Monday, December 24, 2012

ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ဗဟုိဘဏ္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ျပဳျပင္ပယ္ဖ်က္သင့္သည့္ အခ်က္မ်ား အမ်ားအျပားရႇိေန

Posted by drmyochit Monday, December 24, 2012, under | No comments

ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္အား ဘ႑ာေရးႏႇင့္ အခြန္၀န္ႀကီး႒ာနလက္ေအာက္မႇ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ ထားရႇိႏိုင္မည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ ဥပေဒၾကမ္းအား ႏို၀င္ဘာလ ၃ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ပါ၀င္ေနသည့္ အခ်က္မ်ားမႇာ သီးျခားလြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္ႏိုင္ မည္ဆိုသည့္ ဗဟိုဘဏ္၏ ရပ္တည္မႈအား ထိခိုက္ေစႏိုင္ေၾကာင္း ဘဏ္မ်ားႏႇင့္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ေရးေကာ္မတီမႇ ဥကၠ႒ ဦးေအာင္ေသာင္းက ေျပာပါသည္။အဆိုပါ ေျပာၾကားခ်က္အား ဘဏ္မ်ားႏႇင့္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေကာ္မတီႏႇင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘဏ္လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားအသင္းတို႔ ဒီဇင္ဘာလ ၃ ရက္ေန႔တြင္ တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ေတြ႕ဆံုခဲ့သည့္ ဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲ တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ဗဟိုဘဏ္အား ကိုယ္ပိုင္အမည္ျဖင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေတာင္းခံေဆာင္ ႐ြက္ပိုင္ခြင့္၊ တရားစြဲဆိုႏိုင္ခြင့္ တရားစြဲဆိုခံႏိုင္ခြင့္ရႇိေသာ တရား၀င္အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ တည္ေထာင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ဗဟိုဘဏ္အေနျဖင့္ လုပ္ကိုင္ရမည့္အခ်က္မ်ားတြင္မူ လိုအပ္ခ်က္ မ်ား ရႇိေနေၾကာင္းလည္း ဦးေအာင္ေသာင္းက ေျပာပါသည္။''အစိုးရဆီက ေငြေၾကးမူ၀ါဒ ေတာင္းခံရ မယ္ဆိုတာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပုဒ္မတိုင္းမႇာ နည္းနည္းစီပါေနတဲ့ အစိုးရကို တင္ျပရမယ္၊ ေငြေစ်းႏႈန္းေျပာင္းလဲ တင္ျပရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြက ဘဏ္ဥပေဒမႇာ ပါေနတယ္။ ဒါကို ကြၽန္ေတာ္လည္း သေဘာမက်ဘူး။

ျပင္မယ္လို႔လည္း ေျပာထားပါတယ္'' ဟု ဦးေအာင္ေသာင္းက ေျပာပါသည္။အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ဗဟိုဘဏ္ဥကၠ႒အား ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတမႇ ေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ေပးရမည္ျဖစ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မႇ အတည္ျပဳခ်က္ရယူရန္ လိုအပ္ကာ၊ ဒုတိယဥကၠ႒ ၂ ဦးကိုမူ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတမႇ တိုက္႐ိုက္ခန္႔ အပ္ရ မည္ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ပုဂိၢဳလ္မ်ားမႇာ သက္တမ္းတစ္ခုထက္ ျပန္လည္ခန္႔အပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရႇိရ ပါသည္။''ဗဟိုဘဏ္ဥကၠ႒ကို ခန္႔တယ္ဆိုကတည္းက ခန္႔တဲ့သူမ်က္ႏႇာကို ၾကည့္ေနေတာ့မႇာေပါ့။

ဒါဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ဥပေဒ ျဖစ္ေတာ့မလည္း။ အျခားအေရးႀကီးတဲ့ ေနရာေတြမႇာ လည္း ဒီလိုပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္'' ဟု ဦးေအာင္ေသာင္းက ဆက္လက္ေျပာ ပါသည္။ ''ဥပေဒၾကမ္းမႇာ ေဖာ္ျပ ထား တဲ့ အတိုင္းဆို ဥကၠ႒နဲ႔ ဒုဥကၠ႒က ဗဟိုဘဏ္လုပ္ငန္း၊ စီးပြားေရးပညာရပ္၊ ေငြေၾကးနဲ႔ ဘဏ္လုပ္ငန္း၊ ဥပေဒ  ပညာရပ္၊ စီးပြားေရးနဲ႔ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးလုပ္ငန္းေတြမႇာ အေတြ႕အၾကံဳနဲ႔ ဗဟုသုတ ၾကြယ္၀ရ မယ္လို႔ ပါတယ္။ ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕ ဥကၠ႒နဲ႔ ဒုဥကၠ႒က ဗဟုသုတရႇိယံုနဲ႔ မရပါဘူး။ ပညာရႇင္ျဖစ္ ရပါမယ္။ တ႐ုတ္လိုႏိုင္ငံမႇာေတာင္မႇ ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕ ဥကၠ႒နဲ႔ ဒုဥကၠ႒က အာရႇဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္၊ ကမၻာ့ဘဏ္ လို ေနရာမ်ဳိးေတြမႇာ ႏႇစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အလုပ္လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့အျပင္ ကမၻာေက်ာ္တကၠသိုလ္ေတြက စီးပြားေရး ဘြဲ႕ ရေတြပါ။

ဥပမာဗ်ာ - တပ္ကေန အၿငိမ္းစားယူလာတဲ့ မိုးက်ေရႊကိုကို ဗဟိုဘဏ္အေတြ႕အၾကံဳ ေလး၊ ငါးႏႇစ္ရႇိယံုနဲ႔ ေနရာေပးလို႔  ရမလား။ ႏႇစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္လာလို႔ အဆင့္ဆင့္တက္လာတဲ့သူဆို တစ္မ်ဳိးေပါ့။ ဒီရာထူးေန ရာေတြက ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့အျပင္ ဘဏ္လုပ္ငန္းအေတြ႕အၾကံဳ၊ စီးပြားေရး ပညာ ရႇင္ျဖစ္ၿပီး စီးပြားေရးအသိုက္အ၀န္းအားလံုးက အထူးတလည္ ဂ႐ုျပဳရတဲ့သူျဖစ္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္'' ဟု အမ်ဳိးသား စီးပြားေရးႏႇင့္ လူမႈေရးအၾကံေပး ေကာင္စီအဖြဲ႕၀င္ ဦးသန္းလြင္က ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ဗဟိုဘဏ္ အေနျဖင့္ ေငြေၾကးမူ၀ါဒႏႇင့္ ေငြေရးေၾကးေရးတည္ၿငိမ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ တစ္ႏႇစ္ လ်င္ ၂ ႀကိမ္ အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ တင္ျပရမည္ျဖစ္ၿပီး အစိုးရမႇတစ္ဆင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႏႇင့္ ဘ႑ာေရး အခြန္၀န္ႀကီး႒ာနသို႔ ေပးပို႔တင္ျပရမည္ျဖစ္သည္။

အလားတူပင္ လက္ရႇိလုပ္ကိုင္ေနသည့္ ႏႇစ္အတြင္း ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ သတင္း အခ်က္ အလက္ မ်ားအား ျပည္သူမ်ားသိရႇိေစရန္ သံုးလတစ္ႀကိမ္ ထုတ္ျပန္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဥပေဒၾကမ္းပါ အခ်က္မ်ား အရ သိရႇိရပါသည္။ဗဟိုဘဏ္၏ တားျမစ္ခ်က္အခန္းတြင္မူ ဘဏ္အဖြဲ႕၀င္၊ ၀န္ထမ္း၊ ကိုယ္စား လႇယ္ စသူမ်ားအေနျဖင့္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားအား ဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳခ်က္မရႇိဘဲ ေျပာဆိုျခင္း၊ စစ္ေဆးေစျခင္း၊ ေၾကျငာျခင္း မျပဳလုပ္ရန္ ကန္႔သတ္ထားၿပီး တားျမစ္ခ်က္အား ေဖာက္ဖ်က္ ပါက ေငြဒဏ္၊ ေထာင္ဒဏ္ သို႔မဟုတ္ ဒဏ္ ၂ ရပ္လံုးအား ခ်မႇတ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္းထား ပါသည္။''ဒီလို သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ခြင့္ျပဳခ်က္မရႇိဘဲေျပာရင္ ေထာင္ဒဏ္၊ ေငြဒဏ္ က်ခံရမယ္ ဆိုတာက အရင္ဗဟိုဘဏ္ ဥပေဒမႇာလည္း မပါပါဘူး။

၀န္ထမ္းေတြအေနနဲ႔လည္း ပိုတင္းက်ပ္တဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အရင္ဥပေဒတုန္းကဆို ေငြစကၠဴဖ်က္ဆီးတာ၊ အတုလုပ္တာမ်ဳိးလို ျပစ္မႈေတြအတြက္ပဲ ေငြဒဏ္၊ ေထာင္ဒဏ္ပါခဲ့တာ။ ဒီမိုကေရစီေခတ္က်မႇပဲ ပိုတင္းက်ပ္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ တျခားႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ဘဏ္ဥပေဒမႇာလည္း ဒီလိုပါတာ မေတြ႕ဖူးဘူး'' ဟု ဘ႑ာေရးႏႇင့္ အခြန္၀န္ႀကီး႒ာန၊ အၾကံေပး-၂ ဦးသန္းလြင္က ေျပာပါသည္။ဗဟိုဘဏ္အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားသံုး သီးသန္႔ေငြအား ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္ႏႇင့္ စီမံခန္႔ခြဲရန္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အေပးအယူျပဳလုပ္မႈမ်ားႏႇင့္ လံုေလာက္သည့္ အေနအထားရႇိေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ရန္လိုအပ္ၿပီး အဆိုပါအေျခအေနအား ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မႈမရႇိပါက ျပန္လည္ကုစားႏိုင္သည့္ အစီရင္ခံစာအား အစိုးရထံ တင္ျပေဆာင္႐ြက္ရမည္ျဖစ္ကာ ပံုမႇန္အေျခအေနသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရႇိပါက အစိုးရထံ သံုးလထက္မေက်ာ္လြန္ေစဘဲ တင္ျပရမည္ ျဖစ္သည္။

ဗဟိုဘဏ္အေနျဖင့္ အေထြေထြ သီးသန္႔ေငြအား အျမတ္ေငြ၏ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ႏႇစ္စဥ္ ထူေထာင္ ရမည္ျဖစ္ၿပီး ဘ႑ာႏႇစ္ တစ္ႏႇစ္အတြင္း အ႐ံႈးေပၚမႈမ်ားအား ယင္းေငြမႇ ခုႏႇိမ္ရမည္ျဖစ္ကာ၊ ေရႊ၊ အထူးထုတ္ယူခြင့္မ်ား၊ ႏိုင္ငံျခားေငြေၾကးမ်ားႏႇင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေငြစာရင္းယူနစ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံျခား ေငြေၾကး မ်ား၏ တန္ဖိုးသတ္မႇတ္ခ်က္အရ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားအတြက္ အထူးသီးသန္႔ေငြ စာရင္း တစ္ရပ္ ကိုလည္း ထူေထာင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရႇိရသည္။''ဥပေဒၾကမ္းမႇာေတာ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ေတြ႕ေနရ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုအပ္ခ်က္ေတြကို နည္းဥပေဒထြက္လာရင္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဥပမာ-ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ဘဏ္ေတြကို ေငြထုတ္ေခ်းမယ္ဆိုတာက သင့္ေတာ္တဲ့အခ်က္ ဆိုေပမဲ့၊ ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕ဘဏ္ခြဲကို ျပည္ပ မႇာ ဖြင့္ႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္မ်ဳိးက ဘယ္ႏိုင္ငံမႇာမႇ မရႇိဘူး။ 

ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕႐ံုးခြဲကို ျပည္ပမႇာ ကိုယ္စားလႇယ္ဖြင့္တာရႇိေပမဲ့ ျပည္ပမႇာ မလိုအပ္ဘဲ ဘဏ္ခြဲဖြင့္ထားေတာ့ ဘယ္သူ႕အတြက္ အက်ဳိးရႇိမႇာလည္း'' ဟု ပုဂၢလိကဘဏ္တစ္ခုမႇ ဒုဥကၠ႒တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။လက္ရႇိျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ျဖည့္စြက္ရန္ႏႇင့္ ႏႈတ္ပယ္ရန္အခ်က္မ်ား ရႇိေနေၾကာင္းလည္း ပထမပုဂၢလိကဘဏ္ ဥကၠ႒ ဦးစိန္ေမာင္က ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။''အခန္း၂ အပိုဒ္ ၅ က ေစ်းႏႈန္း တည္ၿငိမ္ေရး မႇာ ေငြေရးေၾကးေရး ျဖည့္သင့္တယ္။ အပိုဒ္ ၆ (ဂ) မႇာဆိုရင္ အလုပ္အ ကိုင္မ်ား ရရႇိေရးဆို တာ လည္း ျဖည့္သင့္တယ္။

အခန္း ၈ (က) ကိုဆိုရင္ ေငြေရးေၾကးေရးတည္ၿငိမ္မႈ မူ၀ါဒလို႔ ျပင္သင့္ၿပီး၊ ဘဏ္ေတြရဲ႕ သီးသန္႔ရန္ပံုေငြမႇာ ၃၀% ေက်ာ္မႇ အတိုးေပးမယ္ဆိုတာက အပ္ေငြအတိုးနဲ႔ရပ္တည္တဲ့ ဘဏ္ေတြအတြက္ ထိခိုက္ႏိုင္လို႔ သီးသန္႔ေငြမ်ားကို လိုအပ္သလို အတိုးေပးရမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္မ်ဳိး ျဖည့္စြက္သင့္သလို အျခားအခ်က္ေတြ လည္း ရႇိပါေသးတယ္'' ဟု ဦးစိန္ေမာင္က သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ဗဟိုဘဏ္ ဥပေဒၾကမ္း တြင္ပါ ၀င္သည့္ ပုဒ္မ ၇ ၏ 'ဗဟိုဘဏ္တစ္ခုအား အပ္ႏႇင္းေလ့ရႇိသည့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အား လံုးကိုရရႇိ၍ ယင္းလုပ္ပိုင္ ခြင့္မ်ားကို မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္၊ မည္သည့္အဖြဲ႕အစည္း၏ စြက္ဖက္မႈကင္းရႇင္းစြာျဖင့္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ သည္ဆို သည့္ အခ်က္မႇာလည္း ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏႇင့္ တြဲဖက္လုပ္ကိုင္ႏိုင္မႈ ရႇိမရႇိ ေမးခြန္းထုတ္ စရာ ျဖစ္လာေၾကာင္းလည္း ဦးစိန္ေမာင္က သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္