Thursday, October 17, 2013

ေဒါက္တာေနဇင္လတ္ ေျပာတဲ႔ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ

Posted by drmyochit Thursday, October 17, 2013, under | No comments


က်ေနာ္တို႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ တကယ့္ Real Changes ကို သြားႏုိင္သလား၊ မသြားႏုိင္ဘူးလားဆုိတာ တုိင္းယူလုိ႔ရတဲ့ ေပတံေလးေတြ ရွိတယ္။ သာမန္အားျဖင့္ အေမရိကန္ သမၼတ တေယာက္က သူ႔အႀကံေပးကုိ သူ ခန္႔တဲ့အခါမွာ တစုံတရာ သူနဲ႔ နီးစပ္တဲ့သူကို ခန္႔တယ္ေပါ့။ က်ေနာ္ဆုိရင္ အထူးသျဖင့္ သမၼတႀကီးနဲ႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္တုန္းက တႀကိမ္တခါမွ မေတြ႕ခဲ့ဖူးဘူး။ စကားလည္း က်ေနာ္ မေျပာခဲ့ဖူးဘူး။ ဆုိေတာ့ မသိတဲ့သူတေယာက္ကို သူခန္႔တယ္ ဆုိကတည္းက ေတာ္ေတာ္လြတ္လပ္တဲ့ သေဘာတရား တခုကို က်ေနာ္ ေတြ႕ရတယ္။ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တုိ႔ စၿပီးေတာ့ ေနျပည္ေတာ္ သတင္းပို႔တယ္။

ပုိ႔ၿပီးေတာ့ သမၼတႀကီး Briefing ကို က်ေနာ္တုိ႔ ခံယူတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ကို ကန္႔သတ္ခ်က္ လုံး၀ မထားေပးဘူး။ ဘယ္လိုေျဖပါ၊ ဘယ္လိုမေျဖပါနဲ႔၊ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ ပုံစံကို Form မလုပ္ဘူးေပါ့။ အဲဒီမွာကတည္းက က်ေနာ္တို႔က နည္းနည္းေတာ့ သတိထားမိတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေတာ့ ရွိပါလား၊ တကယ္ကို အေျပာင္းအလဲ တရပ္ကို ေရွး႐ႈေနပါလားဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ သိတယ္ေပါ့။ ေနာက္ပုိင္း က်ေနာ္တုိ႔ အႀကံဉာဏ္ေပးတဲ့ အခါမွာလည္း ဘယ္အႀကံဉာဏ္မ်ဳိးေတာ့ ႀကိဳက္တယ္၊ ဘယ္အႀကံ ဉာဏ္မ်ဳိးေတာ့ မႀကိဳက္ဘူး ဆုိတာလည္း မရွိဘူး။ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တုိ႔ေပးတဲ့ အႀကံဉာဏ္ေတြက အရင္ ဟုိတုန္းက တခ်ဳိ႕ႏုိင္ငံေတြလုိ အရင္စနစ္ေဟာင္းေတြလို အႀကံေပးထား မယ္၊ ေပးတဲ့အႀကံဉာဏ္ ယူခ်င္မွလည္း ယူမယ္ဆုိတဲ့ ပုံစံမ်ဳိးလည္း မရွိဘူး။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ အလုပ္မ်ားလား၊ မမ်ားလား တုိင္းတာလို႔ ရွိရင္ကို အႀကံေပး တေယာက္ရဲ႕ အႀကံေပးမႈကို သမၼတႀကီးက Appreciation တကယ္ရွိမရွိ ေျပာလို႔ရတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အလုပ္နည္းတယ္ဆုိရင္ ဒါ ရွင္းတယ္ေပါ့။ သေဘာေလာက္ထားတဲ့ အႀကံေပး ျဖစ္မွာေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီေန႔ အလုပ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္။ ေပးတဲ့ အႀကံဉာဏ္ေတြ ဆုိရင္လည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို တေလးတစား ဖတ္တယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း Perspective View အရၾကည့္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့လည္း က်ေနာ္တုိ႔က ႐ႈေထာင့္တခုက ၾကည့္တာေပါ့။ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အျမင့္ဆုံး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ သမၼတ တေယာက္ အေနနဲ႔ က်ေတာ့လည္း က်ေနာ္တုိ႔ထက္ ပိုၿပီးေတာ့ Balance Perspective ေပါ့၊ ဒါကေန သူျပန္ၾကည့္တာေပါ့။

ဆိုေတာ့ အၾကမ္းဖ်င္း က်ေနာ္တုိ႔ ၁၀ ခုေလာက္ အႀကံဉာဏ္ေပးတဲ့ အခ်ိန္မွာ တခုေလာက္ပဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္တယ္၊ ၉ ခုေလာက္က အေကာင္အထည္ မေဖာ္ဘူး ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ၂ မ်ဳိးတြက္လုိ႔ ရတာေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔ေပးတဲ့ အႀကံဉာဏ္က အဆင့္မမီလို႔လား၊ သုိ႔မဟုတ္ ရင္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို တကယ္ မသြားခ်င္လို႔လား၊ ဒီ ၂ ခု က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာလို႔ရတာေပါ့။ ဒီေန႔ က်ေနာ္တို႔ ေပးလုိက္တဲ့ အႀကံဉာဏ္ေတြနဲ႔ သမၼတႀကီးရဲ႕ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲလုိတဲ့ စိတ္ေပါ့၊ သူ႔ရဲ႕ Political Will နဲ႔ နည္းနည္းေလး တုိက္ဆုိင္သြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ ရာခုိင္ႏႈန္းက အေတာ္ေလး ျမင့္ပါတယ္။ ဒီတခ်က္ကို ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ က ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေပါ့၊ အႏွစ္သာရ တကယ္ရွိတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို တကယ္သြားေနၿပီဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ ခန္႔မွန္းလုိ႔ရတယ္။ 

ေဒါက္တာ ေနဇင္လက္(ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအႀကံေပး ပုဂၢိဳလ္)

0 comments:

Post a Comment

Tags

Labels

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ား

Blog Archive

Blog Archive

ဆက္သြယ္ေပးပို႕ရန္

drmyochit72@gmail.com သို႕ ဆက္သြယ္ေပးပို႕ႏိုင္ပါသည္

ရွာေဖြရန္