီ.............
လူဆိုတာေသမ်ိဳးခ်ည္းပဲမို႕ ေသေတာ့ ေသၾကရမွာပဲ၊ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာ ခ်မ္းသာ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆင္းရဲဆင္းရဲ ေသသြားတဲ့အခါ ကိုယ္နဲ႕အတူ ဘာမွယူမသြားႏိုင္ဘူး...
“တက္တူးနဲ႕ ေဆးမွင္သာ ေသရင္ ကိုယ့္ေနာက္ပါလာမွာ”...တဲ့...
နဂါး-ဂဠဳန္-သိန္းငွက္-စြန္ရဲႏွင့္ မုဆိုးက်ားထမ္း(ဟန္) ဗရမ္းဗတာ(ပရမ္းပတာ)ပံုမ်ားႏွင့္ တိရိစၧာန္ေပါင္းစံုတို႕၏ ရုပ္ပံုမ်ား၊ ဘီလူး-မိန္းမ-သိုင္းသမားႏွင့္ကင္းၿမီးေကာက္-ေျမြ-တာက္တဲ့လည္း မေနႏိုင္ေအာင္ ဒီဇိုင္းဆန္းပံုဆန္း စတိုင္ဆန္းျဖင့္ လန္းလိုသူမ်ားအဖို႔ တရားစကားကိုပင္ မဟားဒယားေျပာင္းလိုက္ၾကေပၿပီ........
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေနာင္တစ္ခ်ိန္အနာဂါတ္၏ေခါင္းေဆာင္(ျဖစ္လာႏိုင္သည့္)လူငယ္မ်ားကို ေရဗူးႏွင့္ဖိနပ္မပါပဲ ေႏြအခါတြင္ မေလွ်ာက္ေစခ်င္သလို၊ ဒါနနဲ႕သီလမပါဘဲလည္း ေသရြာသို႔ မေရာက္ေစလိုပါ..........
သို႕ေသာ္လည္း စတန္႕ထြင္သူ လူအခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒီဇိုင္းဆန္းျဖင့္ ေရာဂါ၀ယ္ကာ.. ေသရင္ကိုယ့္ေနာက္ ေကာက္ေကာက္ ပါမည္ထင္သည့္ အရာမ်ားႏွင္႔ ၾကြားလံုးထုတ္ စတိုင္လ္လုပ္ေနဆဲ..............
BY ေနၿဖိဳးျမင္႔/ ျမစ္မခ
0 comments:
Post a Comment