Thursday, July 12, 2012

ျမန္မာလား ဗမာလား

Posted by drmyochit Thursday, July 12, 2012, under | No comments


သခင္လား ကၽြန္လား

                 ဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ ဆိုတာ ျပည္ေထင္စုသားလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒလို႔ ေျပာတာလား
(၁) က်ည္လာေရာင္းသူမ်ား ေက်းဇူးပါ။

ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲ ညူကလီယာဗံုးတစ္လံုးကို တိုင္းျပည္နာမည္ဟာ Burma ပါလို႔ တစာ စာ ေစာဒကတက္ေနသူေတြကိုယ္တိုင္ လာထည့္ေပးသြားတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္ ၅ ရက္ေလာက္ ရွိသြားၿပီ။ ကၽြန္ေတာလဲ ဗာဟီရေလးေတြ မ်ားေနတာနဲ႔ ကဲကဲ ချမာမ်ား ေနာက္ဆံုးအီးတစ္ခ်က္ မထြက္ခင္ စိတ္ကူးယဥ္ၾကပါေစဆိုၿပီး လႊတ္ေပးထားလိုက္ပါတယ္။ ခုေတာ့ ဒီဗံုးႀကီးကို ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာလဲ မထား ခ်င္တဲ့အတြက္ သူတို႔ဖက္ကိုပဲ လွမ္းပစ္ေပးလိုက္ပါၿပီ။ ဗံုးႀကီးကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ နီနီရဲရဲ ႀကီး၊ ေလဘယ္က သံုးေၾကာင္းနဲ႔။ ေပါက္မယ္ တကဲကဲ၊ အဲဒါက

ဗမာျပည္သည္ ဒို႔ျပည္
ဗမာစာသည္ ဒို႔စာ
ဗမာစကားသည္ ဒို႔စကား

က။    ဗမာျပည္သည္ ဒို႔ျပည္လို႔မယံုတဲ့အတြက္ ကရင္က လက္နက္စြဲကိုင္ ပုန္ကန္တယ္၊ ခုထိမၿပီးေသး။
ခ။ ဗမာျပည္သည္ ဒို႔ျပည္လို႔မယံုတဲ့အတြက္ ၁၉၄၇ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒမွာ ခြဲထြက္ ခြင့္ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းေပးခဲ့ရတယ္။ ရွမ္းနိုင္ငံေတာ္ဆိုတာေတာင္ လြန္ခဲ့ေသာ ၄ / ၅ႏွစ္က ေထာင္ ၾကေသးတယ္။
ဂ။ ရခိုင္ေတြကလဲ တစ္ေလ်ာက္လံုး လက္နက္ကိုင္သူေရာ မကိုင္သူပါ ျမန္မာေတြ ဗမာေတြေအာက္က လြတ္ေျမာက္ေရး၊ ရခုုိင္ဘုရင့္သမတႏိုင္ငံေတာ္ထူေထာင္ေရး လုပ္ေန ေျပာေနၾကတယ္။
ဃ။ ကခ်င္ေကာ ထူးပါသလား။ မထူးပါ။ ဗမာနဲ႔ စကားေကာ ယဥ္ေက်းမႈေကာ ကိုးကြယ္မႈပါမတူပါ၊ ခြဲထြက္ ရမယ္ဆိုတဲ့သူေတြ ရွိပါတယ္။
င။ မြန္ဆိုတာ ျမန္မာေတြ/ဗမာေတြ စာပီပီျပင္ျပင္မရွိခင္က သူတို႔ဘာသာစကားကိုငွားၿပီး သံုးရတာ အသိ ဆံုးသူေတြပါ။ သူတို႔က လူနည္းစုမို႔ ခြဲစကားမေျပာေပမဲ့ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဗမာလို႔ မခံယူပါ။ ဗမာစကားကို မြန္စကားလို႔ လံုးဝလက္မခံပါ။
စ။ ဗမာစာသည္ ဒို႔စာမဟုတ္တဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသာလူဦးေရမ်ားၿပီး စာစကားဖြံ႕ၿဖိဳးသူေကာ မဖြံ႕ၿဖိဳးသူပါ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားနဲ႔ သင္ၾကားခြင့္ျပဳေရး ခ်က္ျခင္းေပး ေတာင္းေ နတာ ၾကာၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္ ကာတြန္းမဆြဲတတ္လို႔ ဆြဲတတ္သူေတြ ကူညီခ်င္ရင္ ေဟာဒီပံုကေလး ဆြဲတင္ေပးစမ္းပါ။ တိုင္းရင္းသားဝတ္စံုေတြနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု ေက်ာက္တိုင္ကို ရံလိုက္ပါ။ ၿပီးရင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးက ဗမာစာသည္ ဒို႔စာလို႔ တိုင္သံေပးလိုက္ပါ၊ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းၿပီးေပါ့။ တိုင္းရင္းသားေတြက သူ႕ကိုဝိုင္းၾကည့္ၿပီး တံု႔ဆိုင္းေနတဲ့ပံု၊ ေနာက္တစ္ပံုမွာ က်န္တဲ့ျပည္ေထာင္စုသားေတြက ရွမ္းဆိုရင္ ရွမ္းစာသည္ ဒို႔စာ၊ မြန္က မြန္စာသည္ ဒို႔စာ၊ ရခိုင္က ရခိုင္စာသည္ ဒို႔္စာ၊ ခ်င္းက ခ်င္းစာသည္ ဒို႔စာ၊ ကရင္က ကရင္စာသည္ ဒို႔စာ ကယားက၊ ပေလာင္က၊ ပအိုဝ္းက . . . . . .စသည္ . . . . စသည္ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း ေအာ္တဲ့ပံု။

(၂) ဘယ္လိုျဖစ္လို႔ Burma ရတာပ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းသူျပည္သားေတြထဲမွာ ကုလားကို အေဖေခၚခ်င္သူ ေတာ္ခ်င္သူ ဒီေလာက္ မ်ားလိမ့္မယ္လို႔ အစက ကၽြန္ေတာ္မထင္မိ၊ မတြက္မိဘူးဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က အားလံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔လို သခင္ စိတ္ကေလးေတာ့ ရွိလိမ့္မယ္ေအာက္ေမ့တာ။ Burma ကို တရားဝင္ေအာင္လုပ္ခ်င္ေတာ့ကာ ဗမာကို တိုင္းရင္းသားအားလံုးနဲ႔ဆိုင္ေအာင္လုပ္ၾကရတယ္။ ဒီမွာတင္ ကုလားျပည္ရဲ႕ အေရွ႕ျခမ္း ျဗဟၼပုၾတျမစ္ အေရွ႕ဖက္မွာေနတဲ့သူေတြကို အေနာက္ဖက္ျခမ္းမွာေနတဲ့ ကုလားေတြက ဘရမာ (ျဗဟၼာ) လို႔ ေခၚသတဲ့။ ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္ဟာ ဆြဲဆန္႔ၾကည့္ရင္ ပေဝသဏီကတည္းက ကုလားပိုင္ ရပ္ကြက္တစ္ကြက္၊ တစ္ခ႐ိုင္၊ တိုင္းတစ္တိုင္းပံုေရာက္သြားပါေလေရာ။ ေၾသာ္ ျဖစ္မွျဖစ္ရေလေနာ္၊ ကုလားေပး တဲ့နာမည္ႀကိဳက္ လိုက္ပံုမ်ားေတာ့၊ အဲဒီကေန ဆက္လိုက္ေတာ့ ကုလားျဖဴကေပးတဲ့နာမည္က ပိုမပစ္ႏိုင္စရာ ခ်ည္းျဖစ္သြားတာေပါ့ဗ်ာ။ အင္း၊ နားလည္ပါတယ္ နာလည္ပါတယ္။ ဆက္စပ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ရွင္းသြား ပါတယ္။ ဟဲ ဟဲ။

ေနာက္တစ္ေယာက္ကလဲ ေျပာေသးတယ္၊ ဗမာ ဆိုတာ ကုလားေပးတဲ့နာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူက Burma ကို ပိုသေဘာက်တဲ့လူဗ်ာ၊ နာမည္ေမ့သြားတယ္ဗ်ာ၊ အဲ၊ သူ ေျပာတာက အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္ ကို ျမန္မာျပည္ တစ္ဝက္ေလာက္ေရာက္သြားေတာ့ အလုပ္သမားလိုအပ္မႈအရ အိႏၵိယကေနၿပီး ေသာက္ေ သာက္လဲ ကုလားေတြကို ေခၚသြင္းရတယ္။ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာမွာ ကုလားေတြ မဲမဲလႈပ္ (သဲသဲမလႈပ္) ဆိုပဲ။ အဲဒီကုလားေတြက ျမန္မာေတြကို ဗရမာလို႔ ေခၚတယ္။ ဒါနဲ႔ ဒီအသံုးဟာ ခပ္ျ မန္ျမန္ပဲ ေပါက္သြားတယ္၊ ျမန္မာေဝါဟာရကိုေတာင္ လႊမ္းမိုးသြားတယ္။ အဲဒီကေန ေန႔တ ဓူဝအသံုးျဖစ္လာတယ္။ ျမန္မာနဲ႔ အလဲအလွယ္ သံုးလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ တရားဝင္သံုးတဲ့အခါမွာ ခန္႔ျငား တဲ့ ျမန္မာဆိုတာကိုပဲ အသံုးမ်ားတယ္ စသျဖင့္ ရွင္းထားတယ္ဗ်။

(၃) အလာပ သလာပနဲ႔ မဂၤလာစကား တရားဝင္စကား မတူ

မွတ္ထားပါ၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကေန တျခားသူမ်ားရဲ႕နိုင္ငံကို ကိုယ္အာေတြ႕သလို ေခၚၾကတယ္၊ ဒါကို ဘယ္သူမွ မကန္႔ကြက္ဘူး။ သာမာန္အားျဖင့္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ တရားဝင္အခန္းအနားေတြ၊ တိုင္းျပည္ကို ကိုယ္စားျ ပဳၿပီးေျပာၿပီဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီႏိုင္ငံကတရားဝင္ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ နာမည္သာလ ွ်င္ တရားဝင္နာ မည္ျဖစ္ကုန္ၾကရတာပါပဲ။ အဂၤလိပ္ပဲေခၚေခၚ၊ ၿဗိတိန္ပဲ ေခၚေခၚ ယူေက ယူနိုက္တက္ကိးန္ဒမ္ ဘာ ပဲေခၚေခၚ တရားမဝင္ေျပာတဲ့အခါ ႀကိဳက္တာနဲ႔ ေခၚေျပာ၊ ကုလားျဖဴ၊ ေမ်ာက္ျဖဴ (ႏွိမ့္ခ်) ပဲ ေခၚေခၚ ေခၚနိုင္တယ္။ တရားဝင္ေျပာရင္ ကုလမွာ စာရင္းေပါက္တဲ့နာမည္နဲ႔ ေခၚေပါ့။ ဟုတ္ဖူးလား။ အဲဒီနိုင္ ငံေတြကလဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေျပာတဲ့အခါ သူတို႔ႏိုင္ငံမွာ သူတို႔ အာ လ ွ်ာနဲ႔ သဟဇာ တျဖစ္ သလို ေခၚၾကေပါ့။ တရားဝင္အခန္းအနားဆိုရင္ေတာ့ ကုလမွာ မွတ္ပံုတင္ထားတဲ့နာမည္ကို သံုးၾက။

ဂ်ပန္ေတြက အေမရိကန္ကို ေဘးကိုကု၊ တ႐ုပ္ကို ခ်ဴးကိုကု၊ ကိုးရီးယားသမတနိုင္ငံကို ခန္းကိုကုု၊ ဒီမို ခရက္တစ္ ကိုးရီးယား ကိုေတာ့ ခိတခ်ိဳဆင္တဲ့။ ကာယကံရွင္တိုင္းျပည္ေတြကေတာ့ မသံုးဘူး၊ ဂ်ပန္ေတြက ကိုယ့္တိုင္းျပည္ထဲမွာ အဲလိုေခၚတယ္ သံုးတယ္ ျပႆနာမရွိပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ဂ်ပန္ေတြ အေမရိကားေရာက္တဲ့အခါ ေဘးကိုကုလို႔မသံုးပါဘူး၊ အေမရိကားလို႔ ေျပာတယ္၊ ယူႏိုက္တက္စတိတ္ေအာ့ဖ္အေမရိကားသံုးတယ္၊ သူ႕ေနရာနဲ႔သူေပါ့။ သူတို႔ႏိုင္ငံကိုလဲ သူတို႔လက္ခံထားတဲ့ ဂ်ပန္လို႔ပဲေျပာတယ္။ ျပင္ပမွာေပါ့။ ကိုယ့္ျပည္ကို ျပန္ေရာက္ရင္ေတာ့ ဘယ္ရမလဲဗ်ာ၊ နိဟြန္းေပါ့။ သံၿပိဳင္ အားေပးတဲ့ တိုင္သံေတြမွာက်ေတာ့ ျမန္မာေတြက ဗမာကို ေရြးသလိုေပါ့ဗ်ာ၊ နိဟြန္းကလဲ နိပြ န္းတဲ့ဗ်။ ေအာ္ၾကည့္ဗ်ာ၊ နိဟြန္း နိဟြန္း . . .နိဟြန္း က မမိုက္ဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အသံမာတဲ့ နိပြန္း နိပြန္း ဆိုတဲ့ နိပြန္းလုပ္ထဲ့လိုက္တယ္။

(၄) ျမန္မာဆိုတာ ဖိုးဖြားအေမြ
ျမန္မာေတြက ဗမာလုပ္ၿပီး ျမန္မာကို အားလံုးကို လွဴဒါန္းတာ



ျမန္မာဆိုတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖိုးအဖြားေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔လက္ထဲအေရာက္ သယ္ေဆာင္ အေမြေပးသြားတဲ့ နာမည္ပါ။ ကာလတစ္ေလ်ာက္ သမိုင္းဆရာႀကီးေတြေျပာတဲ့ ̔မိယင္ ̔ ̔မရမာ ̔ ̔ျမန္မာ ̔ အေျပာင္းအလဲေတြကေတာ့ ဘာသာေဗဒသမိုင္းပညာရွင္မ်ားရဲ႕အရာျဖစ္တဲ့အတြက္ ထားခဲ့ပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ မ နဲ႔ ဗ က ဝဂ္တစ္ခုထဲမွာပါတဲ့အတြက္ ကာလေရႊ႕ေလ်ာတဲ့အခါမွာ မ က ဗ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္ ဆိုတာ ကေလးကိုေတာ့ မ ွ်ထားပါရေစ။ တကယ္လို႔ ဗမာကို တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုတစ္ခု နာမည္နဲ႔ ယူရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္က ကုလားေပးလို႔မဟုတ္ ကာလေရြ႕ေလ်ာလို႔ မ က ဗျဖစ္သြားတဲ့ ဆင္းသက္ပံုကိုပဲ ႏွစ္သက္စြာ လက္ခံမွာျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာပဲေျပာေျပာ ဗမာလို႔ပဲညႊန္းညႊန္း လူမ်ိဳးက တစ္မ်ိဳးထည္းပါ၊ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု တေလ်ာက္လံုး လက္ခံယံုၾကည္တဲ့အတိုင္း၊ ျမန္မာနဲ႔ ဗမာဟာ အတူတူပါ။ အဲလို နာမည္ ၂ မ်ိဳးစ လံုးပိုင္ထားတဲ့အတြက္ ျပည္ေထာင္စုကို ပိုၿပီး သမိုင္းရွိ (ေက်ာက္စာ) တဲ့ ျမန္မာကိုေပးၿပီး၊ ဗမာကိုေတာ့ ဒို႔က တိုင္းရင္းသားအမည္အေနနဲ႔ သံုးၾကတာေပါ့ဆိုတာဟာ ဘာ ေကာက္က်စ္မႈမွမပါပါဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လဲ ဒီလိုပဲ သံုးသလို ဦးနဳလဲ ဒီေနာက္ကို လိုက္ခဲ့တယ္၊ ဦးေနဝင္းလဲ ဆက္လက္အေမြခံတယ္။ ျမန္မာဟာ တိုင္းရင္းသား အားလံုးရဲ႕ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ရွိတဲ့အျပင္ ခန္႔ျငားတဲ့သမိုင္း (အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ ၾသဇာလႊမ္းခဲ့တယ္၊ မဏိပူ၊ ကသည္းကို ပိုင္ခဲ့တယ္) ရွိခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီတိုင္းျပည္ရဲ႕နာမည္ကို တျခား နာမည္သစ္မရွာပဲ ျမန္မာလို႔ေခၚတာကို ဘယ္တိုင္းရင္းသားကမွလဲ မကန္႔ကြက္ခဲ့ပါဘူူး။

အဂၤလိပ္က ျမန္မာျပည္ကို သိမ္းစဥ္က အခုထက္ေတာင္ အနည္းငယ္က်ယ္ဝန္းတဲ့ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံ (ကုန္းေဘာင္ေရႊျပည္) ကို ျမန္မာေတြ လက္လႊတ္ခဲ့ရတာပါ။ လြတ္လပ္ေရး ခရီးတစ္ေလ်ာက္လံုး လဲ ျမန္မာေတြကပဲ တိုင္းရင္းသားေတြထဲက မ်ိဳးခ်စ္ေတြကို စည္း႐ံုးၿပီး ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ အဂၤလိ ပ္လက္ေအာက္က လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တိုက္ၾကေတာ့ အဂၤလိပ္ဖက္ကေနတိုက္ခဲ့တဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြ မနည္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြထဲမွာလဲ အိမ္ၾကက္ျခင္း အိုးမဲသုတ္ၿပီး အတိုက္ခံ ခဲ့ရတာကို ေကာင္းေကာင္းနားလည္တဲ့ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြရွိပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မပီျပင္ေသး တာအပထား (ဒါက ဆက္လုပ္ရမွာ) ျပည္ေထာင္စုဘဝနဲ႔သြားဖို႔ က်ေနာ္တိုု႔ရဲ႕ ဖိုးဖြားေတြက မေမ ွ်ာ္အျမင္ရွိရွိ ေရြးခ်ယ္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္တယ္။

ဒါကို မေက်ႏိုင္မခ်မ္းနိုင္နဲ႔ ဗမာကမွ အားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳတယ္ဆုုိရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ေရးသြားတဲ့ ၁၉၄၇ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒမွာလဲ ျပည္ေထာင္စုု သမတ ဗမာႏိုင္ငံေတာ္ ျဖစ္သင့္တာေပါ့။ ဒါမွလဲ Burma နဲ႔ လိုက္ဖက္မယ္မဟုတ္ပါလား။ အင္း မေတာ္လို႔မ်ား လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အမ်ားစုျဖစ္ရင္ အဲလိုအကုန္ျပန္ေျပာင္းမလားမသိဘူး။ အခုေတာ့ ဖခင္အရွိန္၊ ခင္ပြန္းသည္အရွိန္နဲ႔ တားဆီးမရေအာင္ နာမည္ႀကီးလာတာကို သံုးၿပီး ျပည္သူေတြ ေတြေဝေအာင္ လမ္းလြဲေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာေနတာပဲ စိတ္မခ်မ္းသာစရာၾကားေနတယ္ဗ်ာ။

တစ္ခ်ိန္တုန္းက တိုင္းျပည္ရဲ႕နာမည္ကို ျပင္ပကမၻာက Burma ေခၚဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ ေရြးခဲ့ေပမဲ့ သမိုင္းျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈအရ အခု အတြင္းေကာ အျပင္ပါ တစ္မ်ိဳးထည္း ေခၚၾကဖို႔ လုပ္လာတယ္၊ ကိုယ္တိုင္ကလဲ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရးတို႔၊ ေဆြးေႏြးရမယ္၊ ညွိႏိႈင္းရမယ္တို႔ ေမတၱာတို႔ သစၥာတို႔ ေဖာင္ေလာက္ေအာင္ ေျပာေနတဲ့ၾကားကဗ်ာ၊ အမ်ားၾကားခ်င္တာထက္ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာပဲ စြပ္ေျပာေနတာ နားေထာင္တတ္ရင္ ၾကားရပါတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ နည္းမွန္မွန္ မမွန္မွန္ အခု ၂၃ ႏွစ္ေလာက္ ရွိခဲ့ၿပီ။ အေနာက္ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕ကလြဲရင္ တစ္ကမၻာလံုးက သံုးေနၾကၿပီ။ မီဒီယာထဲက နာမည္ႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ စီအင္အင္၊ ေဝါလ္စထရိဂ်ာနယ္၊ နယူးေရာ့ခါတိုင္းမ္စ္ စတာေတြကလဲ သံုးေနၿပီ။ အဓိကျပႆနာလုပ္ေနတာက ကဲ ထင္းထင္းႀကီး ျဖစ္ေနပါေရာ။

(၅) ခ်ဳပ္လိုက္ၾကရေအာင္၊

တိုင္းျပည္ရဲ႕ နာမည္ဟာ ျမန္မာ ျဖစ္တယ္။
ျမန္မာနဲ႔ ဗမာဟာ မူလက လူမ်ိဳးစုတစ္ခုကိုပဲ ညႊန္းခဲ့တဲ့ နာမည္ျဖစ္တယ္။
ျမန္မာဟာ ဖိုးဖြားအေမြျဖစ္တယ္၊
ဗမာဟာ ျပင္ပက (ကုလား) က ျမန္မာေတြကို ေခၚတဲ့ ဗရမာကေန ဆင္းသက္လာတယ္။

အံ့ၾသတာတစ္ခုကေတာ့ဗ်ာ၊ ဒါေလးေလာက္မွမသိတဲ့ လူေတြထဲမွာ ဝက္ေခါင္းထိုး ဦးဝင္းတင္ တို႔၊ မ်ိဳးခ်စ္ႀကီးပါလို႔ အားလံုးေလးစားေနၾကရတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း ဥိးတင္ဦးတို႔ ပါေနတာပဲ ခင္ဗ်။

ဘယ္ျပည္ေထာင္စုသားကမွ ဗမာစာသည္ ဒို႔စာ၊ ဗမာစကားသည္ ဒို႔စကား လို႔ တစ္ခါမွကို မယံုုၾကဘူးခင္ဗ်။ တစ္ခါ ဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒဆိုတာ ဗကပ နဲ႔ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ တြင္တြင္သံုးတဲ့စကားဗ်။ တိုင္းရင္းသားေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္႐ံႈ႕ခ်ေနတယ္လို႔မ်ား ထင္သူရွိၾကသလားဗ်ာ။ အဲဒါ ျမန္မာလူမ်ိဳးစုကို ေျပာတယ္ဆိုတာလဲ မွတ္ဦးဗ်။

ထပ္ၿပီး ခ်ဳပ္လိုက္ၾကဦးစို႔၊

မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔၊

ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ဘုုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ေပးထားတဲ့ နာမည္ ျမန္မာ နဲ႕ အေခၚခံခ်င္သလား၊
ကုလားေပးတဲ့ ဗမာနဲ႔ အေခၚခံခ်င္သလား

ဒီမိုကေရစီေအာက္မွာ ခင္ဗ်ားတို႔ႀကိဳက္တာ ေရြးၾကေပေတာ့။

ဒါေပမဲ့၊ ဒီမိုကေရစီအရ နိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္နိုင္ငံကို ကိုယ္ေခၚခ်င္တဲ့ နာမည္နဲ႔ ေခ ၚႏိုင္တယ္ဆိုတာကေတာ့ဗ်ာ မိုးႀကိဳးပစ္ ထန္းလက္နဲ႔ကာ၊ ဇြတ္ႀကီးပါဗ်ာ။

သနားသျဖင့္
From : ေမာင္ညြန္႔(မင္းေက်ာင္း) (ေခၚ) ညြန္႔ေရႊ (ေခၚ) ျမသန္းညြန္႔



                                                                                                Myanmar Express

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္