Wednesday, September 05, 2012

ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ဆိုတာထက္ ျပည္သူ႔အတြက္သာ ျဖစ္ေစခ်င္သည္

Posted by drmyochit Wednesday, September 05, 2012, under , | No comments


လြန္ခဲ့သည့္ အပတ္က သူငယ္ခ်င္းမ်ား ႏွင့္အတူ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေမာင္ေတာၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား စုေပါင္း၍ တိုင္းရင္းသား ဒုကၡသည္မ်ားအား သြားေရာက္ လွဴဒါန္းခဲ့ၾကသည္။ ဌာနဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ား၊ ဒုကၡသည္ စခန္းတာ၀န္ခံ မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံု၍ ဒုကၡသည္မ်ားအား ဆန္၊ ငါးပိ၊ ငါးေျခာက္ႏွင့္ ရန္ကုန္ စက္႐ံုထုတ္ အ၀တ္အထည္၊ လူသံုးကုန္မ်ားႏွင့္ ေငြမ်ား စုေပါင္း လွဴဒါန္းခဲ့ၾကသည္။ ဒုကၡသည္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခဲ့ရာ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ ရြာမ်ားတြင္ ေနအိမ္မ်ား ေဆာက္လုပ္ေပးၿပီး ျပန္လည္ ေနရာ ခ်ထားေပး လ်က္ရွိ ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕မွာ မျပန္လို ၾကေၾကာင္း၊ ဘဂၤါလီရြာမ်ား ၾကားတြင္ ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားရြာ ၁ ရြာ၊  ၂ ရြာခန္႔ စသည္ျဖင့္ ၾကားညႇပ္ တည္ရွိေနသျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ပဋိပကၡ ျဖစ္ပြားၿပီး ေနာက္ပိုင္း လံုၿခံဳမႈ မရွိေတာ့ေၾကာင္း၊ သံသယ စိတ္ျဖင့္ မေနလို ေတာ့ေၾကာင္း၊ `ႏြားကြဲ ရင္က်ားကိုက္ လိမ့္မယ္´ဟု ရခိုင္ တိုင္းရင္းသား တစ္ဦးမွ ရခိုင္သံ ၀ဲ၀ဲျဖင့္ ေျပာၾကားခဲ့သည္ ကို အမွတ္ရ ေနမိသည္။ ` ေၾသာ္ သူတို႔ေတြရဲ႕ အနာဂတ္ ရင္ေလးစရာ ပါလား ´ ဟူ၍ ကိုယ္ခ်င္း စာစိတ္ ျဖစ္ေပၚ မိခဲ့သည္။
          ရခိုင္ ျပည္နယ္မွ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိၿပီး ေခတၱ အဆက္ျပတ္ ေနခဲ့သည့္ အြန္လိုင္းေပၚသို႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့ရာ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚ၌ ခံု႐ံုးအဖြဲ႕ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အဖြဲ႕၏ အေျခအတင္ ေဆြးေႏြးသည့္ အေရး ကိစၥအား က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ေဖာ္ျပလ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႕လာ ရသည္။ လႊတ္ေတာ္ မ်ားမွ ဖြဲ႕စည္းသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕မ်ားကို ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အဖြဲ႕ အစည္းျဖစ္သည္၊ မျဖစ္သည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျငင္းပြားမႈ အရွိန္ ျမင့္တက္ လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ လႊတ္ေတာ္ အဖြဲ႕မ်ား အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ သတ္မွတ္ လိုလ်က္ရွိ ေသာ္လည္း ခံု႐ံုးအဖြဲ႕ အေနျဖင့္မူ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္မႈ မရွိသျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အဖြဲ႕ အစည္းဟု မသတ္မွတ္ သင့္ေၾကာင္း အဆိုျပဳ ခဲ့ရာမွ စတင္ခဲ့သည္။
          ဤေနရာတြင္ မိမိအေနျဖင့္ ဉာဏ္မီ သေလာက္ ေဖာ္ျပရလွ်င္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ဆိုသည္မွာ အနိမ့္ဆံုး ဒုတိယ၀န္ႀကီး အဆင့္မွ စတင္ အႀကံဳး၀င္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ လႊတ္ေတာ္မွ ဖြဲ႕စည္း လိုက္သည့္ ေကာ္မတီ ၀င္မ်ား၊ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ ေရးရာေကာ္မတီ ၀င္မ်ားသည္ ဒုတိယ၀န္ႀကီး အဆင့္ႏွင့္ တစ္တန္းတည္း ျဖစ္သြားမည္။ လႊတ္ေတာ္မွ ဖြဲ႕စည္းသည့္ ေကာ္မတီ ၀င္မ်ား အနည္းဆံုး ၄၀၀ ေက်ာ္ ၅၀၀ ခန္႔ရွိရာ ၎တို႔အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အတန္း သတ္မွတ္ပါက ဒုတိယ၀န္ႀကီး တစ္ဦးခံစား ရပိုင္ခြင့္အတိုင္း ခ်ီးျမႇင့္ ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ တစ္ဦးလွ်င္ လစာမွာ က်ပ္သိန္း၂၀၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၃ စီး၊ တစ္စီးလွ်င္ ဆီဂါလံ ၆၀ ႏႈန္းျဖင့္ ဆီဂါလံ ၁၈၀၊ ေနထိုင္ရန္ အိမ္ခန္း၊ အခမဲ့ ေဆးကုသခြင့္၊ လံုၿခံဳေရး အေစာင့္ အေရွာက္မ်ား စသည္ျဖင့္ အက်ိဳးခံစားခြင့္ မ်ားေပးရေတာ့မည္ ျဖစ္ရာ အင္အား ၅၀၀ ခန္႔အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရမွ က်ပ္သိန္း ၁၃,၀၀၀(၁.၃ဘီလီယံ)ခန္႔ ထပ္မံ ေပးရမည္ ျဖစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္အတြက္ က်ပ္ ၁၅ ဘီလီယံခန္႔ ေထာက္ပံ့ ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ပင္ လႊတ္ေတာ္ ကို္ယ္စားလွယ္ တစ္ဦးလွ်င္ တစ္လ ၃ သိန္းႏႈန္း လစဥ္ ေထာက္ပံ့ ေပးထားသည္။ လႊတ္ေတာ္ တက္ေရာက္ပါက ေနစရိတ္/ စားစရိတ္အတြက္ တစ္ရက္လွ်င္ ၁၀,၀၀၀က်ပ္ႏႈန္း ေန႔စဥ္ ေထာက္ပံ့ ေပးထားၿပီး ခရီးစရိတ္ အတြက္မူ ကုန္က် သေလာက္ တင္ျပ ေတာင္းခံခြင့္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရွိ အေနအထား အတုိင္း လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၆၀၀ ေက်ာ္အတြက္ တစ္လလွ်င္ က်ပ္သိန္း ၁,၈၀၀ေက်ာ္ခန္႔ႏွင့္ တစ္ႏွစ္အတြက္  ၂ဘီလီယံေက်ာ္ (ခရီးစရိတ္၊ စားစရိတ္မပါ)ကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ ေထာက္ပံ့ ေပးလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ (အျခား ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕မ်ား၏ လစာမ်ားကို ထည့္မတြက္ ထားပါ။)
သို႔ျဖစ္၍ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ သတ္မွတ္ပါက ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာမွ အနည္းဆံုးက်ပ္ သိန္း ၁၅ ဘီလီယံ ထပ္မံ ေထာက္ပံ့ ေပးရမည့္ အေျခအေနတြင္ ရွိသည္။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံတိုင္း သည္ အစိုးရ၏ အေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ား (Infrastructure) ေနရာတြင္ ပုဂၢလိက/အမ်ားပိုင္ အေျခခံ အေဆက္အဦ မ်ားႏွင့္ အစားထိုး ေဆာင္ရြက္ ၾကသည္။ ဆိုရွယ္လစ္၊ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ မ်ားတြင္ ပုဂၢလိက စနစ္မရွိသေလာက္ နည္းပါးၿပီး အေျခခံ အေဆာက္အဦ တိုင္းကို အစိုးရမွ ဗဟို ဦးစီးစနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ ေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီ စနစ္တြင္မူ အစိုးရ ဌာနမ်ားတြင္ တတ္ႏိုင္ သမွ် ၀န္ထမ္း အင္အားမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်၍ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းမ်ား ျဖင့္သာ အစားထိုး ေဆာင္ရြက္ ၾကသည္။ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးအတြက္ ကာကြယ္ေရး၊ ျပည္ထဲေရး၊ လူ႔စြမ္းအား အရင္း အျမစ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ၀န္ႀကီး ဌာနမ်ားကိုသာ အဓိက အမာခံ ထားရွိဖြဲ႕စည္းၿပီး က်န္ဌာနမ်ားကိုမူ အမ်ားအားျဖင့္ လိုအပ္သည့္ ထိပ္ပိုင္း ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဦးစီး႐ံုးအဖြဲ႕ ေလာက္သာ ထားရွိကာ  ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ အစားထိုး ၾကသည္သာ။ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ေစ်းကြက္မ်ားကို ယွဥ္ၿပိဳင္ ထုတ္လုပ္ခြင့္ ေပးထားၿပီး အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ေပၚေပါက္လာေစရန္ အတြက္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားအား အေထာက္ အကူေပးရသည္။ ႏိုင္ငံသား တစ္ဦးခ်င္း ၀င္ေငြ ျမင့္မား ေစေရးႏွင့္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ တိုးတက္ ေစေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရက မူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္၍ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းမ်ားကို အေထာက္အကူ ျပဳေပးရသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြ အတြက္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ားက မွန္မွန္ကန္ကန္အခြန္ထမ္းႏိုင္ ေစရန္အတြက္ မူ၀ါဒ စည္းမ်ဥ္းမ်ား ခ်မွတ္၍ စနစ္တက် စည္းၾကပ္ ၾကရသည္။ ယေန႔ အေျခအေန သည္ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ား၌ ေငြေၾကး အက်ပ္ အတည္းႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရၿပီး စီးပြားေရး က်ဆင္း ေနသည့္ ကာလျဖစ္သည္။ ဂရိ၊ စပိန္၊ အီတလီ စေသာ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ စီးပြားေရး က်ဆင္းေန သျဖင့္ အစိုးရမွ ၿခိဳးၿခံေခၽြတာ ေရးမူမ်ားခ်မွတ္၍ လစာစရိတ္ႏွင့္ ပင္စင္လစာ မ်ားေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ အစိုးရ အသံုးစရိတ္ မ်ားေလွ်ာ့ခ်ျခင္း တို႔ျပဳလုပ္၍ ေငြေၾကး က်ပ္တည္းမႈ ကို ကုစား ေနၾကသည့္ ကာလျဖစ္သည္။
          မိမိတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္လည္း အေျခခံ အေဆာက္အဦ မ်ားတိုးတက္ ေအာင္ႏွင့္ ဆင္းရဲ မြဲေတမႈ ေလ်ာ့နည္း ေစေရး အတြက္ မ်ားစြာ အခ်ိန္ယူ ေဆာင္ရြက္ရ ဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတကာ စာမ်က္ႏွာရွိ အဆင္းရဲဆံုးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အနည္းဆံုး ႏိုင္ငံစာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္ ႏုိင္ေရး ႀကိဳးစား ၾကရဦးမည္။ ႏွစ္စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ ေနရသည့္ သဘာ၀ ေဘးအႏၲရာယ္ မ်ားႏွင့္ အျခား အေၾကာင္း ေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚ လာသည့္ ႏိုင္ငံတြင္း ဒုကၡသည္ မ်ားအား ျပန္လည္ ထူေထာင္ ေရးသည္လည္း လူသားခ်င္း စာနာ ေထာက္ထား မႈအရ အေရးႀကီးသည့္ လုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္ သည္။ ၎တို႔မွာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာ ျဖင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ သည္။ မဲဆႏၵ နယ္အလိုက္ ျပည္သူမွ ေရြးခ်ယ္တင္ ေျမႇာက္ထားသည့္ မိမိကိုယ္ကို `ျပည္သူထဲက ေပါက္ဖြား လာသည့္ ျပည္သူ႔ အေစခံမ်ား၊ ျပည္သူ႔ အက်ိဳးအတြက္ ပဲျဖစ္ေစ        ရမယ္´ဟု ေၾကြးေၾကာ္ ခဲ့ၾကသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စား လွယ္ မ်ားအေန ျဖင့္လည္း အမွန္ တကယ္ ျပည္သူမ်ား ကိုသာ အက်ိဳး ျပဳေစ လိုသည္။ အျငင္းအခံု ျဖစ္ပြားေနသည့္ ေကာ္မတီ/ ေကာ္မရွင္၀င္မ်ားအား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ သတ္မွတ္ျခင္း/ မသတ္မွတ္ျခင္း ျငင္းခံုေနမည့္ အစား ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ ေနသည့္ ျပည္သူ႔ အက်ိဳးကိုသာ ေရွး႐ႈေဆာင္ ရြက္သင့္သည္။ ၎တို႔ အား ေထာက္ပံ့ ေပးရမည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြမွ ႏွစ္စဥ္ က်ပ္သိန္း ၁၅ ဘီလီယံ(ေဒၚလာ ၁၉ သန္း)ခန္႔အား ခ်င္းျပည္နယ္၊ ကယားျပည္နယ္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ ကဲ့သို႔ေသာ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲသည့္ ေဒသမ်ားအား လမ္းေဖာက္ လုပ္ျခင္းႏွင့္ ဒုကၡသည္မ်ား ထူေထာင္ ေရးကိစၥမ်ားတြင္ သာအသံုးျပဳ သြားပါက မိမိတို႔ ျပည္သူမ်ားအတြက္ နိဗၺာန္တမွ်အက်ိဳး သက္ေရာက္ ေစမည္ျဖစ္၍ ျပည္သူ အတြက္သာ ျဖစ္ေစခ်င္သည္။

ျပည္သူတစ္ဦး

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္