Tuesday, October 23, 2012

News Watch ဂ်ာနယ္၏ ေမးျမန္းခ်က္အေပၚ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခ်က္

Posted by drmyochit Tuesday, October 23, 2012, under | 1 comment


 
From :မွဴးေဇာ္

ျမန္မာျပည္တြင္းတြင္ OIC ရံုုးမ်ားဖြင့္ခြင့္မေပးသည့္ကိစၥ၊ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ICRC ဝင္ခြင့္မေပး တာႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး News Watch မွ ေမးျမန္းခ်က္။
 
တစ္အခ်က္က OIC ကိစၥOIC ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ခုနကလို ဒီဆူ ပူမႈ ပဋိပကၡ ေပါ့ဒါ ေတြကေတာ့ က်ေနာ္တို႔အားလံုးသိၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆူပူမႈပဋိပကၡႏွင့္အတူ ခုနလို ေသဆံုးတာေတြဒဏ္ရာ ရတာေတြဟာ တျခားျဖစ္စဥ္ေတြႏွင့္ ယွဥ္ရင္ေတာ့သိပ္ၿပီးေတာ့က်ေနာ္တုိ႔ ဒါမ်ားမ်ား စားစား မရွိလွဘူးလို႔ ဒီလိုေျပာရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
သို႔ေသာ္လည္း ခုနကလို မီးရႈိ႕တာၾကေတာ့ ရြာတစ္ရြာမွာ ခုနလို တစ္အိမ္ မီးရႈိ႕ဆိုရင္ သက္ကယ္ ႏွင့္ဓနိႏွင့္ ေနေန ၾက တဲ့အိမ္ေတြ ဆိုေတာ့အကုန္ ေလာင္တာပါဘဲ။ အဲဒီေတာ့ မီးရႈိ႕တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ခုနလို အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ ျဖစ္တာေတြက က်ေနာ္တို႔ မ်ားပါတယ္။ အိုးမဲ့ အိမ္မဲ့ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဘာလုပ္ ရလဲဆိုေတာ့ က် ေနာ္တို႔ ဒီလူေတြကို ထမင္း ေကၽြးထား ရပါတယ္။ ထမင္းေကၽြး ထားရပါတယ္။ သူတို႔ကို ေကၽြးထားတဲ့ စရိတ္က ဘယ္ေလာက္ ကုန္တယ္ဆိုရင္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ကို ေဒၚလာ တစ္သန္းဖိုးေလာက္ က်ေနာ္တို႔ ကုန္ပါ တယ္။ ေဒၚလာတစ္သန္းဖိုးေလာက္ကုန္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေဒၚလာ တစ္သန္းဖိုး ေလာက္ ကုန္တဲ့ဟာ ကို အစိုးရကလည္း စိုက္မေပးႏိုင္ဘူး။ ျပည္သူလူထု အကူအညီႏွင့္လည္း ဒီေလာက္ ကုန္တဲ့ ေကၽြးႏိုင္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ အေနအထား မရွိဘူး။  အဲဒီေတာ့ ဘာလုပ္ရ လဲဆုိေတာ့ ျပည္ပက အကူ အညီ ေတြကို က်ေနာ္တုိ႔က လူသားခ်င္း စာနာတဲ့ ကူညီမႈ ဆိုတာေနာ္ ဒါေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ လက္ခံ ရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လူသားခ်င္း စာနာတဲ့ အကူအညီေတြလက္မခံဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္ တို႔ခုနလို လူမ ဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီး ေတာ့ ဘဲစြပ္စြဲၾကေတာ့မွာ။ ဒါကေတာ့တစ္ကမၻာလံုး လက္ခံရတဲ့ကိစၥပါ။ အလား တူပါဘဲ က်ေနာ္ တို႔ OIC ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔ဒါ ဘာသာအရ မခြဲျခားပါဘူး။ လူမ်ဳိးအရ မခြဲျခား ပါဘူး။ လူသားခ်င္း စာနာတဲ့ အကူအညီ ေတြက်ေနာ္တို႔ ေပးခ်င္ပါတယ္။ ေပးလဲဘဲ ေပးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ဒီလိုခုနလို OIC ႏွင့္ စာခ်ဳပ္ တာမ ဟုတ္ပါဘူး။ OIC ထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ ဌာနတစ္ခုအေနႏွင့္ ခုနကလို ဒီနယ္စပ္ေဒသဝန္းႀကီးဌာနေအာက္က က်ေနာ္တို႔ ဒါဟိုဒင္း ႏွင့္ စာခ်ဳပ္ ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။  

စာခ်ဳပ္တာ ကေတာ့ ခုနက ေျပာသလို က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္မွာ ဒီOIC ရံုးဖြင့္ မယ္တို႔ ေနာက္တခါ စစ္ေတြမွာ OICရံုး ဖြင့္မယ္တို႔ ဒါေတြဟာ စာခ်ဳပ္ထဲ က်ေနာ္တို႔ လံုးဝ မပါပါဘူး။ ဒါလူေတြရဲ့ ေကာလ ဟာလ ေတြပါ။ ဟိုေျပာ ဒီေျပာႏွင့္ ဒီလိုေျပာ ေနတဲ့ ဟာေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီေကာ လဟာလ ေတြကို ဒါေတြ ဟာက်ေနာ္တို႔ ဟုိဒင္း မျဖစ္ပါဘူး။ ဘယ္သူကမွလဲ ခုနလို ဒီစာခ်ဳပ္ကို ေသခ်ာလည္းဖတ္ၿပီးေတာ့ ေျပာတာ လည္းမဟုတ္ ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ သိပါတယ္ စာခ်ဳပ္ထဲမွာ ခုနေျပာသလိုရန္ကုန္မွာဖြင့္မယ္တို႔၊ စစ္ေတြမွာ ဖြင့္မယ္တို႔ ဆိုတာလံုးဝ က်ေနာ္တို႔မပါပါဘူး။ အကယ္၍ ဖြင့္ဖို႔ရွိတယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ က်ေနာ္ တို႔အစိုးရ အေနႏွင့္ တားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ျပည္သူကမလုိလားဘူး။ ျပည္သူမလိုလားတဲ့ အတြက္ ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ကတားဆီးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ခုနလို ျပည္သူေတြ အေနႏွင့္ မစုိးရိမ္ပါ ႏွင့္ဒါကို က်ေနာ္တို႔ အစိုးရ အေနႏွင့္ တာဝန္ယူပါတယ္။ ဒါေတြက် ေနာ္တို႔ လံုဝ ဖြင့္ခြင့္ မျပဳပါဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ ဒီလိုေၾက ညာတာ ျဖစ္ပါတယ္။


( ICRC ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေျဖဆိုခ်က္) 
ICRC သံုးေနပါတယ္။ ICRC ဟာဒီမွာရွိေနတဲ့ Human Right ေကာ္မရွင္တို႔ဘာတို႔ႏွင့္ ေပါင္းၿပီးေတာ့ သြား ေနပါတယ္။ ခုနကလိုအေထာက္အထားေတြလည္း ရွိပါတယ္။ သြားတဲ့ အေထာက္အထားေတြ ခင္ဗ်ား မသိလို႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
 

1 comments:

News Watch သတင္းေထာက္မ်ားကုိေျပာလုိက္ပါ။ သတင္းေရးေနတာကုိ တဖက္ေစာင္းေနတယ္။ ဒီေန႔ ေဖ့ ဘုတ္မွာ ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ သတင္းတခုကလူမ်ိဳးစု ေသာင္းက်န္းသူ အဖြဲ႔အစည္း ၁၆ ခု ကခ်င္ျပည္နယ္ လုိင္ဇာ ျမိဳ႕တြင္ ေအာက္တုိဘာ ၂၉ ရက္ေန႔တြင္ ေတြ႔ဆုံခဲ့ၾကသည္။ သတင္း က်င့္၀တ္နဲ႔ လုံး၀ မကုိက္ညီဘူးလုိ႔ ေျပာေပးပါ။ ေစာစတီး

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္