ပလက္ဝၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာ-အိႏိၵယ ကုလားတန္ဘက္စုံ
ဖြံ႕ျဖိဳးေရးစီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္သည့္ ဆိပ္ကမ္းကုိ ယခုလတြင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီဟု
သိရသည္။ အဆိုပါၿမိဳ႕၏ တစ္ဘက္ကမ္းရိွ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အိႏိၵယသုိ႔
တုိက္ရုိက္ သြယ္တန္းမည့္ ကားလမ္းကုိ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္က တုိင္းတာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ
ယခုလတြင္ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
“အိႏိၵယလူမ်ဳိးေတြေတာ့ ဒီလအတြင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးမ်ားလာတယ္။ ပလက္ဝတစ္ဘက္ ကမ္းမွာေတာ့ ကားလမ္းေတြ၊ ဆိပ္ကမ္းေတြေဖာက္ ေနတာျမင္ရတယ္။ အရင္ကေတာ့ တုိင္းတာရုံဘဲ၊ အခုေတာ့ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနတာေတြ႕ ရတယ္”ဟု ပလက္ဝၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။ ပလက္ဝၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာအိႏိၵယ ကုလားတန္ စီမံကိန္းအတြက္ ၾကားခံဆိပ္ကမ္း တစ္ခုထားရွိမည္ျဖစ္ရာ ယင္းမွတဆင့္ အိႏိၵယႏုိင္ငံသုိ႔ တုိက္ရုိက္ကား လမ္းေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္သည္။
“ပလက္ဝကေနၿပီးေတာ့ အိႏိၵယႏုိင္ငံ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္သုိ႔ တုိက္ရုိက္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္မယ္။ စက္ပစ္ျပင္ရြာမွာေတာ့ စခန္းတစ္ခုထားရွိမယ္။ ျမစ္ကုိေတာ့ တံတားတစ္ခု ထုိးဖုိ႔ရွိတယ္ဆုိၿပီး ေျမတုိင္းတာထား တာရွိတယ္။ စက္ပစ္ျပင္ေက်းရြာေရွ႕ကပါ ” ဟု ပလက္ဝၿမိဳ႕နယ္ စက္ပစ္ျပင္ ေက်းရြာေဒသခံ တစ္ဦးကေျပာသည္။
ပလက္ဝၿမိဳ႕မွ ျမန္မာ-အိႏိၵယ ႏွစ္ႏုိင္ငံနယ္စပ္အထိ (၁၂၉)ကီလုိမီတာရွည္လွ်ားသည့္ အေဝးေျပး ကားလမ္းကုိလည္း အိႏိၵယႏုိင္ငံ ျပည္ထဲေရးရာ ဝန္ႀကီးဌာနမွ ေဖာက္လုပ္ေပးေနၿပီဟု သိရသည္။
စစ္ေတြမွတစ္ဆင့္ ပလက္ဝၿမိဳ႕ထိ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းအတုိင္း ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ယာဥ္မ်ားျဖင့္ ကုန္စည္မ်ားသယ္ယူ ပုိ႕ေဆာင္မည္ျဖစ္ၿပီး ပလက္ဝမွတစ္ဆင့္ အိႏိၵယႏုိင္ငံသုိ႔ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးအတုိင္း ကုန္စည္စီးဆင္းမည္ျဖစ္သည္။ တန္ဖုိးအားျဖင့္ အေမရိ ကန္ေဒၚလာ (၇၆) သန္း ရွိသည့္ကုလားတန္
စီမံကိန္းကုိ ၂၀၁၀ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလအတြင္းက စတင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ခဲ့ၿပီး စစ္ေတြတြင္ ေဆာက္လုပ္ေနသည့္ ဆိပ္ကမ္းသည္ တန္ခ်ိန္(၂၀၀၀၀) သေဘၤာမ်ား ဆိပ္ကမ္းကပ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ရာ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းတြင္ အိႏိၵယ ရူပီ ၁၁.၂၅ ဘီလီယံကုန္ က်မည္ဟု သိရသည္။
အိႏိၵယႏုိင္ငံ Essar (India) Ltd, Mumbai မွ ေဆာက္လုပ္ေနသည့္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းသည္ အိႏိၵယ - ျမန္မာ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းဘက္စုံဖြံ႕ျဖိဳးေရး စီမံကိန္းျဖစ္ရာလာမည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးရန္လ်ာထားေၾကာင္းသိရသည္။
မုိးေဝ- ရခိုင္ျပည္နယ္ ( ျမစ္မခ)
“အိႏိၵယလူမ်ဳိးေတြေတာ့ ဒီလအတြင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးမ်ားလာတယ္။ ပလက္ဝတစ္ဘက္ ကမ္းမွာေတာ့ ကားလမ္းေတြ၊ ဆိပ္ကမ္းေတြေဖာက္ ေနတာျမင္ရတယ္။ အရင္ကေတာ့ တုိင္းတာရုံဘဲ၊ အခုေတာ့ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနတာေတြ႕ ရတယ္”ဟု ပလက္ဝၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။ ပလက္ဝၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာအိႏိၵယ ကုလားတန္ စီမံကိန္းအတြက္ ၾကားခံဆိပ္ကမ္း တစ္ခုထားရွိမည္ျဖစ္ရာ ယင္းမွတဆင့္ အိႏိၵယႏုိင္ငံသုိ႔ တုိက္ရုိက္ကား လမ္းေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္သည္။
“ပလက္ဝကေနၿပီးေတာ့ အိႏိၵယႏုိင္ငံ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္သုိ႔ တုိက္ရုိက္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္မယ္။ စက္ပစ္ျပင္ရြာမွာေတာ့ စခန္းတစ္ခုထားရွိမယ္။ ျမစ္ကုိေတာ့ တံတားတစ္ခု ထုိးဖုိ႔ရွိတယ္ဆုိၿပီး ေျမတုိင္းတာထား တာရွိတယ္။ စက္ပစ္ျပင္ေက်းရြာေရွ႕ကပါ ” ဟု ပလက္ဝၿမိဳ႕နယ္ စက္ပစ္ျပင္ ေက်းရြာေဒသခံ တစ္ဦးကေျပာသည္။
ပလက္ဝၿမိဳ႕မွ ျမန္မာ-အိႏိၵယ ႏွစ္ႏုိင္ငံနယ္စပ္အထိ (၁၂၉)ကီလုိမီတာရွည္လွ်ားသည့္ အေဝးေျပး ကားလမ္းကုိလည္း အိႏိၵယႏုိင္ငံ ျပည္ထဲေရးရာ ဝန္ႀကီးဌာနမွ ေဖာက္လုပ္ေပးေနၿပီဟု သိရသည္။
စစ္ေတြမွတစ္ဆင့္ ပလက္ဝၿမိဳ႕ထိ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းအတုိင္း ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ယာဥ္မ်ားျဖင့္ ကုန္စည္မ်ားသယ္ယူ ပုိ႕ေဆာင္မည္ျဖစ္ၿပီး ပလက္ဝမွတစ္ဆင့္ အိႏိၵယႏုိင္ငံသုိ႔ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးအတုိင္း ကုန္စည္စီးဆင္းမည္ျဖစ္သည္။ တန္ဖုိးအားျဖင့္ အေမရိ ကန္ေဒၚလာ (၇၆) သန္း ရွိသည့္ကုလားတန္
စီမံကိန္းကုိ ၂၀၁၀ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလအတြင္းက စတင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ခဲ့ၿပီး စစ္ေတြတြင္ ေဆာက္လုပ္ေနသည့္ ဆိပ္ကမ္းသည္ တန္ခ်ိန္(၂၀၀၀၀) သေဘၤာမ်ား ဆိပ္ကမ္းကပ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ရာ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းတြင္ အိႏိၵယ ရူပီ ၁၁.၂၅ ဘီလီယံကုန္ က်မည္ဟု သိရသည္။
အိႏိၵယႏုိင္ငံ Essar (India) Ltd, Mumbai မွ ေဆာက္လုပ္ေနသည့္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းသည္ အိႏိၵယ - ျမန္မာ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းဘက္စုံဖြံ႕ျဖိဳးေရး စီမံကိန္းျဖစ္ရာလာမည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးရန္လ်ာထားေၾကာင္းသိရသည္။
မုိးေဝ- ရခိုင္ျပည္နယ္ ( ျမစ္မခ)
0 comments:
Post a Comment