သၽွမ္းျပည္ (ေျမာက္ပိုင္း) နမၼတူႏွင့္ မိုးမိတ္ၿမိဳ႕နယ္ တစ္ဝိုက္မွ သစ္မ်ားကို နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕နယ္မွ တဆင့္ ျဖတ္သန္း ၍ တ႐ုတ္ နယ္စပ္သို႔ တရားမဝင္ သယ္ယူေနရာ အဆိုပါသစ္ေမွာင္ခိုသမားမ်ားထံမွ အာဏာ ပိုင္ မ်ား ၀င္ေငြရေနေသာ္လည္း ေဒသခံ မ်ား အတြက္ အက်ိဳးမရွိဟု နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕နယ္ မုံးဝီးရြာ ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္ ။
ေန႔စဥ္ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ တ႐ုတ္၏ သစ္လုံးတင္ကားႀကီးမ်ား
ေန႔စဥ္ သစ္ကားအစီးေရ ၂၀ ခန႔္ နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕နယ္ မုံးဝီးေက်းရြာလမ္းအတိုင္း ျဖတ္သန္း၍ တ႐ုတ္နယ္စပ္ ေနာင္ေတာင္းၿမိဳ႕ သို႔ သယ္ယူေနရာ သစ္ကားတစ္စီးလၽွင္ က်ပ္ေငြ ၁၀ သိန္းခန႔္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္ မ်ားက ေကာက္ခံေနေၾကာင္း ေဒသ ခံမ်ားကဆိုသည္။
အဆိုပါ ၀င္ေငြမ်ားကို အာဏာပိုင္အဆင့္ဆင့္က အခ်ိဳးက် ခြဲေဝယူၾကၿပီး သစ္ကားမ်ား ျဖတ္သန္း သြားလာ မွုေၾကာင့္ ပ်က္ စီးသြားေသာ လမ္းမ်ားကိုမူ ျပဳျပင္ေပးျခင္း မရွိေၾကာင္း မုံးဝီးရြာခံတစ္ဦးက သၽွမ္းသံေတာ္ ဆင့္ သို႔ ေျပာသည္ ။
“သစ္ေတြက မုံးဝီးကိုျဖတ္ၿပီး နမ့္ခမ္းဘက္ကို တက္သြားတာ။ မုံးဝီးမွာဆိုရင္ သစ္ကားတစ္စီးကို ၁၀ သိန္းေကာက္ တယ္။ တစ္ရက္ကို အနည္းဆုံး အစီး ၂၀ ေလာက္ျဖတ္တယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာ ပိုင္ေတြက သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ေငြျဖစ္သြား တာေပါ့ေနာ္။ သစ္ကားျဖတ္လို႔ ပ်က္သြားတဲ့လမ္းေတြက်ေတာ့ မျပင္ေပး ဘူး။ ေဒသခံေတြအတြက္ကေတာ့ ဘာမွ အက်ိဳး မရွိဘူး ” ဟု သူက ဆိုသည္ ။
မိုးရြာ ပါက လမ္းမ်ားပ်က္စီးၾကသည္ကိုေတြ႕ရစဥ္
၄င္းသစ္ေမွာင္ခိုကားမ်ားထံမွ ေငြေတာင္းယူေနသည္ ဆိုသည့္ အေပၚ နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာ ပိုင္ႏွင့္ နီးစပ္သူ တစ္ဦးက ယခုလို တုန႔္ျပန္ ေျပာဆိုသည္ ။
“သစ္ကား ေတြျဖတ္ေနတာေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပိုင္ေတြ ေငြေတာင္းတယ္တာ မရွိဘူး။ လမ္း ေတြပ်က္လို႔ မျပင္ဘူးဆိုတာလည္း ဒီလမ္းေတြက နိုင္ငံေတာ္က ေဖါက္ထားတဲ့ လမ္းေတြ မဟုတ္ ဘူးေလ။ သစ္ေမွာင္ခို သမားေတြ သူ႔ဟာသူ ေဖါက္ထားတဲ့လမ္းေတြပဲ ။ ေဒသခံေတြကမွ ပိုေတာင္ အက်ိဳးရွိ ေသးတယ္။ လမ္းမွာေစ်း ေရာင္းၾက တယ္ဗ်ာ။ သစ္ကယ္ရီသယ္ၾကတယ္ဗ်ာ ။ အဲလိုေတာ့ ရွိပါတယ္” ဟု အဆိုပါ နီးစပ္သူက ဆိုသည္ ။
ႏွစ္စဥ္ ပြင့္လင္းရာသီေရာက္တိုင္း ကခ်င္ျပည္နယ္ ၊ စစ္ကိုင္းတိုင္း ၊ မႏၲေလးတိုင္းႏွင့္ သၽွမ္းျပည္ (ေျမာက္ပိုင္း) အတြင္းမွ သစ္မာမ်ား တ႐ုတ္နယ္စပ္ဘက္ တရားမဝင္သယ္ယူေလ့ရွိေၾကာင္း သိရသည္ ။
Credit to : သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္
0 comments:
Post a Comment