ပုဂၢိဳလ္ေရး အခ်က္အလက္ Privacyမ်ား ေပါက္ၾကားမႈအတြက္ Facebookက ေလ်ာ္ေၾကး ေဒၚလာ သန္း(၂၀)ဝန္းက်င္မွ် ေပးေခ်သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ကမာၻေက်ာ္ Social Networking ဝက္ဘ္ဆုိက္ႀကီးကို သံုးစြဲေနသူမ်ားအနက္ ခန္႔မွန္းေျခ (၆၁၄၀၀၀)မွ်သည္ ၎တို႔၏ အမည္မ်ားႏွင့္ အျခားေသာ ပုဂၢိဳလ္ေရး အခ်က္အလက္မ်ားကို ေၾကာ္ျငာမ်ားႏွင့္ ယွဥ္တြဲေဖာ္ျပ ခံခဲ့ရသည္။ ယင္းအေျခအေနအတြက္ ထိုသူမ်ားက ခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္း မရွိရာ Privacyပိုင္းဆိုင္ရာ ခ်ိဳးေဖာက္သည့္ သေဘာမ်ိဳး သက္ေရာက္သြားခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း Facebookက ယင္းတို႔ကို တစ္ဦးလွ်င္ နစ္နာေၾကး (၁၅)ေဒၚလာစီ ေပးေခ်သြားရန္ အေမရိကန္ တရားရံုး တစ္ခုက အမိန္႔ခ်မွတ္ခဲ့သည္။
Privacy ေစာင့္ၾကည့္အဖဲြ႕မ်ားသည္လည္း ယခုေလ်ာ္ေၾကး ေပးေခ်မႈမွ အစိတ္အပိုင္း အခ်ိဳ႕ကို လက္လႊဲရရွိမည္ဟု သတင္းမ်ားက ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ BBCက ယင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းေသာ္လည္း Facebookက မွတ္ခ်က္ေပး တံု႔ျပန္မႈ မရွိေသးေခ်။ ယခုေပးေခ်မႈကို တနလၤာေန႔က တရားရံုးတြင္ အတည္ျပဳ စီရင္ခ်က္ ခ်မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုျပႆနာသည္ (၂၀၁၁)ခုႏွစ္က Facebookတြင္ Privacy ေပါက္ၾကားမႈေၾကာင့္ နစ္နာေၾကာင္း စြဲခ်က္တင္သူ တရားလို (၅)ဦးမွ စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
တရားသူႀကီး ရစ္ခ်တ္ဆီးေဘာ့ဂ္က Privacy ေပါက္ၾကားမႈတြင္ တစ္ဦးလွ်င္ (၁၅)ေဒၚလာစီသာ ေလ်ာ္ေၾကးရသည္မွာ နည္းပါးသည္ကို နားလည္ေသာ္လည္း Facebookထံမွ ေပါက္ၾကားသည့္ အခ်က္အလက္သည္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္ အလြန္ႀကီးမားေသာ ထိခိုက္နစ္နာမႈ မရွိေစသည္ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားခဲ့ေၾကာင္း ေျပာၾကားသြားသည္။ "တရားလိုေတြဘက္က စြပ္စြဲသလို ႀကီးမားတဲ့ ထိခုိက္မႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာက အေျခအျမစ္ မရွိပါဘူး"ဟု ဆီးေဘာ့ဂ္က ဆိုသည္။ တရားရံုးက Facebookသည္ သံုးစြဲသူ သန္း(၁၅၀)မွ်၏ အခ်က္အလက္မ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး ေၾကာ္ျငာနယ္ပယ္တြင္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစခဲ့ရာမွ ေဒၚလာ (၇၃)သန္းမွ် အက်ိဳးအျမတ္ ျဖစ္ထြန္းခဲ့ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းထားသည္။ တရားရံုးက Facebook အေနျဖင့္ တိက်ေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားျဖင့္ အသံုးျပဳသူမ်ားထံမွ Privacy အခ်က္အလက္မ်ားကို ရယူရာတြင္ ယခုထက္ ပိုမို အေသးစိတ္က်စြာ အသိေပးခ်ဥ္းကပ္ရန္လည္း သတိေပးလုိက္သည္။ အဆိုပါ အေျပာင္းအလဲသည္ Facebook၏ ေၾကာ္ျငာဝင္ေငြ က႑တြင္ ေဒၚလာ (၁၄၅)သန္း ဝန္းက်င္မွ် နစ္နာထိခိုက္မႈ ျဖစ္လာေစဖြယ္ ရွိေၾကာင္းလည္း ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ေကာက္ခ်က္ခ်ထားသည္။
From: Planet
0 comments:
Post a Comment