Monday, December 24, 2012

တဦးခ်င္း သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ လိုင္စင္ကတ္မ်ား စတင္ ထုတ္ေပးလွ်က္ရွိ

Posted by drmyochit Monday, December 24, 2012, under | No comments

နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ဇုန္မ်ားတြင္ ေဒသခံ ကုန္သည္ငယ္မ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အတြက္ တဦးခ်င္း အနည္း ဆံုး သိန္း ၅၀ အထိ တင္ပို႔၊ တင္သြင္းခြင့္ ရွိသည့္ သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ လိုင္စင္ကတ္မ်ားကို ဒီဇင္ ဘာ ၁ ရက္ေန႔မွ စ၍ ထုတ္ေပးလွ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။


“က်ေနာ္တို႔ဆီ ေရာက္လာတဲ့ သြင္းကုန္ပစၥည္း အားလံုး တရား၀င္လိုင္စင္နဲ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခြန္ ေပးေ ဆာင္ၿပီး သြားေနတယ္။ ေဒသ အေနအထား အရ လမ္းေၾကာင္း အသီးသီးကေန သြားေနတာကိုေတာ့ မထိန္း ခ်ဳပ္ႏိုင္ဘူး” ဟု ျမ၀တီနယ္ စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဇုန္မွ ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဗိုလ္မႉးႀကီး ရန္ႏိုင္ထြန္းက ဧရာ၀တီ သို႔ ေျပာသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္က လိုင္စင္အပိုင္း၊ ကုန္ပစၥည္းအပိုင္း မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေျဖေလွ်ာ့ေပးမႈမ်ား ရွိေသာ္လည္း ကုမၸ ဏီ လုပ္ငန္းရွင္ တခ်ဴိ႕သည္ အခြန္ေရွာင္ရန္ တရားမ၀င္ လမ္းေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ကြင္းေရွာင္ သယ္ ပို႔ေ နေ ၾကာင္း၊ သြင္းကုန္မ်ားတြင္ စက္သံုးဆီ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ၿပီး အရက္၊ ဘီယာႏွင့္ ေဆးလိပ္မ်ား ပါ၀င္ေ ၾကာင္း၊ ယင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားကို စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန (စီးပြား/ ကူးသန္း) က တရား၀င္ ခြင့္ျပဳသြားရန္ရွိေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒုတိယအႀကီးဆံုး ျဖစ္ေသာ ျမ၀တီ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ကို ျဖတ္၍ စက္သံုးဆီ၊ စားေ သာက္ ကုန္ႏွင့္ လူသံုးကုန္ ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းၿပီး ေရႏွင့္ လယ္ယာ ထြက္ကုန္မ်ား ျပန္လည္ တင္ပို႔လွ်က္ ရွိ သည့္ ယင္းဇုန္၏ တေန႔တာ ၀င္ေငြသည္ အနည္းဆံုး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂ သန္း နီးပါး ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

“လိုင္စင္ဂ်ဴ တီ အပိုင္းကို ကုန္သည္က ေပးေဆာင္ရတယ္။ လိုင္စင္ မရွိတဲ့ သူေတြက ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး လုပ္ေပါ့။ ဒီမွာ ေအးဂ်င့္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္” ဟု ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ အတြက္ ၀န္ေဆာင္ မႈေပး သည့္ ကုမၸဏီ တခုမွ ကိုညီညီေအာင္က ေျပာသည္။

အေသးစား သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသည္ ယင္းေဒသရွိ ကုမၸဏီ ေအးဂ်င့္မ်ားႏွင့္ ကုန္စည္ သယ္ ယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိၿပီး ရန္ကုန္အထိ ကုန္စည္သယ္ယူ ပါက ၁၂ ဘီးကား တစီးလွ်င္ စရိတ္
၁၀ သိန္း ခန္႔ ကုန္က်ေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းေနသည့္ ကုန္သည္တဦးက “က်မတို႔ အခြန္ေပးေ ဆာင္ရတာေတြ မ်ားေနတယ္။ အခု တရား၀င္ လမ္းေၾကာင္းေပၚ အကုန္နီးပါး ေရာက္ေနၿပီေလ။ အခြန္ ႏႈန္း ထားေတြ ထပ္ခ်ေပး သင့္တယ္” ဟု ဆိုသည္။

ျမ၀တီ – ေကာ့ကရိတ္ လမ္းေၾကာင္းတြင္ ကုန္တင္ကုန္ခ် ျပဳလုပ္ေနသည့္ ယာဥ္ေမာင္း ဦး၀င္းေရႊက “လမ္းမွာ ပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္တယ္။ စည္းကမ္းမရွိ ေမာင္းႏွင္တာေၾကာင့္ လမ္းမွာ တစီးနဲ႔တစီး တိုက္မိတာေတြ ရွိတယ္။ အခတ္အခဲ ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဒီလမ္းကို ဒါထက္ ေကာင္းေအာင္ ျပင္ေပးရင္ စီးပြားေရး လမ္းေ ၾကာင္း ပိုၿပီးေတာ့ ပြင့္လင္းမယ္လို႔ ထင္တယ္။ ခိုးလမ္းက အမ်ားဆံုးသြားတဲ့ သူေတြရွိတယ္” ဟု သူကေျ ပာသည္။

ကုန္တင္ကားမ်ား အတြက္ လမ္းေၾကာင္း ခ်ေပးသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ေပးရၿပီး လမ္းဂိတ္ မ်ားတြင္ လည္း က်ပ္ ၅၀၀၊ ၁၀၀၀ စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ေၾကးမရွိဘဲ ေတာင္းသည့္အတိုင္း ေပးေနရေသးေၾကာင္း ကားသမား မ်ားထံမွ သိရသည္။

နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ အဖြဲ႕စံုပါ၀င္သည့္ Mobile Team ျဖင့္ အေကာက္ခြန္ စည္းၾကပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သည့္အတြက္ ကုန္သည္မ်ား အခြန္ေပးေဆာင္ စရိတ္ ျမင့္တက္ၿပီး ကုန္ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းမႈမွာ မျဖစ္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။

ထိုင္း – ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ျမ၀တီ၊ တာခ်ီလိတ္၊ ေကာ့ေသာင္းႏွင့္ ၿမိတ္ လမ္းေၾကာင္း မ်ားတြင္ အခြန္အေကာက္ စည္းၾကပ္ႏိုင္သည့္ Mobile Team မ်ား ဖြဲ႕စည္းကာ တရား ၀င္ တင္သြင္းခြင့္ မျပဳထားသည့္ ကုန္စည္မ်ား စစ္ေဆးေတြ႕ရွိပါက သိမ္းဆည္းၿပီး မီး႐ႈိ႕ ဖ်က္ဆီးခဲ့ေၾကာင္း ၎အဖြဲ႕တြင္ ပါ၀င္သည့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဌာန တာ၀န္ရွိသူတဦးက ဆုိသည္။


ဧရာ၀တီ

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္