Thursday, November 29, 2012

နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒႀကမ္းနွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ နိုင္ငံေတာ္သမၼတက ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ထံသို႕ သေဘာထား ေပးပို႕ၿခင္း

Posted by drmyochit Thursday, November 29, 2012, under | No comments


ၿပည္ေထာင္စုသမၼတၿမန္မာနိုင္ငံေတာ္
သတင္းထုတ္ၿပန္ေရးအဖဲြ႔
သတင္းထုတ္ၿပန္ခ်က္ (   ၉   /  ၂၀၁၂)
၂၀၁၂ ခုနွစ္၊  နိုဝင္ဘာလ     ၂၇    ရက္
၁၃၇၄ ခု၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း    ၁၄    ရက္

နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒႀကမ္းနွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ နိုင္ငံေတာ္သမၼတက ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ထံသို႕ သေဘာထား ေပးပို႕ၿခင္း

၁။     ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ၿပဳထားေသာ “နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာခံုရံုး ဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒႀကမ္း” အား ဥပေဒအၿဖစ္ ၿပ႒ာန္းနိုင္ေရး ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၀၅ အရ နိုင္ငံေတာ္သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုး ေပးနိုင္ရန္ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က (၁၈-၁၁-၂၀၁၂) ရက္တြင္ ေပးပို႕ခဲ႕သည္။
၂။   အဆိုပါ “နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒႀကမ္း” အၿပည့္အစံုမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ၿဖစ္သည္-   
“၁။   ဤဥပေဒကို နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ ဟု  ေခၚတြင္ေစရမည္။
၂။
နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာခံုရံုး ဥပေဒတြင္-
(က)
ပုဒ္မ ၆ ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထိုးရမည္-
“၆။  နိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ မိမိေရြးခ်ယ္ထားသည့္ အဖဲြ႕ဝင္ ၃ ဦး၊ ၿပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ေရြးခ်ယ္ထားသည့္ အဖဲြ႕ဝင္ ၃ ဦး နွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ေရြးခ်ယ္ထားသည့္ အဖဲြ႕ဝင္ ၃  ဦး၊ စုစုေပါင္း ေရြးခ်ယ္ထားသည့္ အဖဲြ႕ဝင္ ၉ ဦး၏ အမည္ စာရင္း ကိုလည္းေကာင္း၊ ယင္းတို႕အနက္ ဥကၠ႒အၿဖစ္ တာဝန္ေပးအပ္ရန္ ၿပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒တို႕နွင့္ ညိွနိွုင္း၍ ေရြးခ်ယ္သည့္ အဖဲြ႕ဝင္တစ္ဦး၏ အမည္ကို လည္းေကာင္း ၿပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႕ တင္သြင္းၿပီး သေဘာတူညီခ်က္ ရယူရမည္။”
(ခ)
ပုဒ္မ ၁၂၊ ပုဒ္မခဲြ (ဇ) ၏ ေနာက္တြင္ ပုဒ္မခဲြ (စ်) ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ၿဖည့္စြက္ရမည္-
“(စ်)    မိမိတို႕၏ လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ား ေဆာင္ရြက္ခ်က္ နွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ မိမိတို႕အား ေရြးခ်ယ္သည့္ သက္ဆိုင္ရာ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ၿပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ သို႕မဟုတ္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ထံသို႕ အသီးသီး အစီရင္ခံျခင္း ။”
၃။       နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာခံုရံုး ဥပေဒတြင္ ပုဒ္မ ၂၃ ကို ပုဒ္မ ၂၄ အၿဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၂၄ ကို ပုဒ္မ ၂၃ အၿဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ၿပန္လည္ အမွတ္စဉ္ရမည္။ ထိုသို႕ ၿပန္လည္ အမွတ္စဉ္သည့္ ပုဒ္မ ၂၄ ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထိုးရမည္-
“၂၄။    ပုဒ္မ ၂၃ အရ ခ်မွတ္ေသာ ခံုရံုး၏ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္သည္ အၿပီးအၿပတ္ ၿဖစ္ေစရမည္။”
၄။          နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာခံုရံုး ဥပေဒတြင္ ပုဒ္မ ၂၅ ကို ပယ္ဖ်က္ရမည္။"
၃။        ေပးပို႕လာသည့္ ဥပေဒႀကမ္းနွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၀၆၊ ပုဒ္မခဲြ(က) အရ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သေဘာထား မွတ္ခ်က္အား ၿပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကထံ (၂၃-၁၁-၂၀၁၂) ရက္တြင္ ၿပန္လည္ ေပးပို႕ခဲ႕သည္။ အဆိုပါ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ အၿပည့္အစံုမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ၿဖစ္သည္-
"၁။     ရည္ညႊန္းပါ စာၿဖင့္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ လက္မွတ္ေရးထိုးရန္ ေပးပို႕လာေသာ နိုင္ငံေတာ္      ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာခံုရံုး ဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒႀကမ္းအား လက္ခံရရိွပါသည္။
၂။         ေပးပို႕လာသည့္ ဥပေဒႀကမ္းနွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ မိမိ၏သေဘာထား မွတ္ခ်က္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ၿဖစ္ပါသည္-
(က)
ဥပေဒႀကမ္း၏ ပုဒ္မ ၂၊ ပုဒ္မခဲြ (က) နွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂၁ ၌ " နိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ မိမိ ေရြးခ်ယ္ထားသည့္ အဖဲြ႕ဝင္သံုးဦး၊ ၿပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ေရြးခ်ယ္ထားသည့္ အဖဲြ႕ဝင္သံုးဦး နွင့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ေရြးခ်ယ္ထားသည့္ အဖဲြ႕ဝင္ သံုးဦး စုစုေပါင္း ကိုးဦး၏ အမည္စာရင္း ကိုလည္းေကာင္း၊ ယင္းတို႕အနက္ နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာခံုရံုး ဥကၠ႒အၿဖစ္ တာဝန္ ေပးအပ္ရန္ အဖဲြ႕ဝင္တစ္ဦး၏ အမည္ကို လည္းေကာင္း၊ ၿပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႕ တင္သြင္းလ်က္ သေဘာ တူညီခ်က္ ရယူရမည္။"  ဟု ၿပ႒ာန္း ထားပါသည္။ လႊတ္ေတာ္၏ ၿပင္ဆင္ ၿပ႒ာန္း လိုခ်က္သည္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒအား ဆန္႕က်င္လ်က္ ရိွရာ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၄၃ အရ ၿပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒ ၂၂ ခုတြင္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒအား မဆန္႕က်င္ေသာ ၿပ႒ာန္းခ်က္သာလွ်င္ အတည္ၿဖစ္သည္ဟု ပုဒ္မ ၄၄၆ တြင္ ၿပ႒ာန္းၿပီးၿဖစ္ရာ၊ ဆန္႕က်င္ ၿပ႒ာန္းလွ်င္ အလိုအေလ်ာက္ ပ်က္ၿပယ္မည္ ၿဖစ္ပါသည္။
(ခ)
ဥပေဒႀကမ္း၏ ပုဒ္မ ၂၊ ပုဒ္မခဲြ (ခ) နွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၂ သည္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂၂ နွင့္ ၃၂၃ တို႕၏ ၿပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားတြင္ ပါရိွေသာ ခံုရံုး၏ လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ားအား စုစည္း ေဖာ္ၿပထားၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ ၿဖည့္စြက္သည့္ ပုဒ္မခဲြ (စ်) ပါ ေဖာ္ၿပခ်က္သည္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒတြင္ ပါဝင္ၿခင္း မရိွသည့္အၿပင္ ထိုသို႕ ၿဖည့္စြက္ ၿပ႒ာန္းပါက နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာ အၿမင့္ဆံုး တရားရံုး ၿဖစ္သည့္ ထိုခံုရံုး၏ လြတ္လပ္စြာ တရားစီရင္ ဆံုးၿဖတ္နိုင္ခြင့္ကို ထိခိုက္မည္ ၿဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားၿဖင့္ တရားစီရင္ေရး က႑အား ဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္မႈ ၿဖစ္လာပါမည္။ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၉၊ ပုဒ္မခဲြ (က)ပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္အရ လြတ္လပ္စြာ တရားစီရင္ေရးမူ ကိုလည္း ဆန္႕က်င္ ေနပါသည္။ ထို႕ၿပင္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၁၊ ပုဒ္မခဲြ (က) ပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္အား ဆန္႕က်င္လ်က္ရိွရာ ဒီမိုကေရစီ အနွစ္သာရ ပီၿပင္ေစေရး အထူး ေစာင့္ထိန္းရမည့္ အခ်က္ ၿဖစ္သၿဖင့္ ၿဖည့္စြက္ ၿပ႒ာန္းရန္ မသင့္ေႀကာင္း ေတြ႕ရိွရပါသည္။
(ဂ)
ဥပေဒႀကမ္း၏ ပုဒ္မ ၃ နွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၃ နွင့္ ပုဒ္မ ၂၄ ကို ၿပင္ဆင္ အစားထိုးပါက အၿပီးအၿပတ္ အတည္ၿဖစ္ေသာ ခံုရံုး၏ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္သည္ နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခံုရံုး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၂၊ ပုဒ္မခဲြ (ဆ)ပါ တရားရံုး တစ္ရံုးက တင္သြင္းေသာ အေႀကာင္းကိစၥအေပၚ ဆံုးၿဖတ္သည့္ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ တစ္ခုနွင့္သာ သက္ဆိုင္ေစမည္ ၿဖစ္ပါသည္။ က်န္အေႀကာင္း ကိစၥမ်ားနွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုး၏ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ အၿပီးအၿပတ္ ၿဖစ္မည္ မဟုတ္သၿဖင့္ အယူခံ ၿပင္ဆင္ တက္ေရာက္နိုင္ခြင့္ ရိွေသာ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ အၿဖစ္သို႕ သက္ေရာက္ေစပါသည္။ ယင္းၿပင္ဆင္ခ်က္သည္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂၄ ပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္ ၿဖစ္ေသာ "နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုး၏ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္သည္ အၿပီးအၿပတ္ အတည္ၿဖစ္သည္" ဆိုသည့္ ၿပ႒ာန္းခ်က္အား ဆန္႕က်င္သၿဖင့္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၄၆ ပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္အရ ပ်က္ၿပယ္ မည္သာ ၿဖစ္ပါသည္။
(ဃ)
ဥပေဒႀကမ္း၏ ပုဒ္မ ၄ နွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၅ မွာ ခံုရံုး ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ မ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရဌာန အဖဲြ႕အစည္းနွင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသို႕ လည္းေကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ ေနရာ ေဒသ အသီးသီး သို႕လည္းေကာင္း အာဏာ သက္ေရာက္ေစရန္ ၿပ႒ာန္းခ်က္ ၿဖစ္ပါသည္။ ပုဒ္မ ၂၅ ၏ အနွစ္သာရမွာ ခံုရံုး၏ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အေပၚ အၿငင္းပြားမႈ မရိွေစရန္ ၿပ႒ာန္းထားၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ ယင္းသို႕ ၿပ႒ာန္းထားၿခင္း မရိွပါက ခံုရံုး၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အေပၚ အၿငင္းပြားၿခင္း၊ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုရၿခင္းမ်ား ရိွလာနိုင္သၿဖင့္ မူလဥပေဒ ၿပ႒ာန္းခ်က္ ပုဒ္မ ၂၅ ကို ပယ္ဖ်က္၍ မရေႀကာင္း ေတြ႕ရိွရပါသည္။
၃။     သို႕ပါ၍ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္္ေတာ္က ေပးပို႕လာေသာ နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာခံုရံုး ဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒႀကမ္းနွင့္ စပ္လ်ဉ္းသည့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္အား ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၀၆၊ ပုဒ္မခဲြ(က)အရ ေပးပို႕အပ္ပါသည္။ "
၄။        နိုင္ငံေတာ္သမၼတက ေပးပို႕ေသာ သဝဏ္လႊာတြင္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၄၆ ပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္အရ တည္ဆဲ ဥပေဒ တစ္ခု၏ ၿပ႒ာန္းခ်က္သည္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒနွင့္ မဆန္႕က်င္သမွ် အတည္ၿဖစ္ေႀကာင္း၊ တစ္နည္းအားၿဖင့္ ဆန္႕က်င္ ၿပ႒ာန္းလွ်င္ သို႕မဟုတ္ မညီညႊတ္လွ်င္ အတည္ မၿဖစ္ေႀကာင္း သိရိွရသည္။ ထို႕ေႀကာင့္ ထိုဥပေဒ တစ္ရပ္ကို ကိုင္တြယ္ က်င့္သံုးရပါက အဆင္ေၿပ ေခ်ာေမြ႕မႈ မရိွလွ်င္ မလိုအပ္ေသာ ကိစၥမ်ား ၿဖစ္ေပၚနိုင္သည္။ ထိုသို႕ မဆန္႕က်င္ေစရန္နွင့္ ညီညြတ္မႈ ရိွေစရန္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ အခန္း(၁၂)တြင္ ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ၿပ႒ာန္းထားရိွ သည္ကိုလည္း ေလ့လာ သိရိွရသည္။
၅။        နိုင္ငံေတာ္သမၼတ က ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ထံသို႕ ဥပေဒနွင့္အညီ ေပးပို႕ေသာ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ သည္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒနွင့္ ညီညြတ္ေသာ ဥပေဒ ၿပ႒ာန္းခ်က္ ၿဖစ္ေစေရး၊ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဉ္ေကာင္းမ်ား ေပၚထြန္းရန္ အေထာက္အပံ့ ၿဖစ္ေစေရး တို႕ကို ရည္ရြယ္ၿခင္း ၿဖစ္သည္။

 Myanmar Express 

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္