Friday, February 22, 2013

သည္ပံု သည္နည္း သည္ ခရီး ဘယ္ ပံုျဖင့္ နီးမယ္ႀကံ

Posted by drmyochit Friday, February 22, 2013, under | No comments


 သင္းရီ
တစ္ခါ တစ္ခါ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ငယ္ငယ္တုန္းက ေရႊထီး ေဆာင္း ခဲ့ဖူးေၾကာင္းေတြကို ေျပာမကုန္ လြမ္းမ ကုန္ေအာင္ ရိွေန တတ္ၾကသည္။ ျမန္မာျပည္ႀကီး မည္မွ်ေလာက္ ခ်မ္းသာ ႂကြယ္၀ခဲ့ဖူးသည့္အေၾကာင္း၊ မဂၤလာဒံု ေလဆိပ္ႀကီးက အာရွမွာ ဘယ္သို႔..၊ ျမန္မာ့ဆန္က ကမၻာ့ေစ်းကြက္မွာ ဘယ္ခ်မ္း သာ..၊ ျမန္မာ့ ကၽြန္းေရႊ၀ါ ကဘယ့္ႏွယ္..၊ ျမန္မာ့ေက်ာက္ သံပတၱျမားက ဘယ္ပံု.. စသည္ျဖင့္ ႐ုပ္၀တၳဳေတြ အေၾကာင္း တမ္းတ လြမ္းေမာလို႔ မဆံုးႏိုင္ခဲ့။ ေတြးမိတိုင္း လြမ္းေလာက္စရာျဖင့္ေတာ့လည္း တကယ္ေကာင္းပါသည္။ 


သို႔ေသာ္ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ျမင္သာသည့္ အတြင္းပစၥည္း လက္၀တ္ရတနာေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ ဆံုး႐ႈံးသြား ခဲ့ရသည္ ကိုသာ သတိမူမိေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ မျမင္သာဘဲ တတိတိလိႈက္စား အိဆင္းသြားခဲ့လ်က္ အမႈန္ အမႊား မွ်သာ က်န္ေတာ့ေသာ အျပင္အကာအရံ စိတ္ခံတပ္ႀကီးတစ္ခုလံုး ေပ်ာက္ကြယ္ဆံုး႐ႈံးသြားခဲ့ရၿပီကိုမူ သတိ မျပဳ မိခဲ့ၾက။ ရာစုႏွစ္၀က္နီးပါးအတြင္း တတိတိျဖင့္ အိ၍ၿပိဳသည္ဆိုေတာ့ မသိသာလိုက္။ သိလိုက္လို႔ ၾကည့္ မိေတာ့ ကုန္းေကာက္ စရာပင္ မက်န္ေတာ့သည့္ အေျခ အေနမို႔ ၀မ္းနည္း စရာ အလြန္ ေကာင္း သည္။ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ အကာအရံ လံုၿခံဳမႈစည္းကမ္း မရိွေတာ့သည့္ သည္ပရိ၀ုဏ္ႀကီးထဲတြင္ ဘာပင္ စိုက္ ၍ ဘာသီးပဲသီးသီး ႀကီးလည္းအလကား၊ မွည့္လည္းအလကား က်ီးလည္းထိုး၊ ေခြးလည္းစားျဖစ္မွာ စိုးရိမ္စရာ ေကာင္းလွသည့္ အေျခအေနမ်ိဳးသာ ျဖစ္ေနေလေတာ့၏။

ဆံုး႐ႈံးပ်က္ျပားသြားခဲ့ၿပီးသည့္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ အေျခအေနကိုၾကည့္ေတာ့ ဂရပ္မ်ဥ္းက ေအာက္ဆံုးသို႔ ျမားဦး လွည့္ေနသည္။ အေျခခံစိတ္ကမွ ရစရာမရိွေတာ့ၿပီ ဆိုေတာ့လည္း စားႏိုင္သူေတြအဖို႔က အၿမီးက်က္ အၿမီးစား၊ ေခါင္းက်က္ေခါင္းစားပင္ မဟုတ္ေတာ့။ အသားေပါသည့္ အလယ္ပိုင္းကိုမွ အလု အယက္ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ေရြးစားသည့္ေခတ္သို႔ ေရာက္ေလၿပီ။ အ႐ိုးအရင္းကိုက္သူေတြကလည္း ကိုယ္စီ ကိုယ္င နီးပါးဆိုသည့္အခါ ဘယ္သူရယ္ ဘယ္၀ါရယ္ႏွင့္ ထူး၍အျပစ္ေျပာစရာမရိွေတာ့။ အိမ္တစ္ေဆာင္၏ တိုင္ေတြ အားလံုးကမွ ပိုးထိုးျခစားၿပီဆိုသည့္အခါ အခင္းလည္း ရစရာမရိွေတာ့၊ ေလွကားခံုဆိုတာလည္း အေကာင္းမက်န္။ ျခေကာင္ေတြ အလံုးအရင္းႏွင့္။ အတုျမင္၍ အတတ္သင္ၾကၿပီမို႔ အတူတူႏွင့္အႏူႏူ။ သည္ပုတ္ထဲက သည္ပဲေတြ ျဖစ္ကုန္သည္။ ဆြမ္းဆန္ထဲ ႂကြက္ေခ်းေရာသည္မဟုတ္။ ႂကြက္ေခ်းပံုထဲ က်သြားသည့္ ဆြမ္းဆန္တစ္ေစ့ အရွာခက္သလို စိတ္ဓာတ္ေရးရာ က်န္းမာခိုင္ခံ့သူကို ယူေရနီယံထက္ ယခုအခါ အရွာရခက္သည္က ထိတ္လန္႔စရာေကာင္းလာသည္။ ေျပာစည္းကမ္းမရိွ၊ ေနစည္းကမ္းမရိွ၊ စားစည္းကမ္းမရိွေတြ ျဖစ္ကုန္သည္။

႐ုပ္၀တၳဳဆိုသည္ကေတာ့ စိတ္ဓာတ္ေရးရာလို မခက္ခဲ။ ခုရွာ ခုေဆာက္ ခုစိုက္ ခုသီး ခုခ်က္ခ်င္းၿပီး ဆိုသလို ေရႊအတိၿပီးသည့္ ဗိမာန္ႀကီးဆိုလည္း အခုပင္ခ်က္ခ်င္း အေကာင္အထည္ေဖာ္လို႔ ျမန္သည္။ ေရႊသီး ေရႊႏံွ တိုင္းျပည္အႏွံ႔ လွ်ံသြားေအာင္ဆိုေတာ့လည္း ခက္လွသည္မဟုတ္။ ၂၁ ရာစုထဲမွာက အစစ နည္းပညာေတြက ရႊံ႕အုတ္တို႔ ၿပိဳေလရာ ေက်ာက္အုတ္တို႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္အံ့ဆိုသလို ေခတ္မ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့။ ေဆာက္ၿပီးသား ဗိမာန္ႀကီးကို အခု မသယ္လာၿပီး အခုေန႔ခ်င္းၿပီး အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ပစ္ လိုက္လို႔ ရ ႏိုင္သည္။ ၀တၳဳပစၥည္းဆိုသည္က ေသြးဆုတ္ေနသည့္ လူနာကို ေသြးသြင္းကုသလိုမ်ိဳး ခ်က္ခ်င္းသြင္း ယူလို႔ရသည္။ သြင္းကုန္လုပ္လို႔ရသည္။

ခုေလာေလာဆယ္ အေျခအေနကျဖင့္ အဲ့သည္လို ဆင္းရဲအားနည္းေနသည့္ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြ ျပန္ လည္ျဖည့္တင္းႏိုင္ဖို႔ ေပးခ်င္ကမ္းခ်င္ ကူညီခ်င္သည့္လက္ေတြကို အထင္အလင္း ျမင္ေနရသည္။

အေျခအေနႏွင့္ ျမင္ကြင္းဇာတ္ထုပ္ဇာတ္႐ုပ္ေတြကလည္း လွေနပေနၾကသည္ကိုး။ ရပ္ကြက္ထဲမွ ျပဳလို႔ျပင္ လို႔ မရႏိုင္ေလာက္ေတာ့ဟု ၾသခ်၀ိုင္းပယ္ထားရသည့္ ရာဇ၀င္လူဆိုးတစ္ေယာက္ ျဗဳန္းခနဲဆိုသလို တစ္ဆစ္ ခ်ိဳးႀကီးေကြ႕ကာ အေကာင္းဘက္ တာစူလိုက္တာ ျမင္လိုက္ရသည့္ ရပ္ကြက္သူ၊ ရပ္ကြက္သား ေတြလို မယံုႏိုင္သလိုႀကီးဆိုေပသည့္ ရပ္ကြက္ေတာ့ မ်က္စိေအး နားေအး ရိွရေခ်ေသးရဲ႕ျဖင့္ ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာ ႀကိဳဆိုၾကသည့္ အျဖစ္မ်ိဳးႏွင့္ဆင္သည္။ သူ႔မိသားစုေလး အႏိွပ္အစက္ခံဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ ေခ်ေသး အေတြးျဖင့္ မုဒိတာပီတိျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ျဖင့္ ဘာေလးမ်ား အကူအညီေပးလိုက္ရပါ့ ေစတနာျဖင့္ ေတြးသူေတြ လည္း ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္လို႔ ရိွၾကသည္။ ခုေနတုန္း သူမ်ားမ၀င္ခင္ တြဲလက္စ ကိုယ့္လက္ ၿမဲေအာင္ ဆက္ညႇစ္ထားမွ ရလက္စ ကိုယ္က်ိဳးေလး ဆက္ႏိုင္မည္ ေတြးသူမ်ိဳးကလည္း ရိွေသးသည္။ ထား ေတာ့။ 

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ နဂိုက အဖက္မလုပ္လိုသလို စည္းျခားၿပီး ခြာခြာေနသူေတြကလည္း ဖက္လဲတကင္း လုပ္လာ ၾကသည္။ ေႂကြးေလွ်ာ္သူကေလွ်ာ္။ ေငြေခ်းသူကေခ်း။ အႀကံေပးဉာဏ္ေပး ဒိုးတူေပါင္ဖက္ လုပ္ၾကကိုင္ၾကဖို႔ ကမ္းလွမ္း သူကမ္းလွမ္းႏွင့္ ႐ုပ္၀တၳဳေတြ ျပန္လည္ျဖည့္ဆည္းဖို႔အတြက္ သက္သက္ဆိုလွ်င္ျဖင့္ မနက္ျဖန္ က တိမ္ျမဴကင္းလ်က္ ေျခခင္းလက္ခင္း သာယာသည္ဟု ဆိုရမည္။ ထို႔အတြက္ေတာ့ျဖင့္ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းသည္။ 

ေသြးလို၍သြင္းသလို အျပင္မွ သြင္းယူလို႔ရသည့္ ႐ုပ္၀တၳဳဆိုင္ရာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈကို ထိုႏွယ္ ကုစားႏိုင္ ေသာ္လည္း စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ခ်ိဳ႕တဲ့ေခါင္းပါးမႈက်ေတာ့ သည္ကုထံုးမ်ိဳးလို မလြယ္ကူေတာ့။ ပင္ကိုႏွလံုး သားႏွင့္လည္း ဆိုင္သည္။ ကိုယ္ပိုင္ဦးေႏွာက္ႏွင့္လည္း ဆိုင္ေလသည္။ 

စိတ္ဓာတ္ႏွင့္အက်င့္စ႐ိုက္ ဆိုသည္ကလည္း အခက္သား။ ပ်က္ဖို႔ဆိုလြယ္သေလာက္ ေကာင္းေအာင္ျပင္ ရဖို႔က် လက္ေပါက္က အေတာ္ကပ္ခ်င္သည္။ စိတ္ေနသေဘာထား အသာထား အေျပာအဆို၀သီကိုပင္ အနည္ ထိုင္ၿပီး သားကို ျပင္ရဖို႔ အေတာ္ခက္ေလ၏။

သို႔မို႔ေၾကာင့္ ယခုထက္တိုင္ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းခိုင္းသူက ခိုင္းတုန္း။ တစ္နပ္ေလွ်ာ့စားခိုင္းသူက ခိုင္းတုန္း။ လယ္မလုပ္ရ လည္း အိပ္ေနေပါ့ ေျပာသူကေျပာတုန္း။ တိုက္ေလယာဥ္ေတြ ၀ယ္ထားတာ တိုက္ဖို႔ပဲလို႔ ပါးစပ္စည္း ကမ္းေပ်ာက္ ေျပာခ်င္သလိုေျပာတုန္းဆိုေတာ့ ခက္သည္။ အႂကြင္းမဲ့အာဏာကို ေရလဲသံုးႏိုင္ ခဲ့သည့္ အခါတုန္းက ေလသံေတြက လံုး၀မေပ်ာက္ခ်င္။ ဥခြံေျပာင္းသည့္တိုင္ စ႐ိုက္က မကၽြတ္မလြတ္ ရိွေနဆဲ။ ျပင္ႏိုင္ခဲသည့္ စိတ္စ႐ိုက္ဆိုသည္က အလြန္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းသည္။ စိတ္ဓာတ္ေတြက ခၽြတ္ၿခံဳ က်ခဲ့ၿပီ။

တကယ္ေတာ့ သူတို႔လို အေပၚထပ္အလႊာမွာ ေတာက္ေလွ်ာက္ စီးေမ်ာၿငိမ့္ေညာင္းလာသူေတြက အဆီ တစ္ထပ္ အသားတစ္ထပ္ ဘ၀ေဟာင္းကို ေမာင္ႀကီး မစြန္႔ႏိုင္သည္ထားေတာ့။ ေအာက္ေျခ အ႐ိုးကိုက္ လူတန္းစား ကလည္း သူ႔စိတ္စ႐ိုက္ အပုပ္အသိုးႀကီးကို စြန္႔ရမွာ ဧ၀ရတ္ကို ဖေနာင့္ႏွင့္ေပါက္ ၿဖိဳရမွာထက္ ခက္ေနပံုရ သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း အဆီတစ္ထပ္ အသားတစ္ထပ္သမားကလည္း အဆီေတြအ သားေတြမို႔၊ အ႐ိုးကိုက္သမားကလည္း အ႐ိုးေပမို႔ ကိုက္ထားသည့္ စိတ္ပါးစပ္ကို မဟခ်င္ၾကေတာ့။ စားရ၀ါးရမည္ ဆိုလွ်င္ ဘယ္လိုနည္းႏွင့္ပင္ ၀ါးရ၀ါးရ အရွက္အေၾကာက္လည္း မရိွေတာ့တာက အလြန္စိုး ရိမ္ ထိတ္လန္႔စရာေကာင္းသည့္ အမ်ိဳးသားအႏၱရာယ္ႀကီးလို ျဖစ္လာသည္။ ေနရာခပ္သိမ္း၌ အဂတိတရား က အခိုင္အမာႀကီးစိုးေနသည္။ ေရေလာင္းရသည္၊ ေရႊလမ္းေငြလမ္း ခင္းရသည္ဆိုတာက ယဥ္ေက်း မႈႀကီးတစ္ ခုလို ထြန္းကားေနသည္။ ထိုယဥ္ေက်းမႈကို လက္မခံလွ်င္ပင္ လူညံ့လူတံုးႀကီးလို ျဖစ္ေနသည့္ ေခတ္အခါ က ၾကာခဲ့ၿပီ။ 

တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ႀကီးတစ္ခုလံုး အဂတိေရစီးကမ္းၿပိဳ လိုက္ခဲ့ၿပီ ဆိုသည့္အခါ က်န္သည့္ က႑ေတြ အားလံုး ႏွာေခါင္းႀကိဳးျပတ္ကုန္တာ မဆန္းေတာ့။ ၾကာသလားေဟ့ေမာင္တို႔ေရႏွင့္ ေ၀ေလေလယိမ္း အတူက ပစ္လိုက္ၾကသည္။

အခုလို ေခတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ပံုအသစ္ေလာင္းရေတာ့မည္ဆိုေတာ့ စာေရးဆရာ ေမာင္သံဒိုင္(ေဘာဂေဗဒ) ၏စကားကို ယူကာ “ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တြင္းနက္နက္ထဲ အခိုင္စိုက္ထားသည့္ တိုင္တစ္တိုင္လို အေပၚပိုင္းကို ခ်ည္း တြန္းေရႊ႕ေနလွ်င္ တိုင္သာ က်ိဳးသြားေပလိမ့္မည္”ဟု အေလးအနက္ စဥ္းစားစရာရိွလာသည္။

လက္ရိွအေျခအေနကို ပကတိအတိုင္း ၾကည့္စို႔ဆိုေတာ့ အားလံုးက အေပၚပိုင္းကိုသာ အေရြ႕ခရီး မေပါက္ရေသ းေကာင္းလား လက္ညႇိဳး၀ိုင္းထိုးေနၾကသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ပါ၀င္သည့္ ေအာက္ေျခႀကီး တစ္ခုလံုးက ႏွမ္းတစ္ေထာက္ေရႊ႕ဖို႕ အားမယူၾကေသးတာေတာ့ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကသည္။ ႏြံေတာထဲမွ ထြက္လာၾကသူ အတူတူေတြထဲ ကိုယ္ကေတာ့ ႁခြင္းခ်က္မို႔ ရႊံ႕မေပဆိုလွ်င္ေတာ့ မဟုတ္ေသး။ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ေဆးေၾကာဖို႔ေတာ့ လိုေပလိမ့္ဦးမည္။

ဟိုဘက္လထဲတုန္းက နယ္စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခု ႀကံဳသျဖင့္ ေဟာေျပာမည့္ မိတ္ေဆြ စာေရးဆရာ ေတြႏွင့္အတူ လိုက္သြားျဖစ္ခဲ့သည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲက ပရိသတ္ထူထူထဲထဲ စည္စည္ကားကားျဖင့္ ၿပီးဆံုး သြားေတာ့ စီစဥ္ၾကသည့္ စာေပ၀ါသနာရွင္ လူငယ္ေလးေတြလည္း ေပ်ာ္ၾကေလသည္။ စကားစပ္ မိသျဖင့္ ေျပာလိုက္ေသာ ၿမိဳ႕ခံလူငယ္ေလး၏ အ႐ိုးခံစကားတစ္ခြန္း နားထဲမွာစြဲက်န္ေနခဲ့သည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဆရာရယ္... စာေရးဆရာေတြ ေဟာတဲ့ေျပာတဲ့ ဗဟုသုတပြားစရာ စကားေလးေတြ သိခ်င္ၾကားခ်င္ၾကလို႔ ႀကိဳးစားၿပီးလုပ္ၾကရတာဆရာ၊ အဲ့ဒါခြင့္ျပဳမိန္႔ သြားတင္ေတာ့ ခ႐ိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးမွဴး႐ံုး က စာရြက္စာတမ္းေၾကးဆိုၿပီး ေငြတစ္ေသာင္း ေျပာင္ေျပာင္ေတာင္းတာ ဆရာ...မနည္းေတာင္းပန္ၿပီး ငါးေထာင္ ေပးမွ ပါမစ္ထုတ္ေပးလိုက္တာ...”

လူငယ္ေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ်ျပန္မေျပာမိလိုက္ေတာ့။ ေတာင္းလွ်င္ ေပးသာေပးလိုက္ေပေတာ့ ဆိုသည္ ကလည္း ထံုးတမ္းႀကီးလိုျဖစ္ေနၿပီ။ သည္ဓေလ့က စကားေလးသံုးေလးခြန္း တစ္ထိုင္ တည္းေျပာ ႐ံုမွ်ျဖင့္ ျပင္ႏိုင္ဦးမည္မဟုတ္။ တိုင္က အေျခၿမဲေနခဲ့ၿပီပဲ။

သည္လို အေတာင္းအရမ္းေတြက သည္တစ္ေနရာတည္းမွာမဟုတ္။ ေနရာတကာမွာရိွသည္။ သည္ရက္ထဲ (ကာတြန္းေဌးေအာင္ TGN)၏ ကာတြန္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္ရသည္။

“လက္ျဖန္႔ေတာင္း သူေတာင္းစားမဟုတ္။ ၀ီစီမႈတ္ ဒိုင္လူႀကီး မဟုတ္...” တဲ့။ ဒါလည္း ဘယ္သူ႔ကိုရည္ၫႊန္းၿပီး စကားထာဖြက္သည္လဲ သိသာသည္။ သို႔ေသာ္ ေတာင္းေနၿမဲ ေပးေနၾကရၿမဲ။ 

ေဆး႐ံုအတက္တံခါးေပါက္မွာ တံခါးေစာင့္က လက္၀ါးျဖန္႔တာလည္း ဆယ္စုႏွစ္နဲ႔ခ်ီခဲ့ၿပီ။ ဘယ့္ႏွယ့္ လုပ္မည္ လဲ။ ေပးၿပီးေတာ့ပဲ တက္ရသည္။

မီးရထားလက္မွတ္႐ံုမွာ ပိုေငြႏွစ္ရာ၊ သံုးရာ ျပန္မအမ္းေတာ့လည္း ေၾသာ္...အေႂကြမ်ား ရွားလို႔ထင္ရဲ႕ ဆိုေပမင့္ တစ္ခါကႏွစ္ခါမို႔ ေမးမိေတာ့ “ေနရိပ္တဲ့အျခမ္းကေန ကၽြန္ေတာ္ေပးထားပါတယ္အစ္ကို...”ဆိုေတာ့ ေအး ေလ ဒါလည္း အေပးအယူတစ္ခုေပေပါ့ႏွင့္ ႏႈတ္ဆိတ္ေနခဲ့ၾကသည္မွာ ၾကာေပါ့။

အေပးအယူလုပ္ၾကသည့္ ေခတ္ႀကီးေပပဲပ။ အေပၚမွာလည္း ဘီလ်ံနဲ႔ ေပးၾကယူၾက အဆင္ေျပၾက။ ေအာက္မွာ လည္း မူးစ၊ ပဲစ အငမ္းမရ။ ယူၾက ေပးၾက ေခ်ာဆီ ထည့္ၾက။ ေၾသာ္...အင္း...ခုမ်ားျဖင့္ အဲ့ဒါက သဘာ၀ဓမၼ ႀကီးပင္ ျဖစ္လိုက္လို႔...။

ဒ့ါထက္ဆိုးသည္က ၾကည္ျဖဴသည့္ အေပးအယူမဟုတ္ဘဲ ကလိမ္က်ၿပီး ယူနည္းမ်ိဳးေတြလည္း ေခတ္စား လာေနသည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ မ်က္ေစာင္းထိုးမွာ၊ ဧမာေႏြလဘုရားေက်ာင္းေရွ႕မွာ၊ ဗဟိုတရား႐ံုးက ေက်ာခိုင္း ထားသည့္ ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ ႏိုင္ငံျခားေငြႏွင့္ ျမန္မာေငြ လဲသူေတြကို ပၪၥလက္ဆန္ဆန္ လိမ္ယူေန သူေတြကလည္း ခပ္ေျပာင္ေျပာင္ မ်က္ႏွာထားေတြႏွင့္။ ႏိုင္ငံျခား အလုပ္ထြက္လုပ္ၾကသူေတြ မျဖစ္မေန ျဖတ္သန္းရေသာ အခြန္ေငြစိစစ္သည့္ ပုံစံ ၁၉ ႐ံုးေပါက္၀တြင္လည္း မသိႏိုးနားရိွသူေတြကို နည္းမ်ိဳး စံုျဖင့္ ဆီးၿပီး ေျပာင္ေျပာင္လိမ္ေနသူ ပြဲစားေတြဆိုသည္ကလည္း လိုင္စင္ရထားသလိုဆိုေတာ့ ခက္ သည္။

ျဖစ္ေနက်ပံုေတြထဲမွာ ပိုက္ဆံရဖို႔သာဆိုလွ်င္ ေစာင့္ထိန္းအပ္သည့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာပင္ ေျခာက္ခန္း ကုန္ၾကသည္က ပို၍ပင္ထိတ္လန္႔ ရင္ေလးစရာေကာင္းသည္။

မေန႔တစ္ေန႔က က်ဴရွင္သြားသည့္ သမီးျဖစ္သူ တကၠစီကားေပၚတြင္ ဟန္းဖုန္းက်က်န္ခဲ့သည္။ က်ဴရွင္ခန္း ထဲေရာက္မွသိေတာ့ ကားက ဘယ္ေရာက္သြားၿပီ မသိေတာ့။ ကိုယ့္ဖုန္းနံပါတ္ကို ေခၚၾကည့္သည့္အခါ သည္ဖုန္းက ဘယ္ေလာက္တန္သည္ကို သိသည့္အေၾကာင္း၊ ဖုန္းျပန္လိုခ်င္လွ်င္ ေငြႏွစ္ေသာင္းခြဲေပးမွ ျပန္ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တကၠစီဒ႐ိုင္ဘာက အေၾကာင္းျပန္သည္။ ေတာင္းသည့္အတိုင္း ေပးပါမည္ဆိုမွ ျပန္လာေပးသြားသည္။ 

ထိုတကၠစီဒ႐ိုင္ဘာကေတာ့ ဘယ္လိုခံစားစိတ္ျဖင့္ ေကာက္ရသည့္ တယ္လီဖုန္းကို ျပန္ေပးဆြဲလိုစိတ္ ေပါက္လိုက္သည္မသိ။ တကယ္ေတြးေတာ့ တကယ္ရွက္ဖို႔ေကာင္းသည့္ကိစၥ။ ေရအဆံုး ကုန္းတစ္၀က္ ဆိုစကားရိွေပသည့္ ဟိုတုန္းကျဖင့္ တစ္၀က္ယူဖို႔ ရွက္တတ္သည့္ျမန္မာ။ ေကာက္ရပစၥည္း ပိုင္ရွင္လက္ကို ျပန္အပ္ရ သည္ဆိုျခင္းက ေမြးကတည္းက သိခဲ့သလိုရိွခဲ့သည့္ သင္ခန္းစာ။ သို႔ေပသည့္ မလိုက္နာ ၾကေတာ့။ သည္လိုစိတ္ သည္လိုအက်င့္မ်ိဳးေတြႏွင့္ ေရွ႕ခရီး ဘယ္လိုဆက္ၾကပါ့ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေတာ့ ျမဴေတြဆိုင္း ေနသည္။

ဆရာေမာင္သံဒိုင္(ေဘာဂေဗဒ)၏စကားကိုပင္ အေကာင္းဆံုးမို႔ ယူသံုးခြင့္ျပဳေစခ်င္ပါသည္။

“ႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာ တြင္းနက္နက္ထဲ အခိုင္စိုက္ထားသည့္ တိုင္တစ္တိုင္လို အေပၚပိုင္းကိုခ်ည္း တြန္းေရႊ႕ေန လွ်င္ တိုင္သာက်ိဳးသြားေပလိမ့္မည္...”တဲ့။ 

သို႔ဆိုလွ်င္ ဤခရီးနီးေစခ်င္ပါက ၿပိဳင္တူေရႊ႕မွ ေရြ႕ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၿပိဳင္တူသိဖို႔ လိုအပ္လွ   ပါေၾကာင္း... ။ ။

7 Day News journal 

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္