Friday, September 07, 2012

ရန္ကုန္-မႏၲေလး လမ္းမႀကီးတြင္ အရွိန္ထိန္းတိုင္းစက္ တပ္မည္

Posted by drmyochit Friday, September 07, 2012, under | No comments


 
အရွိန္ထိန္းတိုင္းစက္ စမ္းသပ္ေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု – ေမစစ္ပိုင္ / ဧရာဝတီ)
  
အရွိန္ထိန္းတိုင္းစက္ အလုပ္လုပ္ပံု (ဓာတ္ပံု – ေမစစ္ပိုင္ / ဧရာဝတီ) 
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ သတ္မွတ္အရွိန္ထက္ ပိုမိုေမာင္းႏွင္ေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကုိ ေမာင္းႏွင္သြားသည့္ အခ်ိန္၊ ေမာင္းႏွင္သြားသည့္ အရွိန္ႏႈန္း၊ GPS တည္ေနရာတို႔ကို အရွိန္ထိန္း တိုင္းတာမည့္ စက္ကိရိယာကို တပ္ဆင္သြားမည္ဟု အျမန္လမ္းမႀကီး ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ရဲတပ္ဖြဲ႔မႉး ရဲမႉးႀကီး ေနဝင္းက ေျပာသည္။
အရွိန္ထိန္းတိုင္းစက္သည္ အရွိန္ႏႈန္း ၄၀၀ ကီလိုမီတာအထိ မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္ၿပီး ေရဒါစနစ္ ပါ၀င္ေၾကာင္း၊ လမ္းမ ႀကီးေပၚတြင္ မိုင္ႏႈန္းပိုမို ေမာင္းႏွင္လာသည့္ ယာဥ္၏ နံပါတ္ျပား၊ ယာဥ္ပံုစံ၊ ယာဥ္ေမာင္းသူပံုစံတို႔ကို မွတ္တမ္း တင္ထားႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
“အျမန္လမ္းေပၚမွာ ကားေတြက သတ္မွတ္ႏႈန္းထက္ ပိုေမာင္းေနလို႔ ၾကပ္မတ္ဖို႔ လိုလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရွိန္ တိုင္းတာမယ့္ ကိရိယာကို တပ္ဆင္ၿပီး လမ္းအသုံးျပဳသူေတြ သတ္မွတ္ရွိန္ထက္ ပိုေမာင္းႏွင္ရင္ မွတ္တမ္းတင္မယ္၊ ၿပီး ေတာ့ အျမန္လမ္း ဥပေဒအရ အေရးယူမယ္” ဟု ရဲမႉးႀကီး ေနဝင္းက ဆုိသည္။
ယင္းကိရိယာ၏ တန္ဖိုးမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၇ ေသာင္း ရွိေၾကာင္း၊ လတ္တေလာတြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္မ လမ္းမႀကီးေပၚ၌ ၂ လုံး စတင္ တပ္ဆင္မည္ျဖစ္ၿပီး လုံၿခံဳေရးအရ ထားရွိမည့္ေနရာကိုမႈ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားထားမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“မိုဘိုင္းေရဒါစနစ္နဲ႔ လုပ္ထားတာေၾကာင့္ လဲြမွားႏိုင္ေျခက ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲရွိမယ္။ မွတ္တမ္းတင္ခံရတဲ့ကားက ျငင္းလို႔ ဥပ ေဒေၾကာင္းအရ ေျပာရဆိုရတာေတြ ရွိမယ္ဆိုရင္လည္း က်ေနာ္တို႔က ရွင္းေပးမယ္” ဟု ယင္းကိရိယာအတြက္ အ ေရွ႕ေတာင္အာရွ တာ၀န္ခံ မစၥတာ ကူးမားရက္ရွ္က ေျပာသည္။
အရွိန္ထိန္းတိုင္းကိရိယာသည္ လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ျဖတ္သန္းလာေသာ ယာဥ္တစီး၏ အရွိန္ႏႈန္းထားကို မိုဘိုင္းစနစ္ GPS အရ ကား၏ ၂၂ ဒီဂရီအေနအထားမွ ဓာတ္ပုံမွတ္တမ္း တင္မည္ျဖစ္သည္။ ညဘက္တြင္ ေမာင္းႏွင္ေသာကားမ်ားကိုလည္း အလားတူနည္းျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ကာ အေရးယူသြားမည္ဟု သိရသည္။
အဆိုပါ အရွိန္ထိန္းတိုင္းကိရိယာကို အျမန္လမ္းမႀကီးႏွင့္ဆိုင္သည့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျပည္ ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔သို႔ တင္ျပကာ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ အသုံးျပဳသည္ဟု သိရွိရသည္။
ယင္းကိရိယာကို လက္ရွိ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားအပါအ၀င္ ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားမႈမ်ားအတြက္ အလုံးေရ ၂၅၀၀ ေက်ာ္ အသုံးျပဳလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ အရက္ေသစာေသာက္စား မူးယစ္ေမာင္းႏွင္မႈကိုလည္း အရက္မူးတိုင္း စက္ကိရိယာျဖင့္ အသုံး ျပဳစစ္ေဆးမည္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္ အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ယာဥ္မ်ား သတ္မွတ္အရွိန္ႏႈန္းထက္ ပိုမိုေမာင္းႏွင္ေနျခင္းေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ယာဥ္တိုက္မႈ ႏွစ္မႈနီးပါး ပုံမွန္ျဖစ္ေနေၾကာင္း ရဲမႉးႀကီး ေန၀င္းက ဆိုသည္။
လက္ရွိ အဓိကကားလမ္းမႀကီးမ်ား၏ မိုင္ႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္မွာ အမွတ္ ၃ လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ မိုင္ ၆၀ ႏႈန္း၊ ျပည္ လမ္းေပၚတြင္ မိုင္ ၄၀ ႏႈန္း၊ ရန္ကုန္ ပဲခူးလမ္းတြင္ မိုင္ ၆၀ ႏႈန္း၊ အင္းလ်ားလမ္းႏွင့္ ကမာၻေအးဘုရားလမ္းေပၚတြင္ ၃၉ မိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အမ်ားစုမွာ ေန႔စဥ္ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းထက္ မိုင္ ၂၀၊ ၃၀ ေက်ာ္ ပိုမိုေမာင္းႏွင္ေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါလမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းသြားလာေနေသာ ယာဥ္အစီးေရမွာ ပွ်မ္းမွ် ၂၀၀၀ မွ ၃၀၀၀ ၾကားရွိေၾကာင္း၊ မဆင္မျခင္ ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနၿပီး ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိမႈ ေသဆုံးမႈႏွင့္ ယာဥ္ပ်က္စီးမႈမ်ား မၾကာခဏျဖစ္ပြားေနေၾကာင္း၊ ယခုႏွစ္ ဇြန္လမွ ၾသဂုတ္လကုန္အထိ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေသ ဆုံးသူ ၁၇ ဦးရွိၿပီး ဒဏ္ရာရသူ ၇၄ ဦး ရွိေၾကာင္းသိရသည္။
အျမန္လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚတြင္ လုံၿခံဳေရးအတြက္ အျမန္လမ္းရဲစခန္း ၂၁ ခုကို ဖြင့္လွစ္ထားၿပီး အသစ္ ႏွစ္ခုကိုလည္း  ထပ္မံဖြင့္လွစ္မည္ဟု သိရရွိရသည္။

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္