From : 7 Day News Journal
ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ တကၠသိုလ္ခုနစ္ခုမွ
ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ေနာ္ေဝႏုိင္ငံရွိ ေအာ္စလို တကၠသိုလ္
(University of Oslo) ႏွင့္ သုေတသန ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေဟာေျပာပဲြမ်ား၊ ပညာသင္
ေစလႊတ္ျခင္းမ်ားဆုိင္ရာ ေဆြးေႏြးမႈတစ္ခု ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ေဆးဘက္ဆုိင္ရာ တကၠသိုလ္ႏွစ္ခုႏွင့္ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာ လက္မွတ္ ေရးထုိးၿပီး
ျဖစ္သည္။ လက္ရွိတြင္ က်န္တကၠသုိလ္မ်ား အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္
ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ၾကားခံ ေဆာင္ရြက္ေပးသည့္
မဂၤလာျမန္မာမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
စတင္ျပဳလုပ္မည့္ အခ်ိန္တြင္
တကၠသိုလ္မ်ား ပညာေရး အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေပးႏုိင္ရန္ အဆုိပါ တကၠသိုလ္မ်ားမွ ဆရာ၊
ဆရာမမ်ား အတြက္ အဓိက ရည္ရြယ္၍ အရည္အေသြးျမင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ျပန္လည္
သင္ၾကားေပးႏုိင္ရန္ ရည္ ရြယ္ထားၿပီး ျပည္ပ ပညာသင္ ေစလႊတ္ျခင္းမ်ားအျပင္ ျပည္တြင္းတြင္လည္း
သင္တန္းမ်ားေပးႏုိင္ရန္ စီစဥ္သြားမည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း မဂၤလာျမန္မာမွ ဒါ႐ုိက္တာ
ေဒါက္တာဖုန္းဝင္းက ေျပာသည္။
“ဘာသာရပ္ကေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္ ၆ ခုေလာက္
သတ္မွတ္ထားတယ္။ အခုစလုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ျပည္ပကို လူနည္းနည္း ပညာသင္ လႊတ္တာအျပင္
ျပည္တြင္းမွာ လူမ်ားမ်ား သင္ႏုိင္ေအာင္ Universityof Oslo ကေန ပညာရွင္ေတြ ဖိတ္ၿပီး
သင္ၾကားေပးဖို႔ ရွိတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းေတြကအျပင္ တျခားစိတ္ဝင္စားတဲ့ သူေတြလည္း
ေလွ်ာက္ထားလို႔ရတယ္။ အဓိကကေတာ့ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ တက္ၿပီးရင္ေတာ့ ျပန္လည္
သင္ၾကားေပးမယ့္ သူေတြပဲ ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔ ေရြးခ်ယ္သြားမွာပါ” ဟု
ေဒါက္တာဖုန္းဝင္းက ဆက္လက္ေျပာသည္။
Public Policy, Economic, Environment
Science, Law, Teacher Education စသည့္ ဘာသာရပ္မ်ားအား ဖြင့္လွစ္
သင္ၾကားေပးႏုိင္ရန္ ေဆြးေႏြးလ်က္ ရွိသည္။ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္
ေဆးတကၠသိုလ္-၁၊ အမ်ဳိးသား စီမံခန္႔ခဲြမႈ ေကာလိပ္၊ ပညာေရး တကၠသိုလ္၊
ရန္ကုန္စီးပြားေရး တကၠသိုလ္၊ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရး တကၠသိုလ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ နည္း ပညာတကၠသိုလ္ႏွင့္
သုေတသန ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ား၊ ေဟာေျပာပဲြမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ University of Oslo မွ
ပညာရွင္မ်ားက လာေရာက္ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ား၊ ျပည္တြင္းရွိ အဆုိပါ တကၠသိုလ္မ်ားမွ
ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအျပင္ စိတ္ဝင္ စားသူမ်ားအတြက္ ဘာသာရပ္မ်ားကုိ လာေရာက္
သင္ယူျခင္းမ်ား၊ ထူးခၽြန္ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရြးခ်ယ္ၿပီး University of Oslo တြင္
သြားေရာက္ ပညာသင္ခြင့္မ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း မဂၤလာျမန္မာမွ ဒါ႐ိုက္တာ
ေဒါက္တာဖုန္းဝင္းက ေျပာသည္။
0 comments:
Post a Comment