Yahoo.com;Aug-30(Thu)
ထိုင္ဝမ္ေရတပ္ဖြဲ႕သည္ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္အတြင္း တင္းမာမႈမ်ား
ျဖစ္ပြားေနေသာ နယ္ေျမရွိ ကြၽန္းစု တစ္ခုအား
ပိုင္ဆိုင္ေၾကာင္း ျပသသည့္အေနျဖင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား အုပ္စုတစ္စုအား ၄င္းကြၽန္းစုသို႔
၅ ပတ္ တာကာလအတြင္း ဒုတိယအႀကိမ္ ေျမာက္အျဖစ္ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ေၾကာင္း ထိုင္ဝမ္ကာကြယ္ေရး
ဝန္ႀကီးဌာနက ၾသဂုတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ထိုင္ဝမ္အမ်ိဳးသား တကၠသိုလ္မွ
အဖြဲ႕ဝင္ ၁၄ ဦးပါဝင္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕သည္ အျငင္းပြားေနေသာ Spratlys
ကြၽန္းစုမ်ားရွိ အႀကီးဆုံးကြၽန္းျဖစ္ေသာ Taiping ကြၽန္းသို႔
သြားေရာက္လည္ပတ ခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ ထိုင္ဝမ္သို႔ ေရတပ္စစ္သေဘၤာျဖင့္ ျပန္လာခဲ့ေၾကာင္း ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး
ဌာနက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါအုပ္စုသည္ လူငယ္မ်ားအတြင္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ကိုလႈ႔ံေဆာ္ရန္အတြက္
၄င္းကြၽန္းေပၚရွိ ကမ္းေျခေစာင့္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားႏွင့္အတူ အလံစိုက္ထူပြဲ တစ္ခုက်င္းပခဲ့
ေၾကာင္းလည္း သိရွိရပါသည္။ Spratlys
ကြၽန္းစုႏွင့္ပတ္သက္၍ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားမႈမ်ားကို ထပ္ေလာင္းေျပာဆို
သည့္အေနျဖင့္ ေရတပ္အရာရွိမ်ားႏွင့္ စစ္သည္မ်ားသည္လည္း ၄င္းကြၽန္းသို႔ သြားေရာက္ေၾကာင္း
ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
Spratlys ကြၽန္းစုနယ္ေျမမွတစ္ဆင့္
ႀကီးမားေသာ အရန္ေရနံမ်ား ရရွိႏိုင္သျဖင့္ ထိုင္ဝမ္၊ ဗီယက္နမ္၊ ဘ႐ူႏိုင္း၊ တ႐ုတ္၊ မေလးရွားႏွင့္
ဖိလစ္ပိုင္တို႔သည္ ၄င္းကြၽန္းစုတစ္ခုလုံး၊ သို႔မဟုတ္ တစ္စိတ္တစ္ေဒသအား ပိုင္ဆိုင္ေၾကာင္း
အခိုင္အမာေျပာၾကား လ်က္ရွိပါသည္။ ေဒသတြင္းတြင္ ပိုင္ဆိုင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အၿပိဳင္အဆိုင္
အျငင္းပြားမႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနခ်ိန္တြင္ ထိုင္ဝမ္က အျခားကြၽန္းစု ၃ ခုအပါအဝင္ ၄င္းကြၽန္းစုအား
ပိုင္ဆိုင္ေၾကာင္း ဇြန္လအတြင္းက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ထိုင္ဝမ္အာဏာ ပိုင္မ်ားသည္
တာေဝးပစ္အေျမာက္ႏွင့္ ေမာ္တာ မ်ားကို ၄င္းကြၽန္းေပၚသို႔ ဇူလိုင္လတြင္ေပးပို႔ခဲ့ၿပီး
စက္တင္ဘာလတြင္ ၄င္းကြၽန္းစုေပၚ၌ က်ည္စစ္က်ည္မွန္မ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္ေသာ စစ္ေရးေလ့က်င့္မႈ
တစ္ခုျပဳလုပ္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
အလြန္က်ယ္ျပန္႔ေသာ ေရျပင္အႏွံ႔အျပား တြင္ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနသည့္
ကြၽန္းငယ္၊ ေက်ာက္တန္းႏွင့္ သႏၲာကြၽန္း ငယ္မ်ားအျဖစ္ ကြၽန္းေပါင္း ၁ဝဝ ေက်ာ္ရွိေသာ္လည္း
၄င္းကြၽန္းစုမ်ား၏ စုစုေပါင္းေျမဧရိယာသည္ ၅ စတုရန္း ကီလိုမီတာ(၂ စတုရန္းမုိင္) ထက္ေလ်ာ့နည္းပါသည္။
ဘ႐ူႏိုင္းႏုိင္ငံမွအပ က်န္ႏိုင္ငံမ်ားသည္ ၄င္းကြၽန္းစု မ်ားေပၚတြင္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားရွိ
ေၾကာင္းလည္း အခိုင္အမာေျပာၾကားၾကပါသည္။
0 comments:
Post a Comment