Wednesday, December 26, 2012

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္နိုင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္ ေျပာၾကားသည့္မိန္႔ခြန္းအျပည့္အစံု

Posted by drmyochit Wednesday, December 26, 2012, under | No comments


အစိုးရဌာန အဖြဲ႕အစည္း မ်ား၏ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဌာန မ်ားႏွင့္ တိုင္း ေဒသႀကီး ျပည္နယ္ အစိုးရ အဖြဲ႕ အစည္း အသီး သီးမွ တာဝန္ ရွိသူ မ်ားအား ေျပာၾကား သည့္ မိန္႔ခြန္း

၂၆-၁၂-၂၀၁၂

ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီးမ်ား၊ တိုင္း ေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အစိုးရ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာ အႀကီး အကဲမ်ား အားလုံး မဂၤလာ အေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စုံၾက ပါေစလို႔ ႏႈတ္ခြန္း ဆက္သ ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရ အေနနဲ႔ နိုင္ငံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တာဝန္ယူၿပီး နိုင္ငံအက်ိဳး၊ ျပည္သူ႔ အက်ိဳး ထမ္းေဆာင္ ခဲ့တာ တစ္ႏွစ္နဲ႔ ကိုးလခန္႔ ရွိၿပီျဖစ္ ပါတယ္။

ေခတ္သစ္ စနစ္သစ္ ထူေထာင္ တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလမွာ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရ အဆင့္ဆင့္ ဖြဲ႕စည္းမႈမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ေခတ္ စနစ္သစ္ အတြက္ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိမယ့္ ဥပေဒ၊

စည္းမ်ဥ္း၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြ၊ ျပင္ဆင္သင့္တာေတြ၊ အသစ္ေရးဆြဲသင့္တာေတြ ေရးဆြဲ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ ကိစၥရပ္မ်ားဟာ မၿပီးျပတ္ေသးဘဲ က႑အလိုက္နဲ႔ ေဒသအလိုက္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ အမ်ိဳးသား အဆင့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပေဆာင္ရြက္ဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အခ်ိဳ႕ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား အတည္ျပဳျပ႒ာန္းရန္ ျပင္ဆင္ဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္ေဟာင္း စနစ္ေဟာင္းက ေခတ္သစ္ စနစ္သစ္ကို ကူးေျပာင္းရာမွာ ေတြ႕ၾကဳံရေလ့ရွိတဲ့ အေတြ႕အၾကဳံ နည္းပါးမႈ၊

အေျပာင္းအလဲအတြက္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ လိုအပ္မႈနဲ႔ အျခား ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းရတဲ့ အခက္အခဲေတြ မည္သို႔ပင္ ရွိေစကာမူ ယခုထိ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈကို ညင္သာေခ်ာေမြ႕ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းႀကိဳး ပမ္း ေဆာင္ရြက္ေပးၾကတဲ့ လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရ၊ တရားလႊတ္ေတာ္ ၊ တပ္မေတာ္နဲ႔ ျပည္သူ တစ္ရပ္လုံး ကိုေရာ၊ နိုင္ငံတကာနဲ႔ ျပည္တြင္းျပည္ပ မိတ္ဖက္ အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးကို အထူး ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ဦးစြာေျပာၾကား လိုပါတယ္။

ယခင္ အစိုးရက ျပည္သူမ်ားရဲ့ လိုအင္ ဆႏၵနဲ႔ အညီ ပါတီစုံ ဒီမို ကေရစီ စနစ္နဲ႔ ေဈးကြက္ စီးပြားေရး စနစ္ တို႔ကို ထူေထာင္ နိုင္ရန္ လႊဲေျပာင္း ေပးခဲ့မႈ အေပၚ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရ အေန နဲ႔ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ အေျခခံ မူမ်ားနဲ႔ အညီ စစ္မွန္၍ စည္းကမ္း ျပည့္ဝေသာ ပါတီစုံ ဒီမို ကေရစီ စနစ္ ထြန္းကားေရး၊ တနည္း အားျဖင့္ နိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ တာဝန္ ႀကီးကို ပထမ အဆင့္ ျပဳျပင္ ေျပာင္း လဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္ အျဖစ္ စတင္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ပါတယ္။

အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ ရင္ၾကား ေစ့ေရးနဲ႔ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံး ညီညြတ္ ေရးဟာ၊ တိုင္းျပည္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း မႈနဲ႔ ဖြံ့ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အတြက္ မရွိမျဖစ္ အဓိက လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္တဲ့ အတြက္၊ ပါတီ အသီးသီးနဲ႔ ေရာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစု လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္း ေတြနဲ႔ပါ၊ မတူတာေတြ ေဘးမွာ ထားၿပီး၊

တူညီတဲ့ သေဘာထား ေတြနဲ႔ နိုင္ငံ အက်ိဳးျပဳ လုပ္ငန္းေတြ ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ တာေၾကာင့္၊ အထိုက္ အေလ်ာက္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေနေသာ္လည္း၊ အခ်ိဳ႕ေနရာတြင္ ဆက္လက္ ညႇိႏွိုင္း ေဆာင္ရြက္ သြားရမယ့္ လုပ္ငန္း ေတြလည္း က်န္ရွိပါတယ္။

က်န္ရွိတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ ေအာင္ျမင္ေရးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ ရြက္ေနတဲ့ ဒီမိုက ေရစီ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရး နိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈ မ်ားမွာ၊ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ အားလုံး၊ ျပည္သူ တစ္ရပ္လုံး လက္တြဲပါဝင္ ပူးေပါင္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ ေပးၾကပါလို႔ ႏွိုးေဆာ္ ပန္ၾကား လိုပါတယ္။

နိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အေကာင္ အထည္ ေဖာ္စဥ္ တစ္ခ်ိန္ တည္းမွာပဲ၊ ျပည္သူ ေတြရဲ့ စားဝတ္ ေနေရး၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းရရွိေရး၊ ျပည္သူ႔ဘဝ လုံျခဳံမႈနဲ႔ လူမႈစီးပြားေရး တိုးတက္ မႈတို႔ အတြက္ ျပည္သူ ဗဟိုျပဳ လူမႈ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ မႈကို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ဒုတိယ အဆင့္ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ မူဝါဒ ခ်မွတ္ ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါ တယ္။

ျမန္မာ နိုင္ငံရဲ့ စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရး အေျခ အေန ေတြဟာ ေဒသတြင္း အျခား နိုင္ငံ မ်ားထက္ ေနာက္က် က်န္ေနၿပီး၊ ေဆာင္ရြက္ ရမယ့္ လုပ္ငန္း ပမာဏဟာ ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔ တဲ့အတြက္၊ ကာလတို၊ ကာလရွည္ ဦးစားေပး အစီအမံေတြကို စနစ္တက် ေရးဆြဲစီမံမွသာ၊ နိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ျပည္သူေတြအတြက္ ထိေရာက္ အက်ိဳး ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံ စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရး အႀကံေပး ေကာင္စီနဲ႔ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ပညာ ရွင္မ်ား၊

ဌာနဆိုင္ရာ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီးမ်ား ပူးေပါင္း ေဆြးေႏြးညႇိႏွိုင္းၿပီး “စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္း လဲမႈ အတြက္ အေျခခံမူေဘာင္” ေရးဆြဲၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီေန႔က်င္းပမယ့္ စီမံကိန္းေကာ္မရွင္ အစည္း အေဝးမွာ ေဆြးေႏြး အတည္ျပဳ ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

စီးပြား ေရးနဲ႔ လူမႈေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ အတြက္ အေျခခံ မူေဘာင္ ညႇိႏွိုင္း ေရးဆြဲ ေနစဥ္ တစ္ၿပိဳင္ တည္းမွာ စီးပြားေရး က႑အလိုက္ ျပဳျပင္ရမယ့္ မူဝါဒ၊ လုပ္ငန္းစဥ္ ေတြကို ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီးက လည္းေကာင္း၊ ေဒသအလိုက္ လူမႈစီးပြားေရး ဖြံ့ၿဖိဳးတိုး တက္ရန္ မူဝါဒ၊ လုပ္ငန္းစဥ္ ေတြကို တိုင္း ေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အစိုးရ မ်ားက လည္းေကာင္း လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စား လွယ္မ်ား၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ပညာ ရွင္မ်ား၊ ျပည္သူ မ်ား အပါအဝင္ အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြး ပြဲမ်ား က်င္းပၿပီး သေဘာထား အႀကံ ဉာဏ္မ်ား ရယူခဲ့ၾက ပါတယ္။

အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြး ပြဲမ်ား က်င္းပ ေနစဥ္မွာပဲ လိုအပ္တဲ့ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြကို ေခတ္နဲ႔ ဆီေလၽွာ္ၿပီး၊ ျပည္သူမ်ား လက္ေတြ႕ လုပ္ကိုင္ နိုင္မယ့္ အေျခ အေန ေတြနဲ႔ ကိုက္ ညီေအာင္ ျပင္ဆင္ ေရးဆြဲ ခဲ့ၾက ပါတယ္။

ဒီလို အခ်ိန္တို အတြင္း တစ္ခုၿပီးမွ တစ္ခု လုပ္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ေဆာင္ရြက္ရန္ ရွိတဲ့ အလုပ္ ေတြကို တစ္ၿပိဳင္ တည္း လုပ္ေဆာင္ ေနသလို၊ ျပည္သူေတြ အတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ရဖို႔နဲ႔ လူမႈ စီးပြား ေရးမွာ တိုးတက္ ေစမယ့္ လုပ္ငန္းေတြကို တည္ဆဲဥပေဒ လုပ္ထုံး လုပ္နည္း မ်ားနဲ႔  ခြင့္ျပဳ ေဆာင္ရြက္ ေပးလ်က္ ရွိပါတယ္။


ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ကာလ အတြင္းမွာ ေငြလဲႏႈန္းနဲ႔ ေငြေၾကး က႑ အေျပာင္း အလဲမွာ မက္ခရို စီးပြားေရး တည္ၿငိမ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရင္း တစ္ဖက္က တိုင္းျပည္ စီးပြားေရးမွာ အေရး ပါတဲ့ ကုန္သြယ္ မႈနဲ႔ ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ႏွံမႈ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊

လုပ္ထုံး လုပ္နည္းေတြ ေျဖေလၽွာ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ ပါတယ္။ ျပည္သူ မ်ားရဲ့ အလုပ္ အကိုင္ အခြင့္ အလမ္း ပိုမို တိုးတက္ ရရွိေရး အတြက္ အထူး စီးပြားေရး ဇုန္စီမံ ကိန္းမ်ား၊ စက္မႈဇုန္နဲ႔ စက္႐ုံစု စီမံကိန္းမ်ား၊ ၿမိဳ႕ၿပ ေက်းရြာ ဖြံ့ၿဖိဳးမႈ စီမံကိန္း မ်ားကို အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ဖို႔ ႀကိဳးစား ခဲ့ပါတယ္။

သို႔ရာတြင္ ကမၻာ့စီးပြားေရး တိုးတက္မႈ ေႏွးေကြးမႈနဲ႔ ေဈးကြက္ဝယ္လိုအား က်ဆင္းေနျခင္း၊ ျမန္မာ နိုင္ငံအေပၚ စီးပြားေရ းပိတ္ဆို႔ထားမႈ အၿပီးတိုင္ ႐ုပ္သိမ္းရန္ လိုအပ္ေနျခင္း၊ ကမၻာ့ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ မႈေၾကာင့္ သဘာဝ ေဘး အႏၲရာယ္ ခံစား ရျခင္း၊

စတဲ့ အေျခ အေနမ်ား၏ ရိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈ ေႏွးေကြး ေနတဲ့ အတြက္ လက္ရွိ အေျခ အေန ကေနၿပီး ျပည္သူတို႔ရဲ့ လက္ရွိစီးပြားေရး သိသာထင္ရွားစြာ တိုးတက္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္း ႀကိဳးပမ္း ၾကဖို႔ တိုက္တြန္း ႏွိုးေဆာ္လိုပါတယ္။

ယခုလို နိုင္ငံ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုး တက္မႈ လုပ္ငန္း စဥ္မ်ား သာမန္ စီမံ ႐ုံျဖင့္ အလို အေလ်ာက္ ျဖစ္ထြန္း တိုးတက္ လာမွာ မဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႕ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မႈ ထိေရာက္ မွသာ ေအာင္ျမင္ တိုးတက္ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မႈ ထိေရာက္ ေအာင္ျမင္ဖို႔ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ယႏၲရားရဲ့ စီမံလုပ္ကိုင္မႈ ထိေရာက္ ထက္ျမက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ နိုင္ငံရဲ့ နိုင္ငံေရး၊

စီးပြားေရး ျဖစ္ထြန္း တိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရာမွာ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ မေအာင္ျမင္ျခင္းဟာ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရား စြမ္းေဆာင္ရည္ ထိေရာက္ ထက္ျမက္မႈ အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ ေခတ္စနစ္ သစ္တစ္ ရပ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာမွာလည္း ေရွးယခင္ အေတြးအျမင္ လုပ္နည္း အတိုင္း ေဆာင္ရြက္လို႔ မရေတာ့ဘဲ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိမယ့္ နိုင္ငံေရး အျမင္၊ စီးပြားေရးအျမင္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအျမင္၊ လူမႈေရးအျမင္မ်ားနဲ႔ က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ လုပ္ေဆာင္ ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ျပည္သူေတြက ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရ အဖြဲ႕အစည္းအေနနဲ႔ေရာ၊ ျပည္သူမ်ားရဲ့ အခြန္ဘ႑ာနဲ႔ ျပည္သူ႔ဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ့ နိုင္ငံဝန္ထမ္းအားလုံးကို ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ရွိတဲ့ သန္႔ရွင္းတဲ့ အစိုးရ ( Good Governance, Clean Government ) ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၿပီး နိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ လူမႈေရး ကိစၥအဝဝမွာ ျပည္သူလူထု အတြက္ ျပည္သူလူထုဗဟိုျပဳ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ မွာၾကား တိုက္တြန္းခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

သို႔ရာတြင္ ျပည္သူ လူထုနဲ႔ ထိေတြ႕ ေနတဲ့ ဌာန ဆိုင္ရာ နဲ႔ ၿမိဳ႕နယ္၊ ရပ္ေက်း အဆင့္ အထိ အဆင္ မေျပမႈ မ်ားစြာ ရွိေနတဲ့ အျပင္ အခ်ိဳ႕ ေနရာ ေဒသ၊ ဌာနေတြမွာ -


- ျပည္သူ လူထု သေဘာထား ဆႏၵနဲ႔  ျပည္သူ လူထုရဲ့ အသံကို နားမ ေထာင္ဘဲ မတိုင္ ပင္ဘဲ မိမိတို႔ သေဘာ အေလ်ာက္ ေဆာင္ရြက္ ေနျခင္း၊

- မိမိတို႔ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိျခင္း၊ ျပည္သူလူထု က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ သိေအာင္ ခ်ျပမႈ မရွိျခင္း၊

- ျပည္သူ လူထုက သိလို၍ ေမးျမန္းျခင္းနဲ႔  ျပည္သူ လူထုရဲ့ လိုအပ္ခ်က္ ေတာင္းဆိုျခင္း မ်ားအေပၚ တာဝန္ယူ ေျဖရွင္း ေပးမႈ မရွိျခင္း၊

- က႑ အလိုက္၊ ဌာနဆိုင္ရာ ဥပေဒ လုပ္ထုံး လုပ္နည္း မ်ားနဲ႔ ေဒသႏၲရ အလိုက္ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္း လုပ္ထုံး လုပ္နည္း မ်ားနဲ႔ အညီ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ လုပ္ကိုင္မႈ မရွိျခင္း၊

- ထိုသို႔ ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္မႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ အဂတိ လိုက္မႈ၊ လာဘ္ေပးလာ ဘ္ယူမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚျခင္း၊

- အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားသည္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ လၽွင္ျမန္ ေခ်ာေမြ႕မႈမရွိဘဲ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာ၍ အခက္ အခဲမ်ား ေတြ႕ရွိ ေနျခင္း၊

- စီမံခန္႔ခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစြမ္းရည္ က်ဆင္းေနျခင္း၊

စတဲ့ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ရွိတဲ့ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရရဲ့ အဂၤါရပ္မ်ား၊ အရည္ အေသြးမ်ား ခ်ိဳ႕ယြင္း အားနည္း ေနတာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ထိုသို႔ အားနည္းမႈ မ်ားေၾကာင့္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္တြင္ ျပည္သူႏွင့္ ထိေတြ႕ ေျဖရွင္းနိုင္စြမ္းမရွိသည့္ ျပႆနာမ်ား၊

အခ်ိဳ႕ေဒသတြင္ ရပ္ကြက္ေက်းရြာ အဆင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ျပည္သူမ်ားက လိုလားႏွစ္သက္ျခင္း မရွိသည့္ အေျခအေနမ်ား ေပၚေပါက္တာကို ေတြ႕ရွိရတဲ့အတြက္ ေအာက္ေၿခ ရပ္ေက်း အဆင့္မွ အထက္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အထိ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲသင့္သည္မ်ားကို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲသြားဖို႔ လိုအပ္လာပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အစိုးရဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ့ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကို နိုင္ငံေတာ္ ဖြံ့ၿဖိဳး တိုးတက္မႈအတြက္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး မဟာဗ်ဴဟာ တတိယအဆင့္ လုပ္ငန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရာမွာ ျပည္သူဗဟိုျပဳ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး မဟာဗ်ဴဟာနဲ႔အညီ ျပည္သူ႔ဝန္ကိုေဆာင္ေသာ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ရပ္ေက်းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အထိ ပုဂၢိဳလ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာ အေတြးအျမင္၊

အမူအက်င့္၊ လုပ္ပုံလုပ္နည္းမ်ား ေျပာင္းလဲျခင္း လုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္သလို အစိုးရ အဖြဲ႕အစည္း ယႏၲရားရဲ့ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပုံ ေျပာင္းလဲျခင္း ကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ အေတြးအျမင္၊ အမူအက်င့္၊ လုပ္ပုံလုပ္နည္းမ်ား ျပင္ဆင္ ရာမွာ ေခါင္းေဆာင္မႈေနရာေတြမွာ တာဝန္ယူၾကရတဲ့ ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး အဆင့္ကအစ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး အဆင့္အထိ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း အဂၤါရပ္နဲ႔ ညီညြတ္ေအာင္ ျပဳမူ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ဖို႔နဲ႔ ျပည္သူေတြ အားကိုးယုံၾကည္ စိတ္ခ်ရေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ ေျပာၾကား လိုပါတယ္။

ယခု ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေသာ နိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားနဲ႔အတူ ဒီမိုကေရစီ ေဖာ္ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို မိမိတို႔ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးစီ၏ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးႏွင့္ အရည္အခ်င္းမ်ား ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္သကဲ့သို႔ မိမိတို႔ ဝန္ထမ္းအဖြဲ႕အစည္း အသီးသီး၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမႇင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း အာ႐ုံစိုက္ လုပ္ေဆာင္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ တစ္ရပ္တြင္ အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ ေကာင္းဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ ထြန္းကားေရးနဲ႔ တိုင္းျပည္ဖြံ့ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ ျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္းပါဝင္ ေဆာင္ရြက္လာနိုင္မယ့္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ လုပ္ကိုင္မႈကို ေျပာင္းလဲသြားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုမွာ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးနဲ႔ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ား၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖ၊

လူမႈေရး စီးပြားေရး လူထုလူတန္းစား ကိုယ္စားလွယ္ပါဝင္တဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ရဲ့ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး၊ လုံျခဳံေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ စီးပြားေရး၊

လူမႈေရး စသည့္ အေရးအရာကိစၥ အရပ္ရပ္အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မတီ ေအာက္မွာ ဆပ္ေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္ရဲ့ အေရးအရာကိစၥအားလုံးကို ၿမိဳ႕နယ္ ေကာ္မတီအစည္းအေဝးျဖင့္ စုေပါင္း ေဆြးေႏြး၊ စုေပါင္းဆုံးျဖတ္၊

စုေပါင္းဦးေဆာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သည့္ စနစ္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္ သြားေစ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ခရိုင္ေကာ္မတီ အဆင့္မွာလည္း အလားတူ ေဆာင္ရြက္သြားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရပ္ကြက္ေက်းရြာအဆင့္မွာ ရပ္ကြက္ေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးမ်ား ခန္႔ထားၿပီးလၽွင္ အျခား ရပ္ကြက္ ေက်းရြာ လူႀကီးမ်ား ေရြးခ်ယ္ပူးေပါင္း ပါဝင္တဲ့ ရပ္ကြက္ေက်းရြာေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းၿပီး စုေပါင္းေဆြးေႏြး တိုင္ပင္ ဆုံးျဖတ္၊

အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္တဲ့စနစ္ ဆက္လက္ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ မွသာ ေရွးယခင္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ တည္း အဆုံးအျဖတ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ ျပည္သူလူထု မလိုလားတဲ့ ျပႆနာ ေတြ ေလ်ာ့နည္းလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားအေနနဲ႔ ေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းမႈ အဆင့္ဆင့္ ခိုင္မာ ေကာင္းမြန္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔နဲ႔ ေဆာင္ရြက္မႈ ကိစၥမ်ားမွာ ဥပေဒနဲ႔အညီ ျဖစ္ေရး စီမံေဆာင္ရြက္သြားရန္ မွာၾကား လိုပါတယ္။

ျပည္သူလူထုရဲ့ စားဝတ္ေနေရးနဲ႔ လူေနမႈအဆင့္အတန္း ျမင့္မားေရး၊ ၿမိဳ႕နယ္ေက်းရြာ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေဆာင္ရြက္ ရာမွာ ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္ သာယာေရးလုပ္ငန္းဟာ အထူး အေရးႀကီးတဲ့ အတြက္ အစိုးရဌာ နဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသက္သက္ျဖင့္ ျပည္သူ႔ဆႏၵနဲ႔အညီ ျပည္သူ႔လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းရာမွာ အားနည္း ခ်က္မ်ား ရွိနိုင္ပါတယ္။ ၁၈၉၈ ခုႏွစ္၊ ျမန္မာနိုင္ငံ အက္ဥပေဒ အမွတ္ ၃ အရ ျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ ျမဴနီစီပါယ္ အက္ဥပ ေဒဟာ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္အထိ တည္ရွိခဲ့ၿပီး၊

ျမဴနီစီပါယ္ေကာ္မတီမွာ ျပည္သူလူထု အတြင္းက ေရြးေကာက္ တင္ေျမာက္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားနဲ႔ စည္ပင္ သာယာေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သလို၊ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွာ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီကို ၿမိဳ႕နယ္ လူထုအတြင္းက ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ ပါဝင္ဖြဲ႕စည္းမႈနဲ႔ သီးျခားရပ္တည္ၿပီး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္နိုင္ေအာင္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား ေလ့လာသုံးသပ္ ျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ မွာၾကားလိုပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စု အစိုးရဝန္ႀကီးဌာနမ်ား အေနနဲ႔လည္း ဥပေဒ လုပ္ထုံး လုပ္နည္းမ်ား ေျဖေလၽွာ့ၿပီး ႐ုံး လုပ္ငန္း စနစ္ ျမန္ဆန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း တို႔အျပင္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ေလ်ာ့နည္း သက္သာေစရန္ ေဆာင္ရြက္ ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

နိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း စီးပြားေရးဆန္ဆန္ ေဆာင္ရြက္နိုင္ရန္ ဦးစီးဌာန၊ ဘုတ္၊ ေကာ္ပိုေရး ရွင္း ဖြဲ႕စည္းမႈ၊ ျပင္ဆင္ ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္း ေဆာင္ရြက္ သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဌာနအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းစပ္ညႇိႏွိုင္းမႈ အားနည္းေနျခင္းကို အစိုးရအဖြဲ႕ က႑အလိုက္ ေကာ္မ တီ (Cabinet Committee) မ်ား ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေဆြးေႏြးညႇိႏွိုင္း ဆုံးျဖတ္ျခင္းျဖင့္ မူဝါဒခ်မွတ္မႈမ်ား ခိုင္မာ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစိုးရအၾကား ေပါင္းစပ္ညႇိႏွိုင္းမႈ အားနည္း ေနျခင္းကို ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒနဲ႔အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ ခြဲေဝအပ္ႏွင္းမႈကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားက တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ ရမယ့္ လုပ္ငန္းမ်ားနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္ မ်ားက တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို စနစ္တက် ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ျခင္း မ်ားကိုလည္း ပိုမို ထိေရာက္ မည့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား သတ္မွတ္လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ပါတယ္။

အလားတူ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္း၊ ေဒသမ်ား၊ ခရိုင္အဆင့္၊ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ စသည့္ အဆင့္ဆင့္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာ ခြဲေဝပိုင္းျခားမႈကို သတ္မွတ္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ား အေနနဲ႔ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထုံး လုပ္နည္း မူေဘာင္မ်ား စီမံ ထိန္းသိမ္း မႈကို အဓိကထား၍ တာဝန္ခံ ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာ ျဖစ္ၿပီး၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားကေတာ့ ေဒသမွာ ရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းအဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးကို ႀကီးၾကပ္ ကြပ္ကဲ၍ လုံျခဳံေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရး၊ ျပည္သူတို႔ရဲ့ လူမႈ စီးပြားေရး ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ကိစၥအဝဝအတြက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၅၆ တြင္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရသည္ မိမိ တိုင္းေဒ သႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အတြင္း တာဝန္ထမ္းေဆာင္လ်က္ရွိေသာ နယ္ဘက္ ဝန္ထမ္း အဖြဲ႕ အစည္း မ်ား၏ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုလည္း ဥပေဒႏွင့္အညီ ႀကီးၾကပ္ျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္း၊ ေပါင္းစပ္ ညႇိႏွိုင္း ေပးျခင္း ျပဳနိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားၿပီးျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဥပေဒႏွင့္အညီ တိက်စြာ လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ သြားၾကဖို႔ မွာၾကား လိုပါတယ္။

အစိုးရဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေဆာင္ ရြက္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္သည္ ယေန႔ မိမိတို႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ ေနေသာ နိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊

ဒီမိုကေရစီ အေလ့အက်င့္မ်ား ရွင္သန္လာေရးအတြက္ အဓိကအခန္းက႑မွ ေန၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဌာနအသီးသီးတြင္ ပါဝင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ ဝန္ထမ္း အသီးသီး တို႔၏ နိုင္ငံေရး ေစတနာမွန္ကန္စြာႏွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္နိုင္ၾကရန္ အေလး အနက္ တိုက္တြန္း လို ပါတယ္။

ယေန႔ အခ်ိန္အခါဟာ နိုင္ငံသား တစ္ဦးခ်င္းစီ အေနနဲ႔ လည္းေကာင္း၊ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း အသီး သီးအေနနဲ႔ လည္းေကာင္း၊ နိုင္ငံေရး ပါတီအားလုံး အေနနဲ႔ လည္းေကာင္း က်ရာက႑မွ စိတ္ရင္း ေစတနာ ေကာင္းျဖင့္ လုပ္ေဆာင္နိုင္မယ္ ဆိုရင္ မိမိတို႔ ၾကဳံေတြ႕ေနရတဲ့ အခက္အခဲ၊ စိန္ေခၚမႈ အားလုံးကို ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္လႊားနိုင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတဲ့ အနာဂါတ္ ျမန္မာနိုင္ငံသစ္ကို ေမၽွာ္မွန္းနိုင္မွာ ျဖစ္ပါ တယ္။


နိဂုံးခ်ဳပ္အားျဖင့္ -

နိုင္ငံ တကာက ျမန္မာနိုင္ငံ အေပၚမွာ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ရွိ မရွိ တိုင္းတာခ်က္ စံမ်ားအရ မ်ားစြာ အားနည္းေနတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ ျဖစ္ထြန္း တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ရမယ့္ အခ်က္မ်ားအနက္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ တားဆီး ထိန္းသိမ္းၾက ပါလို႔ မွာၾကားလိုပါတယ္။

တားဆီး ထိန္းသိမ္းရာမွာ လာဘ္ေပးသူေရာ၊ လာဘ္ယူသူပါ တာဝန္ရွိတဲ့ အေလ်ာက္ အမ်ိဳးသား အက်င့္ စာရိတၱ မထိခိုက္ေအာင္ ျပည္သူမ်ားအားလုံး ပါဝင္ ထိန္းသိမ္းေပးၾကပါလို႔ ပန္ၾကား လိုပါတယ္။

ျပည္သူ႔ဘ႑ာ၊ လစာ ရယူၿပီး ျပည္သူ႔ဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ၾကတဲ့ နိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း၊ နိုင္ငံ့သားေကာင္းမ်ား အေနနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓါတ္နဲ႔ တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဌာနခ်င္း ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ၾက ေဆာင္ရြက္ၾကၿပီး တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးဂုဏ္သိကၡာကို ျပန္လည္ ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရား တစ္ခုလုံး ျပန္လည္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ စိတ္ဓါတ္ ေကာင္းေကာင္း၊ စည္းကမ္း ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ နိုင္ငံအက်ိဳး၊ ျပည္သူ႔အက်ိဳးကို ေစတနာ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ မႈစနစ္ ရွိတဲ့ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရ ျဖစ္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ၾကပါ လို႔ တိုက္တြန္းရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္ လိုက္ပါတယ္။





သမၼတ႐ုံး website မွကူးယူေဖာ္ျပသည္။

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္