Thursday, March 14, 2013

လိင္မႈဆိုင္ရာ အသိပညာေပးေရးႏွင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ (ဒုတိယပိုင္း)

Posted by drmyochit Thursday, March 14, 2013, under | No comments

အခုျပဳလုပ္တဲ့ ပညာေပးပို႔ခ်ခ်က္ အစီအစဥ္မွာ အပိုင္းငါးပိုင္း ပါဝင္ၿပီး၊ အားလံုးကို သမာ ဆပ္ ေက်ာင္းသားေတြ ပံုစံခ်ျပီး ပို႔ခ် ခဲ့ၾကတာပါ။
 
လိင္ကဲြျပားမႈ၊ ကာမဆက္ဆံျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး ကိုယ္ဝန္ရရွိလာႏိုင္မႈ၊ ႀကံဳေတြ႕လာႏိုင္မယ့္ အခက္ အခဲမ်ား၊ ကြန္ဒံုးကို စနစ္တက် ဘယ္လို စြပ္ရမယ္၊ လိင္ဆက္ဆံမႈကေန ရလာႏိုင္တဲ့ ကူးစက္ေရာ ဂါမ်ား အေၾကာင္းႏွင့္ ဘယ္လို ကာကြယ္ႏိုင္မယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္မ်ား၊ လိုအပ္လို႔ ပဋိသေႏၶတားေဆး သံုးရတဲ့အခါ သံုးစဲြရပံု၊ ကိုယ့္ ရည္စား ေယာက္်ားေလးက လိင္ဆက္ဆံဖို႔ စည္း႐ံုးလာရင္၊ အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးေၾကာင္း၊ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ဘယ္လိုျငင္းဆန္ ရမလဲ စတာေတြ ပါဝင္တဲ့ ေဆြးေႏြး ပို႔ခ်မႈ ေတြ ကို ေပ်ာ္စရာ ကစား နည္းေတြ၊ သ႐ုပ္ျပ သင္ခန္းစာ ေတြနဲ႔ ျပဳလုပ္ပ ညာေပးပါတယ္။


ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြးဖို႔လိုတဲ့ လိင္မႈဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္ေတြကို တကယ့္ ဆရာေတြ အစား အသက္အရြယ္ သိပ္မကြာတဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြက ဆရာေတြ အျဖစ္ ပို႔ခ်ေဆြးေႏြးတဲ့ အခါမွာ၊ သင္ယူ တဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြ အေနနဲ႔ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးဖို႔ ပိုအဆင္ေျပၿပီး၊ ပိုမိုနားလည္ သေဘာေပါက္ လြယ္ေစ ပါတယ္။

တဲြဖက္ ပါေမာကၡ ကလ်ာကြန္က "က်မတို႔ ေက်ာင္းသားေတြက အခုမွ ၂၁၊ ၂၂ ႏွစ္ ေလာက္ပဲ ရွိၾကေသးေတာ့၊ သူတို႔ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ လြန္ခဲ့ တာ သိပ္မၾကာ ၾကေသးဘူး။"

"ဒီေတာ့ သူတို႔ ဆယ္ေက်ာ္သက္မွာ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ လိင္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခံစား သိျမင္ ခဲ့တာေတြကို အခု ပညာေပး အစီ အစဥ္မွာ ေက်ာင္းသားေတြ ထိထိေရာက္ေရာက္နားလည္ႏိုင္ဖို႔ ဘယ္လို တင္ျပမလဲ ဆိုတာကို ေကာင္းေကာင္းသိၾကတာေပါ့

စူဝမ္ခို လတ္ဝီ ထိရာ လိုင္ေက်ာင္းက ၁၄ ႏွစ္ အရြယ္၊ ရွစ္တန္း ေက်ာင္းသူ ဂ်စ္ထရင္နတ္က အခုလို တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သူ ေက်ာင္း သားေတြက လိင္မႈ ဆိုင္ရာ ပညာေပး ကို လာသင္ၾက၊ လာေဆြးေႏြးၾကတဲ့ စိတ္ကူး ကို ႏွစ္သက္ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ အခု သင္ၾကားမႈ အစီအစဥ္ ဟာ ေပါ့ေပါ့ပါး ပါးနဲ႔ ေပ်ာ္စ ရာေကာင္း ရုံ တင္မက၊ ေက်ာင္းကဆရာေတြ သင္တာထက္ ပိုထိေရာက္ ပါတယ္တဲ့။

"ေက်ာင္းက ဆရာ/ဆရာ မေတြနဲ႔ သင္ရင္ေတာ့ အၿမဲ လိုလို သူတို႔ ေျပာတာ နားေထာင္ ေနရ တာဆိုေတာ့၊ ဘယ္လို လုပ္ ျပန္ေမးခြန္း ထုတ္ရဲ မွာလည္း" လို႔ ဂ်စ္ထရင္နတ္က ဆက္ေျပာပါတယ္။

ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြ ေတြ႕ႀကံဳ ရႏိုင္တဲ့ လိင္ပိုင္း ဆိုင္ရာ ေႏွာက္ယွက္ ခံရမႈ၊ မလိုလားတဲ့ ကိုယ္ဝန္ ျပႆ နာေတြ ဟန္႔တားႏိုင္ ဖို႔ရာမွာ မိသားစုဝင္ေတြၾကား ပြင့္လင္းတဲ့ ဆက္ဆံေရးက အေရးပါတဲ့ အခ်က္ တခ်က္ ျဖစ္ၿပီး၊ ယင္း အေလ့အက်င့္ကို အားေပးဖို႔သင့္ေၾကာင္း သင္တန္းပို႔ခ်သူ ကူဘာ႐ူဘီရာက ဆိုပါ တယ္။

"ေကာက္ခံ ရရွိတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအရ က်မတို႔ဆီမွာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ႏႈန္း က ျမင့္ လြန္းေန တယ္ ဆိုတာကို အားလံုးသိေနၾကတယ္။ တကယ္လို႔မ်ား ျဖစ္တဲ့ကိစၥကို ကိုယ့္အိမ္မွာ၊ သားသမီးနဲ႔ မိဘ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာဆိုေဆြးေႏြး ႏိုင္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္၊ အခုလို ဆယ္ေက်ာ္သက္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မႈ အေရ အတြက္ ပိုနည္းပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ေျပာဆိုဆက္ဆံေရးဆိုတာ အဓိကက် မေနဘူးလား" လို႔ သည္အစီ အစဥ္မွာ ပါ၀င္သူ မာဂ်ာကလည္း ေျပာပါတယ္။ သမာဆပ္နဲ႔ ပလန္ ထိုင္းနဲ႔ လက္မွတ္ထိုး သေဘာ တူညီ ခ်က္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ရာမွာ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ပူးတဲြ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ႏွင့္ ထိုင္း ကေလးေတြ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ နည္းလမ္းေပါင္းစံု ရွာေဖြသြားဖို႔ပါလို႔ သူမကဆိုပါတယ္။

အျခားက ယဥ္ေက်းမႈပံုစံစံု ေရာယွက္လာတာနဲ႔ အမွ် အမူအက်င့္ေပါင္းစံုနဲ႔ ထိေတြ႕ရမႈေတြ ပိုမ်ားလာတဲ့ အေျခ အေနမွာ အသက္ငယ္ငယ္နဲ႔ အတူေနတဲ့ကိစၥ၊ လိင္ဆက္ဆံတဲ့ကိစၥ ေတြကို သာမန္ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္ စဥ္လို မ်ဳိး သေဘာထား လာၾကတယ္။ အခုလို သေဘာထားမ်ဳိးနဲ႔ အံဝင္ဖို႔ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္မိသားစုဝင္ အခ်င္း ခ်င္းၾကား ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္မႈကို အခုထက္မက ေစာေစာ လုပ္သင့္ပါတယ္။

"ကေလးေတြ အိမ္မွာ အခ်ိန္ျပည့္မရွိသလို၊ မိဘေတြကလည္း သူတို႔ကို အခ်ိန္ျပည့္ ၾကည့္မေနႏိုင္ၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ကေလးေတြ ေက်ာင္းျပန္ခ်ိန္၊ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ ဘာလုပ္ေနၾကလဲ ဆိုတာ က်မတို႔ တကယ္ မသိၾကဘူး"

"က်မ ကေတာ့ သူတို႔ကို အကာအကြယ္ မပါပဲ ဆက္ဆံမိရင္ ဘာျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ကိုယ္ဝန္ရႏိုင္တယ္၊ ဒါေတြကို ဘယ္လို ကာကြယ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ သူတို႔ကို ပညာေပးထားခဲ့ရင္ သူတို႔အတြက္ အေကာင္း ဆံုး ျဖစ္ေစ လိမ့္ မယ္။"

လိင္ႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ ပညာေပးမႈမွာ ထိုင္းအစိုးရက ပိုပြင့္လင္းလာပါတယ္။ ပလန္ အေနနဲ႔ ခ်င္း႐ိုင္း၊ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕ က ေက်ာင္းအခ်ဳိ႕မွာ လိင္မႈဆိုင္ရာပညာေပး အစီအစဥ္ေတြ လုပ္ေနပါ တယ္။ ေက်ာင္းေတြ ကိုယ္၌ က သူတို႔ ကေလးေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ပညာေပးေစလိုၾကတယ္။"

"ဒီပညာေပး အစီအစဥ္ေတြကို ၿမိဳ႕ႀကီးေတြနဲ႔ ဆင္ေျခဖံုး ေက်ာင္းေတြမွာ လုပ္လာၾကတာကို ေတြ႕ေနရပါၿပီ။ အခု က်မ စိုးရိမ္ေန တာက ေတာင္ေပၚတိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းမေနရတဲ့ ကေလးေတြပါ။ သူတို႔ေတြက ဘာမွအသိ ပညာ မရွိပဲ ေနခ်င္သလို ေနမိၾကမွာပဲ။ က်မတို႔ သူတို႔ကို ထိစပ္ဖို႔၊ အသိပညာေပးဖို႔ တကယ့္ကို လုိအပ္ေန တယ္။"

ကေန႔ ထိုင္းဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြၾကား လိင္ပညာေပးမႈ ေအာင္ျမင္ဖို႔ဆိုရင္ နားလည္မႈနဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ပံ့ပိုး ႏိုင္မႈက အခရာက်တာကို သူႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယံုၾကည္တယ္လို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ မန္တနာ က ေျပာပါ တယ္။

သူမကပဲ "မဂၤလာမေဆာင္ခင္ အတူမေနသင့္ဘူး ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚကို နားလည္ေပးႏိုင္ ပါတယ္။ ေနာက္ ထပ္ စဥ္းစား မိတာက ကမာၻပံုစံကလည္း အေတာ့္ကို ေျပာင္းေနၿပီ ဆိုတာပါ။"

"ဒီကေန ဆယ္ေက်ာ္ သက္ေတြၾကား အကာအကြယ္မပါပဲ အတူေန၊ အတူအိပ္ၾကတဲ့ ကိစၥက တကယ့္ကို နက္နက္႐ႈိင္း ႐ႈိင္း ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥပါ။ ဒါကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ပစ္မထားသင့္ဘူး။ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ က်မျမင္တာ ကေတာ့ ျဖစ္လာတဲ့ အေပၚ နားလည္မႈေပးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေပးပါ။ သူတို႔ အေပၚ အျပစ္တင္ေန တာထက္ စာရင္ေတာ့ အဲဒီကေလးေတြကို ဘာလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာကို လမ္းညႊန္ သင္ျပေပးပါ။"

Bangkok Post သတင္း စာပါ Arusa Pisuthipan ေရးသားေသာ Sex from Students' Perspective ေဆာင္းပါး ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္)

ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္းမွ ထပ္ဆင့္ ကူးယူ ေဖာ္ျပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္