Thursday, September 27, 2012

ဖားကန္႔မွစစ္ေဘးေရွာင္သူမ်ား လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေၾကာင္႔ အခက္ေတြ႕ေန

Posted by drmyochit Thursday, September 27, 2012, under | No comments


Photo: ဖားကန္႔မွစစ္ေဘးေရွာင္သူမ်ား လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေၾကာင္႔ အခက္ေတြ႕ေန
Thursday, September 27, 2012

စက္တင္ဘာ(၂၄) ဖားကန္႔ၿမိဳ႕နယ္ သံေတာင္စစ္ပြဲအၿပီး ဖားကန္႔တြင္ စစ္ေဘးတိမ္းေရွာင္သူမ်ား ပိုမိုမ်ားျပား လာေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားထံက သိရွိရသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္ ဖားကန္႔ေဒသရွိ စစ္ေဘးေရွာင္မည့္ ျပည္သူမ်ားသည္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အခက္ခဲမ်ားေၾကာင့္ စစ္ေဘးတိမ္းေရွာင္ရန္ မလြယ္ကူပဲ စစ္ေဘးဒဏ္ကို ရင္ဆိုင္ေနရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ား
ထံက သိရသည္။

စက္တင္ဘာ(၂၂)ရက္မွ (၂၄)ရက္ေန႔အထိ ဖားကန္႔ၿမိဳ႕နယ္ သံေတာင္ေတာင္တြင္ စစ္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ႔ၿပီး ေဒသခံ(၃)ဦး   ေသဆံုးခဲ႔ၿပီးေနာက္ စစ္ေဘးတိမ္းေရွာင္သူပိုမိုမ်ားျပားလာေၾကာင္း NLD အဖြဲ႕မွ ဦးလဆိုင္းထံက သိရသည္။

“ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီက စစ္ေဘးေရွာင္ဖို႔အမ်ားစုက ျမစ္ႀကီးနားကို ေရွာင္ၾကတာမ်ားတယ္။ အဲဒီကို သြားမယ္ဆိုရင္ (၁၀) နာရီေလာက္ ေမာင္းရတယ္။ ကားတစ္စီးကို အထုတ္အပိုးေတြနဲ႔ လူ(၃)(၄) ေယာက္ ေလာက္ပဲ စီးႏိုင္တယ္။ ထြက္တဲ႔ ကားေတြလည္း သိပ္မရွိဘူး။” ဟု 
ဖားကန္႔မွ ေဒသခံ တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ဖားကန္႔စစ္ေဘးေရွာင္သူမ်ားသည္ နီးစပ္ရာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၊ ဘုရားေက်ာင္း၊ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈရံုး မ်ားတြင္ လာေရာက္ ခိုလံႈၾကၿပီး ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူအခ်ိဳ႕သာ မိမိဇာတိ ရပ္ရြာသို႔ ျပန္သြားေလ႔ရွိ ေၾကာင္းကိုလည္း သိရွိရသည္။

“မနက္ ဖားကန္႔ကေနထြက္ရင္ ကိုးနာရီေလာက္ ေမာင္းရမယ္ထင္တယ္။ ေႏြရာသီဆိုရင္ေတာ႔   ေျခာက္နာရီေလာက္   ေမာင္းရတယ္။ မိုးတြင္းဆိုေတာ႔ လမ္းေတြက ခ်ိဳင္႔ခြက္ေတြ မ်ားတယ္။ မုန္႔လင္မယားအိုးလို ျဖစ္တဲ႔အခ်ိန္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကားေမာင္းရတာ ခက္တယ္။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းပဲ ေမာင္းလို႔ရတယ္။”ဟု ေဒသခံ ဦးလဆိုင္းက ေျပာသည္။ 

ဖားကန္႔မွ ထြက္သည့္ကားအမ်ားစုမွာ ဘန္ကား၊ ပါခ်ဲရိုးကားမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ဘန္ကားတြင္ လူခ်ည္းသတ္သတ္ ဆိုလွ်င္ (၈)ေယာက္ခန္႔ စီးႏိုင္ၿပီး အထုတ္ပိုးမ်ားကို ကားအမိုးေပၚႏွင္႔ ဖင္ထိုင္ခံုေအာက္မ်ားတြင္ ထည့္ကာသြားရေၾကာင္း ၄င္းက ဆက္ေျပာသည္။

“ျမစ္ႀကီးနားေရာက္ေအာင္ဆိုရင္ (၁၀) နာရီ ေမာင္းရပါတယ္။ အမ်ားငွားစီးႏိုင္တဲ႔ ကားေလး ေတြကလည္း ဘန္ကားေလးေတြပါ။ အဲဒီကားေလးေတြက လူသံုးေယာက္နဲ႔ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ဆိုရင္ျပည့္သြားၿပီ အထုတ္အပိုးနဲ႔ ေျပးၾကရတာကိုး ကားေတြကလည္း သိပ္မရွိဘူး။ မေျပးႏိုင္ပဲ ငုတ္တုတ္ႀကီး ေနေနရတာမ်ားတယ္။”ဟု ဖားကန္႔သို႔သြားေရာက္ခဲ႔သူ (၈၈)မ်ိဳးဆက္   ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္က ဆိုသည္။   

မိုင္ (၆၀)ခရီးအား ကုမၸဏီ(၃၀)မွ တစ္ခုကို(၂)မိုင္ခန္႔ တာ၀န္ယူကာ လမ္းမ်ားျပဳျပင္လွ်င္ လမ္းခရီး ေကာင္းသြားႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုလည္း  ၎က အႀကံျပဳေျပာၾကားခဲ႔သည္။

“မိုင္(၆၀)ခရီးကို (၁၀)နာရီေမာင္းရတယ္။ တစ္နာရီကို (၆) မိုင္ပဲရွိတယ္။  ေျပးသြားရင္ေတာင္ ဒီထက္ပိုၿပီးေတာ႔ျမန္ဦးမယ္။ လမ္းေတြက ဒီဘက္ခ်ိဳင္႔ကိုေရွာင္ရင္ ဟိုဘက္ကပိုနက္တဲ႔ ခ်ိဳင္႔ထဲကို က်တယ္။ ဒါကမိုးတြင္းမွာရွိတဲ႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး  ၊ ေနာက္ အႏၱရာယ္လည္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားပါတယ္။”ဟု ကိုမင္းကိုႏိုင္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

(၈၈)မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ဖားကန္႔ခရီးစဥ္တြင္ သတင္းေထာက္မ်ားစီးနင္းလာသည္႔ကားမွာ တိမ္းေမွာက္
ခဲ႔ေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။

ထြန္းေနေအာင္(ျမစ္မခ)
Myit Makha Mediagroup 


စက္တင္ဘာ(၂၄) ဖားကန္႔ၿမိဳ႕နယ္ သံေတာင္စစ္ပြဲအၿပီး ဖားကန္႔တြင္ စစ္ေဘးတိမ္းေရွာင္သူမ်ား ပိုမိုမ်ားျပား လာေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားထံက သိရွိရသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္ ဖားကန္႔ေဒသရွိ စစ္ေဘးေရွာင္မည့္ ျပည္သူမ်ားသည္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အခက္ခဲမ်ားေၾကာင့္ စစ္ေဘးတိမ္းေရွာင္ရန္ မလြယ္ကူပဲ စစ္ေဘးဒဏ္ကို ရင္ဆိုင္ေနရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း
ေဒသခံမ်ားထံက သိရသည္။

စက္တင္ဘာ(၂၂)ရက္မွ (၂၄)ရက္ေန႔အထိ ဖားကန္႔ၿမိဳ႕နယ္ သံေတာင္ေတာင္တြင္ စစ္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ႔ၿပီး ေဒသခံ(၃)ဦး ေသဆံုးခဲ႔ၿပီးေနာက္ စစ္ေဘးတိမ္းေရွာင္သူပိုမိုမ်ားျပားလာေၾကာင္း NLD အဖြဲ႕မွ ဦးလဆိုင္းထံက သိရသည္။

“ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီက စစ္ေဘးေရွာင္ဖို႔အမ်ားစုက ျမစ္ႀကီးနားကို ေရွာင္ၾကတာမ်ားတယ္။ အဲဒီကို သြားမယ္ဆိုရင္ (၁၀) နာရီေလာက္ ေမာင္းရတယ္။ ကားတစ္စီးကို အထုတ္အပိုးေတြနဲ႔ လူ(၃)(၄) ေယာက္ ေလာက္ပဲ စီးႏိုင္တယ္။ ထြက္တဲ႔ ကားေတြလည္း သိပ္မရွိဘူး။” ဟုဖားကန္႔မွ ေဒသခံ တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ဖားကန္႔စစ္ေဘးေရွာင္သူမ်ားသည္ နီးစပ္ရာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၊ ဘုရားေက်ာင္း၊ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈရံုး မ်ားတြင္ လာေရာက္ ခိုလံႈၾကၿပီး ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူအခ်ိဳ႕သာ မိမိဇာတိ ရပ္ရြာသို႔ ျပန္သြားေလ႔ရွိ ေၾကာင္းကိုလည္း သိရွိရသည္။

“မနက္ ဖားကန္႔ကေနထြက္ရင္ ကိုးနာရီေလာက္ ေမာင္းရမယ္ထင္တယ္။ ေႏြရာသီဆိုရင္ေတာ႔ ေျခာက္နာရီေလာက္ ေမာင္းရတယ္။ မိုးတြင္းဆိုေတာ႔ လမ္းေတြက ခ်ိဳင္႔ခြက္ေတြ မ်ားတယ္။ မုန္႔လင္မယားအိုးလို ျဖစ္တဲ႔အခ်ိန္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကားေမာင္းရတာ ခက္တယ္။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းပဲ ေမာင္းလို႔ရတယ္။”ဟု ေဒသခံ ဦးလဆိုင္းက ေျပာသည္။

ဖားကန္႔မွ ထြက္သည့္ကားအမ်ားစုမွာ ဘန္ကား၊ ပါခ်ဲရိုးကားမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ဘန္ကားတြင္ လူခ်ည္းသတ္သတ္ ဆိုလွ်င္ (၈)ေယာက္ခန္႔ စီးႏိုင္ၿပီး အထုတ္ပိုးမ်ားကို ကားအမိုးေပၚႏွင္႔ ဖင္ထိုင္ခံုေအာက္မ်ားတြင္ ထည့္ကာသြားရေၾကာင္း ၄င္းက ဆက္ေျပာသည္။

“ျမစ္ႀကီးနားေရာက္ေအာင္ဆိုရင္ (၁၀) နာရီ ေမာင္းရပါတယ္။ အမ်ားငွားစီးႏိုင္တဲ႔ ကားေလး ေတြကလည္း ဘန္ကားေလးေတြပါ။ အဲဒီကားေလးေတြက လူသံုးေယာက္နဲ႔ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ဆိုရင္ျပည့္သြားၿပီ အထုတ္အပိုးနဲ႔ ေျပးၾကရတာကိုး ကားေတြကလည္း သိပ္မရွိဘူး။ မေျပးႏိုင္ပဲ ငုတ္တုတ္ႀကီး ေနေနရတာမ်ားတယ္။”ဟု ဖားကန္႔သို႔သြားေရာက္ခဲ႔သူ (၈၈)မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္က ဆိုသည္။

မိုင္ (၆၀)ခရီးအား ကုမၸဏီ(၃၀)မွ တစ္ခုကို(၂)မိုင္ခန္႔ တာ၀န္ယူကာ လမ္းမ်ားျပဳျပင္လွ်င္ လမ္းခရီး ေကာင္းသြားႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုလည္း ၎က အႀကံျပဳေျပာၾကားခဲ႔သည္။

“မိုင္(၆၀)ခရီးကို (၁၀)နာရီေမာင္းရတယ္။ တစ္နာရီကို (၆) မိုင္ပဲရွိတယ္။ ေျပးသြားရင္ေတာင္ ဒီထက္ပိုၿပီးေတာ႔ျမန္ဦးမယ္။ လမ္းေတြက ဒီဘက္ခ်ိဳင္႔ကိုေရွာင္ရင္ ဟိုဘက္ကပိုနက္တဲ႔ ခ်ိဳင္႔ထဲကို က်တယ္။ ဒါကမိုးတြင္းမွာရွိတဲ႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ၊ ေနာက္အႏၱရာယ္လည္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားပါတယ္။”ဟု ကိုမင္းကိုႏိုင္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

(၈၈)မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ဖားကန္႔ခရီးစဥ္တြင္ သတင္းေထာက္မ်ားစီးနင္းလာသည္႔ကားမွာ တိမ္းေမွာက္ခဲ႔ေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္